Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2025, 11:28   #4201
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Daar hebt ge hem weer met zijn Japan.

De mentaliteit is Japan is exact het tegenovergestelde van hier. Iedereen draagt overal mondmaskers en niemand brult daar voor vrijheid. Moest gij tijdens covid in Japan hebben gezeten had ge wenend terug naar hier gekomen omdat het tov. Japan hier massale vrijheid was.
Ze dragen daar voor een klein deel nog altijd mondmaskers bij grote opkomsten, ook buiten.

Gewoon eens TV kijken bij de Formule 1 in Japan. Werd dit weekend zoals gewoonlijk uitgezonden op de Waalse TV.

Er zijn redelijk veel landen (zeker eilanden) die het niet veel slechter deden en zelfs (veel) beter dan Japan.

https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-..._and_territory

En in landen waar al dan niet een lockdown was kan men ook niet direct vergelijken want er zijn nog andere maatregelen dan een (extra) lockdown.

Hier een vergelijk van Ijsland en Nieuw-Zeeland:
https://www.bbc.com/future/article/2...n-for-covid-19

Laatst gewijzigd door Micele : 6 april 2025 om 11:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2025, 12:33   #4202
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar hebt ge hem weer met zijn Japan.

De mentaliteit is Japan is exact het tegenovergestelde van hier. Iedereen draagt overal mondmaskers en niemand brult daar voor vrijheid. Moest gij tijdens covid in Japan hebben gezeten had ge wenend terug naar hier gekomen omdat het tov. Japan hier massale vrijheid was.
weeral het maskerke

Thuiswerk steeg van 10% naar 15%, niet speciaal hoog dus en maskers houden geen besmetting tegen, enkel wat uitstel

De helft was ook al besmet halverwege het jaar, ik zal je nog eens die link geven. Dat maskertje was dus geen verschil.

https://www.news-medical.net/news/20...searchers.aspx
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2025, 09:44   #4203
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
weeral het maskerke

Thuiswerk steeg van 10% naar 15%, niet speciaal hoog dus en maskers houden geen besmetting tegen, enkel wat uitstel

De helft was ook al besmet halverwege het jaar, ik zal je nog eens die link geven. Dat maskertje was dus geen verschil.

https://www.news-medical.net/news/20...searchers.aspx
Los van de maskers, mensen in Japan lopen in 't gareel. Het zijn daar volgens corona-ontekkeners fascistische toestanden. Het is er vandaag nog strenger dan hier tijdens corona. En dan heb ik het niet over maskers maar algemeen. Ik ben eind 2023 nog in een museum geweest in Tokio waar mijn koorts nog gemeten werd. Met koorts mocht je niet binnen.

Dat moet je hier eens proberen zonder dat uw museum platgebrand wordt.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2025, 10:05   #4204
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Los van de maskers, mensen in Japan lopen in 't gareel. Het zijn daar volgens corona-ontekkeners fascistische toestanden. Het is er vandaag nog strenger dan hier tijdens corona. En dan heb ik het niet over maskers maar algemeen. Ik ben eind 2023 nog in een museum geweest in Tokio waar mijn koorts nog gemeten werd. Met koorts mocht je niet binnen.

Je moet daar eens de metro nemen tijdens de spitsuren. Volgens de experten virologen zouden die massale besmettingen hebben moeten opleveren met een stormloop op de ziekenhuizen nadien.

Als je met honderden op kleine ruimtes zit dan mag je nog zoveel in het gareel lopen als je wil.
Oud 7 april 2025, 19:43   #4205
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zoals Rapture zegt, dan kruipen ze allemaal samen in de metro, wel heel ordentelijk. Als je die link zou lezen dan wist je dat Japan ook volop besmet werd in 2020, dat is het punt. Maar dan zonder doden.
Oud 7 april 2025, 20:01   #4206
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Je moet daar eens de metro nemen tijdens de spitsuren. Volgens de experten virologen zouden die massale besmettingen hebben moeten opleveren met een stormloop op de ziekenhuizen nadien.

Als je met honderden op kleine ruimtes zit dan mag je nog zoveel in het gareel lopen als je wil.
Op kleine ruimtes in Duitsland (zeker openbaar vervoer) waren toen de duurdere en veel betere mondmaskers (vanaf FFP2) absoluut verplicht.
Citaat:
Fahrgäste müssen ab Freitag, 28. Januar 2022 in Bus und Bahn eine FFP2-Maske tragen
Ik heb er nog een paar.

Zelfs in voetgangerszones dacht ik gezien te hebben...

Het verschil tussen niet-medische maskers (geen norm), en de medische FFP1-2-3, enz...:
Citaat:
https://www.igj.nl/onderwerpen/mondm...llende-soorten

Niet-medische mondmaskers

Niet-medische mondmaskers kunt u gebruiken in bijvoorbeeld openbare binnenruimten en het openbaar vervoer.

Voor deze maskers gelden geen wettelijke eisen over de kwaliteit en de bescherming die ze bieden.
Een niet-medisch mondmasker beschermt niet uzelf, maar kan de mensen om u heen beschermen als u het zorgvuldig draagt en gebruikt.

Deze maskers hebben geen officiële aanduidingen. Behalve de mededeling dat ze alleen bedoeld zijn voor civiel gebruik (dus niet voor persoonlijke bescherming of medische doeleinden). Ook staat er geen CE-markering of medische claim op de verpakking of een tekst die verwijst naar een norm.

Een niet-medisch mondmasker is altijd een aanvulling op andere hygiënemaatregelen. Het is geen vervanging voor het 1,5 meter afstand houden. Ook vaak handen wassen en hoesten in de elleboog blijven belangrijk. Net als thuisblijven voor wie gezondheidsklachten heeft.

Persoonlijke beschermingsmiddelen voor werknemers en consumenten die werken met schadelijke stoffen

De FFP-mondneusmaskers (FFP1, FFP2 en FFP3) zijn persoonlijke beschermingsmiddelen. Zij beschermen tegen het inademen van allerlei schadelijke stoffen (ook virussen) die via de lucht verspreid kunnen worden. Deze mondneusmaskers moeten volledig op het gezicht aansluiten.

De FFP-klasse geeft aan hoe goed het masker filtert bij het inademen van schadelijke stoffen. De maskers hebben de opschriften FFP1 (minimaal 80% van de deeltjes wordt tegengehouden), FFP2 (94%) of FFP3 (99%). Ook hebben de maskers een CE-markering. De maskers worden getoetst op basis van de norm NEN-EN 149 +A1 en moeten voldoen aan de Europese Verordening Persoonlijke beschermingsmiddelen (EC 2016/425).

Chirurgische maskers

Chirurgische mondmaskers (type I, II en IIR) zijn medische hulpmiddelen die zorgverleners dragen tijdens het verzorgen en behandelen van patiënten en cliënten. Ze beschermen de patiënt of cliënt tegen micro-organismen die van de zorgverlener af komen.

Deze chirurgische maskers sluiten minder strak aan op het gezicht van de gebruiker dan FFP-mondmaskers. Ze zijn daardoor minder effectief voor de bescherming van de zorgverlener tegen virussen van buitenaf. Dat komt doordat deeltjes uit de lucht via de zijkanten van het masker toch naar binnen kunnen komen. In de LCI-richtlijn en de FMS-leidraad staat wanneer een chirurgisch mondmasker volstaat, en wanneer een FFP-masker nodig is.
Daarom: https://www.gezondheidenwetenschap.b...he-mondmaskers

Laatst gewijzigd door Micele : 7 april 2025 om 20:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2025, 21:20   #4207
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tokyo in 2020, ze dragen wel gedisciplineerd hun maskertje, dat wel.

https://www.9news.com.au/world/coron...e-1292c0e57b31

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 7 april 2025 om 21:23.
Oud 7 april 2025, 21:33   #4208
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Op kleine ruimtes in Duitsland (zeker openbaar vervoer) waren toen de duurdere en veel betere mondmaskers (vanaf FFP2) absoluut verplicht.

Ik heb er nog een paar.

Zelfs in voetgangerszones dacht ik gezien te hebben...

Het verschil tussen niet-medische maskers (geen norm), en de medische FFP1-2-3, enz...:

Daarom: https://www.gezondheidenwetenschap.b...he-mondmaskers
En en heb je miljoenen kinderen en zoogdieren die geen masker droegen, dus zelfs als het nog zou gewerkt hebben heeft dat geen nut. En het virus past zich aan, als het moeilijker kan besmetten wordt het gewoon besmettelijker, dat hebben we ook duidelijk gezien.
Oud 14 april 2025, 09:35   #4209
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Tokyo in 2020, ze dragen wel gedisciplineerd hun maskertje, dat wel.

https://www.9news.com.au/world/coron...e-1292c0e57b31
Dus eigenlijk moest onze overheid maar één ding doen dan: gewoon de mondmaskers overal verplichten en voor de rest alles zijn gewone gang laten gaan.

Nu zien ze Japan als het grote bewijs van de deugdzaamheid van de mondmaskers
Oud 15 april 2025, 05:13   #4210
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus eigenlijk moest onze overheid maar één ding doen dan: gewoon de mondmaskers overal verplichten en voor de rest alles zijn gewone gang laten gaan.

Nu zien ze Japan als het grote bewijs van de deugdzaamheid van de mondmaskers
Als iedereen toch besmet werd dan hebben die mondmaskers ook geen nut gehad, de oplossing was inderdaad om geen paniek te veroorzaken en alles gewoon open te laten zoals het was. Virale evolutie doet dan de rest.

Hier werd dat ook besproken maar “je bent eerst 2 weken besmettelijk voordat je ziek wordt dus we kunnen geen rekening houden met virale evolutie die het virus milder maakt”. Met 1 zinnetje werd 100 jaar onderzoek van de baan geveegd en werd beslist om de middeleeuwse methode te gebruiken, paniek veroorzaken en mensen opsluiten.
Oud 23 april 2025, 15:03   #4211
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Moesten ze blaffend en spuwend schreeuwen en hijgen dat ze geen mondmasker willen dragen zou dat inderdaad het gevolg zijn ja.

Jullie spreken julliezelf altijd tegen. Altijd Japan als beste leerling als voorbeeld bovenhalen, en vervolgens compleet negeren dat de mentaliteit daar door jullie "fascisctisch" zou bestempeld worden. Ze deden ALLES waar jullie hier zo hard tegen vochten.

Laatst gewijzigd door IJsboer : 23 april 2025 om 15:06.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2025, 11:42   #4212
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Moesten ze blaffend en spuwend schreeuwen en hijgen dat ze geen mondmasker willen dragen zou dat inderdaad het gevolg zijn ja.

Jullie spreken julliezelf altijd tegen. Altijd Japan als beste leerling als voorbeeld bovenhalen, en vervolgens compleet negeren dat de mentaliteit daar door jullie "fascisctisch" zou bestempeld worden. Ze deden ALLES waar jullie hier zo hard tegen vochten.
Dus de Japanse discipline en mondmaskers hebben daar gezorgd voor dat daar alles binnen de perken bleef ondanks het feit dat ze daar in grootsteden wonen.

Leuke fabels.
Oud 24 april 2025, 16:13   #4213
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Japan bewijst ook dat dat maskerde niets deed, iedereen was evengoed besmet. Zelfs Van Ranst zei in het begin dat maskers zo goed als nutteloos zijn en enkel een psychologisch effect hebben, tot hij zelf ook moest inbinden en braaf z’n maskertje moest dragen.

Japan werd volop besmet en hielden enkel mensen binnen die besmet en tegelijk ook ziek waren, dat was hun formule voor succes.
Oud 24 april 2025, 17:44   #4214
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sociale media: Onderzoek toont aan dat vaccins oversterfte veroorzaakten in Japan.

Fact Check: helemaal niet waar, false. “Er waren inderdaad 240.000 meer doden in de vacinatie-jaren 2021-2022-2023 en 20.000 minder doden tijdens COVID 2020 maar we hebben helemaal niet onderzocht of dit iets met de vaccinatie te maken heeft. We weten het dus niet.”

“We denken dat het COVID kan zijn, er waren te weinig doden toen iedereen werd besmet in 2020 en dan is de ziekte boos geworden en mensen beginnen dood maken toen er gevaccineerd werd.” Commentaar van COVID:”Ik was boos omdat ze zich lieten vaccineren, dat is toch normaal?”

https://www.reuters.com/fact-check/j...ed-2025-04-24/

Overall, Japan had an estimated 219,516 excess deaths between 2020 and 2023, according to, opens new tab the study. Compared with the pre-pandemic period, the researchers found there were 22,045 fewer deaths than expected in 2020. Then, in 2021, there were an estimated 31,791 excess deaths, 119,060 the following year and 90,710 in 2023.

Hunter said, possible explanations for excess deaths not linked to COVID “include the long-term impact of COVID infections

VERDICT

False. The study concludes excess deaths increased in Japan during the COVID-19 pandemic, not that vaccines caused the increase in mortality.
Oud 30 april 2025, 11:06   #4215
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Verklaring aanhoudende oversterfte.
Citaat:
Vijf jaar na het uitbreken van de coronacrisis blijven heel veel OESO-landen kampen met een opvallende oversterfte, tot 10 procent en meer, in plaats van de normale verwachte ondersterfte na de epidemie.
Wij hebben de laatste cijfergegevens van de OESO onderzocht.
Voor ons en onze collega-auteur Kurt Wayenberg staat het vast dat de massale injectiecampagnes een belangrijke verklaring vormen voor deze aanhoudende oversterfte.

https://vaccinatieschade.be/kontrast...ring#gsc.tab=0
En wat Japan en ook Nederland betreft:
Citaat:
Enkele maanden geleden hebben we een onderzoek gewijd aan de problematiek van de aanhoudende oversterfte in zo goed als alle westerse landen (Kontrastblog 19 november 2024).
De conclusie daarvan was dat het probleem zeker niet van de baan was en dat we de cijfers nauwgezet in de gaten moesten houden.
We spraken daarbij ook de hoop uit dat de overheden bij de verdere publicatie van de cijfers geen verdoezelingsoperatie zouden uitvoeren zoals de gezondheidsinstanties in Nederland en Japan hebben gedaan.
Die beide landen hebben de cijfers van de verwachte sterfte eenvoudigweg verhoogd, zodat de feitelijk vastgestelde sterfte nu netjes binnen die verwachte bandbreedte blijft.
Simpel, toch?

Nieuwe gegevens van de OESO voor 2024.

Ondertussen zijn op de website van de OESO de wekelijkse sterftegegevens van de OESO voor het jaar 2024 beschikbaar gekomen.
Gelukkig heeft de OESO geen wijzigingen aangebracht aan de toegepaste methodologie.
De cijfers worden nog steeds berekend zoals gebeurde tijdens de jongste vijf jaren: door een vergelijking te maken tussen de vastgestelde sterftecijfers van de laatste jaren met de sterftecijfers van de jaren 2016-2019
…………
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be