Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2025, 17:58   #601
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Beiden zijn fruit, en hier worden onnatuurlijke sterfgevallen met elkaar vergeleken.

Vlaanderen meer risico. Zo simpel is het.
Dat is Freddy Thielemans' "fait divers" in het kwadraat. Proficiat!
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2025, 22:04   #602
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Gipsy, die "propere" boulevard is de Sylvain Dupuislaan. Het Shopping Center ligt daar letterlijk aan: daar is de moord gepleegd, vlakbij het Shopping Center dus.

Ten tweede: Peterbos ligt direct achter het Shopping Center. Kijk op dit plan, rechts achter het winkelcentrum: daar ligt de kern van de Brusselse drugsmisdaad. https://www.google.com/maps/@50.8402...oASAFQAw%3D%3D
Ja daar verhandelen ze voor 99 % wiet of hash. Maak wat wietwinkels zoals in Nederland of bijna de rest van de wereld zodoende moeten die nozems hunne wiet niet meer verpatsen onder een obscuur afdak. In Thailand de VS Canada of Uruguay zijn dat echt mooie open winkels en in feite een pak moderner dan onze meeste bruine kroegen.

Dat lijkt me simpel en efficienter dan te moeten blijven patrouilleren in die wijk in de hoop er ene te kunnen ambeteren met een zakske nederwiet.

Was het niet Einstein die beweerde dat steeds hetzelfde herhalen met steeds hetzelfde resultaat waanzin is.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 juni 2025 om 22:12.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2025, 17:49   #603
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gipsy, die "propere" boulevard is de Sylvain Dupuislaan. Het Shopping Center ligt daar letterlijk aan: daar is de moord gepleegd, vlakbij het Shopping Center dus.

Ten tweede: Peterbos ligt direct achter het Shopping Center. Kijk op dit plan, rechts achter het winkelcentrum: daar ligt de kern van de Brusselse drugsmisdaad. https://www.google.com/maps/@50.8402...oASAFQAw%3D%3D
Toevallig ben ik vandaag terug naar Anderlecht geweest en heb zoals naar gewoonte de laan lang beide zijden afgereden om tot aan de Abattoir te geraken en terug te keren. Heb er nu terug speciaal op gelet en ge moet echt niet die "propere" tussen haakjes zetten. Het is zo en het is ook één van de wijken waar een meerderheid blanken wonen in dure appartementen.

Ben trouwens ook in de Westland shopping center geweest en er is ook een meerderheid aan blanken. Denk moest er daar gedeald worden dat de security rap zou ingrijpen, het is nogal een chic Shopping center.

Een paar kilometer verder moet ik wel door het beruchte Aumale en dan val je natuurlijk in de klassieke buurten waar zulke zaken regelmatig gebeuren.

Peterbos ken ik niet en vermoed dat het daar cheap appartementen zijn voor soort. Niets te maken met de Dupuislaan.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 7 juni 2025 om 17:50.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2025, 18:01   #604
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ook Kuregem niet vergeten, eh.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2025, 21:58   #605
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Peterbos ken ik niet en vermoed dat het daar cheap appartementen zijn voor soort. Niets te maken met de Dupuislaan.
Peterbos is een sociale woonwijk.

Ik heb er een vriend wonen. Ik ga er met enige regelmaat op bezoek. Ja geloof het of niet ik heb daar nog nooit iets angstaanjagends gezien. Misschien ben ik daar als doorwinterde Brusselaar allemaal wat minder gevoelig voor .....maar goed voor mij is een kat een kat. Mocht het wel zo zijn zou ik dat zeker niet verzwijgen . Daar is me nooit iets verdachts opgevallen ....zie daar wel eens paar kwieten staan (so what?) maar die vragen mij niks en ik aan hun niks.

Je hebt mensen die blijkbaar ook enorm last hebben van die kwieten aan de abattoir met die illegale sigaretten......T'ja ik hoor daar ook wel eens ene mompelen van cigarettes cigarettes.....maar of ik daar nu last van heb ? Neen. Die storen mij niet meer of minder dan een brullende marktkramer .

Uiteraard betekent dit niet ik die illegale verkoop goedkeur maar dat is een andere discussie.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 juni 2025 om 22:09.
Oud 8 juni 2025, 08:00   #606
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

Ik heb er een vriend wonen. Ik ga er met enige regelmaat op bezoek. Ja geloof het of niet ik heb daar nog nooit iets angstaanjagends gezien. Misschien ben ik daar als doorwinterde Brusselaar allemaal wat minder gevoelig voor .....maar goed voor mij is een kat een kat. Mocht het wel zo zijn zou ik dat zeker niet verzwijgen . Daar is me nooit iets verdachts opgevallen ....zie daar wel eens paar kwieten staan (so what?) maar die vragen mij niks en ik aan hun niks.

Je hebt mensen die blijkbaar ook enorm last hebben van die kwieten aan de abattoir met die illegale sigaretten......T'ja ik hoor daar ook wel eens ene mompelen van cigarettes cigarettes.....maar of ik daar nu last van heb ? Neen. Die storen mij niet meer of minder dan een brullende marktkramer .

Uiteraard betekent dit niet ik die illegale verkoop goedkeur maar dat is een andere discussie.
Ja ik moet toegeven dat ik Peterbos niet ken en ik had ook beter het woord soort niet gebruikt. Niet iedereen heeft het geluk of de middelen een duur appartement of huis in een betere wijk te huren of te kopen.

Anderzijds zijn er overal ook wel goede Noord Afrikanen of zwarten die geen last veroorzaken en werken, ook in risicobuurten in Belgische grootsteden. Men moet hen ook niet als één geheel afblokken als criminelen en leeggangers.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2025, 09:47   #607
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja ik moet toegeven dat ik Peterbos niet ken en ik had ook beter het woord soort niet gebruikt. Niet iedereen heeft het geluk of de middelen een duur appartement of huis in een betere wijk te huren of te kopen.

Anderzijds zijn er overal ook wel goede Noord Afrikanen of zwarten die geen last veroorzaken en werken, ook in risicobuurten in Belgische grootsteden. Men moet hen ook niet als één geheel afblokken als criminelen en leeggangers.
https://www.hln.be/binnenland/waanzi...ers~ae341485a/

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/05...-hier-niet-ro/

https://www.demorgen.be/nieuws/waanz...-op~be341485a/

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2025, 12:23   #608
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En dat allemaal voor beetje wiet en hash die ze zoals Xeno al aanhaalde 60 km van hier in de winkel verkopen

Ach en dan die media. Ben er een tweetal weken nog geweest ....heb mijn auto nog geparkeerd en ben dan rustig gaan aanbellen bij een oude vriend die er al jaren woont. Ik heb daar niks gezien of gehoord en niemand heeft me iets gevraagd.....heb daar geen enkele controle gehad. Het was rond 16 uur.

Nu misschien heeft het te maken met mijn oude lijf en kleur van nog beetje resterende haar

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 juni 2025 om 12:30.
Oud 8 juni 2025, 13:44   #609
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je verstoort hier het narratief van de angstige provinciaal.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2025, 14:54   #610
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Je verstoort hier het narratief van de angstige provinciaal.
Kraainem is evenzeer "provinciaal" hoor, het behoort bij Vlaanderen. Of wist je dat soms nog niet???
Oud 11 juni 2025, 21:15   #611
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom werd Jezus niet geboren in Brussel ?
Ze vonden er geen 3 wijzen.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2025, 07:17   #612
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Een hele heisa weeral omdat men in het Brussels parlement heeft besloten 5% te besparen. Een stad met een parlement. Brussel moet zowat het meest aantal politici en ambtenaren per inwoner van heel Europa hebben. Het heeft meer weg van een corrupt Afrikaans land dan van een moderne westerse stad. Fok man, smijt er een atoombom op. Zijn we ook direct af van de EUSR mandarijnen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2025, 07:41   #613
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Een hele heisa weeral omdat men in het Brussels parlement heeft besloten 5% te besparen. Een stad met een parlement. Brussel moet zowat het meest aantal politici en ambtenaren per inwoner van heel Europa hebben. Het heeft meer weg van een corrupt Afrikaans land dan van een moderne westerse stad. Fok man, smijt er een atoombom op. Zijn we ook direct af van de EUSR mandarijnen.
Beheers u Vlad, ik woon in 1050 Elsene.
Oud 12 juni 2025, 08:29   #614
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal daar met plezier vanuit mijn tuin naar kijken!

Querqui is dan collateral damage, een fait divers.
Oud 12 juni 2025, 09:08   #615
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Beheers u Vlad, ik woon in 1050 Elsene.
Wij/zij zullen u verwittigen als het zover komt eikeboompje
Da ge op tijd uw matten daar kunt oprollen.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2025, 10:15   #616
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat allemaal voor beetje wiet en hash die ze zoals Xeno al aanhaalde 60 km van hier in de winkel verkopen

Ach en dan die media. Ben er een tweetal weken nog geweest ....heb mijn auto nog geparkeerd en ben dan rustig gaan aanbellen bij een oude vriend die er al jaren woont. Ik heb daar niks gezien of gehoord en niemand heeft me iets gevraagd.....heb daar geen enkele controle gehad. Het was rond 16 uur.

Nu misschien heeft het te maken met mijn oude lijf en kleur van nog beetje resterende haar
Met wat voor oogkleppen op loop jij door het leven ... zowel in Antwerpen als Brussel zie ik geregeld toestanden die aan de Amerikaanse opioïdencrisis doen denken. Er wordt wel wat zwaarder spul verkocht dan 'een beetje wiet en hash' ...
Oud 12 juni 2025, 10:25   #617
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met wat voor oogkleppen op loop jij door het leven ... zowel in Antwerpen als Brussel zie ik geregeld toestanden die aan de Amerikaanse opioïdencrisis doen denken. Er wordt wel wat zwaarder spul verkocht dan 'een beetje wiet en hash' ...
Wist niet jij met de regelmaat in bepaalde Brusselse obscure wijken vertoefde....

Maar inderdaad er wordt op vele plaatsen zelfs Alcohol verkocht. Gelukkig zijn daar gebruikersruimtes voor

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 juni 2025 om 10:37.
Oud 12 juni 2025, 10:48   #618
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Inderdaad had het al kunnen denken. Wat een massieve drugsvangst weeral

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250612_93206014

Tenslotte werd er ook een wapen en een kleine hoeveelheid drugs gevonden.”

En dat in een wijk met honderden appartementen en duizenden inwoners.

Volgens mij heb ik gelijk over dat balletje hash en grammetje wiet

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 juni 2025 om 10:50.
Oud 12 juni 2025, 10:51   #619
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wist niet jij met de regelmaat in bepaalde Brusselse obscure wijken vertoefde....

Maar inderdaad er wordt op vele plaatsen zelfs Alcohol verkocht. Gelukkig zijn daar gebruikersruimtes voor
Je hoeft echt niet in obscure buitenwijken te vertoeven om in het openbaar zware drugsverslaafden te zien gebruiken. Gewoon op de perrons van Brussel Zuid en Noord zie je ze ook soms gebruiken en rondkruipen - en ik bedoel dat laatste niet figuurlijk maar letterlijk.

Laatst gewijzigd door Vlad : 12 juni 2025 om 10:52.
Oud 12 juni 2025, 10:55   #620
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hoeft echt niet in obscure buitenwijken te vertoeven om in het openbaar zware drugsverslaafden te zien gebruiken. Gewoon op de perrons van Brussel Zuid en Noord zie je ze ook soms gebruiken en rondkruipen - en ik bedoel dat laatste niet figuurlijk maar letterlijk.
Ja dat gebeurde meer dan een halve eeuw geleden ook al

Drugs zijn van alle tijden. Niet direct een probleem. Probleem zijn verslavingen.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  CRiuPsGXAAALi8-.png
Bekeken: 3
Grootte:  491,4 KB
ID: 121027

1969

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 juni 2025 om 10:55.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be