![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#941 |
Minister-President
|
![]() ![]()
![]() |
#942 |
Minister-President
|
![]() ![]()
![]() |
#943 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Erger dan de domheid is de gemeenheid.
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook. Laatst gewijzigd door harriechristus : 13 mei 2025 om 11:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#944 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...maar al na enige dagen was dochter Griet aan de beurt
door liefhebbende Vader en Zoon uit elkaar te worden gescheurd met begerige appetijt werd zij van haar lichaam bevrijd maar haar ziel ging niet naar boven in de hemel geëerd maar onder water in een walvis geïncarneerd hoorden haar Vader en Zoon haar smartelijk klagen werd hun ziel door spijt verteerd... ![]()
![]() |
#945 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...maar na enige dagen begon de honger weer te knagen
en dat deed Vader en Zoon elkander vragen: "Ik of Gij?" "Wees toch een voorbeeld voor Mij!" en de Zoon goed van harten zeide onder diepe smarten: "Vader, drink toch mijn bloed als dat Uw dorst ten goede doet en eet ook mijn vlees gerust als Uw hongerige maag dat gaarne lust tot vergiffenis van Uwe zonden als pleister op Uwe ziele wonde een kannibaal te moeten wezen van Uwe Zoon als offer tot mijn hemelse troon... ![]()
![]() |
#946 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...nu was de Vader aan de beurt
werd zijn hart niet door wroeging verscheurd? zijn zoon op te moeten peuzelen en zou Hij niet lang treuzelen zich zelve ten offer te willen geven? om zijn zoon hier op aarde nog te laten leven en Klaas wachtte daarom op een fraai wederwoord en zeker niet om te worden vermoord welke Vader is zo slecht van aard dat Hij zijn Zoon niet spaart voor wie Hij immers moet leven en zijn eigen leven geven? Maar Vader Tom was geheel en al niet ontroerd en niet te beroerd Zijn Zoon Klaas meteen begerig naar de strot te vliegen zonder daarbij zelfs een "dank je wel" te liegen.... ![]()
![]() |
#947 |
Minister-President
|
![]() Gij Kunt Mij Niet Krenken
![]() |
#948 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij zult het lijden van Uw Zoon gedenken...
![]()
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook. Laatst gewijzigd door harriechristus : 18 mei 2025 om 11:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#949 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...Jezus had dat helemaal niet verwacht
was daar helemaal niet op verdacht en riep van pure schrik slechts: "stik" en uit pure reflex vloog zijn knie in Vader kruis daar had Vader Tom niet van thuis en Hij stortte terstond schreeuwende van de pijn op de grond daar lag Hij te creperen van de pijn en Jezus riep: "Vader, Vader mijn wij moeten toch liefdevol jegens elkander zijn... ![]()
![]() |
#950 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...na te zijn uitgekreund
trachtte God Tom zich weer te verheffen en op Zoon Klaas geleund deed deze beseffen dat zijn vader nog niet was gegaan henen en hielp hem weer op de benen en Klaas zo blij dat hij zijn armen om zijn vader lei maar vader was van de honger geheel en al kapot en zette weer meteen zijn tanden in zijn strot maar nu werd klaas toch erg boos en uit pure drift voor een wraak oefening koos zijn geduld met vader was geheel en al op en hij sloeg hem op zijn kop...
![]() |
#951 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...daar had Vader niet van terug
en hij sloeg achterover op zijn rug was hij dood of slechts verdoofd? Klaas legde zijn oor op Vaders hart te luisteren en begon zachtjes te fluisteren: "Vader, sloeg ik wat te hard?" hij hoorde Vaders hart nog zachtjes kloppen om plotseling te stoppen en een flink aantal malen op zijn borst te drukken wilde niet lukken noch mond op mond beademing had enige baat het was te laat... ![]()
![]() |
#952 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...dan overdekt Klaas zijn Vader met vele kussen
om zijn grote schuld te sussen ook kijkt Klaas nog even naar boven want hij kan het niet geloven dan in Vaders ogen vol van zichzelf in mededogen schreit hij met hete tranen stromende over zijne wangen in vele banen dat hij zoveel van zijn Vader heeft gehouden en het nu zo berouwde en dat het slechts een klein klapje was geweest en nu gaf Vader al reeds de Geest "Gij moogt niet henen gaan!" zijn gejammer was niet van de lucht met daarbij ook nog zucht op zucht "Vader, Gij zult het mij vergeven dat ik heb willen blijven leven zo blijkt het noodlot nu eenmaal zijn gegeven" zo troostte Klaas zich ook nog met zijn ellende maar voor de rest was het in zijn ziel een grote bende... ![]()
![]() |
#953 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...toen juf zo had verteld
geraakte zij geheel en al ontsteld het was haar allemaal teveel en zij kreeg een brok in haar keel zij begon te snikken.... ![]() en daarbij ook nog te hikken en ook Jezus werd zeer verdrietig hij voelde zich zo klein en nietig zonder God kon niemand leven waar zou de schepper zijn gebleven? en ook de kinderen begonnen te huilen en te pruilen toen de bel hen verloste en zij allen bedrukt en weemoedig naar buiten klotsten...
![]() |
#954 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...maar de volgende zaterdag morgen
vertelde de juffrouw dapper door want tenslotte had elke dag zijn eigen zorgen en de kinderen riepen in koor: "Juf, juf, juf, U bent ons liefje hoor!" en ook Jezus leende haar weer zijn oor en zo vertelde juf verder over Klaas want nu was niet God de Vader, maar hij de baas en honger had hij bovendien en al reeds een lekker hapje gezien en hij mocht niet al te lang treuren en om zich wat op te beuren begon hij vaders lichaam te keuren wat goed was om te bakken en te braden dat liet zich gemakkelijk raden en wat was dan goed voor de soep? dat was alle ingewanden troep alles moest op zelfs de kop en de beenderen konden worden gemalen tussen twee stenen die hij even moest halen niets mocht worden verspild zodat zijn honger zo lang mogelijk kon worden gestild en zijn vader bovendien te eren zijn lichaam volledig te verteren zo kreeg Klaas weer plezier te kunnen schranzen als een hongerig dier... ![]()
![]() |
#955 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...Klaas was blij weer te kunnen smullen
en dankte God Tom zijn buik te kunnen vullen en zeide bij elke hap: "Vader, jij bent zo knap! en na nog meer beten: "Vader, ik zal je Heilige Klaas doen heten!" dit om zijn eigen misdaad te doen vergeten maar uit de hoge hemel sprak Vader Tom "beste Klaas, ik maal er niet meer om niet ik, maar jij bent zo knap en ik ben dom sinds de zondvloed heb ik mijn toverkunst verloren en het zal mij heus niet storen jou alles te moeten geven voor een nieuw leven... ![]() ![]() ![]()
![]() |
#956 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...precies 41 dagen waren er afgemeten
om van het laatste maal te eten 12 dagen voor de soep van de ingewanden allerhande ook 12 dagen om op het gebraden taaie vlees te kunnen kauwen om elke dag één maal de buik vol te kunnen stouwen en 17 dagen voor de botten dat wilde niet zo vlotten Klaas vreesde dat zijn darmen weg zouden rotten van de pijn, de vieze winden en de chagrijn het was niet om te vreten en uit vreugde eindelijk klaar te zijn liet hij een paar flinke scheten en nog wat boeren bovenal 3 in getal... ![]()
![]() |
#957 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...door de soep en het vlees was Klaas eerst flink aangekomen
zo heerlijk dik om bij te dromen maar door de botten was hij weer afgevallen tot slechts vel over benen bijna ging hij henen het was om bij te wenen nu zat hij op zijn vlot in het water met zijn benen in de hoop de vissen te vangen als zij zouden bijten in zijn tenen maar de vissen lieten zich niet meer zien hadden zij de truc doorzien misschien? en ook de vogels op beide schouders en zijn hoofd kreeg hij niet te pakken hij was te zwak en te langzaam en liet zijn armen maar weer zakken... ![]()
![]() |
#958 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...maar na enkele dagen
begon de honger steeds erger te knagen en Klaas die vreselijk bang was voor de dood besloot in aller hoogste nood zijn eigen arm te bakken en te braden boven het vuur en de verschrikkelijke pijn te verdragen voor zijn arm eindelijk gaar was na lange duur maar toen smaakte het hem dan ook goed ja, dat was nog eens heldenmoed maar wel hingen daar nog slechts de botten en dat was wel van de zotte... ![]()
![]() |
#959 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...maar toen Klaas ook nog met zijn been wilde beginnen
om zoveel mogelijk tijd te winnen je kunt het wel raden te bakken en te braden kwam de parkiet luid piepend aangevlogen rond Klaas net over zijn been gebogen en deze keek nieuwsgierig naar boven en de parkiet scheet van opwinding bijna in zijn ogen en ook de duif vloog al luid koerende na en de papegaai op het hoofd van Klaas vertaalde weldra: "land in zicht, baas!"... ![]()
![]() |
#960 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...Klaas tuurde naar de horizon
zo ver al hij wel kon maar zag niks ontwaren boven de rustige baren omdat hij geen vogel was die hoog kon reiken om over de horizon te kijken noch ver vliegen om daar neer te strijken maar gelukkig ging de wind daar henen en door extra peddelen met zijn ene arm en trappelen met de benen zag hij eindelijk na enige dagen na geduldig wachten het smartelijk verwachtte land aan de horizon opdagen... ![]()