![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle heisa op een stokje. Zelfs al komt dat er door, dat kan niet retroactief. Dus het start enkel vanaf het moment dat de wet er komt.
![]() |
#42 |
Gouverneur
|
![]() Wat is gunstiger: eindbelasting van 8% (op het kapitaal + fictief rendement) op je 60ste, of 10% meerwaardebelasting wanneer je jouw pensioenspaarpot (deels) opneemt?
Ik vermoed dat, mocht Rousseau zijn zin halen (als het geen strategische zet betreft, zoals Bob mi terecht suggereert), we met het volgende zullen eindigen: 1. eindbelasting blijft gewoon bestaan; 2. meerwaarde wordt berekend vanaf het betalen van die eindbelasting. Zo heb je geen Ne bis in idem. ![]()
Roses are red, roses are blue depending on their velocity relative to you Laatst gewijzigd door Knuts : 4 juni 2025 om 07:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel ironisch, als iemand dan al spaart, van geld dat al een keer afgeroomd werd door oompje (r)overheid (en al zeker als het geld uit arbeid was), daar nog eens een belasting op leggen.
Ik hoor ze al op kousenvoeten afkomen :" Het is oneerlijk, sommige mensen krijgen al een maximaal pensioen, en daarbovenop nog eens geld uit een 2de en/of derde peiler. Maar we kunnen het gelijktrekken, alle fondsen die een gepensioneerde trekt tesamen mogen niet boven het overheidspensioen uitstijge, alles daarboven wordt in de pensioenkas gestort"
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 4 juni 2025 om 08:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom dat je moet maken dat “de staat” zo min mogelijk weet heeft van uw bezittingen want vroeg of laat bijten ze er een stuk af.
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom denkt u dat ik zoveel ruw materiaal als staal en aluminium in stock heb?
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blokjes au van 50g kan je ook zonder veel ruchtbaarheden kwijt of aan iemand schenken. Enkeke blokjes lopen snel op in waarde..,
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom koper? Neemt veel meer volume en veel minder waarde per kg.
Zie je me aan een neef of nichtje met nieuwjaar 50 kg koper geven?
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 4 juni 2025 om 09:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat blijkbaar om de meerwaarde boven de 10K op het bedrag dat je spaart NA je 60ste. Dat is op dat moment immers nog niet belast. En er zullen er maar weinigen zijn die na hun 60ste nog 10K meerwaarde halen op dat soort pensioenspaarformules.
Mehdi weet dat natuurlijk ook, maar gaat hier toch aan "paniekzaaierij" doen. Ik vind dergelijk gedrag extreem laakbaar eerlijk gezegd. Ik ben zowieso tegen die belasting, maar zeggen dat er sprake is van een dubbele belasting is gewoonweg een leugen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 4 juni 2025 om 10:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na je 60ste (65ste of 67ste) : geniet v.h. laatste hoofdstuk van je levensboek ! ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 4 juni 2025 om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Punt is dat Mehdi beweert dat het om een belasting boven op de huidige 8 procent is, terwijl dat simpelweg niet klopt. En Mehdi weet dat. Die zat dus gewoon vlakaf leugens te verkondigen om zijn eigen coalitiepartner in diskrediet te brengen. Ik heb niets met vooruit of Rousseau, maar een beetje intellectuele eerlijkheid mag wel in het debat.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Sossen er bij moeten genomen worden om een regeringscoalitie met voldoende meerderheid te kunnen vormen, dan mag je er zeker van zijn dat die smeerlappen ervan profiteren om de mensen te pluimen in naam van solidariteit van "de sterkste schouders" tegenover hun eigen troetels. Overigens geldt hetzelfde voor de Tsjeven met de klojo's van beweging.net (het vroegere ACW).
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet juist. Ze hebben dit jaar nog de aftrek voor 2e woonsten retroactief afgeschaft
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan men het zien als...
"Men 'geeft' u iets maar ziet dat het gegevene zo snel mogelijk dubbel en dik terug in kassa is?" ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |