Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2025, 17:54   #21
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Drugslabs ? Zitten diep verscholen en moet men met speciale apparatuur naar op zoek .....Wie heeft daar dan last van ? Wapenhandel ? Zou kunnen maar ik heb daar in mijn ganse lange leven nog nooit last van ondervonden gezien dit ook waarschijlijk allemaal zeer ondergronds plaatsvindt.

Als ik naar de markt ga in Anderlecht zijn daar idd wat types die iets mompelen van sigarettes sigarettes......dus die verkopen ilegale tabak.....maar ik loop die gewoon voorbij en heb daar eigenlijk minder last van dan van een kelende marktkramer.....ach die media geeft de feiten niet meer weer zoals ze zijn dan wel hoe ze zouden willen ze zijn.
Kijk eens naar het journaal van vandaag op vrt
Oud 16 mei 2025, 22:39   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Drugslabs ? Zitten diep verscholen en moet men met speciale apparatuur naar op zoek .....Wie heeft daar dan last van ? Wapenhandel ? Zou kunnen maar ik heb daar in mijn ganse lange leven nog nooit last van ondervonden gezien dit ook waarschijlijk allemaal zeer ondergronds plaatsvindt.

Als ik naar de markt ga in Anderlecht zijn daar idd wat types die iets mompelen van sigarettes sigarettes......dus die verkopen ilegale tabak.....maar ik loop die gewoon voorbij en heb daar eigenlijk minder last van dan van een kelende marktkramer.....ach die media geeft de feiten niet meer weer zoals ze zijn dan wel hoe ze zouden willen ze zijn.
Wel als uwen overbuur in zijne stal Chrystal Meth aan het koken is bvb, dan kunnen daar wel eens giftige dampen uit ontsnappen van het soort die niet zo goed zij voor uw gezondheid.

Maar den boel kan ook uiteraard uit mekaar klappen.

Hetzelfde met een wapenopslag. Niet goed opgeslagen munitie kan bij brand nogal ambetant reageren. Als da .22 LR is, is dat niet leuk als dat .50 FMJ BMG is, dan is dat nog ambetanter.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2025, 09:10   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schengen ? Europa ? Vrij verkeer ? Is je bekend ?
Natuurlijk.
Maar dat wilt niet zeggen dat wij zomaar moreten opdraaien voor kosten die Nederland zelf niet wilt maken.

Ik denk daarbij aan gezondheidszorg, onderwijs, ...
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2025, 09:11   #24
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wel als uwen overbuur in zijne stal Chrystal Meth aan het koken is bvb, dan kunnen daar wel eens giftige dampen uit ontsnappen van het soort die niet zo goed zij voor uw gezondheid.

Hetzelfde met een wapenopslag. Niet goed opgeslagen munitie kan bij brand nogal ambetant reageren. Als da .22 LR is, is dat niet leuk als dat .50 FMJ BMG is, dan is dat nog ambetanter.
Idd
Oud 17 mei 2025, 12:53   #25
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Natuurlijk.
Maar dat wilt niet zeggen dat wij zomaar moreten opdraaien voor kosten die Nederland zelf niet wilt maken.

Ik denk daarbij aan gezondheidszorg, onderwijs, ...
Voor zover ik weet kan je als Nederlander enkel een sociale woning in Be huren als je hier ook ingeschreven staat.
En als je hier ingeschreven staat betaal je sowieso ook hier belastingen, ziekankas, schoolgeld,....

Of zie ik dat verkeerd?
Oud 17 mei 2025, 16:15   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Voor zover ik weet kan je als Nederlander enkel een sociale woning in Be huren als je hier ook ingeschreven staat.
En als je hier ingeschreven staat betaal je sowieso ook hier belastingen, ziekankas, schoolgeld,....

Of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je inderdaad verkeerd.
Oud 17 mei 2025, 21:49   #27
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alles wel veel, dan moet je er het belastingverdrag tussen onze landen bijpakken. Men gaat sowieso wel meer bijdragen wanneer men er ook direct woont.
Oud 17 mei 2025, 22:38   #28
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Of zie ik dat verkeerd?
Volkomen verkeerd, je belastingen, sociale zekerheid etc. zijn die van het land waar je werkt.

Dat wordt bepaald door bilaterale verdragen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 17 mei 2025 om 22:40.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2025, 07:05   #29
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Niet alles wel veel, dan moet je er het belastingverdrag tussen onze landen bijpakken. Men gaat sowieso wel meer bijdragen wanneer men er ook direct woont.
Voor het wonen in België kunnen we weinig doen.
We kunnen wel iets doen aan het onderwijs.

Laat iedereen de werkelijke kostprijs van het onderwijs betalen en geef onze inwoners een compenserende beurs.

Onderwijs is een investering in de toekomst van een land, niet in de toekomst van een buurland.

In de nabijheid is er een school waarvan de helft van de leerlingen in Nederland wonen.

Het is zelfs zo erg dat de Nederlandse ouders 4 bussen inleggen om hun kinderen op de school te krijgen.
Oud 18 mei 2025, 08:15   #30
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, inderdaad.
Dat was mis.

Maar dat gebeurt toch aan beide kanten van de grens?
Er wonen toch ook Belgen in Nederland?
Oud 18 mei 2025, 08:33   #31
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, inderdaad.
Dat was mis.

Maar dat gebeurt toch aan beide kanten van de grens?
Er wonen toch ook Belgen in Nederland?
Dat kan, maar daar gaat het niet om.
De Nederlanders verstoren hier de huizenmarkt.
Ze drijven ook de prijzen op, waardoor onze eigen kinderen zo'n huis niet meer kunnen kopen.

Veel Nederlanders worden ook nooit eigenaar van het huis dat ze kopen.
Ze werken met een lening waarbij de bank eigenaar blijft en zij huur betalen aan de bank.

Er zijn zelfs Nederlanders die, als ze eigenaar zijn, hun huis verkopen aan de bank, er blijven wonen en dan huur betalen aan die bank.

Bij ons kan volgens mij zoiets niet.

Bij ons komt huurkoop meer en meer in het zicht.
Je huurt een woning en een gedeelte van deze huur is een afbetaling voor je huis. Als je na enkele jaren beslist om definitief te kopen, heb je zeker genoeg betaald voor je eigen inbreng.

Dan bestaat er bij ons ook nog de zogenaamde ballonlening, overheden kunnen hiermee een bepaald bedrag lenen voor een vooraf bepaalde termijn.
Er worden alleen intresten betaald gedurende de lopende periode.
Op het einde van de termijn, moet het kapitaal volledig terugbetaald worden.
Of dit ook gaat voor particulieren, weet ik niet.
Particulieren kunnen een ballonlening afsluiten voor de aankoop van een wagen, maar dan heeft het een andere naam.
Oud 19 mei 2025, 09:53   #32
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze drijven ook de prijzen op, waardoor onze eigen kinderen zo'n huis niet meer kunnen kopen.
Zijn het uitsluitend de Nederlander die de prijzen opdrijven denk je?

Ik woon in de grensstreek en ik weet: als iemand hier zijn huis te koop zet wordt er vaak gezocht naar makelaars die zich vooral richten op de Nederlandse markt. En iemand die particulier verkoopt zal sneller zijn woning op Marktplaats aanbieden dan op Tweedehands.

De Nederlanders willen geld geven aan een Vlaamse woning maar de Vlaming heeft ook maar al te graag een Nederlander als klant hoor.
Het probleem ligt lang niet alleen bij de Nederlanders.

Iedereen mekkert op Nederlanders die de prijzen opdrijven tot ze zelf een huis te koop hebben staan. Dan worden de Nederlanders met open armen ontvangen.
Oud 19 mei 2025, 10:19   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Laat iedereen de werkelijke kostprijs van het onderwijs betalen en geef onze inwoners een compenserende beurs.

Onderwijs is een investering in de toekomst van een land, niet in de toekomst van een buurland.

In de nabijheid is er een school waarvan de helft van de leerlingen in Nederland wonen.

Het is zelfs zo erg dat de Nederlandse ouders 4 bussen inleggen om hun kinderen op de school te krijgen.
deeeeuuuuddd. afgeschoten door het grondwettelijk hof. Gelijkheid principe.

(discriminatie op basis van afkomst)

Het is zelf nog erger want ons grondwettelijk hof is gebonden door EU wetgeving :

https://europa.eu/youreurope/citizen...nguage%20level.
Oud 19 mei 2025, 10:23   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Veel Nederlanders worden ook nooit eigenaar van het huis dat ze kopen.
Ze werken met een lening waarbij de bank eigenaar blijft en zij huur betalen aan de bank.

Er zijn zelfs Nederlanders die, als ze eigenaar zijn, hun huis verkopen aan de bank, er blijven wonen en dan huur betalen aan die bank.

Bij ons kan volgens mij zoiets niet.

Bij ons komt huurkoop meer en meer in het zicht.
Je huurt een woning en een gedeelte van deze huur is een afbetaling voor je huis. Als je na enkele jaren beslist om definitief te kopen, heb je zeker genoeg betaald voor je eigen inbreng.

Dan bestaat er bij ons ook nog de zogenaamde ballonlening, overheden kunnen hiermee een bepaald bedrag lenen voor een vooraf bepaalde termijn.
Er worden alleen intresten betaald gedurende de lopende periode.
Op het einde van de termijn, moet het kapitaal volledig terugbetaald worden.
Of dit ook gaat voor particulieren, weet ik niet.
Particulieren kunnen een ballonlening afsluiten voor de aankoop van een wagen, maar dan heeft het een andere naam.
Ze werken in Nederland met hypotheeklening, het komt erop neer dat ze de rente op het geleende bedrag betalen. Niet het geleende bedrag zelf en dus is de bank eigenaar van de woning.

Wij betalen kapitaal terug en een deel rente, maar op het einde van de rit, is wel het uitstaande kapitaal afbetaald. en dan is er ook een techniciteit natuurlijk opdat je enkel nog op het uitstaande kapitaal rente betaald. Dat wordt dan uiteindelijk allemaal tot 1 bedrag herleid, slaag er anders maar eens de aflossingstabel op na van uw lening.

Allee dat is de algemene toestand ondertussen zullen er wel andere formules zijn ook.

Met auto's heb je verschillende formules, huur koop, financieele lease, operationele lease etc...

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 19 mei 2025 om 10:27.
Oud 19 mei 2025, 11:03   #35
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
deeeeuuuuddd. afgeschoten door het grondwettelijk hof. Gelijkheid principe.

(discriminatie op basis van afkomst)

Het is zelf nog erger want ons grondwettelijk hof is gebonden door EU wetgeving :

https://europa.eu/youreurope/citizen...nguage%20level.
Dat is zeker niet afgeschoten.
Vlaanderen hanteert voor iedereen dezelfde prijs om onderwijs te volgen.
Vlaanderen geeft aan de eigen inwoners een studiebeurs.

Ik zou niet weten welk grondwettelijk hof daar iets tegenin kan brengen.
Ik zie zelfs de discriminatie niet.
Oud 19 mei 2025, 11:22   #36
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

De Nederlanders worden ook wakker…
Elk jaar een stad als Maastricht aan inwoners er bij…

https://www.powned.tv/article/stad-a...jX9zfBZIWHLEcA

Dit jaar 140.000 er bij, tegen 2050 een pak meer dan 20 miljoen inwoners…

Zouden ze niet beter volken bak containerwoningen plaatsen op elk stukje open grond?
Oud 19 mei 2025, 11:50   #37
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze werken in Nederland met hypotheeklening, het komt erop neer dat ze de rente op het geleende bedrag betalen. Niet het geleende bedrag zelf en dus is de bank eigenaar van de woning.

Wij betalen kapitaal terug en een deel rente, maar op het einde van de rit, is wel het uitstaande kapitaal afbetaald. en dan is er ook een techniciteit natuurlijk opdat je enkel nog op het uitstaande kapitaal rente betaald. Dat wordt dan uiteindelijk allemaal tot 1 bedrag herleid, slaag er anders maar eens de aflossingstabel op na van uw lening.

Allee dat is de algemene toestand ondertussen zullen er wel andere formules zijn ook.

Met auto's heb je verschillende formules, huur koop, financieele lease, operationele lease etc...
Dat is tegenwoordig in Nederland verboden.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2025, 11:51   #38
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik volg al vele jaren volwassenonderwijs. De helft van mijn medestudenten zijn Nederlanders.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2025, 12:05   #39
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De meest verschrikkelijke ontploffingen herinner ik me dat die gebeur(d)en bij legale opslagplaatsen van vuurwerk.

Ik heb weinig weet van mensen die stierven door giftige dampen van Chrystal Meth .
Men kan het zo ver zoeken als men wil. Voor hetzelfde geld is je overbuur wel een terrorist die bommen ineen knutselt.

Uiteraard kan alles en is er niks onmogelijk.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 mei 2025 om 12:13.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2025, 12:10   #40
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn het uitsluitend de Nederlander die de prijzen opdrijven denk je?

Ik woon in de grensstreek en ik weet: als iemand hier zijn huis te koop zet wordt er vaak gezocht naar makelaars die zich vooral richten op de Nederlandse markt. En iemand die particulier verkoopt zal sneller zijn woning op Marktplaats aanbieden dan op Tweedehands.

De Nederlanders willen geld geven aan een Vlaamse woning maar de Vlaming heeft ook maar al te graag een Nederlander als klant hoor.
Het probleem ligt lang niet alleen bij de Nederlanders.

Iedereen mekkert op Nederlanders die de prijzen opdrijven tot ze zelf een huis te koop hebben staan. Dan worden de Nederlanders met open armen ontvangen.
Dat is ook zo in Brussel. Iedereen is tegen de Allochtonen maar als die graag een hogere prijs geven voor ons onroerend goed zijn ze ook welkom.

Ach.....Money rules the world en voor geld danst de beer.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be