Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2025, 09:16   #3201
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb het gevoel dat dit woorden en echt reactie van Trump zijn. Bovendien komt Biden hier veel minder goed uit. Hij wist dus dat hij nog extreem kort te leven had, hij zit reeds in de kamer des doods en toch bleef hij voortdoen als kandidaat president
Zijn zoon laat het ware gelaat van de familie Trump zien: haatdragend en oerdom.

https://www.huffpost.com/entry/donal...b0a298593a3f43

Citaat:
That “politics aside” tone lasted about three hours, when he posted a followup message mocking former first lady Jill Biden, who holds a doctoral degree in education, and hinting at a conspiracy.
“What I want to know is how did Dr. Jill Biden miss stage five metastatic cancer or is this yet another coverup???” he wrote as he reposted a message declaring it “highly likely” that Biden was diagnosed as president and didn’t tell the nation.
Oud 20 mei 2025, 09:26   #3202
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het gevoel dat dit woorden en echt reactie van Trump zijn. Bovendien komt Biden hier veel minder goed uit. Hij wist dus dat hij nog extreem kort te leven had, hij zit reeds in de kamer des doods en toch bleef hij voortdoen als kandidaat president
Ah en hopla, dit is de echte Trump aan het woord, bewijs dat het eerste beschaafde bericht niet van hem was:
https://www.npr.org/2025/05/19/nx-s1...p-biden-cancer
Citaat:
Trump — who initially had been gracious after Biden first announced his diagnosis on Sunday — quickly pivoted on Monday to suggestions that the former president had been less than forthcoming about his health.

"I'm surprised that the public wasn't notified a long time ago because to get to Stage 9, that's a long time," Trump said, when a reporter asked for comment about the diagnosis at an unrelated event at the White House.

Trump appeared to conflate the Gleason score — a measurement of how aggressive cancer cells appear to be — with the stage of Biden's cancer. Biden's Gleason score was 9, indicating it is aggressive. He has Stage 4 cancer, the most serious of the four stages. (There is not a Stage 9 cancer.)
Oud 20 mei 2025, 11:33   #3203
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ah en hopla, dit is de echte Trump aan het woord, bewijs dat het eerste beschaafde bericht niet van hem was:
Er zijn tientallen sites die van Gleason van 1 tot 10 spreken. Weet niet van waar uw site de info haalt dat Gleason maar tot 4 gaat. Ik heb er één uitgehaald:
https://www.kanker.nl/kankersoorten/...prostaatkanker. Er zijn wel 4 stadia, vandaar waarschijnlijk de verwarring.
Het is niet goed te keuren dat een terminaal kankerzieke (die bovendien ook nog in een ver gevorderd stadium van seneliteit zit) postuleert voor het presidentschap van de machtigste staat ter wereld.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2025, 11:36   #3204
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was niet door Trump geschreven, in geen 1000 jaar.
Bron?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2025, 12:05   #3205
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Bron?
https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=3202

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 20 mei 2025 om 12:06.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2025, 12:08   #3206
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn tientallen sites die van Gleason van 1 tot 10 spreken. Weet niet van waar uw site de info haalt dat Gleason maar tot 4 gaat. Ik heb er één uitgehaald:
https://www.kanker.nl/kankersoorten/...prostaatkanker. Er zijn wel 4 stadia, vandaar waarschijnlijk de verwarring.
Het is niet goed te keuren dat een terminaal kankerzieke (die bovendien ook nog in een ver gevorderd stadium van seneliteit zit) postuleert voor het presidentschap van de machtigste staat ter wereld.
Trump is senieler dan Biden.

En waar haalt u de informatie dat Biden een jaar geleden wist van die kanker?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 20 mei 2025 om 12:09.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2025, 12:23   #3207
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als we dit nu eens gewoon onafhankelijk bekijken,

en ervan uitgaan dat een paar hoge democraten wisten dat het medisch niet zo goed ging met den Joe.

Dan vraag ik mij af, in het begin leek het misschien een goeie zet om via Joe, Kamala in het witte huis te krijgen. Ze wisten dan dat hij in jaar 2 of 3 in office hoogstwaarschijnlijk een staatsbegrafenis zou krijgen.

Maar dan begint m toch echt wel wat te zwaar door te slaan, als Trump dan ook nog eens die aanslag overleefd, weten ze, dit kan Joe niet meer winnen en moeten ze dus teruplooien op hun kandidaat, waarvan ze ook al dachten die gaat het niet halen.

Geen echte potten gebroken, maar achteraf bekeken, zou ik er dus niet van verschieten dat dergelijk scenairo heeft gespeeld. Namelijk meedoen, winnen en vervolgens Harris die de fakel overneemt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2025, 12:28   #3208
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als we dit nu eens gewoon onafhankelijk bekijken,

en ervan uitgaan dat een paar hoge democraten wisten dat het medisch niet zo goed ging met den Joe.

Dan vraag ik mij af, in het begin leek het misschien een goeie zet om via Joe, Kamala in het witte huis te krijgen. Ze wisten dan dat hij in jaar 2 of 3 in office hoogstwaarschijnlijk een staatsbegrafenis zou krijgen.

Maar dan begint m toch echt wel wat te zwaar door te slaan, als Trump dan ook nog eens die aanslag overleefd, weten ze, dit kan Joe niet meer winnen en moeten ze dus teruplooien op hun kandidaat, waarvan ze ook al dachten die gaat het niet halen.

Geen echte potten gebroken, maar achteraf bekeken, zou ik er dus niet van verschieten dat dergelijk scenairo heeft gespeeld. Namelijk meedoen, winnen en vervolgens Harris die de fakel overneemt.
Ik dacht dat dat al het scenario van 2020 was
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2025, 12:32   #3209
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het was reeds te laat, hij kon niet meer gered worden. Op een schaal van 10 zat hij reeds op 9. Dat is onherroepelijk.
Men kan zich juist de vraag stellen waarom hij niet beter opgevolgd werd toen het nog mogelijk was om hem te redden.
Men kan zich de vraag stellen waar gij het haalt dat ie met die kennis zich herverkiesbaar stelde.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2025, 12:36   #3210
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Men kan zich de vraag stellen waar gij het haalt dat ie met die kennis zich herverkiesbaar stelde.
Inderdaad kan prostaatkanker snel evolueren...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2025, 12:58   #3211
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Trump laat zich weer eens rollen door Poetin.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250519_97433502
Citaat:
Tot de mededeling van Trump over het telefoongesprek kwam. “Een geweldig gesprek. Oekraïne en Rusland zullen onmiddellijk onderhandelingen opstarten. De condities zullen moeten worden onderhandeld tussen de twee partijen. Het is de enige manier want alleen zij kennen de details van de onderhandelingen waar niemand anders weet van heeft.”
Waarop de Russen:
Citaat:
Achteraf klonk het dat Rusland verheugd was met “de open discussie” die er was geweest. Over een staakt-het-vuren en een tijdsschema dat Trump zo graag wil — maar Poetin weigert — werd zelfs niet gesproken.
Oud 20 mei 2025, 13:31   #3212
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trump laat zich weer eens rollen door Poetin.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250519_97433502

Waarop de Russen:
Putin weet gewoon hoe hij met die narcistische clown zijn kloten moet spelen.

maar of dat gaat blijven duren dat is iets anders natuurlijik, eens hij het doorkrijgt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2025, 16:09   #3213
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Die 9 Gleason bereiken duurt wel langer dan een jaar. Men kan zich wel de vraag stellen hoe het zo ver is kunnen komen bij een president van Amerika. In Belgie is een meting van de prostaat waarden standaard in een jaarlijkse algemene bloedtest bij mannen vanaf een bepaalde leeftijd standaard.
Oud 20 mei 2025, 16:18   #3214
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die 9 Gleason bereiken duurt wel langer dan een jaar. Men kan zich wel de vraag stellen hoe het zo ver is kunnen komen bij een president van Amerika. In Belgie is een meting van de prostaat waarden standaard in een jaarlijkse algemene bloedtest bij mannen vanaf een bepaalde leeftijd standaard.

Citaat:
Trump also said that he believed screening for prostate cancer was "standard" in physical exams. The U.S. Preventative Services Task Force does not recommend that men over the age of 70 get routine prostate-specific antigen (PSA) screening because the potential harms outweigh the benefits. The task force recommends that men ages 55 to 69 discuss PSA screening with their doctors.
En ik weet ook niet of die psa test alle soorten prostaatkanker detecteert.
Oud 20 mei 2025, 16:46   #3215
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En ik weet ook niet of die psa test alle soorten prostaatkanker detecteert.
Uit nieuwsgierigheid ben ik de resultaten van mijn bloedtest begin deze maand gaan nazien (tussen tientallen andere testen)en mijn PSA is 1 daarnaast staat dat een teken dat minder dan 3.5 Ok is.
Het is onvoorstelbaar dat een president van Amerika deze simpele bloedtest niet zou gedaan hebben.
Oud 20 mei 2025, 19:03   #3216
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Dat is geen bewijs. Een verdenking, dat wel. Maar geen bewijs.
Oud 20 mei 2025, 19:03   #3217
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Bron?
Oud 20 mei 2025, 19:10   #3218
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Bron?
Alles wat Trump zegt en schrijft.
Oud 20 mei 2025, 22:36   #3219
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Alles wat Trump zegt en schrijft.
Dat is dan uw mening, waarop u het volste recht heeft. Maar het is geen bewijs dat Trump senieler zou zijn dan Biden.
Oud 21 mei 2025, 23:12   #3220
wagner.666
Europees Commissaris

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Slikken linkse zotten, belziek zal da niet krijgen.
Citaat:
VS aanvaardt peperdure Boeing of ‘vliegend paleis’ officieel als geschenk van Qatar

De Amerikaanse regering heeft de Boeing 747-8 officieel aanvaard als geschenk van de Qatarese koninklijke familie. Volgens een woordvoerder van het ministerie van Defensie wordt het vliegtuig onderzocht en aangepast om het te transformeren tot de nieuwe Air Force One. Het toestel – dat omschreven wordt als een ‘vliegend paleis’ – veroorzaakte al veel commotie.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be