Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2025, 09:39   #1881
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Zo heb ik ook een tijd gewerkt. Was dan nog een overheidsbedrijf nota bene. De regel was: "iedereen spreekt in zijn eigen taal". Wat ze er niet bij vermeld hadden was dat als je Nederlands spreekt niemand je begrijpt. geen enkele werknemer sprak er Nederlands. Zelfs de Vlamingen spraken Frans: het gebeurde namelijk dat je door Vlamingen die jou niet kenden initieel in het Frans werd aangesproken. Als er een vergadering was met 20 man en er zat 1 Franstalige bij dan was de volledige vergadering in het Frans.

In private sector gebruikt men meestal Engels zodat beide kanten zich aanpassen om te communiceren met elkaar. Zo heeft niemand het gevoel dat die zich moet aanpassen aan de andere zijn wensen.
Dat is toch bij ons niet het geval. De Franstaligen spreken noch Nederlands, noch Engels, behalve de hogere functies. Het gepeupel spreekt Frans en onder elkaar Marokkaans of iets dergelijks.
Oud 3 juni 2025, 13:54   #1882
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In private sector gebruikt men meestal Engels zodat beide kanten zich aanpassen om te communiceren met elkaar. Zo heeft niemand het gevoel dat die zich moet aanpassen aan de andere zijn wensen.
Zou dat in de Duitse private sector of in pakweg de Franse zie Spaanse ook zo zijn ? Denk je dat nu echt ?? Denk je dat ze in Frankrijk of Spanje hun vergaderingen in het Engels houden ? Ik denk dat het daar eerder buigen of barsten zal zijn met als grote voordeel de anderstalige daar binnen het jaar wel de officiele taal zal beheersen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 juni 2025 om 13:55.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2025, 13:58   #1883
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Klopt, zolang ingeweken franstaligen in het frans bediend worden bij de lokale Vlaamse middenstand, blijft alles bij het oude. In omgekeerde richting stelt dat probleem zich niet, een Vlaming moet niet proberen om Nederlands te spreken bij een bakker, beenhouwer of kruidenier in pakweg Charleroi of Mons.
Ik was vandaag nog in het ziekenhuis van Dendermonde. Ik hoorde daar Franstaligen die bediend werden in het Frans. Mij niet gelaten echter zolang de liefde dan van twee kanten komt. Het leven is geven en nemen. Op gebied van taal is dat in BE allesbehalve.
Als ik morgen een ziekenhuis in Namen of nog erger gewoon in een Brussels ziekenhuis binnenstap zal het in het Frans te doen zijn of ik mag oprotten Comprend pas .....en au revoir

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 juni 2025 om 14:01.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2025, 14:23   #1884
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo heb ik ook een tijd gewerkt. Was dan nog een overheidsbedrijf nota bene. De regel was: "iedereen spreekt in zijn eigen taal". Wat ze er niet bij vermeld hadden was dat als je Nederlands spreekt niemand je begrijpt. geen enkele werknemer sprak er Nederlands. Zelfs de Vlamingen spraken Frans: het gebeurde namelijk dat je door Vlamingen die jou niet kenden initieel in het Frans werd aangesproken. Als er een vergadering was met 20 man en er zat 1 Franstalige bij dan was de volledige vergadering in het Frans.

Als je van een Franstalige iets moet bekomen,spreek je best Frans met hem.

Maar als de Franstalige iets van U moet bekomen ,
zal hij de moeite moeten doen om Nederlands te spreken en spreek je Nederlands met hem.

Wie kan daar iets op tegen hebben?
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2025, 15:11   #1885
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zou dat in de Duitse private sector of in pakweg de Franse zie Spaanse ook zo zijn ? Denk je dat nu echt ?? Denk je dat ze in Frankrijk of Spanje hun vergaderingen in het Engels houden ? Ik denk dat het daar eerder buigen of barsten zal zijn met als grote voordeel de anderstalige daar binnen het jaar wel de officiele taal zal beheersen.
En reden te meer voor de Vlaamse onafhankelijkheid.

In de Republiek Vlaanderen, zal enkel het Nederlands de landstaal zijn.

In La Belgique wordt het Frans nog steeds opgedrongen in Vlaanderen

" Want we moeten toch kunnen communiceren met de Walen."
Oud 4 juni 2025, 12:17   #1886
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik was vandaag nog in het ziekenhuis van Dendermonde. Ik hoorde daar Franstaligen die bediend werden in het Frans. Mij niet gelaten echter zolang de liefde dan van twee kanten komt. Het leven is geven en nemen. Op gebied van taal is dat in BE allesbehalve.
Als ik morgen een ziekenhuis in Namen of nog erger gewoon in een Brussels ziekenhuis binnenstap zal het in het Frans te doen zijn of ik mag oprotten Comprend pas .....en au revoir
2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2025, 13:04   #1887
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"Vlaams Belang-kopstuk Guy D’haeseleer (56) wil eind deze maand zijn bevoegdheden als burgemeester van Ninove opnieuw opnemen.

“Het herstel verloopt moeizaam, maar het is tijd dat ik kan terugkeren.”

Toch heeft hij zich nog steeds niet aangeboden voor een verhoor in het gerechtelijk onderzoek naar verkiezingsfraude....

Ook al ziet hij zichzelf snel terugkeren als burgemeester, een verhoor is ‘medisch nog niet mogelijk’.

“Ik kan nog geen vijf minuten aan een stuk praten, ik ben daar nog te zwak voor.

Mijn arts heeft het me dan ook absoluut afgeraden”, zegt hij.

“Zodra ik sterker ben, zal ik me meteen vrijwillig aanbieden.”

https://www.hln.be/binnenland/guy-dh...aten~a104526d/

Goed gezien van de burgemeester van Ninove.

Zo houdt hij de touwtjes zelf in handen.

De Belgicisten zijn ondertussen de wanhoop nabij.

Hun tactiek is mislukt.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 5 juni 2025 om 13:06.
Oud 5 juni 2025, 13:20   #1888
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Dus als je nog half dood bent kan je al wel burgemeester spelen, maar nog niet naar de politie gaan voor een verhoor.

Denkt die dat we onnozel zijn?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2025, 13:26   #1889
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dus als je nog half dood bent kan je al wel burgemeester spelen, maar nog niet naar de politie gaan voor een verhoor.

Die denkt dat niet, die is daar zeker van.
Oud 5 juni 2025, 13:29   #1890
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een burgemeester bepaalt zijn tempo zelf .

Bij een verhoor bepaalt de ondervrager het tempo.

Maar dat weten de Belgicisten blijkbaar nog niet
Oud 5 juni 2025, 14:04   #1891
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
"Vlaams Belang-kopstuk Guy D’haeseleer (56) wil eind deze maand zijn bevoegdheden als burgemeester van Ninove opnieuw opnemen.

“Het herstel verloopt moeizaam, maar het is tijd dat ik kan terugkeren.”

Toch heeft hij zich nog steeds niet aangeboden voor een verhoor in het gerechtelijk onderzoek naar verkiezingsfraude....

Ook al ziet hij zichzelf snel terugkeren als burgemeester, een verhoor is ‘medisch nog niet mogelijk’.

“Ik kan nog geen vijf minuten aan een stuk praten, ik ben daar nog te zwak voor.

Mijn arts heeft het me dan ook absoluut afgeraden”, zegt hij.

“Zodra ik sterker ben, zal ik me meteen vrijwillig aanbieden.”

https://www.hln.be/binnenland/guy-dh...aten~a104526d/

Goed gezien van de burgemeester van Ninove.

Zo houdt hij de touwtjes zelf in handen.

De Belgicisten zijn ondertussen de wanhoop nabij.

Hun tactiek is mislukt.
Zo wordt duidelijk dat Burgemeester spelen geen werk is. Ik ben voorstander van het schrappen van vergoedingen voor burgemeesters en schepenen.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2025, 14:10   #1892
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tja, hoe zat dat ook weer met de wetgeving? Ik meen dat D'haeseleer noch in beschuldiging noch in verdenking gesteld is. Dat wil zeggen dat men hem zomaar wil ondervragen. Zonder dat er daar een geldige reden voor bestaat, totale willekeur en intimidatie.

Als ik van hem was dan liet ik door mijn raadsman aan de politie weten dat ik geen verklaring wens af te leggen.
Dan is die zever ineens gedaan.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 juni 2025 om 14:12.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2025, 14:22   #1893
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Tja, hoe zat dat ook weer met de wetgeving? Ik meen dat D'haeseleer noch in beschuldiging noch in verdenking gesteld is. Dat wil zeggen dat men hem zomaar wil ondervragen. Zonder dat er daar een geldige reden voor bestaat, totale willekeur en intimidatie.

Als ik van hem was dan liet ik door mijn raadsman aan de politie weten dat ik geen verklaring wens af te leggen.
Dan is die zever ineens gedaan.
Hoe zit dat met de anderen die zijn "gearresteerd" ( Dixerit woordvoerder parket) ? Zijn zij in verdenking of beschuldiging gesteld ? Waarom hebben die zich laten oppakken voor verhoor ? Waarom lieten die niet weten dat ze geen verklaring wensen af te leggen ?

Misschien dat de advocaten de raad geven aan hun cliënten om wel een verklaring te laten afnemen maar natuurlijk met hun bijstand.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2025, 14:45   #1894
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hij denkt in elk geval dat zijn Blok volgelingen onnozel genoeg zijn om hem te geloven.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2025, 14:47   #1895
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hoe zit dat met de anderen die zijn "gearresteerd" ( Dixerit woordvoerder parket) ? Zijn zij in verdenking of beschuldiging gesteld ? Waarom hebben die zich laten oppakken voor verhoor ? Waarom lieten die niet weten dat ze geen verklaring wensen af te leggen ?
Naar ik meen begrepen te hebben zijn de anderen in verdenking gesteld, er is dus een dossier tegen hen geopend. In beschuldigingstelling gaat enkel dan wanneer het onderzoek afgerond is en afgesloten. Dat dossier gaat dan naar de Raadkamer die beslist of dat de verdachten in beschuldiging gesteld worden en dus verwezen worden naar een rechtbank om zich te verantwoorden wat betreft de zaken waar ze van beschuldigt zijn.
D'haeseleer wou men ondervragen als getuige, hij is dus niet in verdenking gesteld. Ik denk dan dat men hem niet moet ondervragen, vermits hij niets met het dossier te zien heeft.

Waarom de anderen wel verklaringen afleggen komt omdat de gemiddelde mens angst heeft van de politie, ze durven niet zeggen, ik wens geen verklaring af te leggen.

Citaat:
Misschien dat de advocaten de raad geven aan hun cliënten om wel een verklaring te laten afnemen maar natuurlijk met hun bijstand.
Een advocaat die u aanraadt van verklaringen af te leggen is de naam advocaat niet waard. Tenslotte, de politie ondervraagt u niet om u te helpen, ze willen u een zo lang mogelijke gevangenisstraf aan uw been geven.

Regel één wanneer de politie u ondervraagd, geen verklaring afleggen, ook dat papier niet tekenen.

Nog iets dat je bij het begin van de ondervraging doet, de vraag stellen, ben ik gearresteerd of kan ik nu naar huis/waar dan ook, gaan?
Zeggen ze u, u mag doorgaan, doe dat dan.
Zeggen ze u dat je vastgenomen/opgepakt/gearresteerd bent, goed, ik wens geen verklaring af te leggen.
Oud 5 juni 2025, 15:39   #1896
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hij denkt in elk geval dat zijn Blok volgelingen onnozel genoeg zijn om hem te geloven.
Nu bepaalt de burgemeester van Ninove,

in samenspraak met zijn behandelende arts ,

zelf wanneer hij zal kunnen ondervraagd worden.

Een revalidatie na een levertransplantatie kan zeer lang aanslepen

en is bij elke patiënt verschillend.

Daar staat geen vaste termijn op.

En het parket kan geen uitspraak doen zonder de getuigenis van de

burgemeester van Ninove ,

want ze hebben zelf eerder aangegeven dat die getuigenis noodzakelijk

was,door hem op te roepen om te komen getuigen

Een vervelende situatie voor het Parket en

ook voor alle tegenstanders van de Forza.

Ze kunnen weer op beide oren slapen bij de Forza,

de volmachten miserie is zeker voor lange tijd

en waarschijnlijk voor altijd van de baan.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 5 juni 2025 om 15:53.
Oud 5 juni 2025, 15:56   #1897
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu bepaalt de burgemeester van Ninove,

in samenspraak met zijn behandelende arts ,

zelf wanneer hij zal kunnen ondervraagd worden.

Een revalidatie na een levertransplantatie kan zeer lang aanslepen

en is bij elke patiënt verschillend.

Daar staat geen vaste termijn op.

En het parket kan geen uitspraak doen zonder de getuigenis van de

burgemeester van Ninove ,

want ze hebben zelf eerder aangegeven dat die getuigenis noodzakelijk

was,door hem op te roepen om te komen getuigen

Een vervelende situatie voor het Parket en

ook voor alle tegenstanders van de Forza.
Politiek gezien is het wel een afgang u te verbergen achter uw medische conditie. Niet dat het niet werkt. Als ge tenminste de westerse autoriteiten achter u hebt, wat niet het geval is voor de kleine notelaar burgemeester uit Ninove maar wel bijvoorbeeld voor een massamoordenaar zoals Pinochet die, herinner u, uit zijn rolstoel opstond eens vrijgelaten en terug in Chili aangekomen. Plots was het niet meer nodig ziek te zijn om vrij te komen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2025, 21:44   #1898
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Politiek gezien is het wel een afgang u te verbergen achter uw medische conditie.
Zoals dat crimineel krulkonijn van Somers jaren lang deed?

Te ziek om haar werk in het parlement te doen waarvoor ze betaald werd maar niet ziek genoeg om buitenlandse vakantiereizen te doen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 5 juni 2025 om 21:44.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2025, 21:50   #1899
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat versta je hier niet van?

Citaat:
Citaat:
Het is dus niet zo dat hij morgen al begint.

Laatst gewijzigd door daiwa : 5 juni 2025 om 22:14.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2025, 21:57   #1900
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een burgemeester bepaalt zijn tempo zelf .

Bij een verhoor bepaalt de ondervrager het tempo.

Maar dat weten de Belgicisten blijkbaar nog niet
Een burgemeester op ralenti.

We zitten niet bij de norbertijnen he.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be