![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 juni 2025 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hln.be/brussel/wat-er-ec...mbi~adfb44889/
En waarom verklaarde de agent aanvankelijk dat hij wél met zwaailicht en sirene reed? Liegen is niet fraai voor de mannen van de wet ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 juni 2025 om 16:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze zaak lijkt een pakker sneller te worden aangepakt dan de zaak Yannick Verdijck. Nochtans zag die laatste er minder wit uit dan dat jongetje. Over de zaak Yannick Verdijck is voor zover ik weet nog steeds niets uitgeklaard, nog steeds niemand aangeklaagd.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleszins past deze uitspraak dan misschien beter in het extremistisch kraampje. Of een Slovaak meer wit is dan een Belg weet ik niet. De witte van Zichem die was wel wit dat weet ik zeker. Parket wil niemand voor de rechter brengen voor dood van Jozef Chovanec Het parket van Charleroi wil niemand vervolgen voor de dood van Jozef Chovanec, bijna 5 jaar geleden. De Slovaakse zakenman werd hardhandig aangepakt in een politiecel en overleed later in het ziekenhuis aan een hartstilstand. Volgens het parket zijn de agenten daar niet verantwoordelijk voor. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230116_96846058 Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 juni 2025 om 16:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit gaat om een spijtig ongeval. Ik zou het erg vinden als die agent ergens wordt voor veroordeeld maar ook als als er geen gevolg wordt gegeven aan de zaak. Het probleem van die opgefokte steps, fatbikes en al die andere rommel waar men kinderen en te jonge mensen tegen veel te hoge snelheden op ziet rondcrossen moeten worden aangepakt. Er zijn al veel meer slachtoffers te betreuren dan enkel in deze zaak waar 'links' nu een zaak van 'racisme' en 'weg met de politie' probeert van te maken. Ftw!
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afwachten wat precies de oorzaak is en wat heeft met wat te maken. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 juni 2025 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat gebeurt er in België ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze noemden het een achtervolging “tegen lage snelheid, met zwaailicht en sirene”, maar agenten betrokken bij dood van Fabian (11) logen over zowat alles https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250611_95882663 Afw8 maar fraai lijkt het op zijn minst. Voor wat en van waar is alleszins politiemensen die liegen vind ik beneden alle peil. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 juni 2025 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat die politieman een fout gemaakt heeft, daar ben ik het mee eens. Dat hij thuis zit met een enkelband en een gevangenisstraf moet vrezen is dan weer te zot om los te lopen. In plaats van politiemensen in bescherming te nemen, laat justitie hen nog maar eens in de steek. Intriest.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de acties van de poltieagent in deze kwestie gingen blijkbaar (als ik het nieuws mag geloven) echt wel behoorlijk uit de bocht. Er zijn dan natuurlijk mensen die beginnen over de stress waar politieagenten in het Brusselse mee geconfronteerd worden maar ook hier weer geldt: dat wisten ze vooraf. Ze worden daar (hopelijk) op gescreend en voor opgeleid. Kunnen ze daar niet mee om moeten ze geen politieagent worden. In dit verhaal lijkt het me de maatregelen tegen de agent in kwestie dan ook niet abnormaal. Hij ging wel degelijk zijn boekje te buiten en daardoor viel er een dode. Dat is voor niemand goed te praten, maar zeker niet voor een agent, die eigenlijk voor veiligheid moet zorgen. We kunnen immers ook niet toestaan dat agenten naar eigen goeddunken gaan handelen. Er zijn regels waar ze zich aan moeten houden. Hier is dat niet gebeurd. En nog geen klein beetje. Het is niet dat het enige wat die agent ten laste kan worden gelegd bv een snelheidsovertreding van 5km/u is.
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als nu blijkt dat ze zich niet aan de regels hebben gehouden en daarbovenop nog eens liegen over de feiten is een enkelband volgens mij nog een lichte straf. Er bleek (buiten het feit dat de jongen op een step stond) dat er ook geen enkele aanwijzing was om die jongen aan te houden, laat staan te achtervolgen. Geen drugs, geen geweld, niets meer dan een simpele verkeersovertreding. Stel je eens voor dat de flikken voortaan voor elke simpele verkeersovertreding met de auto door een park gaan racen. Dat is te gek voor woorden en dus is de (voorlopig opgelegde) enkelband volgens mij meer in proportie tot de feiten dan dat de achtervolging in proportie was.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 11 juni 2025 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je gaat pas weten wat jouw peil is bij het afleggen van verklaringen en het ondergaan van verhoren als je zelf ooit partij bent geweest. In mijn casus kan ik mij voorstellen dat er leugens van mij werden genoteerd als men de verslagen van de companiecommandant, de verhoren van de Militaire Politie en de verslagen van de dienst Militair Transport over het betrokken voertuig grondig in samenhang analyseert. Mijn gelukt is dat het ongeluk dat ik veroorzaakte toe te schrijven was aan onervarenheid met een type voertuig dat DEMOB was. Het is 43 jaar geleden en ik denk nog met regelmaat aan de licht gewonden. Er bestaat zoiets als een schok na een ongeval. Hebben ze Tom Waes verhoord vlak nadat hij een tunnel zijn naam gaf ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 juni 2025 om 18:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedankt voor de feedback. Ik waarder terugkoppeling. Het is niet mijn bedoeling de trol uit te hangen. Het spijt me dat ik zo bij jou overkom. Heb jij concrete suggesties voor mij ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor alle duidelijkheid, in Brussel zijn geen zones waar geen auto's mogen komen en je meer dan 15km/uur met een trottinette mag gaan. Als je de redenering van sommigen doortrekt had de politieauto met volle sirenes en zwaailichten de trottinette het park moeten inrijden om de trottinette te confisqueren.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 juni 2025 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250611_95882663 Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook het feit dat hij 20 tot 30 jaar cel riskeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grootste verantwoordelijken zijn de ouders die de jongen lieten rijden met een opgedreven step. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een elfjarige jongen die op een opgedreven step rijdt. |
|
![]() |
![]() |