Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2025, 17:22   #381
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De overgrote meerderheid in de US koopt een een Pickup op benzine. Dat Tesla gedrocht komt niet eens in de top 5

https://www.statista.com/statistics/...-october-2011/
Idd, en de dieselversies (maar 13%) zijn in die cijfers inbegrepen.

Uiteraard kopen die allemaal goedkope slurpers of 20e eeuw slakken.

Dit zijn zowat de electrische:
https://insideevs.com/features/72787...-range-rating/

Laatst gewijzigd door Micele : 31 maart 2025 om 17:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2025, 17:53   #382
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Ford F series (pickup) komt zelfs wereldwijd op de 4e plaats.

Eerste (alweer) Tesla model Y:

https://www.statista.com/statistics/...els-worldwide/

Laatst gewijzigd door Micele : 31 maart 2025 om 17:58.
Oud 31 maart 2025, 18:39   #383
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Joepie, we maken een elektrische pickup/SUV/gezinswagen vol met electronische toeters en bellen die dragraces kan winnen, en verkopen die aan idiote prijzen aan mensen die denken een te klein pietje hebben.
Oud 31 maart 2025, 18:44   #384
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Joepie, we maken een elektrische pickup/SUV/gezinswagen vol met electronische toeters en bellen die dragraces kan winnen, en verkopen die aan idiote prijzen aan mensen die denken een te klein pietje hebben.
Ik rij met een VW-Golf omdat ik omtrent mijn pietje heel bescheiden wil zijn…
Oud 31 maart 2025, 18:48   #385
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Adam en eva droegen vijgebladen om zedig te zijn.
Ik weet waarom god rabarber heeft geschapen.
Oud 31 maart 2025, 18:49   #386
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is waarschijnlijk dan geen vergulde Golf 8 R.
Oud 1 april 2025, 04:52   #387
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze hebben in essentie een schaap in wolfskleren gekocht,voor VEEL geld..
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2025, 11:38   #388
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
btw de puur electrische Golf houdt nog altijd ruimschoots de 4e plaats in de momentele all- time-ranking in Noorwegen.
In pre-Tesla tijden - na de Nissan Leaf - het tweede meest verkochte BEV-model, ook in Europa in 2018 en in 2019.
Citaat:
Data last updated: 2025-04-01

Make and Model: --- Total
1 Nissan Leaf : 81.048
2 TESLA Model Y: 69.303
3 Tesla Model 3: 49.487
4 Volkswagen Golf: 48.301
5 VOLKSWAGEN ID.4: 36.213

https://elbilstatistikk.no/

Laatst gewijzigd door Micele : 1 april 2025 om 11:45.
Oud 1 april 2025, 11:52   #389
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bron?
Oud 1 april 2025, 15:03   #390
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bron?
Uw verheerlijking van Tesla bijvoorbeeld.
Of is het niet zo dat de meeste Tesla wagens acceleraties kunnen neerzetten die supersportwagens laten blozen?
Oud 1 april 2025, 16:36   #391
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw verheerlijking van Tesla bijvoorbeeld.
Dan had ik al drie jaar geleden eentje gekocht, niet dus.

En de laatste BEVs waar ik ingezeten heb, waren BMW, Skoda en VW.

Ik ben benieuwd naar BMWs Neue Klasse, of naar de kleine Skoda Epiq die weldra komt.

Ik zal even jouw ironie in stukjes ontleden: (voor de lol)

Citaat:
Joepie, we maken een elektrische pickup/SUV/gezinswagen vol met electronische toeters en bellen
Ach een moderne ICE met minder toeters en bellen? En bij mijn weten hebben die plofwagens er al veel meer nodig om alleen al volgens de huidige milieunormen qua uitlaatgassen te rijden. Een BEV heeft betreft emissie-regeling nul electronische toeters/monitoring.

Citaat:
die dragraces kan winnen,
Dragraces kan winnen, niets mis mee. Dragraces BEV onder mekaar bestaan alvast ook.

Citaat:
en verkopen die aan idiote prijzen
Idem, plofwagens aan nog idiotere prijzen, als je toch waarde legt op acceleratie of whatever vermogen.

Een BEV is meestal "goedkoper" dan een vergelijkbare ICE-versie bij de dure merken of algemeen al vanaf middenklasse. Soms betreft aankoopsprijs al. Daarvoor moet je wel eens een showroom binnenlopen.

Citaat:
aan mensen die denken een te klein pietje hebben.
Mensen? OK
Daar is sowieso geen flauwe relevantie met electrische aangedreven wagens ... en vrouwen hebben al geen pietje.

Want ook Cybertrucks worden evenzo door vrouwen gekocht, ook grootmoeders, enkel ter info.
Citaat:
https://www.torquenews.com/11826/fem...ck-i-avoid-eye

Female Tesla Cybertruck owners share their experiences of driving the all-electric truck daily. Several grandmothers and mothers weigh in, with some sharing their strategies for avoiding confrontation, stating, “I avoid eye contact with other drivers."

Posted: March 28, 2025
Citaat:
Of is het niet zo dat de meeste Tesla wagens acceleraties kunnen neerzetten die supersportwagens laten blozen?
En wat is daar mis mee dat bepaalde topversies dat kunnen... zonder giftige uitlaatgassen? En die supersportwagens dan ook nog veel duurder zijn, of worden die niet gemaakt voor hun acceleraties?

bvb een Porsche Taycan zal alvast iets sneller accelereren dan zijn meestal iets duurdere Porsche ICE-evenknie, zelfs sneller als de veel lichtere Porsche 911 met 2 plaatsen minder, bron Porsche USA
Of eenderwelk premium merk. Maar dat wist je al.

En deze is ook leuk het gemiddeld gezinsinkomen van gezinnen die een bepaalde Tesla aangekocht hebben, in elk geval is dat inkomen dalende: (zomaar ter info)
Citaat:
https://hedgescompany.com/blog/2018/...-demographics/

Tesla Owner Demographics: Income, Age, Gender and More

Automotive Market Research

Curious about Tesla owner demographics, including Model S, Model 3, Model X and Model Y owners? We have updated our statistics for 2025 below. (By the way, here’s the link if you’re looking for demographics on the Tesla Model 3).

Tesla owner demographics: average income is dropping

The average household income of a new Tesla owner has dropped from $153,135 in 2018, to $150,015 in 2024, to $144,341 in 2025. It is dropping primarily from the demographics of Cybertruck owners, Model Y owners and Model X owners.

Cybertruck owners have an average household income of $150,640 in 2025. This is the first year we’ve been able to analyze Cybertruck owners.

New Model X owners in 2025 have an average income of $157,935, down from $161,898 in 2024, but still a huge increase from $146,623 in 2018.

New Model Y owners have an average of $145,909 in 2025, down from $152,912 per year in 2024.

New Model S owners in 2025 have an average income of $161,049 per year, up from $153,773 per year in 2024, which was again up slightly from 2018 when it was $151,096 per year.

As a comparison, the real median household income in the United States in 2022 was $77,719.1 (Full disclosure, we’re comparing two different things. If you’re confused about “average income” vs. “median income” just look here.) The real median household income for 2023 has not been published as of the writing of this article, but it will be close to 2022.
Uiteraard geldt dat voor eenderwelk auto(merk). Maar Tesla is nu eenmaal polariserend en wslk clickbaitmerk nummer 1, ook iets met hoge bomen...

Laatst gewijzigd door Micele : 1 april 2025 om 17:02.
Oud 6 april 2025, 08:39   #392
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hij had het eigenlijk voor elkaar,onzen Elon.

Het merk was een geloof geworden.
De technologie was de godsdienst geworden.

De Cybertruck is geen auto,het is een statement.

Maar naarmate de rapporten binnenkomen van Cybetrucks die feitelijk desintegreren,
soms tijdens hoge snelheden is er natuurlijk een groot probleem.
Meer dan 3 ton groot feitelijk.

Het ziet er dus naar uit dat 100% van de Cybertrucks zal moeten binnen geroepen worden
en ik weet eigenlijk niet hoe Tesla nog nieuwe "gelovigen" gaat vinden voor de Cybertruck.

Nogal wat landen (speciaal Europese-) hebben wijselijk geen homologaties afgeleverd voor
zulke dingen en ik zie het ook niet zo snel meer gebeuren.Wij houden niet van rondvliegende
stukken messcherp inox plaatwerk op onze wegen.Er is daar echt al genoeg miserie...
Oud 6 april 2025, 09:50   #393
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Nogal wat landen (speciaal Europese-) hebben wijselijk geen homologaties afgeleverd voor
zulke dingen en ik zie het ook niet zo snel meer gebeuren.Wij houden niet van rondvliegende
stukken messcherp inox plaatwerk op onze wegen.Er is daar echt al genoeg miserie...
Tesla heeft bij mijn weten ook nooit een Europese homologatie gevraagd voor de huidige Cybertruck, die is in de regel enkel voor de Noord-Amerikaanse markt. Dus ook Canada en Mexico.

btw de gevraagde Cybertrucks voor Canada en Mexico waren verleden jaar reeds na 3 maanden uitverkocht, de leveringen voor 2025 zouden vanaf februari ll voorzien zijn: (opzoeken doe ik dat niet)
Citaat:
https://opentools.ai/news/teslas-cyb...-the-ev-market

Cybertruck Takes Canada and Mexico by Storm

Tesla's Cybertruck Hits Sales Record in Canada and Mexico: What Does This Mean for the EV Market?

Last updated: 5.2.2025

In an exciting turn of events, Tesla's Cybertruck has completely sold out its initial reservations in Canada and Mexico just three months after launch. New orders are now expected to be delivered by February, sparking a discussion about the electric vehicle's pricing strategy and global demand. With significant pricing variations and a rapid reservation fulfillment rate, what does this mean for Tesla's future and the EV market at large?
Of de onveranderde Cybertruck ooit buiten Noord-Amerika gaat of kan aangeboden worden is gissen, Australië en Nieuw Zeeland kan ik me wel voorstellen, dat er daar nog liefhebbers zijn voor een electrisch werkpaard van dat formaat.

Voorweg hypothetisch: voor de brave markten zoals Europa zullen ze zeker de scherpe kantjes van de Cybertruck moeten aanpassen, ook het formaat. Beetje zoals een omgebouwde Hummer H3 voor de Europese markt.

Citaat:
https://www.teslarati.com/tesla-plan...age-australia/

March 10, 2025

Tesla plans to bring Cybertruck to new market for a big advantage

Tesla aims to bring the all-electric Cybertruck to a brand new market in what the company believes will be a massive advantage.

Tesla currently offers the Cybertruck in three countries: the United States, Canada, and Mexico. Although there are some countries where the pickup has been seen, it is not available worldwide, primarily due to its size.

However, Tesla plans to expand Cybertruck into other markets. The company has suggested revising the design to make it smaller and more compact for some markets like Europe and China. At the same time, other regions would get the same, massive truck available for sale in North America.

One of the regions it wants to bring the Cybertruck to is Australia. This comes straight from the source, as Tesla’s Country Director for both Australia and New Zealand, Thom Drew, said the automaker is currently “in conversations” to bring the Cybertruck to the land down under for one distinct reason: there is nothing quite like it on the market for Australian buyers currently.

He said (via Chasing Cars):

“The only [product] we’re missing at the moment that we really want here is the Cybertruck, and we are in conversations trying to make that happen. That’s something we are trying to influence. There is still nothing here that is a real workhorse, full EV that has the range and capability that Cybertruck does. We think there is a real gap in the market that still needs to be filled and we would love to be the ones to do it first.”

The need for a large, workhorse pickup seems to be something that Tesla has recognized in Australia, as its market has adopted EVs, but not of this size or use case.

He continued:

“We want it here. Part of the tour was to get fresh eyes onto it, get a true perception of what people think about it and what the potential demand might be…we have a couple more that have just arrived. We are really gunning for feedback, helping us to hopefully bring it to market.”

Drew has already pushed heavily for Cybertruck to make its way to Australia, but it is going to take some work. Tesla needs to see enough demand for the vehicle in the country before it will commit to a widespread effort to sell the truck.

It would be big for Tesla to start offering the Cybertruck in a region outside of North America, especially as the company has fans all across the globe.

An abbreviated version of the pickup could be just the thing if this first effort in Australia does not end successfully, although Australia does not have the same space and size issue that other markets have.

Nevertheless, Cybertruck would be a pleasant offering for those in the country who have the need for utilitarian applications and prefer an electric powertrain.
Wie persé een "3 ton electrische pickup" wil "in braaf Europa" kan bvb. altijd een Ford 150 Lightning bestellen. In Noorwegen (niet-EU) geraakt men die al vlotjes kwijt sinds 2024. ff de Noorse cijfers of grafiek opzoeken is geen probleem:
Citaat:
YoY comparison of cumulative registrations for FORD F-150 LIGHTNING. Countries: NO
2024: 320
ytd ~ 2025: 110
Total : 430

https://eu-evs.com/modelCharts/FORD/...G/NO/YoY-Chart
zelfs met dubbelcheck, dus inclusief parallel-import via https://elbilstatistikk.no/ 468 waarvan 30 geïmporteerde.
Citaat:
122. FORD F-150 LIGHTNING

Data last updated: 2025-04-06 07:58:57 Show 100 / 2

Make and Model Today Apr Q2 *2025 Total % / total March 1-6 Mar Parallel Import (%)

0 4 4 *116 468 0.05 % 57 7 30(6.41%)
Zoals je ziet staat de FORD F-150 LIGHTNING in de ranking 2025 op de 53e plaats of "levert beter" dan bekende SUV en sedans:
(andere Fords heb ik er ook bijgezet, de Explorer (SUV) verkoopt verassend goed op de 16e plaats)
Citaat:
16 FORD Explorer: 522
.....
39 FORD Transit Custom: 155
....
46 FORD Capri : 139
..
48 BMW i5 : 131
49 MINI Aceman SE: 128
50 KIA NIRO : 126
51 PORSCHE Macan 4: 124
52 POLESTAR Polestar 3: 118
53 FORD F-150 LIGHTNING: 116
54 SUBARU SOLTERRA: 115
55 OPEL GRANDLAND: 113
56 RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC: 112
57 BYD SEAL U : 108
58 FORD Mustang Mach-E: 106
..
60 CITROEN e-C3 : 104
....
73 BMW iX3: 66
..
75 Peugeot E-208: 65
...
79 MERCEDES-BENZ EQE 500 4MATIC : 58
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Download (3).png‎
Bekeken: 201
Grootte:  147,5 KB
ID: 120804  

Laatst gewijzigd door Micele : 6 april 2025 om 10:20.
Oud 19 mei 2025, 17:00   #394
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard geniet er nog even van.....

....van de amusante "informatie" omtrent de Cybertruck op de Belgische Tesla website...

schoon gepresenteerd...dat wel...maar ietwat zuinig met de harde waarheid...

https://www.tesla.com/nl_be/cybertruck

Een monumentale mislukking..
Ik neem aan dat ieder merk dat een keer moet meemaken....

Een briljante aandrijftechniek in de kompleet,maar dan ook kompleet-,verkeerde verpakking....

Laatst gewijzigd door kelt : 19 mei 2025 om 17:04.
Oud 19 mei 2025, 17:43   #395
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
....van de amusante "informatie" omtrent de Cybertruck op de Belgische Tesla website...

schoon gepresenteerd...dat wel...maar ietwat zuinig met de harde waarheid...

https://www.tesla.com/nl_be/cybertruck

Een monumentale mislukking..
Ik neem aan dat ieder merk dat een keer moet meemaken....

Een briljante aandrijftechniek in de kompleet,maar dan ook kompleet-,verkeerde verpakking....
En toch de best verkochte electrische pickup in Noord-Amerika in het jaar 2024*.

Als jij dat een monumentale mislukking wilt noemen moet je dan wel bij de andere merken zijn, behalve bij *Ford.

*1e kwartaal 2025 haalt de Ford F-150 Lightning de Cybertruck voorlopig in, toch in USA, net bekend gemaakt. Dit door de dalende trend die reeds verleden jaar q4 begon:

Citaat:
https://insideevs.com/news/759788/te...strations-top/

The Tesla Cybertruck Is No Longer America's Best-Selling Electric Pickup

May 16, at 3:32am ET

After the first three months, the Cybertruck had amassed 7,126 registrations. The Ford F-150 Lightning overtook it with 7,913 registrations, according to the most recent data from S&P Global Mobility. The Chevrolet Silverado EV finished the first quarter in third place, followed by the GMC Sierra EV, Rivian R1T and GMC Hummer EV.

Compared to last year’s first quarter, this year’s numbers are a huge improvement for the Cybertruck. However, that’s to be expected because deliveries of Tesla’s pickup officially started in late November 2023, making Q1 of 2024 its first full quarter on sale. The Cybertruck had three quarters of increasing sales, but the trend stopped in the last quarter of last year.

After this year’s first three months, the stainless steel truck officially recorded its second quarter in a row of declining sales. In Q3 2023, the Cybertruck sold 16,692 units, according to Cox Automotive. In the following quarter, the number fell to 12,991. In Q1 2025, the number of registrations was 7,126, per S&P Global Mobility. According to Cox Automotive, the number of Cybertrucks sold from January to March was even lower: 6,404. Ford reported 7,187 sales of the F-150 Lightning in Q1.

As a result, Ford’s electric pickup, which debuted in 2022, has regained the title it lost last year to the Cybertruck. That being said, celebrations aren’t exactly welcome, seeing how even the best-selling EV truck in the U.S. has struggled to move over 7,000 units in three months.

Carmakers bet their fortunes on what has traditionally been a very lucrative segment in America. The gas-powered F-150 has been among the best-selling trucks in the country for decades, so offering a battery-powered one made sense. However, sales figures show otherwise, and even Ford’s CEO, Jim Farley, admitted that for big electric trucks and SUVs, “the economics are unresolvable.”
Soit, als ze (veel) minder Cybertrucks maken hebben ze des te meer inox over voor hun Starships.

Ford verkoopt verder zijn Lightning met specifiek economisch verlies.

Laatst gewijzigd door Micele : 19 mei 2025 om 18:02.
Oud 19 mei 2025, 18:34   #396
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En toch de best verkochte electrische pickup in Noord-Amerika in het jaar 2024*.

Als jij dat een monumentale mislukking wilt noemen moet je dan wel bij de andere merken zijn, behalve bij *Ford.

*1e kwartaal 2025 haalt de Ford F-150 Lightning de Cybertruck voorlopig in, toch in USA, net bekend gemaakt. Dit door de dalende trend die reeds verleden jaar q4 begon:

Soit, als ze (veel) minder Cybertrucks maken hebben ze des te meer inox over voor hun Starships.

Ford verkoopt verder zijn Lightning met specifiek economisch verlies.
Allé.....hoeveel WINSt zal Tesla ooit nog KUNNEN halen uit de eigenlijk al DODE Cybertruck waarvan ze bovendien de meerderheid mogen terugroepen,en die ze als soort vermoedelijk zelfs helemaal van de weg gaan halen..

Wat de andere merken en hun "Trucks" betreft.....die catastrofe is inderdaad tamelijk gelijkaardig,miscshien gewoon langer uitgespeeld...

Een duidelijke overeenkomst tussen Tesla en de anderen is dat in beide gevallen de directie beslist heeft wat de consument moet willen......Logisch hoe dat nu gelijkaardig aan het uitdraaien is....Een veel te duur type wagen van bovendien bedenkelijke bouwkwaliteit....

Laatst gewijzigd door kelt : 19 mei 2025 om 18:36.
Oud 20 mei 2025, 08:42   #397
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Stel je woont in de US of A. en hebt een pickup nodig om de bergen mee in te trekken, je werkt in de bosbouw en occasioneel ga je met je maten ook wat jagen. Een hert of beer omleggen, het is deel van de cultuur. De trailer wegtrekken van een besneeuwde helling hoort er af en toe ook bij.

Je kunt u een Toyota Hilux kopen met alles erop en eraan of een Cybertruck, ah als je echt een hilbillie uit de deep south bent, kan je ook nog gaan voor de Dodge RAM of Ford F-150

Als ge kiest met uw hoofd, en niet wilt stil staan op een besneeuwde helling met uw trailer van 2,5 ton terwijl er een hert op de motorkap is gebonden. Dan weet je dat ge uw geld op die hilux zet. Die is oersterk, oerdegelijk en doet het altijd, en als Toyota moest zien dat er een probleem is met het plastiek sjoepapeke van uw banden , dan roepen ze uw auto daarvoor terug en schroeven ze er zonder zever een beter op.

Of ge kunt u een Cybertruck kopen om hip en in te zijn.

Of ge kunt u zo een billy the kid, monster kopen dat er goed en cool uitziet, maar waar je eigenlijk wel zeker bent dat als ge hem echt nodig hebt, hij ook veel kans heeft om moeilijk te gaan doen, gewoon omdat de statistieken dat zeggen.

Ik koop die Hilux, omdat wat een ander zegt of denkt mij geen kloten kan geven. Ik wil maar van een ding zeker zijn, en dat is ik duw op start en dat beest komt tot leven. En is er een probleem mee, dan ben ik ook zeker dat dat zonder veel gezeik wordt opgelost.

In de 2 andere gevallen, weet ik het niet.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2025, 09:10   #398
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Of ge hebt in Europa een hobby waarmee ge regelmatig een deftige last moet mee vervoeren.
Ik denk niet dat er een enorm verschil is tussen een Brabands trekpaard naar een show brengen, een middeleeuws kamp met alles erbij meenemen, of naar een Robot Wars event gaan met een volledige werkplaats.

Geef mij maar een Hilux of een Ducato dan. Ja, zelfs Italiaans.. Liefst in kale uitvoering.
Dan weet ge dat ge op de bestemming geraakt zonder een blue screen of death, een Muskiaanse update, of de 3de wegmarkeringssensor links onder roet in't eten komt gooien.

En natuurlijk, dan zijn wegenhelpenr a la Touring, anwb of dergelijke nog in staat zonder enorme logistieke problemen echt te helpen.

Laatst gewijzigd door maddox : 20 mei 2025 om 09:13.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2025, 15:38   #399
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Van die 100k Cybertruck kopers hebben de meeste wslk al goede tot zeer goede ervaringen met E-wagens zoals Tesla.

Laden wslk 95% van hun kms enkel thuis bij via hun zonnepanelen en powerwall(s). De andere 4% op het werk en 1% aan de snellader als het nodig is. Ik gis maar wat.

Toch in de zuidelijke staten met jaarlijks veel zon:
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=CaUeW0OlIIU

The Tesla Cybertruck can be powered by 100% Solar Energy
De Cybertruck zal meestal niet de enige wagen zijn in het gezin.

Daarnaast is er ook deze eenvoudige "statistiek":
Citaat:
https://electrek.co/2024/12/10/after...back-gas-cars/

After buying an EV, less than 1% of drivers go back to gas-powered cars

Peter Johnson | Dec 10 2024

Once you go electric, you almost never go back to a gas-powered car. According to a new survey from the Global EV Alliance, over 90% of EV drivers plan to buy another electric vehicle after trading in a gas car. Meanwhile, only 1% said they would return to an ICE vehicle.

EV drivers rarely return to gas cars, a new study shows

The new Global EV Alliance study collected data from over 23,000 electric vehicle drivers across 18 different countries, including the US, Canada, France, India, Brazil, and more.

They found that EV drivers are overwhelmingly more likely to stick with an electric option rather than return to a gas-powered car.

According to the survey (via Bloomberg), 92% plan to buy another EV, while only 1% said they would return to a gas car. Another 4% of those surveyed said they would choose a plug-in hybrid (PHEV). The biggest factor behind the decision is the lower operating costs (45%).

Laatst gewijzigd door Micele : 20 mei 2025 om 15:42.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be