Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2025, 09:37   #1
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard Tot 50% meer doden bij Pfizer vaccin vergeleken met Moderna vaccin

Goed, volgens mij is dit een bombshell. Ze hebben 1,47 miljoen mensen in Florida bestudeerd en het verschil in algemene mortaliteit bekeken tussen 2 verschillende mRNA vaccins van Pfizer en Moderna. Dus niet enkel sterfte door corona maar alles, daaruit blijkt dat mensen die een Pfizer vaccin kregen tot 50% meer dood gaan aan vanalles dan deze die een Moderna kregen.

Sterfte door hart en bloedvaten bijvoorbeeld was 248 doden tegenover 162 per 100.000, dat is 50% meer sterfgevallen. Alle niet-covid-doden samen was dit 791 doden bij Pfizer tegenover 588 met moderna, ofte 34% oversterfte.

Het was altijd moeilijk om de oversterfte van 2021 te linken aan vaccins omdat het aantal niet-gevaccineerden zo laag was, maar als je gevaccineerden met elkaar vergelijkt kom je aan veel grotere aantallen en zie je dus wel degelijk een duidelijk verschil per vaccin. Het ene vaccin is veel dodelijker dan het andere, ofwel beschermde het ene vaccin beter dan het andere maar dan zouden we geen oversterfte gezien hebben maar wel een ondersterfte, wat niet het geval was.

Ik denk dat er geen andere conclusie meer mogelijk is dan dat corona vaccins veel meer sterfte veroorzaken dan dat ze voorkomen.

------------------------------------------------------
April 29, 2025.
Twelve-Month All-Cause Mortality after Initial COVID-19 Vaccination with Pfizer-BioNTech or mRNA-1273 among Adults Living in Florida
https://www.medrxiv.org/content/10.1....25.25326460v1

Results
There were 9,162,484 noninstitutionalized adult Florida residents who met inclusion criteria, including 5,328,226 BNT162b2 (Pfizer-BioNTech) vaccine recipients and 3,834,258 mRNA-1273 (Moderna) vaccine recipients. A total of 1,470,100 vaccinees were matched 1-to-1 based on seven criteria, including census tract. Compared with mRNA-1273 recipients, BNT162b2 recipients had significantly higher risk for all-cause mortality (847.2 vs. 617.9 deaths per 100,000; odds ratio, OR [95% CI]: 1.384 [1.331, 1.439]), cardiovascular mortality (248.7 vs. 162.4 deaths per 100,000 persons; OR [95% CI]: 1.540 [1.431, 1.657]), COVID-19 mortality (55.5 vs. 29.5 deaths per 100,000 persons; OR [95% CI]: 1.882 [1.596, 2.220]) and non-COVID-19 mortality (791.6 vs. 588.4 deaths per 100,000 persons; OR [95% CI]: 1.356 [1.303, 1.412]). Negative control outcomes did not show any indication of meaningful unobserved residual confounding.

Conclusion
Florida adults who received BNT162b2 (Pfizer-BioNTech) had significantly higher risk of 12-month all-cause, cardiovascular, COVID-19, and non-COVID-19 mortality compared to matched mRNA-1273 (moderna) recipients. These findings are suggestive of differential non-specific effects of the BNT162b2 and mRNA-1273 COVID-19 vaccines, and potential concerning adverse effects on all-cause and cardiovascular mortality. They underscore the need to evaluate vaccines using clinical endpoints that extend beyond their targeted diseases.

What this topic adds
Florida adults who received BNT162b2 (Pfizer-BioNTech) had significantly higher risk of 12-month all-cause, cardiovascular, COVID-19, and non-COVID-19 mortality compared to carefully matched mRNA-1273 (Moderna) recipients.

These findings are suggestive of differential non-specific effects of the BNT162b2 and mRNA-1273 COVID-19 vaccines, and potential concerning adverse effects on all-cause and cardiovascular mortality.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 2 juni 2025 om 09:42.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2025, 12:03   #2
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Woehoew. Ik kreeg Moderna. Fok. Langer werken.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2025, 12:13   #3
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Jongens toch!
Gaat jullie wappie-saga over die vaccins dan nooit stoppen?
Voor zover ik mij nog herinner is, behalve bewoners en zorgpersoneel in ziekenhuizen en bejaarden-instellingen, niemand verplicht geweest zich te laten vaccineren. Waarom blijven jullie dat steeds maar opnieuw bovenspitten om te herkauwen en her-herkauwen. Hebben jullie dat nodig als een een soort bevrediging van een dwingende psychische behoefte?
Oud 2 juni 2025, 12:32   #4
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jongens toch!
Voor zover ik mij nog herinner is, behalve bewoners en zorgpersoneel in ziekenhuizen en bejaarden-instellingen, niemand verplicht geweest zich te laten vaccineren. Waarom blijven jullie dat steeds maar opnieuw bovenspitten om te herkauwen en her-herkauwen. Hebben jullie dat nodig als een een soort bevrediging van een dwingende psychische behoefte?
Die mRNA vaccins worden nog steeds gegeven, ik vraag me ook af wanneer het gaat stoppen.
Oud 2 juni 2025, 15:32   #5
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
This article is a preprint and has not been peer-reviewed [what does this mean?]. It reports new medical research that has yet to be evaluated and so should not be used to guide clinical practice.
Der is een reden waarom dit nog niet door peer-review is geraakt. Lapado heeft een eigen anti-COVID agenda, en ik zou dezelfde kritische houding aannemen tov alles wat hij verkondigt over COVID, zoals gij doet met alles dat van officiële kanalen komt
Oud 2 juni 2025, 18:02   #6
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jongens toch!
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2025, 20:19   #7
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Der is een reden waarom dit nog niet door peer-review is geraakt. Lapado heeft een eigen anti-COVID agenda, en ik zou dezelfde kritische houding aannemen tov alles wat hij verkondigt over COVID, zoals gij doet met alles dat van officiële kanalen komt
Er is nog geen negatieve peer review geweest na een maand, nochtans met nogal zwarte cijfers voor Pfizer. Het is inderdaad nog afwachten maar als het resultaat omgekeerd is komt het direct in de krant zoals die studie waarbij je opeens 50% meer dood gaat aan vanalles als je niet gevaccineerd was tegen covid, iets wat gewoon pokke onmogelijk is.
Oud 2 juni 2025, 20:23   #8
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jongens toch!

In blauw heb je gelijk maar rood vind ik toch maar een halve waarheid, om niet te zeggen driekwart leugen: men mocht nergens binnen of de grens niet over als men niet gevaccineerd was. Normale mensen werden dus wel gedwongen, niet rechtstreeks, maar wel onrechtstreeks, tenzij men niet op restaurant, café of naar de cinema ging en Zweden als enige vakantiebestemming zag zitten.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2025, 21:02   #9
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog iets meer info gevonden.

- Ter controle hebben ze ook gekeken naar moorden en zelfmoorden en daarin zagen ze geen verschil in beide groepen, dat toont aan dat de rest waarschijnlijk goed zit.

- ze keken enkel naar volwassenen die niet opgenomen waren in een rusthuis of instelling.

- Moderna blijkt 3x meer mRNA in het vaccin te hebben dan Pfizer, dat is dus blijkbaar niet de factor die zorgt voor meer doden. De adjuvanten zoals aluminium kunnen dan de oorzaak zijn of bijvoorbeeld een andere stof waarmee ze het mRNA inkapselen zodat het niet onmiddellijk verdwijnt.

- Er werd niet gekeken naar comorbiditeiten vanwege het grote aantal mensen, dat zou geen verschil mogen maken tenzij mensen met een zwakkere gezondheid meer Pfizer vaccins zouden gekregen hebben. Dat risico werd nog verder verminderd door geen mensen uit rusthuizen, ziekenhuizen of gevangenissen op te nemen.

- Ik heb ook de eerste rollout bekeken en beide vaccins waren gelijktijdig aanwezig bij de start van de vaccinatie waarbij eerst mensen in rusthuizen en ziekenhuizen werden gevaccineerd. Het zou ook geen verschil mogen uitmaken maar als er een fout in de data zit dan is het hier.

Florida Study Finds Higher All-Cause Mortality After Pfizer COVID-19 Vaccination Compared to Moderna: A Critical Examination
https://www.trialsitenews.com/a/flor...ation-df143c27

To control for confounding, the study incorporated logistic regression adjusted for census tract-level social vulnerability, ZIP code-level historical mortality rates, and included sensitivity analyses and negative control outcomes (suicide and homicide) to detect unmeasured bias.

Limitations and Sources of Potential Bias
Despite rigorous matching and multiple robustness checks, several limitations must be emphasized:

- No matching on comorbidities--Although matching included geographic and demographic characteristics, medical history was not accounted for. This omission could bias results if Pfizer recipients had systematically poorer baseline health.

- Healthy vaccinee bias reduced but not eliminated--By comparing two vaccinated groups, the study circumvents some issues inherent to vaccinated vs. unvaccinated comparisons. Still, unmeasured differences in healthcare access, frailty, or prior SARS-CoV-2 exposure could confound results.
Oud 2 juni 2025, 21:25   #10
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In blauw heb je gelijk maar rood vind ik toch maar een halve waarheid, om niet te zeggen driekwart leugen: men mocht nergens binnen of de grens niet over als men niet gevaccineerd was. Normale mensen werden dus wel gedwongen, niet rechtstreeks, maar wel onrechtstreeks, tenzij men niet op restaurant, café of naar de cinema ging en Zweden als enige vakantiebestemming zag zitten.
Volgens Frank Vandenbroucke mocht de vrijwillige keuze niet ondergraven worden, ha nee.

Natuurlijk werden we gedwongen, mensen die beweren van niet moeten een soort van Stockholm syndroom hebben, anders kun je zoiets niet verklaren.
Oud 2 juni 2025, 21:34   #11
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jongens toch!
Waarschijnlijk om ons proberen te overtuigen dat we gestorven zijn aan dat vaccin dat we gekregen hebben.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2025, 21:42   #12
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Waarschijnlijk om ons proberen te overtuigen dat we gestorven zijn aan dat vaccin dat we gekregen hebben.
Ik ben blijkbaar gestorven aan COVID
Oud 3 juni 2025, 09:11   #13
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2025, 01:47   #14
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik ben blijkbaar gestorven aan COVID
Het afgestorven 2% craniaal gedeelte van je lichaam?
Dat is het ultieme bijverschijnsel hè.
Oud 4 juni 2025, 05:49   #15
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Het afgestorven 2% craniaal gedeelte van je lichaam?
Dat is het ultieme bijverschijnsel hè.
Craniaal, wie gebruikt die term nog? M’n spellingscontrole herkent het niet eens meer.

Een vaccin die geen besmettingen voorkomt verplichten, om besmettingen te voorkomen, dat is de realiteit. Als er iemand z’n harsens kwijt was dan waren het de vaccin freaks wel.
Oud 4 juni 2025, 12:49   #16
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Red flags worden gepresenteerd als goede dingen…

Citaat:
Nog iets meer info gevonden.

- Ter controle hebben ze ook gekeken naar moorden en zelfmoorden en daarin zagen ze geen verschil in beide groepen, dat toont aan dat de rest waarschijnlijk goed zit.
Cumulatief, en geen statistisch significant verschil. De trends voor beide vaccins lijken wel te divergeren

Citaat:
- ze keken enkel naar volwassenen die niet opgenomen waren in een rusthuis of instelling.
Red flag nr 1: de belangrijkste doelgroep van het vaccin worden niet mee opgenomen in de analyse

Citaat:
- Moderna blijkt 3x meer mRNA in het vaccin te hebben dan Pfizer, dat is dus blijkbaar niet de factor die zorgt voor meer doden. De adjuvanten zoals aluminium kunnen dan de oorzaak zijn of bijvoorbeeld een andere stof waarmee ze het mRNA inkapselen zodat het niet onmiddellijk verdwijnt.
Pure speculatie

Citaat:
- Er werd niet gekeken naar comorbiditeiten vanwege het grote aantal mensen, dat zou geen verschil mogen maken tenzij mensen met een zwakkere gezondheid meer Pfizer vaccins zouden gekregen hebben. Dat risico werd nog verder verminderd door geen mensen uit rusthuizen, ziekenhuizen of gevangenissen op te nemen.
De grootste red flag wordt gepresenteerd als iets positief.
In elke studie, en zeker als het observationele studies zijn zoals in dit geval, is het essentieel om externe factoren zo veel mogelijk uit te sluiten. Inclusief de belangrijkste factor, de gezondheidsstatus van de individuen. Matching enkel op basis van leeftijd, geslacht en ras lost dat niet op. En als je dan ziet dat door matching we de onderzochte populatie reduceren van + 9 miljoen naar 1.4 miljoen, verhoog je gewoon het risico op een selectiebias.

We weten dat comorbiditeiten een grote impact hebben op de effectiviteit van het vaccin ter preventie van hospitalisatie, we weten dat cormobiditeiten een link hadden met neveneffecten, en de Ernst van die neveneffecten, en we weten dat cormobiditeiten onafhankelijk van het vaccin tot de dood kunnen leiden. Dat, in combinatie met het ontbreken van de niet-gevaccineerdencohort als vergelijkingsperiode, zou je al tot voorzichtigheid moeten aanmanen om conclusies te trekken uit deze “studie”.

Citaat:
- Ik heb ook de eerste rollout bekeken en beide vaccins waren gelijktijdig aanwezig bij de start van de vaccinatie waarbij eerst mensen in rusthuizen en ziekenhuizen werden gevaccineerd. Het zou ook geen verschil mogen uitmaken maar als er een fout in de data zit dan is het hier.
Nochtans kregen meer mensen Pfizer dan moderna.
Oud 4 juni 2025, 13:27   #17
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Craniaal, wie gebruikt die term nog? M’n spellingscontrole herkent het niet eens meer.

Een vaccin die geen besmettingen voorkomt verplichten, om besmettingen te voorkomen, dat is de realiteit. Als er iemand z’n harsens kwijt was dan waren het de vaccin freaks wel.
Dat is het verschil:
een degelijk opgevoed iemand hoeft geen spellingscontrole voor craniaal -> 't is juist gespeld.
Dat het dat een moeilijk woord vind: tja...

Maar nu ge toch stoeft met dat spellingsdingske: vraag eens naar de correcte spelling van "harsens".
Oud 4 juni 2025, 15:19   #18
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed, volgens mij is dit een bombshell. Ze hebben 1,47 miljoen mensen in Florida bestudeerd en het verschil in algemene mortaliteit bekeken tussen 2 verschillende mRNA vaccins van Pfizer en Moderna. Dus niet enkel sterfte door corona maar alles, daaruit blijkt dat mensen die een Pfizer vaccin kregen tot 50% meer dood gaan aan vanalles dan deze die een Moderna kregen.

Sterfte door hart en bloedvaten bijvoorbeeld was 248 doden tegenover 162 per 100.000, dat is 50% meer sterfgevallen. Alle niet-covid-doden samen was dit 791 doden bij Pfizer tegenover 588 met moderna, ofte 34% oversterfte.

Het was altijd moeilijk om de oversterfte van 2021 te linken aan vaccins omdat het aantal niet-gevaccineerden zo laag was, maar als je gevaccineerden met elkaar vergelijkt kom je aan veel grotere aantallen en zie je dus wel degelijk een duidelijk verschil per vaccin. Het ene vaccin is veel dodelijker dan het andere, ofwel beschermde het ene vaccin beter dan het andere maar dan zouden we geen oversterfte gezien hebben maar wel een ondersterfte, wat niet het geval was.

Ik denk dat er geen andere conclusie meer mogelijk is dan dat corona vaccins veel meer sterfte veroorzaken dan dat ze voorkomen.

------------------------------------------------------
April 29, 2025.
Twelve-Month All-Cause Mortality after Initial COVID-19 Vaccination with Pfizer-BioNTech or mRNA-1273 among Adults Living in Florida
https://www.medrxiv.org/content/10.1....25.25326460v1

Results
There were 9,162,484 noninstitutionalized adult Florida residents who met inclusion criteria, including 5,328,226 BNT162b2 (Pfizer-BioNTech) vaccine recipients and 3,834,258 mRNA-1273 (Moderna) vaccine recipients. A total of 1,470,100 vaccinees were matched 1-to-1 based on seven criteria, including census tract. Compared with mRNA-1273 recipients, BNT162b2 recipients had significantly higher risk for all-cause mortality (847.2 vs. 617.9 deaths per 100,000; odds ratio, OR [95% CI]: 1.384 [1.331, 1.439]), cardiovascular mortality (248.7 vs. 162.4 deaths per 100,000 persons; OR [95% CI]: 1.540 [1.431, 1.657]), COVID-19 mortality (55.5 vs. 29.5 deaths per 100,000 persons; OR [95% CI]: 1.882 [1.596, 2.220]) and non-COVID-19 mortality (791.6 vs. 588.4 deaths per 100,000 persons; OR [95% CI]: 1.356 [1.303, 1.412]). Negative control outcomes did not show any indication of meaningful unobserved residual confounding.

Conclusion
Florida adults who received BNT162b2 (Pfizer-BioNTech) had significantly higher risk of 12-month all-cause, cardiovascular, COVID-19, and non-COVID-19 mortality compared to matched mRNA-1273 (moderna) recipients. These findings are suggestive of differential non-specific effects of the BNT162b2 and mRNA-1273 COVID-19 vaccines, and potential concerning adverse effects on all-cause and cardiovascular mortality. They underscore the need to evaluate vaccines using clinical endpoints that extend beyond their targeted diseases.

What this topic adds
Florida adults who received BNT162b2 (Pfizer-BioNTech) had significantly higher risk of 12-month all-cause, cardiovascular, COVID-19, and non-COVID-19 mortality compared to carefully matched mRNA-1273 (Moderna) recipients.

These findings are suggestive of differential non-specific effects of the BNT162b2 and mRNA-1273 COVID-19 vaccines, and potential concerning adverse effects on all-cause and cardiovascular mortality.

.
Ter veduidelijking: Vanalles is inclusief auto-ongeluk, van de trap vallen, vermoord worden, enz...
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2025, 15:32   #19
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ter veduidelijking: Vanalles is inclusief auto-ongeluk, van de trap vallen, vermoord worden, enz...
Inderdaad, daarom dat ze in die cijfers ter controle ook keken naar zelfmoorden en moorden, daar zagen ze dan geen verschil tussen de 2 groepen.

Edit: al moet ik toegeven dat ik dat nu ook niet zie in die tabellen, daar vergelijken ze de totale groep met de geselecteerde groep, niet de vaccins tegen elkaar. Dat moet ik verder bekijken.

.
All-cause, Cardiovascular (CV), COVID-19, non-COVID-19, and Suicide or Homicide mortality by Age in matched and full cohorts.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 4 juni 2025 om 15:40.
Oud 4 juni 2025, 16:06   #20
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gevonden, ik zie wel dat er in de groep moord en zelfmoord een 12% verschil zit, dat zal statistisch wel een aanvaardbare marge zijn maar zelfs als je die naar elkaar toe trekt naar 0% blijf je met een groot verschil zitten tussen de Pfizer en Moderna vaccins.

Het kan zijn dat ze dat ook al gedaan hebben in de studie maar dat zie ik niet meteen. Ze zeggen wel dat ze ook gematched zijn op covid besmetting, dat zou ook gelijklopend moeten zijn

"Odds ratios of mortality from All causes, Cardiovascular (CV), COVID-19, non-COVID-19, and Suicide or Homicide in Matched cohort adjusted for history of SARS-CoV-2 infection and other confounders"

To further evaluate the risk of residual confounding, deaths from suicide or homicide within 12 months of vaccination with the second dose were used a negative control outcome. This negative control outcome was chosen because it is unlikely to be affected by the type of vaccination an individual receives but may be affected by potential unobserved confounders of health outcomes. These deaths were defined based on their corresponding ICD-10 codes being listed as a primary cause of death on the death certificate. In addition, we used occurrence of SARS-CoV-2 infection (based on documented positive tests) before December 20, 2020, the start of COVID-19 vaccination, as an additional negative control outcome.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 4 juni 2025 om 16:07.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be