![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bestuurder (39) die fietser (59) doodreed in Zelzate en vluchtmisdrijf pleegde, had geen rijbewijs en was onder invloed van alcohol én drugs
Als je op die leeftijd nog niet geleerd bent is het niet meer aan de samenleving nog geld in je te steken, op een paar euro voor die laatste kogel na.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Drifters van Balkan Krew beschieten en bekogelen politie met vuurwerk en stenen in Voeren
Als het over het autoverkeer gaat worden rechtsen plots links en ontkennen ze het bestaan van de tragedie van de meent. In Nederland heeft de 'rechtse' gevallen regering een streep getrokken door rekeningrijden, ook in België wil de 'rechtse' regering niet aan rekeningrijden beginnen. En dus duurt de tragedie van de meent voort, de files, de (lawaai)vervuiling, de enorme oppervlakte die wordt ingenomen en verlelijkt door miljoenen stilstaande auto's, kanker, ...
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er was steun nodig van de omliggende Waalse politiezones en de federale politie uit Eupen en Brussel om de situatie op te lossen. Pas rond 4 uur zondagochtend kon een grote politiemacht de rust laten wederkeren. De deelnemers van Balkan Krew uit België, Nederland, Luxemburg en Duitsland vertrokken uiteindelijk terug naar huis. Het parket van Limburg startte ondertussen een onderzoek naar een criminele organisatie en kwaadwillige belemmering van het verkeer. In het onderzoek kon op dit moment al één voertuig van een deelnemer in beslag worden genomen. De zaak wordt nu verder onderzocht. Onbegrijpelijk ![]()
![]() |
![]() |
#284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met dit weer vandaag veel meer fietsers tegen gekomen dan autodebielisten toen ik naar de Kalmthoutse heide fietste. Geen enkele fietser iets verkeerd zien doen maar wel drie keer bijna omver gereden door een autodebielist.
1. Ik vertraag aan een voorrangsweg. Een vrachtwagenchauffeur op de voorrangsweg vertraagt ook en doet teken dat hij zijn voorrang afgeeft. Ik bedank hem en rij ongeveer gelijktijdig met een autodebielist die van iets rechtser tegenover me komt de voorrangsweg op. Ik moet alles dichtslaan want hoewel ik rechtdoor moet en hij (rechts) afslaat vindt de autodebielist dat hij voorrang heeft. Hij reed niet als eerste de voorrangsweg op. Ik denk zelfs dat ik eerst was. 2. Een autodebielist die me ziet afkomen draait een gehandicaptenparking op dus ik denk dat ik door kan maar hij zet zich in achteruit en rijdt achteruit de tegenoverliggende parking in waardoor ik weer alles moet dichtslaan hoewel ik niet hard reed op mijn trage hybride stadsfiets. Zelfs had ik geweten dat hij niet gehandicapt was - ik ging ervan uit dat wel zo was vermits hij niet in staat scheen zichzelf voort te bewegen - dan nog had hij geen voorrang. Tijdens het manoeuvres doen heeft men nooit voorrang. Nooit. Eigenlijk was dit een poging tot doodslag want hij had me recht in de ogen gekeken. 3. Nr 3 ben ik gelukkig al vergeten. Dat was de eerste. Mijn dag was een half uurtje na de laatste al weer goed dankzij het goede weer en de rust in het natuurgebied. Voor hetzelfde geld was heel mijn vrije dag naar de kloten. Op de terugweg enkel een Tesla tegen gekomen die zo vriendelijk was zijn voorrang af te geven zodat ik niet moest stoppen en mijn voeten op de grond zetten. Goed gezind thuis gekomen ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fluvius wil hogere nettarieven ... zodat mensen zonder auto financieel mee opdraaien voor het zwaarder maken van het net voor de autodebielisten die (slechts zeer) langzaam beginnen overschakelen van vergiftigen naar bestelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men houdt het niet voor mogelijk. Een voorrang eisende ambulance met werkende zwaailichten en loeiharde sirene komt afgereden en twee auto's ervoor wijken uit zodat die het kruispunt op kan maar het wordt groen en een autodebielist van de overkant komt gewoon het kruispunt op en in de weg gereden. 'Ik ga toch nog ff door dat groen rijden want ik wil hier niet voor het rood eindigen, de ambulance moet maar ff wachten' of zoiets moet die autodebielist met het IQ van een rottende radijs gedacht hebben. De helft van de autodebielisten zou moeten verboden worden ooit nog met hun moordwapen te rijden.
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou er iedere morgen 9 op de 10 een bekeuring kunnen geven voor.....GSM terwijl ze rijden. Rijden op de rijweg terwijl er een verplicht fietspad is. Niet stoppen aan het rode licht noch aan zebrapad voor voetgangers. Rijden op het voetpad. Als ik er ene tegenkom die geen overtreding begaat zal het veel zijn. Ik moet tijdens mijn wandeling nog altijd de eerste auto tegenkomen die niet stopte aan het zebrapad dat ik oversteek. Alle auto's stoppen braafjes aan het rode licht en tot nu toe ben ik geen auto tegengekomen die op het voetpad reed. Ik ben die fietsterreur grondig beu en ik ben niet alleen laat dat duidelijk zijn. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 juni 2025 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Boordcomputer, heerlijk toch. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat veel fietsers niet stoppen voor voetgangers klopt. Ik ben een van de weinigen die dat wel doen en krijg geregeld rare blikken. Maar daar is ook een reden voor, stoppen met een fiets is helemaal anders dan met een auto. De verkeersregels en -infrastructuur zouden daar meer rekening mee moeten houden. Autodebielisten rijden minder snel door het rode licht dan fietsers en fietsers negeren het rode licht minder dan voetgangers (in de stad), dat klopt. Maar toch staan autodebielisten meer in de weg van voetgangers en fietsers die groen hebben, omdat ze voortdurend kruispunten en zebrapaden bezetten waar ze niet meer afraken. Als men dat beschouwd als door het rood rijden wat het in feite is dan zijn het de autodebielisten die het meest door het rood rijden. En ik zie meer autodebielisten op fietspaden staan dan fietsers op trottoirs rijden. Misschien is dat in Brussel wel zo waar de verkeersinfrastructuur achter loopt en fietsers geen plaats krijgen van de autodebielisten. En dan hebben we het nog niet over de echte terreur, de terreur die men gebruikt als marteling in Guantanamo en andere gevangenenkampen om mensen te breken: aanhoudend luid lawaai. Volledig ongrondwettelijk bovendien. Als we de wet zouden toepassen werd autoverkeer, de echte terreur, onmiddellijk verboden. Fietsers zijn niet verplicht op het fietspad te rijden als dat niet berijdbaar is. Er zijn verschillende 'fietspaden' bestaande uit door autodebielisten kapot gereden opritten die ik ook mijd omdat ik ze te hard voel in mijn rug en te dikwijls stukken heb. Geregeld begaan gefrustreerde mongoloïde autodebielisten daar verkeersovertredingen door te claxonneren zonder dat er gevaar is.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 14 juni 2025 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar mijn gevoel, ja.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ferrari gaat over de kop op Grote Baan in Helchteren, chauffeur neemt de vlucht
Houthalen-HelchterenZondagmorgen rond 8 uur is op de Grote Baan in Helchteren een Ferrari over de kop gegaan en op zijn dak beland. De chauffeur vluchtte weg na de crash en is nog spoorloos. De auto werd getakeld. Het is niet duidelijk hoe het ongeval precies kon gebeuren, maar er raakte geen ander voertuig bij betrokken. De wagen versperde de volledige rijweg ter hoogte van Kievitwijk na de crash. De politie Carma kwam ter plaatse. De chauffeur van de Ferrari nam na het ongeval de vlucht en wordt opgespoord door de politie. Het onderzoek loopt nog. De wagen werd getakeld. https://www.hbvl.be/regio/limburg/ho.../71935059.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() -
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 15 juni 2025 om 10:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En-of onder invloed van drugs. Nog minder meester...
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pillen pakken om terreur te kunnen zaaien: Belgen nemen massaal medicatie: ‘Soms behandelen we geen ziekte, maar een levensstijl’
Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou toch die andere en betere pillen gebruiken en wat beter rondom U kijken. Ik zou zeggen loop even door met je onzin. En dat zijn nog maar alleen diegenen door de politie betrapt ![]() AntwerpenIn de Antwerpse binnenstad is donderdagvoormiddag een controle gehouden gericht op fietsers die de verkeersregels overtreden. Er werden tientallen boetes uitgeschreven voor door het rood rijden en gsm-gebruik. https://www.gva.be/regio/antwerpen/r.../39140284.html Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 juni 2025 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |