![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Uiteraard kopen die allemaal goedkope slurpers of 20e eeuw slakken. Dit zijn zowat de electrische: https://insideevs.com/features/72787...-range-rating/
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 31 maart 2025 om 17:49. |
|
|
|
|
|
|
#382 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Ford F series (pickup) komt zelfs wereldwijd op de 4e plaats.
Eerste (alweer) Tesla model Y: https://www.statista.com/statistics/...els-worldwide/
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 31 maart 2025 om 17:58. |
|
|
|
|
|
#383 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Joepie, we maken een elektrische pickup/SUV/gezinswagen vol met electronische toeters en bellen die dragraces kan winnen, en verkopen die aan idiote prijzen aan mensen die denken een te klein pietje hebben.
|
|
|
#384 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#385 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik weet waarom god rabarber heeft geschapen.
|
|
|
|
#386 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is waarschijnlijk dan geen vergulde Golf 8 R.
|
|
|
#387 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ze hebben in essentie een schaap in wolfskleren gekocht,voor VEEL geld..
|
|
|
|
|
|
#388 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In pre-Tesla tijden - na de Nissan Leaf - het tweede meest verkochte BEV-model, ook in Europa in 2018 en in 2019. Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 1 april 2025 om 11:45. |
||
|
|
|
|
|
#389 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#390 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Uw verheerlijking van Tesla bijvoorbeeld.
Of is het niet zo dat de meeste Tesla wagens acceleraties kunnen neerzetten die supersportwagens laten blozen?
|
|
|
#391 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dan had ik al drie jaar geleden eentje gekocht, niet dus.
En de laatste BEVs waar ik ingezeten heb, waren BMW, Skoda en VW. Ik ben benieuwd naar BMWs Neue Klasse, of naar de kleine Skoda Epiq die weldra komt. Ik zal even jouw ironie in stukjes ontleden: (voor de lol) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een BEV is meestal "goedkoper" dan een vergelijkbare ICE-versie bij de dure merken of algemeen al vanaf middenklasse. Soms betreft aankoopsprijs al. Daarvoor moet je wel eens een showroom binnenlopen. Citaat:
Daar is sowieso geen flauwe relevantie met electrische aangedreven wagens ... en vrouwen hebben al geen pietje. Want ook Cybertrucks worden evenzo door vrouwen gekocht, ook grootmoeders, enkel ter info. Citaat:
Citaat:
bvb een Porsche Taycan zal alvast iets sneller accelereren dan zijn meestal iets duurdere Porsche ICE-evenknie, zelfs sneller als de veel lichtere Porsche 911 met 2 plaatsen minder, bron Porsche USA Of eenderwelk premium merk. Maar dat wist je al. En deze is ook leuk het gemiddeld gezinsinkomen van gezinnen die een bepaalde Tesla aangekocht hebben, in elk geval is dat inkomen dalende: (zomaar ter info) Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 1 april 2025 om 17:02. |
|||||||
|
|
|
|
|
#392 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hij had het eigenlijk voor elkaar,onzen Elon.
Het merk was een geloof geworden. De technologie was de godsdienst geworden. De Cybertruck is geen auto,het is een statement. Maar naarmate de rapporten binnenkomen van Cybetrucks die feitelijk desintegreren, soms tijdens hoge snelheden is er natuurlijk een groot probleem. Meer dan 3 ton groot feitelijk. Het ziet er dus naar uit dat 100% van de Cybertrucks zal moeten binnen geroepen worden en ik weet eigenlijk niet hoe Tesla nog nieuwe "gelovigen" gaat vinden voor de Cybertruck. Nogal wat landen (speciaal Europese-) hebben wijselijk geen homologaties afgeleverd voor zulke dingen en ik zie het ook niet zo snel meer gebeuren.Wij houden niet van rondvliegende stukken messcherp inox plaatwerk op onze wegen.Er is daar echt al genoeg miserie... |
|
|
|
|
|
#393 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
btw de gevraagde Cybertrucks voor Canada en Mexico waren verleden jaar reeds na 3 maanden uitverkocht, de leveringen voor 2025 zouden vanaf februari ll voorzien zijn: (opzoeken doe ik dat niet) Citaat:
Voorweg hypothetisch: voor de brave markten zoals Europa zullen ze zeker de scherpe kantjes van de Cybertruck moeten aanpassen, ook het formaat. Beetje zoals een omgebouwde Hummer H3 voor de Europese markt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
(andere Fords heb ik er ook bijgezet, de Explorer (SUV) verkoopt verassend goed op de 16e plaats) Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 6 april 2025 om 10:20. |
||||||
|
|
|
|
|
#394 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
....van de amusante "informatie" omtrent de Cybertruck op de Belgische Tesla website...
schoon gepresenteerd...dat wel...maar ietwat zuinig met de harde waarheid... https://www.tesla.com/nl_be/cybertruck Een monumentale mislukking.. Ik neem aan dat ieder merk dat een keer moet meemaken.... Een briljante aandrijftechniek in de kompleet,maar dan ook kompleet-,verkeerde verpakking.... Laatst gewijzigd door kelt : 19 mei 2025 om 17:04. |
|
|
|
|
|
#395 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als jij dat een monumentale mislukking wilt noemen moet je dan wel bij de andere merken zijn, behalve bij *Ford. *1e kwartaal 2025 haalt de Ford F-150 Lightning de Cybertruck voorlopig in, toch in USA, net bekend gemaakt. Dit door de dalende trend die reeds verleden jaar q4 begon: Citaat:
Ford verkoopt verder zijn Lightning met specifiek economisch verlies.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 19 mei 2025 om 18:02. |
||
|
|
|
|
|
#396 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat de andere merken en hun "Trucks" betreft.....die catastrofe is inderdaad tamelijk gelijkaardig,miscshien gewoon langer uitgespeeld... Een duidelijke overeenkomst tussen Tesla en de anderen is dat in beide gevallen de directie beslist heeft wat de consument moet willen......Logisch hoe dat nu gelijkaardig aan het uitdraaien is....Een veel te duur type wagen van bovendien bedenkelijke bouwkwaliteit.... Laatst gewijzigd door kelt : 19 mei 2025 om 18:36. |
|
|
|
|
|
|
#397 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Stel je woont in de US of A. en hebt een pickup nodig om de bergen mee in te trekken, je werkt in de bosbouw en occasioneel ga je met je maten ook wat jagen. Een hert of beer omleggen, het is deel van de cultuur. De trailer wegtrekken van een besneeuwde helling hoort er af en toe ook bij.
Je kunt u een Toyota Hilux kopen met alles erop en eraan of een Cybertruck, ah als je echt een hilbillie uit de deep south bent, kan je ook nog gaan voor de Dodge RAM of Ford F-150 Als ge kiest met uw hoofd, en niet wilt stil staan op een besneeuwde helling met uw trailer van 2,5 ton terwijl er een hert op de motorkap is gebonden. Dan weet je dat ge uw geld op die hilux zet. Die is oersterk, oerdegelijk en doet het altijd, en als Toyota moest zien dat er een probleem is met het plastiek sjoepapeke van uw banden , dan roepen ze uw auto daarvoor terug en schroeven ze er zonder zever een beter op. Of ge kunt u een Cybertruck kopen om hip en in te zijn. Of ge kunt u zo een billy the kid, monster kopen dat er goed en cool uitziet, maar waar je eigenlijk wel zeker bent dat als ge hem echt nodig hebt, hij ook veel kans heeft om moeilijk te gaan doen, gewoon omdat de statistieken dat zeggen. Ik koop die Hilux, omdat wat een ander zegt of denkt mij geen kloten kan geven. Ik wil maar van een ding zeker zijn, en dat is ik duw op start en dat beest komt tot leven. En is er een probleem mee, dan ben ik ook zeker dat dat zonder veel gezeik wordt opgelost. In de 2 andere gevallen, weet ik het niet. |
|
|
|
|
|
#398 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Of ge hebt in Europa een hobby waarmee ge regelmatig een deftige last moet mee vervoeren.
Ik denk niet dat er een enorm verschil is tussen een Brabands trekpaard naar een show brengen, een middeleeuws kamp met alles erbij meenemen, of naar een Robot Wars event gaan met een volledige werkplaats. Geef mij maar een Hilux of een Ducato dan. Ja, zelfs Italiaans.. Liefst in kale uitvoering. Dan weet ge dat ge op de bestemming geraakt zonder een blue screen of death, een Muskiaanse update, of de 3de wegmarkeringssensor links onder roet in't eten komt gooien. En natuurlijk, dan zijn wegenhelpenr a la Touring, anwb of dergelijke nog in staat zonder enorme logistieke problemen echt te helpen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 20 mei 2025 om 09:13. |
|
|
|
|
|
#399 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Van die 100k Cybertruck kopers hebben de meeste wslk al goede tot zeer goede ervaringen met E-wagens zoals Tesla.
Laden wslk 95% van hun kms enkel thuis bij via hun zonnepanelen en powerwall(s). De andere 4% op het werk en 1% aan de snellader als het nodig is. Ik gis maar wat. Toch in de zuidelijke staten met jaarlijks veel zon: Citaat:
Daarnaast is er ook deze eenvoudige "statistiek": Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 20 mei 2025 om 15:42. |
||
|
|
|