Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2025, 23:56   #641
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Brussel moet zowat het meest aantal politici en ambtenaren per inwoner van heel Europa hebben.
Luxemburg zit er ver boven

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 12 juni 2025 om 23:57.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 00:03   #642
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Maar ja laten we concluderen dat gans die razzia de zoveelste geen enkel resultaat opleverde....
Dat zinloze wapengekletter tegen drugs is dan ook bedoeld voor het oliedomme electoraat.

Die geloofden vroeger in God, en nu in de war on drugs...

Hoe dom zijn ze?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Bij wietgebruik is het aantal doden wereldwijd nul. Hoe leg je dan uit dat alcohol minder problematisch is?
Het is nu eenmaal zo beslist dat we 80% van de politie en justitie achter drugs laten aanrennen.

al 50 jaar.

Iets veranderd? Neuh.
Oud Gisteren, 06:00   #643
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je dan geen internet. Wie de geschiedenis niet kent kan het heden niet begrijpen.

De Drooglegging was de periode in de Amerikaanse geschiedenis waarin de verkoop en productie van alcohol verboden was. Deze periode begon in 1920, na een aantal eeuwen van toenemend alcoholmisbruik in Amerika, en eindigde in 1933 vanwege een forse groei in georganiseerde misdaad.
Alcohol werd reeds eeuwen door iedereen in het westen gebruikt, van kinds af, omdat water ooit onbetrouwbaar was. Natuurlijk is zo'n ingeburgerde drug verbieden geen goed idee. Wiet is een vreemde met de islam geïmporteerde drug die helemaal niet zo wijdverbreid was en is en hier voor de jaren 1960 amper werd gebruikt. Heroïne (opium) en cocaïne zijn ook drugs van ver weg die hier slechts door een minderheid werden gebruikt, als 'geneesmiddel' door de elites meestal. Tabak was hier vroeger ook veel meer aanvaard en men is die ook aan het terugschroeven. Appelen en citroenen.

Laatst gewijzigd door Vlad : Gisteren om 06:01.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 06:16   #644
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar jij kent helemaal geen wietrokers net als je nog nooit in Brussel bent geweest. Jij kan trouwens geen wiet van broccoli onderscheiden ben ik omzeggens zeker van.

Ik ben vandaag nog langs het Zuidstation geweest en ik heb daar helemaal geen mensen over de grond zien rollen alleen paar dalozen met wat cara pils.

Ik ken anders wel heel wat mensen die alle dagen een joint roken en perfect functioneren net als ik mensen ken die alle dagen pinten drinken en waar niks mee valt aan te vangen.

Ik woon dan ook in centrun Brussel en niet naast de Kalmthoutse heide.

Kijk wat blowers die nooit iets hebben betekent in het leven.

https://www.mpp.org/top50/
Zo persoonlijk worden en er dan nog compleet naast zitten ... ik woon in de stad en ben voor mijn veertigste naar de begrafenissen van een serieus deel van mijn vriendenkring kunnen gaan. En die legden het loodje niet door alcohol hoor. Dat kwam door wiet en wat erna kwam, hardere drugs of psychische en fysische ziekten. De alcoholmiserie die moet er nog aankomen.

Ik kom geregeld in de Brusselse stations voor mijn job en men staat soms gewoon naast mij te basen en ik zie wekelijks beelden die ik herken van de YT-filmpjes over de opioïdencrisis in de VS, zowel in Brussel als in Antwerpen. Wat die link betreft moet je misschien ook lezen wat ze schrijven: bijna allemaal zijn ze er vrij vlug met gestopt.

Het is een feit dat de war on drugs niet goed gaat. Dat is niet omdat drugs zo gezond zijn. Dat is omdat men het verkeerd aanpakte. Men had de gastarbeiders moeten uitzetten en immigratie stoppen dan waren we enkel met alcohol als miserie blijven zitten. Nu worden we overspoeld door elke drug die met een nieuwe golf immigranten meekomt. Reken maar dat we hier binnenkort met Zuid-Amerikaanse problemen kampen.
Oud Gisteren, 06:24   #645
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaag in de Afspraak. Die fotogenieke korpschef uit Brussel zone Zuid kwam wat uitleg geven over de massale populistische actie gisteren in Het Peterbospark.

Toen Bart Schols de vraag stelde of die actie iets had uitgehaald of opgeleverd werd het pas hilarisch.

Ja maar we waren niet op zoek naar drugs zei de man maar naar lege appartementen .....Beetje raar dat de Maatschappij die de sociale appartementen beheerd daar dan niet de nodige informatie zou over hebben ??

De man beweerde niet naar drugs op zoek te zijn geweest.....en dit opdat er naar alle waarschijnlijkheid bijna niks werd gevonden van drugs. Lijkt me logisch gezien een actie waar 800 mannen gaan aan deelnemen al lang is geweten via via.

Wat dan het meest hilarisch was is dat hij zichzelf dan wat belachelijk maakte door te vertellen dat hij maar 1 drugshond ter beschikking had en dan dankzij de goede samenwerking met de andere korpsen er uiteindelijk toch 6 ter beschikking kreeg. Waarom had hij die hond en nadien er zelfs 6 nodig als het toch niet de bedoeling was om drugs te vinden ?

En dan dat zogenaamde bord met het drugsmenu.....zo een halve kwiet had daar wat op een muur gekrabbeld dat ik eerder zag als zever en grap dan wat zou moeten doorgaan voor een menu ....blijkbaar kon die kwiet die dat daar opkribbelde zelfs het woord cocaine niet correct spellen en leek het me eerder iets in het Chinees. Van die opschriften zijn er al altijd en overal geweest ....

Maar ja laten we concluderen dat gans die razzia de zoveelste geen enkel resultaat opleverde.

En ja als we van een drugsmenu spreken dan leek dit er 56 jaar geleden nog beter op

Bijlage 121031
Brussel is zo corrupt dat de dealers van Peterbos al lang op voorhand wisten wat ging komen en zelfs mochten ze het niet op voorhand geweten hebben duurt het geen halve minuut of iedereen is op de hoogte.

De mei 68'ers die veel drugs gebruikten zijn al lang dood. Op een enkeling met een sterk gestel na zijn de boomers die nog leven mensen die het drugsgebruik - op wat alcohol na - al snel achter zich lieten, gingen werken en aan een gezin begonnen.
Oud Gisteren, 08:25   #646
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dat zinloze wapengekletter tegen drugs is dan ook bedoeld voor het oliedomme electoraat.

Die geloofden vroeger in God, en nu in de war on drugs...

Hoe dom zijn ze?

Het is nu eenmaal zo beslist dat we 80% van de politie en justitie achter drugs laten aanrennen.

al 50 jaar.

Iets veranderd? Neuh.
Wat het niet Einstein die beweerde dat steeds hetzelfde herhalen met steeds maar hetzelfde resultaat waanzin was
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 08:27   #647
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Brussel is zo corrupt dat de dealers van Peterbos al lang op voorhand wisten wat ging komen en zelfs mochten ze het niet op voorhand geweten hebben duurt het geen halve minuut of iedereen is op de hoogte.

De mei 68'ers die veel drugs gebruikten zijn al lang dood. Op een enkeling met een sterk gestel na zijn de boomers die nog leven mensen die het drugsgebruik - op wat alcohol na - al snel achter zich lieten, gingen werken en aan een gezin begonnen.
Van de mei 68'ers die alle dagen 10 km gingen lopen en vegetarier waren zijn de meeste ook al (lang) dood.
Oud Gisteren, 08:34   #648
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo persoonlijk worden en er dan nog compleet naast zitten ... ik woon in de stad en ben voor mijn veertigste naar de begrafenissen van een serieus deel van mijn vriendenkring kunnen gaan. En die legden het loodje niet door alcohol hoor. Dat kwam door wiet en wat erna kwam, hardere drugs of psychische en fysische ziekten. De alcoholmiserie die moet er nog aankomen.

Ik kom geregeld in de Brusselse stations voor mijn job en men staat soms gewoon naast mij te basen en ik zie wekelijks beelden die ik herken van de YT-filmpjes over de opioïdencrisis in de VS, zowel in Brussel als in Antwerpen. Wat die link betreft moet je misschien ook lezen wat ze schrijven: bijna allemaal zijn ze er vrij vlug met gestopt.

Het is een feit dat de war on drugs niet goed gaat. Dat is niet omdat drugs zo gezond zijn. Dat is omdat men het verkeerd aanpakte. Men had de gastarbeiders moeten uitzetten en immigratie stoppen dan waren we enkel met alcohol als miserie blijven zitten. Nu worden we overspoeld door elke drug die met een nieuwe golf immigranten meekomt. Reken maar dat we hier binnenkort met Zuid-Amerikaanse problemen kampen.
Feit blijft dat er meer dan 2.5 miljoen (gekende ) Alcohol doden per jaar zijn. In Europa zouden er dat 800.000 per jaar zijn. Dat Alcohol een pak dodelijker en gevaarlijker is dan wiet gaat geen enkele toxicoloog tegenspreken. Uiteraard op voorwaarde het gaat over wietthee of cake enz.....roken is inderdaad slecht voor de longen dat weet iedereen.

Een nieuw rapport van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft aan dat in 2019 2,6 miljoen sterfgevallen te wijten waren aan alcoholgebruik, goed voor 4,7% van alle sterfgevallen, en 0,6 miljoen sterfgevallen aan drugsgebruik

https://www.stap.nl/nl/nieuws/laatst...iddelengebruik

Volgens mij zijn er dan toch veel begrafenissen die je hebt gemist.

Maar goed voor de rest heb je op vele vlakken zeker een punt en volg ik de redenering.

https://www.trimbos.nl/actueel/exter...lcoholgebruik/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : Gisteren om 08:35.
Oud Gisteren, 09:31   #649
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lol.
Ik begrijp het, je kent er niets van.

Precies ne flik.
Oud Gisteren, 15:16   #650
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Luxemburg zit er ver boven
Luxemburg is een land met speciale financiële wetten
Brussel is een stad met ongelooflijk veel corruptie.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 15:25   #651
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Luxemburg is een land met speciale financiële wetten
Brussel is een stad met ongelooflijk veel corruptie.
In Luxemburg is veel meer corruptie met al die banken.

Of ben je naief?
Oud Gisteren, 16:03   #652
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik begrijp het, je kent er niets van.

Precies ne flik.
Je begrijpt juist niets. Loslaten is moeilijk he.
Oud Gisteren, 16:15   #653
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Brussel bedelt bij de EU om centen voor de renovatie van het Schumanplein ...
Oud Gisteren, 16:23   #654
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfde antwoord geven als De Wever: “geld krijg je, als je je onder curatele laat plaatsen “. Anders gezegd: wie betaalt, bepaalt. Da s logisch.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 16:28   #655
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alcohol werd reeds eeuwen door iedereen in het westen gebruikt, van kinds af, omdat water ooit onbetrouwbaar was. Natuurlijk is zo'n ingeburgerde drug verbieden geen goed idee. Wiet is een vreemde met de islam geïmporteerde drug die helemaal niet zo wijdverbreid was en is en hier voor de jaren 1960 amper werd gebruikt. Heroïne (opium) en cocaïne zijn ook drugs van ver weg die hier slechts door een minderheid werden gebruikt, als 'geneesmiddel' door de elites meestal. Tabak was hier vroeger ook veel meer aanvaard en men is die ook aan het terugschroeven. Appelen en citroenen.
En uiteraard klopt hetgeen je schrijft over over cannabis totaal niet. Cannabis bestaat al langer dan de mensheid.....uiteraard het is dan ook een plant die ook vandaag nog in het wild groeit. Siberie staat er vol van net als het Himalaya gebergte.

Zelfs de oude Egyptenaren gebruikten al cannabis.

Informeer je toch wat beter.

Geschiedenis. Het gebruik van cannabis heeft vooral in Centraal en Zuid-Azië een lange voorgeschiedenis. Zo zijn restanten van zaden en bladeren gevonden naast gemummificeerde priesters in China en Egyptische mummies. Cannabis werd duizenden jaren geleden ook gebruikt door de Hindoes uit India en Nepal.
Oud Gisteren, 16:30   #656
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je begrijpt juist niets. Loslaten is moeilijk he.
Volgens mij weet Xeno veel meer over drugs dan jij.
Oud Gisteren, 16:35   #657
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar jij kent helemaal geen wietrokers net als je nog nooit in Brussel bent geweest. Jij kan trouwens geen wiet van broccoli onderscheiden ben ik omzeggens zeker van.

Ik ben vandaag nog langs het Zuidstation geweest en ik heb daar helemaal geen mensen over de grond zien rollen alleen paar dalozen met wat cara pils.

Ik ken anders wel heel wat mensen die alle dagen een joint roken en perfect functioneren net als ik mensen ken die alle dagen pinten drinken en waar niks mee valt aan te vangen.

Ik woon dan ook in centrun Brussel en niet naast de Kalmthoutse heide.

Kijk wat blowers die nooit iets hebben betekent in het leven.

https://www.mpp.org/top50/
Ze verkopen grinders in veel kiosken wel. De bekrompenste regio is niet de Noorderkempen. Eerder Pajottenland ofzo.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 16:39   #658
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Luxemburg is veel meer corruptie met al die banken.

Of ben je naief?
Ik ben waarschijnlijk meer naïef dan jij.

Oud Gisteren, 16:43   #659
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"De bedelbrief van Brussel aan Europa is een nieuw dieptepunt"
B.D. Wever
Die brief bewijst dat Brussel failed state is.

De nagel midden op de kop !
Oud Gisteren, 16:47   #660
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"De bedelbrief van Brussel is een nieuw dieptepunt". B. D. Wever.
Brussel is een failed state.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be