![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hang nu maar het heilig boontje uit. Geen kat die daarin trapt.
![]() |
![]() |
#222 | |
|
![]() Citaat:
Maak het warrig, en geef de ander de schuld. Jij komt af met het punt dat de maatschappij niet moet opdraaien voor de veiligheid van het voetbal. Mijn vraag is: is dat niet het geval, dan? Mijn punt is: u verkondigt van alles, maar uw partij doet daar niets aan, maar ze pakken wel het volwassenenonderwijs aan. En dat is hypocrisie.
![]() |
![]() |
#223 | |
|
![]() Citaat:
Hypocrisie, of lukt dat begrijpend lezen niet bij u?
![]() |
![]() |
#224 | |
|
![]() Citaat:
Nog eens, we zijn niet allemaal kneuterige boekhouders die heel de dag bezig zijn met zich af te vragen hoeveel iets precies kost. Weten dat het gesubsidieerd is, is voldoende.
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
A.S. Ik betaal al mijn hobby's zelf. En ja, die kosten geld, veel geld zelfs. Maar ... het is mijn eigen vrije keuze om mijn geld, waar ik hard voor gewerkt heb, te spenderen waaraan ik wil. Ik heb geen overheidssteun nodig voor mijn vrije tijdsbesteding. De schietclub waarvan ik lid ben, die hebben een stukje grond van de gemeente in pacht met recht van opstal. Het gebouw en de infrastructuur betaalden we zelf. Sommige onderdelen kon / mocht ik maken bij mijn vroegere werkgever, ik mocht dit doen in mijn vrije tijd en met betaling van de materialen. Anderen werkten bij een aannemer, een dakwerker of een loodgieter. Alles werd gebouwd in de vrije tijd van die mensen. Een plaatselijke grondwerker, die ook lid was, deed het grondwerk (de schietstand is ondergronds). Het lidgeld is niet goedkoop, maar dat is geen enkel probleem. De wapens die ik heb, hebben ook duizenden euro's gekost. Munitie is ook redelijk duur geworden, wij proberen de kosten te drukken door samen aankoop en door zelf de hulzen terug te vullen (we hebben daar een speciale ruimte voor). Laatst gewijzigd door reservespeler : 1 juni 2025 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
|
![]() Citaat:
U meent in al uw arrogantie te denken dat de particratie daar alleen mag over debatteren en beslissen. Taalonderwijs is in heel veel gevallen GEEN hobby, dus al de rest van u is geleuter naast de kwestie.
![]() |
![]() |
#227 |
|
![]() Ondertussen debat gezien in De Zevende Dag.
Koen Daniëls moet er de zottigheden van Zuhal verdedigen, en past dezelfde demagogische trucjes toe. Het gaat over de fietsherstellers, wijnsomeliers, en hij probeert zoveel mogelijk de kwestie van het talenonderwijs te ontwijken. Duidelijk dat het op de N-VA debatfiches staat hoe je in deze kwestie moet liegen.
![]() |
#228 | |
|
![]() Citaat:
De prive kan taalonderwijs organiseren, aan kostprijs, net zoals het schoenen kan produceren.
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een dikke 2 ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil mensen niet beledigen of afkeuren of zo met mijn standpunt tegen het overheids-subsidieren van alles en nog wat....zij het taalcursussen,zij het banket-bakkers cursussen,al dan niet met verhoogde eigen bijdrage..
Maar behalve dat daardoor de overheid eigenlijk steeds groter wordt (en dat speculeer ik niet ,dat kunt U vaststellen in de overheidsbegrotingen en op uw eigenste belastingsformulier) verwerft "de overheid" eigenlijk steeds meer MACHT daardoor gezien zij uiteindelijk de "leermarkt" bepalen...Nog even en de reeds in theorie bestaande "opleidingsbudgetten" gaan VERPLICHT moeten gebruikt worden,in cursussen die de overheid gaat bepalen....De opstap naar het overheidsverplicht opvullen van uw vrije tijd ..... Tevens,en dat is zo mogelijk nog erger,worden nog MEER mensen,(sommigen zelfs BEKWAAM en met relevante kundes) vroegtijdig onttrokken aan de echte economie omdat ze "leraar" worden....terwijl het gdvrdmme aan de bedrijven zelf dient te zijn,op HUn EIGEN kosten en met het beschikbare personeel,opleiding te geven,in plaats van constant mekaars besten weg te snoepen,en als die in pensioen zijn,import van mensen met gewenste skills te doen...(wat ondertussen al enkele jaren aan de hand is) En DAT is onaanvaardbaar,van privé of van overheid al gelijk..... Poolse bouwvakkers,Bulgaarse infrastruktuur grondwerkers ,Marokkaans-Belgische magazijnmedewerkers,ga je niet aantreffen in de centra voor volwassenenonderwijs in een van die bezighoudingscursusjes...Die gebruiken hun weekeind om wat bij te komen,straks weer stevig voort buffelen....Velen van hen worden ondertussen OOK een dagje ouder.... Laatst gewijzigd door kelt : 2 juni 2025 om 05:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
7 OKTOBER WAS DE RODE LIJN! Laatst gewijzigd door Vlad : 2 juni 2025 om 05:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik ook stelde, kunnen er grijze zones zijn, waar "dinges doen voor een klein groepje hun plezier" EIGENLIJK de ganse maatschappij ten goede komt (of problemen vermijdt voor gans de maatschappij). Maar men moet altijd de rentabiliteit van de uitgave bekijken. Ja, cursussen Koeterwaals kunnen misschien een kleine fractie bejaarde mensen hun Alzheimer uitstellen, en ja, dat kan wat ziekenkosten vermijden. Maar men moet dan AANTONEN dat als DAT de reden is, de bedragen uitgegeven aan dat onderwijs veel kleiner zijn, dan de bedragen die zouden uitgegeven worden aan de extra ziekenkost he. Citaat:
Hoeveel zou een goeie taal-leraar kunnen vragen ? 50 Euro per uur voor een collectieve les ? Als er dus 5 deelnemers zijn, elk 10 Euro ? Als er 20 deelnemers zijn, elk 2.5 Euro ? Plus de huur van de zaal en wat overhead ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad is dat een van de voorbeelden waar de vrije markt blijkbaar niet goed werkt. Maar daar waar gezondheidszorg een "moetes" is, is hobby's bedrijven dat stukken minder, en zoals ik al stelde, er is tegenwoordig zo enorm veel zelf studie materiaal aanwezig dat men eigenlijk niet echt bijdragen nodig heeft.
Niks maar dan ook niks belet een groep mensen die een zekere taal wil leren, om dat enerzijds met zelfstudie, en anderzijds met "samenkomen" te doen. Ik zou bijna zeggen, er is een gat in de markt voor een "Uber" van het zelf willen talen studeren (als het al niet bestaat). Ik heb jaren aan diepzeeduiken gedaan, dat waren clubs die associaties waren, maar voor duiken heb je een zwembad en materiaal nodig, wat je niet eens nodig hebt om talen te leren, en we betaalden dat allemaal zelf. En dat is normaal ook: ik zie niet in waarom mijn buurvrouw die daar niks mee te maken had, zou moeten betalen voor mijn pretjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op de zevende dag een goed argument gehoord om cursussen Engels te volgen.
"Er komen steeds meer mensen uit het buitenland om hier te werken, en wij moeten met deze mensen kunnen communiceren". Awel, dat is gewoon de wereld op z'n kop. Die hier komen werken moeten Nederlands leren (in Vlaanderen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar worden sommige opleidingen goedkoper, diegenen waarmee de samenleving iets is: knelpuntberoepen (gratis), Nederlands tweede taal, naar beroep leidende cursussen zoals bakker, beenhouwer, ... .
Huil huil, we hadden 33 miljoen gekregen van Weyts om onszelf in de kijker te zetten en we hebben dat goed gedaan al zeg ik het zelf en nu gaan ze ons die terug afnemen huil huil ... Fok diene Weyts he. Hoe mag die nu in godsnaam nog minister spelen (en het naar het schijnt voor het zeggen hebben ipv de Vlaamse minister president ... die doet niets anders dan achter zich rampen opstapelen blijkt keer op keer.
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
7 OKTOBER WAS DE RODE LIJN! Laatst gewijzigd door Vlad : 2 juni 2025 om 06:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was een leerkracht Engels die dit bracht. Ze had het over de woorden van een zorgkracht. |
|
![]() |
![]() |