Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juni 2025, 21:18   #41
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ze vliegen dan wel minder in brand, ze doen dit wel vooral als ze stil staan. Gewone auto’s vliegen typisch in brand tijdens het rijden, niet als ze geparkeerd staan. EVs typisch als ze stil staan, wat een groot verschil maakt bij vervoer en ondergrondse garages. Dan heb je nog eens de reactie met zout water en je hebt problemen. Heel het cargovervoer moet aangepast worden om dit te voorzien en die milieu kost moet ook aangerekend worden, net zoals het aanpassen, backup en verzwaren van het elektriciteit netwerk om al die alternatieve bronnen te kunnen verwerken. Ik blijf erbij, heel dat gedoe is helemaal niet milieuvriendelijk, net integendeel want het is niet dat er opeens minder olie wordt geboord ofzo, het is al extra.
.
Blijf er maar bij, jij verandert uw mening sowieso nooit. Uw fantasie blijft reinste onzin.

EVs zijn nergens verboden in ondergrondse garages. Zelfs integendeel tientallen tegelijk mogen er supersnel opgeladen worden ook.
Ook op schepen mogen ze opgeladen worden.

Ik ken geen tankstations ondergronds, waarom niet?

Citaat:
Gewone auto’s vliegen typisch in brand tijdens het rijden, niet als ze geparkeerd staan.
En een brandstoflek stopt plots als ze stil staan? De hete uitlaatdelen zijn plots koud als ze stilstaan? Amaaaaai.

Het www staat er vol van van brandende plofwagens op een parking of ergens geparkeerd. En tijdens het tanken staan ze ook stil.

Alle statistieken blijven erbij, brandstofwagens vliegen veel meer in brand dan pure BEVs.

Geen enkele serieuze statistiek zegt iets anders, echt geen enkele.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 juni 2025 om 21:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2025, 21:53   #42
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik blijf erbij, heel dat gedoe is helemaal niet milieuvriendelijk, net integendeel want het is niet dat er opeens minder olie wordt geboord ofzo, het is al extra.
.
Niet opeens, maar geleidelijk steeds ietsje minder groei van de vraag naar olie, toch in de sector transport.

Of is een online krant lezen te moeilijk voor jou?

Hoe is de vraag naar olie in China geëvolueerd 2023-2024-2025? (want ook hun enorm veel E-bussen tellen mee)

KLIK:
Citaat:
https://www.mo.be/nieuws/olie-krijgt...-auto-in-china

‘Explosieve groei van elektrische wagens’ en aanleg van meer spoor in China zetten druk op wereldwijde vraag

Olie krijgt klappen door explosieve groei van elektrische auto in China
Zelfs wereldwijd is er nog amper algemene groei in 2024 (amper +0,8%), directe bron IEA:

Citaat:
https://www.iea.org/reports/global-e...eview-2025/oil

Growth in global oil demand slowed markedly in 2024, with consumption rising by 0.8% (1.5 EJ or 830 kb/d) to 193 EJ after jumping by 1.9% in 2023. This reflected the end of the post-pandemic mobility rebound, slower industrial growth and the increasing impact of electric vehicles. This 0.8% increase in demand – below the pre-pandemic growth rate of over 1% in the decade to 2019 – was closely in line with the IEA’s first forecast for 2024 set out in June 2023, which noted that structural macroeconomic trends would reassert themselves as Covid pandemic effects eased. Oil’s share of total energy demand fell below 30% for the first time ever, 50 years after peaking at 46%.

In 2024, chemical feedstocks and aviation each accounted for around half of oil demand growth in energy terms (in volumetric terms, the share of feedstocks was higher, at around 70%). After rebounding strongly following the end of Covid-19 lockdowns in many countries, growth in oil demand from the road transport sector has slowed markedly in recent years. Since 2022, it has accounted for just 5% of growth in global oil demand in energy terms.
Als je die eerste grafiek bekijkt zie je reeds een heel kleine daling in de sector wegtransport (lichtblauw stukje onder 0)

Global oil demand growth by sector, 2021-2024

> "Road transport < / Aviation and shipping / Feedstock / Other sectors
Average oil growth 2009-2019
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  global-oil-demand-growth-by-sector-2021-2024.png‎
Bekeken: 2
Grootte:  39,1 KB
ID: 121015  

__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 juni 2025 om 22:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2025, 09:48   #43
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 7.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Laat je maar vangen door de clickbait-gazetten die het onderzoek nooit afwachten.

Er is nog totnutoe geen enkel schip in brand geraakt met als oorzaak electrische auto (serieproductie), geen enkel:


Maar blijf maar zoeken, ooit zal het wel eens moeten gebeuren.
Geen enkel schip, hé?
6 juni 2025:
Citaat:
https://www.auto55.be/nieuws/35252-d...-stille-oceaan

Derde autoschip in vlammen door elektrische auto’s, 'Morning Midas' brandt uit op Stille Oceaan

Volgens de rederij brak de brand uit in het gedeelte van het schip waar de EV’s gestald stonden.
Het Noorse Havila Kystruten – een passagiersrederij - weigert al sinds 2023 nog elektrische voertuigen te vervoeren.
Ze verwijzen naar een rapport van het Deense Instituut voor Brand- en Veiligheidstechnologie, waarin wordt vastgesteld dat de meeste brandbeveiligingssystemen op schepen simpelweg niet zijn ontworpen voor EV-branden.
……
Hoofdstraat postte dat ook al maar jij laat je vangen door de clickbait-gazetten die het onderzoek nooit afwachten.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be