Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2025, 11:50   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard Meanwhile in Frankrijk... vissen als hobby.

Frankrijk... schitterend land. Mooie natuur, mooie steden, gezelige dorpjes, nukkige mensen ("My head feels like there's a Frenchman living in it", zei R. Atkinson toen-ie een kater had), goei weer (als je zuidelijk genoeg gaat toch),...

Maar 't is ook niet allemaal rozegeur en maneschijn...
Dat werd al wel vaker duidelijk.

Qua de gewone man in zijn portemonnee zitten kan onderstaand wel tellen vind ik. Waarom zo duur?

Ben je immers een hobby-visser en gooi je al eens graag een lijntje uit?
Dan blijf je misschien toch beter aan deze kant van de grens.
Frankrijk vraagt wel heel veel geld als je al eens graag een hengeltje uitwerpt...

Visvergunning Vlaanderen: gewone vergunning €13/jaar
Visvergunning Vlaanderen: grote vergunning €48/jaar
Visvergunning tot 17 jaar: €5/jaar

De verschillen en de voorwaarden vindt u hier.

Visvergunning Frankrijk: gewone vergunning €87/jaar
Visvergunning Frankrijk: grote vergunning €112 jaar
Visvergunning 12j-18j: €25
Visvergunning -12j: €7

De verschillen en voorwaarden vindt u hier.

M.a.w. een gewone vergunning is in Frankrijk liefst bijna 7 keer duurder dan in België. Een grote (nachtvissen...) meer dan dubbel zo duur.

En vooral de jongeren zijn de sigaar... Tussen 12 en 18 betaal je minstens vijf keer meer in Frankrijk en daarboven op...

...als jongeren onder 18 in Vlaanderen zich aan bepaalde regels houden moeten ze zelfs niet eens een vergunning hebben. Gratis dus.

Waarom maakt de overheid een typische Jan-en-alleman-hobby in Frankrijk zo duur?

Laatst gewijzigd door BigF : 26 mei 2025 om 11:52.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2025, 12:00   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ik ben alleen geïnteresseerd als er met dynamiet mag gevist worden, om daar uren op een houten krukje te zitten achter een hengel of 2 - 3 daar heb ik het geduld niet voor.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2025, 12:32   #3
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik ben alleen geïnteresseerd als er met dynamiet mag gevist worden, om daar uren op een houten krukje te zitten achter een hengel of 2 - 3 daar heb ik het geduld niet voor.
Ik heb ook nooit "gehengeld". Dat zou ik slechts kunnen met een goed boek om ondertussen mij niet te vervelen. Uren zitten turen naar die dobber zou voor mij dodelijk zijn.
Oud 26 mei 2025, 12:44   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb ook nooit "gehengeld". Dat zou ik slechts kunnen met een goed boek om ondertussen mij niet te vervelen. Uren zitten turen naar die dobber zou voor mij dodelijk zijn.
inderdaad, bovendien moet ik niet van vis weten, en dan zo liggen klungelen met een haakske met weerhaken op.

terwijl ge evengoed ne Fazant kunt overhoop schieten. Veel minder gedoe en veel lekkerder.

Allee ja iedereen zijn hobby natuurlijk.
Oud 26 mei 2025, 14:19   #5
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
inderdaad, bovendien moet ik niet van vis weten, en dan zo liggen klungelen met een haakske met weerhaken op.

terwijl ge evengoed ne Fazant kunt overhoop schieten. Veel minder gedoe en veel lekkerder.

Alé jong, ne makreel of baars op de BBQ is hemels lekker.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2025, 14:32   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat kan best zijn, maar ge moogt mijn portie hebben.
Oud 26 mei 2025, 14:48   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Da's smaak nietwaar.
Oud 26 mei 2025, 15:05   #8
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Even lekker... daar valt niet over te discussiëren maar...

Veel minder gedoe... Dat durf ik toch te betwijfelen.

Ten eerste moogt ge daar maar een paar maanden op jagen (half okt -eind jan). Vissen moogt ge nagenoeg heel't jaar (buiten half apr-eind mei).

Ten tweede gaat ge voor te vissen een vergunning halen bij de post en een uur later zit ge te vissen. Voor de jacht moet ge lessen gaan volgen, exames afleggen en dan bent ge nog altijd niet aan't jagen eh... Want ge moet ook nog een jacht hebben of uitgenodigd worden... Trouwens; als ge ooit wat heel verkeerde dingen hebt uitgestoken gaat ge niet meer aan een jachtvergunning geraken. Vissen mag de grootste crimineel (als-ie op vrije voeten is toch).

Ten derde wil ik wel eens zien wie het eerste klaar is. Ik kuis ne snoekbaars, gij kuist ne fazant. Ik kan dat gewoon in de keuken doen. Ik kuis nadien de gootsteen fatsoenlijk uit en klaar. Als gij uwe fazant in de keuken gaat kuisen vrees ik dat uw madam niet al te blij gaat zijn.

Ten vierde moogt ge zelf nog iet verzinnen. Ik heb mijn best al gedaan eh?

Dus nee, doe mij maar een snoekbaarske ofzo. Of een scharreke als't uit zout water moet komen maar daar hebt ge niet eens een vergunning voor nodig.
Oud 26 mei 2025, 17:11   #9
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ex-sportvisser hier....

We hebben het over de "openbare wateren"

Laat ons stellen dat dat prijsverschil een weergave is van de visgelegenheden...

Hier in Vlaanderen moet je het stellen met geindustrialiseerde kanaalboorden waar je je amper kunt omdraaien om eens te pissen of je dreigt overreden te worden door WTC's.....Om het over het aanhoudende trafiek van medemensen maar niet te hebben.(het heet: Ruimtelijke verrommeling en overbevolking)

Of je MAG niet eens meer op de mooie grasboorden zo die er nog zijn.
Of een of andere schlemiel heeft "visplaatsen" aangeduid waar je je staanders amper in de grond krijgt,of op waanzinnig slechte stekken aangelegd....

En dan heb ik het niet over de watersporters...

Kijk....hengelsport in Vlaanderen is eigenlijk maar een fractie meer van wat het 25 jaar geleden was...Het water is beter,er zitten meer soorten vis zelfs,maar het vissen zelf is kapot wegens de groeiende gebruiksintensiteit van de wateren en de verwoesting of ontoegankelijkheid van bijna al de kanaal- en rivierboorden..

In Frankrijk zaten enkel de Noord-Fransen van Rijsel in de problemen,daarom vond je ze wel eens aan onze Zuid-Vlaamse kanalen....

Maar in de rest van Frankrijk spelen ze buiten categorie........daar kunnen liefhebbers nog vissen,zijn er zelfs genoeg plaatsen waar je enkel wat mede-broeders in Petrus,en eventueel een controleur opmerkt.....

Die "Franse "prijs is dus heel redelijk,en de Vlaamse prijs geeft de lage kwaliteit van de gebruikservaring aan aan.....

Ik vraag me zelfs al af hoeveel Vlaamse sportvissers er niet zijn die jaarlijks wel een verlof kopen maar het amper gebruiken..(het is voor als het echt eens niet anders kan)..Liever in Nederland of Frankrijk of Duitsland gaan vissen en met plezier meer afdokken.

Laatst gewijzigd door kelt : 26 mei 2025 om 17:36.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2025, 17:22   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De meeste vissers die ik langs het kanaal hier zie en hoor, spreken een Slavische taal.

Ik denk niet dat die zichzelf zorgen maken over een vergunning, wel over een niet zo koude fles vodka.
Oud 26 mei 2025, 18:01   #11
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Ik ben geen visser maar heb wat familie in Frankrijk, en die vergunning is voor zover ik weet wel iets meer dan alleen maar een toestemming om te vissen. Het is ook een lidmaatschap van een visvereniging, waar je lessen kan krijgen, die allerhande animatie verzorgen, er zit een verzekering in, en het draagt bij tot het behoud en beheer van de waterzones en het visbestand. Hoe dat zit in België weet ik niet.

Het lijkt me zowat als de wegentol. In België zijn de autostrades gratis, in FR is dat prijzig. Maar als ik van Bordeaux naar Brussel rijdt dan zijn die eerste 1100 km wel smooth, (We vermijden Parijs door langs de chanpagnestreek te rijden) maar een beetje voorbij Valenciennes en de Belgische grens is het een boenk-a-boenk-a-boenk van jewelste.

Het is zoals grond afgraven denk ik. Het kan goedkoop maar met veel moeite en weinig comfort, of duurder maar veiliger en comfortabeler.
Oud 26 mei 2025, 18:08   #12
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
ex-sportvisser hier....

We hebben het over de "openbare wateren"

Laat ons stellen dat dat prijsverschil een weergave is van de visgelegenheden...
Dat weet ik niet.
Je hebt natuurlijk in Frankrijk veel meer visbare wateren maar Frankrijk is ook een pak groter.
Ik zie iemand uit de buurt van Parijs niet naar de kanten van Marseille rijden om een dagje te gaan vissen.
Dat er dus meer visgelegenheden zijn wil nog niet direct veel zeggen.

Citaat:
Hier in Vlaanderen moet je het stellen met geindustrialiseerde kanaalboorden waar je je amper kunt omdraaien om eens te pissen of je dreigt overreden te worden door WTC's.....Om het over het aanhoudende trafiek van medemensen maar niet te hebben.(het heet: Ruimtelijke verrommeling en overbevolking)
Ik heb hier binnen pakweg 50km rondom mijn woonplaats toch nog visstekken in overvloed hoor.
Lang niet elke kanaalboord is geindustrialiseerd. En ik zou ook niet weten wat het probleem is met een geindustrialiseerde kanaalboord als het op vissen aankomt. De vis zelf kijkt niet naar de oever hoor.
Hier in de buurt zijn een paar maalderijen gevestigd naast het kanaal.
Daar wordt vis gevangen dat het niet normaal is, vanwege het morsen van graan bij het lossen.

Ik heb in ieder geval geen moeite om leuke stekken te vinden en ik woon nog niet eens in de buurt van een rivier, enkel maar kanalen hier.
Citaat:
Of je MAG niet eens meer op de mooie grasboorden zo die er nog zijn.
Of een of andere schlemiel heeft "visplaatsen" aangeduid waar je je staanders amper in de grond krijgt,of op waanzinnig slechte stekken aangelegd....
Een visser die klaagt over slechte stekken is gewoon een slechte visser.
Een goeie vangt overal vis.

En dan over Frankrijk: daar mag je ook niet zo maar overal gaan vissen hoor.
Op dat punt is Frankrijk nog veel harder kapotgeregeld dan België.
In Frankrijk moet je al een kaart bij hebben om te weten waar je op welke vis mag vissen, waar je 's nachts mag vissen, waar je sowieso mag vissen,...

Citaat:
En dan heb ik het niet over de watersporters...
Tsja, de openbare wateren zijn er niet uitsluitend voor vissers eh?

Citaat:
Kijk....hengelsport in Vlaanderen is eigenlijk maar een fractie meer van wat het 25 jaar geleden was...Het water is beter,er zitten meer soorten vis zelfs,maar het vissen zelf is kapot wegens de groeiende gebruiksintensiteit van de wateren en de verwoesting of ontoegankelijkheid van bijna al de kanaal- en rivierboorden..
Dus het water is beter, er zit meer vis, maar het vissen is er op achteruit gegaan??
Ja, de gebruiksintensiteit is er misschien op vooruit gegaan maar dan is dat maar zo.
Vissers die denken dat heel het kanaal van hen is kunnen we missen als kiespijn.

Citaat:
In Frankrijk zaten enkel de Noord-Fransen van Rijsel in de problemen,daarom vond je ze wel eens aan onze Zuid-Vlaamse kanalen....
Als Frankrijk dan zo goed is, waarom trekken die Noord Fransen dan niet wat verder zuidwaarts?
Zo slecht zal het hier dan toch niet zijn...

Citaat:
Maar in de rest van Frankrijk spelen ze buiten categorie........daar kunnen liefhebbers nog vissen,zijn er zelfs genoeg plaatsen waar je enkel wat mede-broeders in Petrus,en eventueel een controleur opmerkt.....
Die zijn er in België (of Vlaanderen) oo nog gneoeg hoor.
Prima visstekken vinden in Vlaanderen is geen enkel probleem.

Of denk jij dat een goeie visstek sowieso een rustig plek in the middle of nowhere moet zijn?
Nee hooor, ik ken prima visplekken midden in industriegebieden.
Vissen trekken zich meestal weinig aan van wat er op de oever gebeurt.

Citaat:
Die "Franse "prijs is dus heel redelijk,en de Vlaamse prijs geeft de lage kwaliteit van de gebruikservaring aan aan.....
Dat is dan uw ervaring. Ik heb een andere.

Citaat:
Ik vraag me zelfs al af hoeveel Vlaamse sportvissers er niet zijn die jaarlijks wel een verlof kopen maar het amper gebruiken..(het is voor als het echt eens niet anders kan)..Liever in Nederland of Frankrijk of Duitsland gaan vissen en met plezier meer afdokken.
Alsof elke Franse visser met een vergunning elke dag zit te vissen...
Dat is een compleet non-argument.

En als een Vlaamse visser liever in het buitenland gaat vissen; prima, mij niet gelaten.
Maar moet daarom de prijs in het buitenland zoveel hoger zijn dan in België?

Vanwaar bv het verschil tussen het betalende abo in Frankrijk voor minderjaringen en het gratis abo voor diezelfde doelgroep in België??

Franse minderjarigen kunnen ook niet effe met de auto honderd km verderop gaan vissen.

Laatst gewijzigd door BigF : 26 mei 2025 om 18:11.
Oud 26 mei 2025, 20:13   #13
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

wie ben ik...en zo ja,waarom? .

https://www.vlaanderen.be/inbo/indic...te-visverloven

Laatst gewijzigd door kelt : 26 mei 2025 om 20:30.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2025, 07:00   #14
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Kijk....hengelsport in Vlaanderen is eigenlijk maar een fractie meer van wat het 25 jaar geleden was..
De laatste 20 jaar is het aantal visverloven min of meer gelijk gebleven (afgezien van de corona periode).

En of de daling sinds de jaren '80 met slecht viswater te maken heeft weet ik niet. Ook de visserclubs die enkel op (eigen) visputten vissen zien hun ledenaantal al jaren dalen.

Maar om nu te zeggen dat de hengelsport nog 'maar een fractie is' van wat het 20 jaar geleden was... Dat gaat me toch wat ver lijkt me.
Een totaal van 69000 visverloven tov 59000.
Een daling, dat wel maar om nu over een 'fractie' te spreken...

Maar eigenlijk gaat deze draad daar niet over. Dit ging over de prijs.
Waarom vraagt Frankrijk zoveel voor een vergunning?
Je moet weten dat je er met een kleine vergunning ook enkel in je eigen departement mag vissen.
Dat is gewoonweg duur.
Oud 27 mei 2025, 07:20   #15
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Ik vermoed dat het aantal visvijvers serieus gedaald is. Buitenverblijven platgegooid door Stevaert en vijvers opgegaan in Natuurpuntpark.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2025, 07:25   #16
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik vermoed dat het aantal visvijvers serieus gedaald is. Buitenverblijven platgegooid door Stevaert en vijvers opgegaan in Natuurpuntpark.
Mogelijk.
Al valt dat hier in de buurt wel mee.
Ik heb twee vrienden die in zo'n club zitten met een eigen vijver en die hebben er geen problemen mee. Ze vissen ook onderling tegen andere clubs en dat is dan ook weer steeds op de vijver van die club.

Visvijvers vinden is (hier in de buurt althans) niet echt een probleem.
Daarnaast mag je met een vergunning op nagenoeg alle kanalen en rivieren vissen. Voor de meeste visvijvers heb je niets aan de vlaamse visvergunning maar moet je lid zijn van een club of moet je bij de gemeente een vergunning gaan halen (gemeentelijke visvijver).

Wel zeggen die gasten dat er geen jonge leden meer bijkomen.
Die kunnen wel uren op hun smartphone turen maar uren naar een dobber gaat niet meer blijkbaar.

Bij de ene club is de junioren-competitie blijkbaar gewoon afgeschaft omdat er geen junioren meer waren.

Laatst gewijzigd door BigF : 27 mei 2025 om 07:28.
Oud 27 mei 2025, 07:36   #17
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Mogelijk.
Al valt dat hier in de buurt wel mee.
Ik heb twee vrienden die in zo'n club zitten met een eigen vijver en die hebben er geen problemen mee. Ze vissen ook onderling tegen andere clubs en dat is dan ook weer steeds op de vijver van die club.

Visvijvers vinden is (hier in de buurt althans) niet echt een probleem.
Daarnaast mag je met een vergunning op nagenoeg alle kanalen en rivieren vissen. Voor de meeste visvijvers heb je niets aan de vlaamse visvergunning maar moet je lid zijn van een club of moet je bij de gemeente een vergunning gaan halen (gemeentelijke visvijver).

Wel zeggen die gasten dat er geen jonge leden meer bijkomen.
Die kunnen wel uren op hun smartphone turen maar uren naar een dobber gaat niet meer blijkbaar.

Bij de ene club is de junioren-competitie blijkbaar gewoon afgeschaft omdat er geen junioren meer waren.
Langs De Schelde en de Demer zijn er honderden visvijvers verdwenen. Sinds corona lees ik toch regelmatig dat jagen en vissen in de lift zit bij jongeren. Volgens een van de links hierboven geplaatst lijkt dat ook te kloppen.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2025, 08:08   #18
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Langs De Schelde en de Demer zijn er honderden visvijvers verdwenen.
Dat is mogelijk. Ik ben niet van die kanten.
Maar de Schelde en de Demer zelf liggen er toch nog eh?

Citaat:
Sinds corona lees ik toch regelmatig dat jagen en vissen in de lift zit bij jongeren. Volgens een van de links hierboven geplaatst lijkt dat ook te kloppen.
In de grafiek over de uitgereikte visvergunningen zie ik toch geen significante stijging bij de vergunningen voor jongeren...
Oud 27 mei 2025, 08:20   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Even lekker... daar valt niet over te discussiëren maar...

Veel minder gedoe... Dat durf ik toch te betwijfelen.

Ten eerste moogt ge daar maar een paar maanden op jagen (half okt -eind jan). Vissen moogt ge nagenoeg heel't jaar (buiten half apr-eind mei).

Ten tweede gaat ge voor te vissen een vergunning halen bij de post en een uur later zit ge te vissen. Voor de jacht moet ge lessen gaan volgen, exames afleggen en dan bent ge nog altijd niet aan't jagen eh... Want ge moet ook nog een jacht hebben of uitgenodigd worden... Trouwens; als ge ooit wat heel verkeerde dingen hebt uitgestoken gaat ge niet meer aan een jachtvergunning geraken. Vissen mag de grootste crimineel (als-ie op vrije voeten is toch).

Ten derde wil ik wel eens zien wie het eerste klaar is. Ik kuis ne snoekbaars, gij kuist ne fazant. Ik kan dat gewoon in de keuken doen. Ik kuis nadien de gootsteen fatsoenlijk uit en klaar. Als gij uwe fazant in de keuken gaat kuisen vrees ik dat uw madam niet al te blij gaat zijn.

Ten vierde moogt ge zelf nog iet verzinnen. Ik heb mijn best al gedaan eh?

Dus nee, doe mij maar een snoekbaarske ofzo. Of een scharreke als't uit zout water moet komen maar daar hebt ge niet eens een vergunning voor nodig.
Die mannen vroeger hadden ook geen vergunning nodig voor die fazant

Ge hebt gelijk natuurlijk met al die papieren tegenwoordig, en al die vuiligheid van al de nutteloze onderdelen en pluimen en toestanden is dat niet zo aangenaam, ge gaat dat dus ook gewoon gaan halen bij de poelier.

Maar ik heb het over de jacht zelf, het besluipen van dat beest en dan met een goed gericht schot. ipv langs ne vijver zitten met ne stok en ne lange nylon draad met lood en haak aan.

Ik kan mij voorstellen dat ge dat leuk vindt, maar ik niet. Ik zou met zo een telegeleid bootje in uwe weg komen varen denk ik
Oud 27 mei 2025, 08:24   #20
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De meeste vissers die ik langs het kanaal hier zie en hoor, spreken een Slavische taal.

Ik denk niet dat die zichzelf zorgen maken over een vergunning, wel over een niet zo koude fles vodka.
ik geloof ook niet dat die dat beest opmeten er een foto van maken voor op hun vissers strava te zetten en vervolgens dat beest terug zetten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be