![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3381 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Elk volk heeft een beginpunt. Ik zeg gewoon dat we nu ook meemaken dat volken online kunnen ontstaan. En ook fysiek wordt van de menselijke neiging om banden te smeden misbruik gemaakt.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 3 juni 2025 om 07:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3382 | |
|
![]() Citaat:
Wat met de gedeelde geschiedenis en afkomst? Wat met de gedeelde cultuur? De taal, tradities, gewoonten, normen, waarden, kunst, keuken, ....? Wat met het gedeeld grondgebied? Collectieve actie en politieke drang naar zefbestuur? Seffens ga je nog beweren dat Vlaanderen een wazige schim is.
![]() |
![]() |
#3383 | |
|
![]() Citaat:
Wat begrijp je niet van het feit dat elk volk ooit een ontstaan heeft gekend? Het is een nieuw concept, het "online volk" dus ik erken dat enige mate van conceptueel denkvermogen nodig is, dus "try harder."
![]() |
![]() |
#3384 | ||
|
![]() Citaat:
Dat je dat minder intelligent vindt heeft dan misschien meer met de inhoud dan met mij te maken? Citaat:
Het conceptueel idee van het ontstaan van een online en geografisch scattered volk staat gelijk aan de globalisering van de definitie van een volk. Ik dacht dat extreem-rechts tegen globalisering was?
![]() |
![]() |
#3385 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3386 | |
|
![]() Citaat:
White Power! White Power!" "Hi georgeous. I saw your online ideas and I feel exactly the same. You look so alpha on your profile picture. If you're looking for a nice tradwife, you can chat with me on this channel. See you soon!"
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 3 juni 2025 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trump vraagt offertes aan. Het is alsof hij ern golfkarretje gaat kopen.
Wat een clown. https://www.reuters.com/business/us-...ms-2025-06-02/ Citaat:
![]() |
![]() |
#3388 |
|
![]() Volgens Musk is de "big beautifill bill" van Trump een walgelijke abominatie. "A disgusting abomination."
Dat Trump en passant Rand Paul een sneer geeft, ik moet toegeven, dat is voor mij een serieuze "faux-pas." Ik opperde hier eerder al, in de BBB staan vele goede dingen in, maar het feit dat de schuldenberg MASSAAL vergroot zal worden, dat gaat en ging er bij mij al niet in. ENKEL EN ALLEEN als 1 dollar extra schuld minstens 2 dollar GDP stijging oplevert DAN zou ik daarvoor begrip kunnen opbrengen. Er zijn zeker "metrics" die de goede kant op gaan, maar lees de geschriften van Antal E. Fekete er maar eens op na; zodra 1 dollar extra schuld minder dan 1 dollar extra GDP opleveren, dan maak je het probleem enkel maar erger door de schuld verder te laten oplopen. Hier een daar een teek wegpitsen gaat het probleem niet oplossen, en ik vrees meer en meer dat Trump blijkbaar niet in staat is, of niet mag, het probleem ten gronde aan te pakken. Short Dollar en treasuries.... https://www.zerohedge.com/political/...ill-trump-goes
![]() |
#3389 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou een eerste keer zijn dat de Republikeinen het écht te gortig vinden.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 3 juni 2025 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3390 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen begrijpen het concept overheidsschuld niet. Dat is geen echte schuld. Dat is een boekhoudkundige truuk om een grens te zetten op een divergeren van overheidsuitgaven. Infeite is er geen overheidsschuld in eigen fiat munt. Dat is helemaal anders als het in niet-staatsgecontroleerd geld is: bijvoorbeeld, goud, of Euro's die niet nationaal zijn. Maar overheidsschulden in eigen fiat geld zijn boekhouderstruukjes. Die zijn niet echt. Ttz, dat is gewoon een andere vorm van belasting, omdat elke overheidsuitgave uiteindelijk door het volk betaald wordt (overheidsfinancien zijn volksfinancien he). Gans de moeilijkheid komt van het feit dat men DOET ALSOF het een echte schuld is. Je moet goed begrijpen dat de "staat" gewoon "de groep mensen" is die beslist van dinges samen te doen. Dat er daarbij "boekhoudkunde" gedaan wordt, is bijzaak. Stel dat men beslist om "een nieuwe weg" aan te leggen, collectief gezien. Wel, sommigen in de maatschappij gaan dan aan de slag hiervoor (noem dat bedrijven van openbare werken). En dat is het he. Dat men dan ergens een soort van boekhouden doet waarbij die van dat bedrijf dinges mogen bekomen van anderen (ttz, dat ze "betaald" worden), is een manier om die te motiveren, kortom, gans de maatschappij gaat aan dat bedrijf dinges geven, brood, vakanties, .... om die te motiveren om te doen wat samen beslist werd. Dat men dat "later" in orde zal brengen (dus staatsschuld opbouwen) is maar een boekhoudkundig truukje he. Het bedrijf heeft zijn dinges bekomen van anderen omdat het betaald werd, de weg werd aangelegd. Men heeft geld gedrukt om dat bedrijf te betalen. Of men die "staatsschuld" nu bijhoudt of niet, speelt eigenlijk geen rol. Zet die op nul, en er verandert niet veel. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 juni 2025 om 07:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3391 | |
|
![]() Citaat:
Misschien even de geschiedenisboeken openslaan en checken wat de aanleding was voor de invasie van Duitsland door Frankrijk en Belgie in 1923.
![]() |
![]() |
#3392 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() https://www.huffpost.com/entry/marjo...016ce6568588e? Citaat:
![]() |
![]() |
#3393 | |
|
![]() Citaat:
Maar dat fiat-geld in essentie waardeloos is, daar heb je inderdaad gelijk in. Alleen, gezien alleen jij en ik (althans in deze discussie) dat begrijpen, betekent dat in fiat-uitgedrukte schuld voor iedereen die NIET weet dat in fiat-uitgedrukte schuld waardeloos is, wel degelijk waardevol is. Heel het concept van centrale banken, schatkisten, overheids-lenen, etc. is gebouwd op dat feit van ignorantie bij de investeerders erin. Echter, een privaat persoon die een hypotheek aangaat om een huis te kopen, of een overheidsorgaan die een obligatie uitschrijft om de aanleg van een snelweg te financieren, daar is geen enkel verschil tussen de inherente waarde van die schuldverbintenis. OF ze zijn BEIDE waardeloos, of ze zijn BEIDE waardevol. Dus ja, ALS de investeerders in die (snelweg)overheidsobligatie WETEN dat die schuldverbintenis waardeloos is, DAN zou de overheid die schuld gewoon "op nul" kunnen zetten. Maar ik voorspel dat dan NIEMAND nog investeert in overheidsobligaties. Bovendien, ALS jouw uitspraak dat overheidsschuld gewoon een boekhoudkundig truukje is, WAAR is, waarom "leent" de Belgische overheid dan geen honder-duizend triljoen Euro, en koopt ze de wereld er niet mee? Iedereen betaald, en de dag nadien boeken we die lening gewoon af. Simpel, nee?
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 4 juni 2025 om 10:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3394 | |
|
![]() Citaat:
Maar zodra er kapitaal wordt aangetrokken via de uitgave van bonds is dat een ander verhaal he. Dan staat er wel degelijk een schuldeiser aan de andere kant van de trade. Een groot deel van de schuldeisers behoort niet tot het eigen volk/natie.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 4 juni 2025 om 13:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3395 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3396 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel "besparingen" maar geen echte aanzet van een dalende begroting......Hetgeen impliceert dat er hoogstwaarschijnlijk GEEN besparingen zijn....GEEN.
In Belgie "besparen" overheden al van in de jaren zeventig en toch groeit de begroting onafgebroken en is er constant schuld(en gezien dat percentueel op een stijgende begroting was ....) Belgie zit "in de club" van de creatieve definitiegevers aan "besparingen"... Ook Trump blijft uiteindelijk toch "deel van de club"......Elon heeft dat nu ook glashelder door...het is "disgusting" want een bijna zeker stijgende overheidsbegroting (met bijgevolg meer schuldopbouw)gaat regelrecht in tegen enigerlei belofte om "the swamp" uit te mesten...... Wat heeft Elon daar zijn kl*ten voor afgedraaid,is drugsverslaafde geworden en is daarbij zowat de meest gehate man van Amerika geworden...om dan te moeten vernemen dat het allemaal voor nikske was..... De ingezette besparingen door allerlei BS-jobbers te beginnen buiten gooien via DOGE acties gaan zich nooit materialiseren gezien de overheid alweer MEER uitgeeft... (en niemand die gelooft dat dat ook niet aan BS-jobbers gaat zijn ,het wordt gewoon een andere club) Belgie zit overigens in de top-10 van houders van Amerikaans staats-schuldpapier....we blijven verwant ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 4 juni 2025 om 16:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3397 | |
|
![]() Citaat:
Musk heeft niets gerealiseerd buiten de agentschappen die in zijn nek zaten te hijgen te kortwieken, wat dan ook zijn bedoeling was om de MAGA-route in te slaan. BTW, Musk is al drugsverslaafd sinds heugenis.
![]() |
![]() |
#3398 |
Gouverneur
|
![]() Yes, antwoordt Musk op deze tweet: "Trump should be impeached and JD Vance should replace him."
https://x.com/elonmusk/status/1930719235770359903
![]() |
#3399 |
Banneling
|
![]() The word is out.
Trump komt voor in de Epstein files, zegt Musk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3400 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat nu wel verbazingwekkend is, is die kleuteroorlog op sociale media. Dat moet wel zowat het meest beschamende moment zijn in de geschiedenis van menselijke machtshebbers . En 't zal nog niet gedaan zijn. We beleven historische tijden.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 5 juni 2025 om 22:19. |
|
![]() |
![]() |