Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud Gisteren, 16:50   #661
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Zijn er geen belangrijker dingen te renoveren in Brussel dan het Schumanplein ?
Oud Gisteren, 16:50   #662
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En uiteraard klopt hetgeen je schrijft over over cannabis totaal niet. Cannabis bestaat al langer dan de mensheid.....uiteraard het is dan ook een plant die ook vandaag nog in het wild groeit. Siberie staat er vol van net als het Himalaya gebergte.

Zelfs de oude Egyptenaren gebruikten al cannabis.

Informeer je toch wat beter.

Geschiedenis. Het gebruik van cannabis heeft vooral in Centraal en Zuid-Azië een lange voorgeschiedenis. Zo zijn restanten van zaden en bladeren gevonden naast gemummificeerde priesters in China en Egyptische mummies. Cannabis werd duizenden jaren geleden ook gebruikt door de Hindoes uit India en Nepal.
Ja en ? Cannabis is hier nooit een sociaal aanvaarde ingeburgerde wijdverbreide drug geweest is wat ik schreef. Iets anders schreef ik niet. Hennep is hier ook steeds geteeld geweest, voor de vezels en als vogelzaad, maar het was een enkeling die wist dat je er ook andere dingen mee kon aanvangen. Je legt me woorden in de mond die ik niet neerschreef. Ik weet niet hoe die debattechniek heet maar het is een lage en doorzichtige.

Citaat:
Volgens mij weet Xeno veel meer over drugs dan jij.
Het enige verschil tussen xeno en mij is dat hij in de bak heeft gezeten omdat hij zijn toot niet kan houden.
Oud Gisteren, 17:24   #663
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ja en ? Cannabis is hier nooit een sociaal aanvaarde ingeburgerde wijdverbreide drug geweest is wat ik schreef. Iets anders schreef ik niet. Hennep is hier ook steeds geteeld geweest, voor de vezels en als vogelzaad, maar het was een enkeling die wist dat je er ook andere dingen mee kon aanvangen. Je legt me woorden in de mond die ik niet neerschreef. Ik weet niet hoe die debattechniek heet maar het is een lage en doorzichtige.

Het enige verschil tussen xeno en mij is dat hij in de bak heeft gezeten omdat hij zijn toot niet kan houden.
Ja had ook mogen schrijven dat de Duitse troepen ook al massaal aan de drugs zaten. Dus zo recent is het allemaal niet. Het is een fabeltje dat drugs vroeger niet bekend waren en al zeker niet gebruikt werden. Uiteraard stond er in 1805 niet alle dagen paar artikels te lezen er iemand een pil of een gram wiet op zak had.

Wat de troepen van Napoleon allemaal slikten zullen we niet gauw weten daar werd destijds ook geen belang aan gehecht en het interesseerde niemand.

Drugs zijn nooit een groot probleem geweest tot wanneer ze van een fenomeen voor volksgezondheid plots een fenomeen voor justitie werden

Alleen al aan Duitse zijde werden tijdens de oorlog 200 miljoen pillen methamfetamine gebruikt. Een bekende gebruiker van het middel was Adolf Hitler, die het middel in een ader liet spuiten door zijn lijfarts Theodor Morell.
In Napoleon’s day, the drugs of choice for his troops were cognac and hashish, a habit they picked up in Egypt and then took back to France
Cocaine was the dominant drug in the First World War, used to improve combat efficiency as well as to alleviate pain.

Naam: gettyimages-615291372-1024x1024.jpg
Bekeken: 29
Grootte: 236,0 KB

Laatst gewijzigd door fred vanhove : Gisteren om 17:31.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 17:29   #664
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja had ook mogen schrijven dat de Duitse troepen ook al massaal aan de drugs zaten. Dus zo recent is het allemaal niet. Het is een fabeltje dat drugs vroeger niet bekend waren en al zeker niet gebruikt werden. Uiteraard stond er in 1805 niet alle dagen paar artikels te lezen er iemand een pil of een gram wiet op zak had.

Wat de troepen van Napoleon allemaal slikten zullen we niet gauw weten daar werd destijds ook geen belang aan gehecht en het interesseerde niemand.

Drugs zijn nooit een groot probleem geweest tot wanneer ze van een fenomeen voor volksgezondheid plots een fenomeen voor justitie werden

Alleen al aan Duitse zijde werden tijdens de oorlog 200 miljoen pillen methamfetamine gebruikt. Een bekende gebruiker van het middel was Adolf Hitler, die het middel in een ader liet spuiten door zijn lijfarts Theodor Morell.
Zeg je nu dat Brussel een oorlogszone is ?
Oud Gisteren, 20:30   #665
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
"De bedelbrief van Brussel is een nieuw dieptepunt". B. D. Wever.
Brussel is een failed state.

Inderdaad, schitterend verwoord. Het verschil is wel dat failed states meestal niet zwaar worden gesubsidieerd andermans geld (in dit geval: Vlaams geld).

...en dan nog er in slagen quasi failliet te gaan. Faut le faire.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : Gisteren om 20:30.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 20:44   #666
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Zelfde antwoord geven als De Wever: “geld krijg je, als je je onder curatele laat plaatsen “. Anders gezegd: wie betaalt, bepaalt. Da s logisch.
Uiteraard !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 20:47   #667
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Zijn er geen belangrijker dingen te renoveren in Brussel dan het Schumanplein ?
Héél dikke vette twee

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be