![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren vernomen dat een technische cursus van 320€ voor twee avonden naar bijna het dubbele van prijs gaat.
Merci Zulma De Mier.
![]() |
#342 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En mensen die geen werk hebben, kunnen reeds via de VDAB bepaalde opleidingen voor jobs waar vraag naar is gratis volgen. Als het aanbod niet naar uw keus is, pech, ga werken lamzak. Het probleem is dus eigenlijk dat Zulma nog veel te weinig heeft geschrapt.
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ok voor wie zich nieuw inschrijft om een cursus te volgen maar niet voor wie in het tweede, derde,….jaar al les volgt. Ik garandeer u dat er redelijk wat gaan afhaken. Voor mij is die 650€ geen probleem maar de jonge gasten die in de klas zitten zullen twee keer nadenken, ook al gaan ze werken.
![]() |
![]() |
#344 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De voorwaarden zijn simpel. Er mogen geen spullen van de gerefereerde op dat adres aanwezig zijn, zelfs geen tandenborstel, en de referentie-adres "gevenden" moeten de gerefereerde op een ambtelijk bepaalde termijn kunnen bereiken. (geef of neem een werkweek) Het enige dat adres dus doet is ervoor zorgen dat "de Belgische staatsburger" een officieel adres heeft. Voor onafhankelijken is natuur er de klassieke truk van het huren van een kamertje in zo'n brievenbusverzamelhuisjesmelkerij.
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is uw beroep geen voorwaarde voor een referentie-adres als je op een boot wil gaan wonen.
![]() |
![]() |
#346 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedrijven kunnen veel beter zelf opleiden in ruil voor een aantal jaren werkzekerheid. Wordt dat in Duitsland en Nederland niet zo gedaan ?
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#348 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht niet dat je persé een reizend beroep moet uitoefenen om een referentie-adres te kunnen gebruiken.
Citaat:
Of zoals men het in Antwerpen omschrijft: Citaat:
Als u me dus vraagt om "het eens uit te leggen" blijf ik bij mijn eerste gedacht: Je beroep speelt niet persé een rol. Als je een reizend beroep hebt kom je ook in aanmerking maar dat is geen beperkende voorwaarde. Vandaar dat ik stelde dat uw beroep geen rol speelt. En als dat niet klopt mag u me dat nu eens uitleggen. ![]()
![]() |
![]() |
#349 |
|
![]() Ja, dat is normaal, wat is het godsnaam het punt van verkiezingen anders als een nieuwe regering het beleid van de vorige regering moet verderzetten?
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Is niet alsof je naar het gemeentehuis kan gaan " Ik wil een referentieadres bij mijn kameraad, die ermee akkoord gaat".
![]() |
![]() |
#351 | |
|
![]() Citaat:
Het pensioensysteem dat door politici bedacht werd, was van in het begin gedoemd om te falen. Naarmate mensen welvarender worden, krijgen ze minder kinderen, dat zie je wereldwijd. Naarmate de medische wetenschap verbeterde leefden mensen dan ook nog eens langer. Als je systeem dan gebaseerd is op veel werkenden voor weinig gepensioneerden, dan kon dat niet anders dan tot problemen leiden. Al van in de jaren '70 werd gewaarschuwd voor de vergrijzing, maar onze would-be boekhouders blinken uit in kortzichtigheid. We zitten met knoeiers die 50 jaar alle signalen negeren, en dan afkomen dat er dringend heel veel moet bespaard worden... Wat je nodig had, is dat elke generatie voor het pensioen van die generatie spaart. Dan ben je nooit meer afhankelijk van hoeveel gepensioneerden of hoeveel werkenden er zijn.
![]() |
![]() |
#352 |
|
![]() Sommige mensen kunnen nog solidair zijn, anderen zijn superegoïstisch, en willen alleen maar de maatschappij zien als ze er zelf kunnen van profiteren.
![]() |
#353 |
|
![]() Dus maal 3...
![]() |
#354 | ||
|
![]() Citaat:
Mensen die gaan werken, moeten dan ook niet meer hun sport gesubsidieerd zien, en moeten dan maar ook voor 100% de muziekschool van hun kinderen betalen. Per slot van rekening zijn dat allemaal "hobbyopleidingen". Citaat:
Dat is iets dat hier systematisch genegeerd wordt. En anderen lamzak noemen, ik ken hem niet, maar mocht ik hem zijn, ik had op dat rode driehoekje geklikt. Maar het past in de betuttelende maatschappijvisie die veel politici binnen Vooruit en N-VA hebben. Mensen mogen geen cursus uit eigen beweging volgen, maar omgekeerd MOETEN sommigen cursus volgen, maar alleen als de overheid, via haar VDAB dat zo beslist.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 5 juni 2025 om 19:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je stapt op een ogenblik in een opleiding in onder bepaalde voorwaarden. Die voorwaarden zouden voor de duur van de opleiding niet mogen veranderen voor wie er al ingestapt is. Voor de nieuwe inschrijvingen kan je de voorwaarden wel veranderen. Ook die nieuwe weten dan wat de voorwaarden zullen zijn voor de duur van de opleiding.
![]() |
![]() |
#356 | |
Minister-President
|
![]() Direct 1 miljard gevonden, moeilijk kan het niet zijn om de zandbak OCMW'ers eruit te halen en terug naar de zandbak te sturen.Maar de antwerpse zot is er te laf voor, bang dat hij zijn europees jobje zou verliezen zoals crootje.....
Iedereen zou dan levenslang indien gewenst en nodig kunnen bij leren Citaat:
Laatst gewijzigd door wagner.666 : 5 juni 2025 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In minder welvarende landen daalt het aantal kinderen evengoed. Denk aan Rusland of de Oostbloklanden, dus misschien ligt minder kinderen krijgen niet aan een hogere welvaart maar aan de ideologie, de normen en waarden, van een gebied, of aan een overheid die teveel te zeggen heeft (en zover gaat taallessen te financieren voor mensen die nooit of amper gewerkt hebben of zullen werken ![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
|
![]() Citaat:
Op elk moment kan een nieuwe of zelfs een bestaande regering andere fiscale maatregelen invoeren, nieuwe wetten maken, subsidies stopzetten. Als ik ga werken, blijft de belastingsvoet ook niet gelijk voor de rest van mijn loopbaan. Ik hou dan ineens minder over als die stijgen. Waarom zou het wel mogen dat een mens die werkt opeens minder overhoudt van zijn bruto salaris, maar iemand die een gesubsidieerde opleiding volgt zou gevrijwaard moeten worden van fiscale veranderingen en zou zijn opleidingskosten bevroren zien voor de duur van de opleiding?
![]() |
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar neen, net zoals ze met de zonnepanelen, elektrische auto’s, woonlening….doen. Je stapt in een systeem in en als er genoeg in het aas gebeten hebben veranderen de smeerlappen de regels. Gevangen en binnengehaald.
![]() |
![]() |
#360 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die 190 euro van 10 jaar geleden, zou nu ongeveer 260 euro zijn. |
|
![]() |
![]() |