Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2025, 13:23   #241
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Aan de grens bij Ter Apel hebben burgers op eigen initiatief voertuigen gecontroleerd op asielzoekers. De groep, gekleed met reflecterende jassen en lichtgevende stokken, hield verkeer tegen dat Nederland binnenreed. De actie roept felle reacties op. De gemeente Westerwolde noemt het gevaarlijk en ongeoorloofd, maar toont ook begrip voor de frustraties over het falende asielbeleid. Bron.
In België zijn we te wurm geslagen door de schutskring voor zieke dieren van uberlinksfascist Jos Geysels.
Oud 9 juni 2025, 16:54   #242
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In België zijn we te wurm geslagen ...
De Hollanders ook.

Die foto is een oude. De laatste actie aan de grens trok 20 burgers.
Mannen met dikke buiken en petjes.

Wsl werkloos.

Wat een droevigheid!
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2025, 16:58   #243
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De Hollanders ook.

Die foto is een oude. De laatste actie aan de grens trok 20 burgers.
Mannen met dikke buiken en petjes.

Wsl werkloos.

Wat een droevigheid!
Bewijzen dat dat een oude foto is eberhartje, of gaat ge een Dadeemelee doen en hem overtreffen in de leugens.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2025, 19:45   #244
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Bewijzen dat dat een oude foto is eberhartje, of gaat ge een Dadeemelee doen en hem overtreffen in de leugens.
Foto is van donderdag 25 augustus 2022

https://nos.nl/collectie/13898/artik...ntrum-ter-apel

En verder... VVD sluit Wilders definitief uit. Zijn kans gehad en helemaal NIETS gedaan.

https://www.ad.nl/politiek/vvd-leide...dend~ab869eff/

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 9 juni 2025 om 19:47.
Oud 9 juni 2025, 19:52   #245
dalibor
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In België zijn we te wurm geslagen door de schutskring voor zieke dieren van uberlinksfascist Jos Geysels.
Uw spandoek altijd strak houden.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2025, 20:41   #246
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En verder... VVD sluit Wilders definitief uit. Zijn kans gehad en helemaal NIETS gedaan.

Zijn kans gehad ? Een veto tegen hem als premier ... nu ja, misschien werd hij wel een Trump ... ftw
Oud 12 juni 2025, 22:59   #247
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Een groot deel van de VVD is niet liberaal , maar rechts conservatief.
Eigenlijk is D66 de enige liberale partij in Nederland.
De VVD kun je beter vergelijken met N-VA in Vlaanderen.
De strijd Rutte -Verdonk speelt na jaren nog steeds een rol in die partij.
We zullen het theater wel weer zien op het congres.

citaat Telegraaf:

Vertwijfelde VVD’ers verdeeld over koers van Yesilgöz: ’Uitsluiting van PVV zal VVD en Nederland duur komen te staan’
Lokale VVD-politici en -bestuurders dreigen uit de partij te stappen als Dilan Yesilgöz de PVV blijft uitsluiten en samenwerking zoekt met GL. ,,Ik ga mij niet committeren aan een partij die regeert met antisemieten.”

Leon van Noort, bestuursvoorzitter van de VVD-afdeling Barendrecht en oud-wethouder, is woest. ,,Het is een krankzinnige keuze van Dilan Yesilgöz om de PVV te parkeren en de deur open te zetten voor GroenLinks, waarvan een deel ronduit antisemitisch is. Dit betekent de doodsteek voor de VVD. Het is bovendien een dikke middelvinger naar 25 procent van de Nederlandse kiezers. Hoe wil zij dan rechts-liberaal beleid gaan voeren?”

Van Noort staat niet alleen met zijn kritiek binnen de VVD. Bart Drenth, oud-voorzitter van het Thematisch Netwerk Cultuur en Media binnen de VVD en oud-voorzitter MKB Amsterdam: ,,Uitsluiting van de PVV zal de VVD en Nederland duur komen te staan.” Ferry van Wijnen, raadslid in de gemeente Zuidplas: ,,Mocht de VVD de PVV blijven uitsluiten en in zee gaan met GroenLinks dan weet ik niet of dit nog mijn partij is.”

Voor deze lokale VVD-politici hangt veel af van de uitkomsten van het partijcongres aanstaande zaterdag. Van Noort: ,,Een motie waarin we steun uitspreken aan Israël is voor mij cruciaal. Als de partij een beweging maakt richting GL, zoals de groep rond Klaas Dijkhoff nu voorstelt, dan zullen veel VVD’ers die ik ken massaal opstappen. Ik ben er dan zelf ook helemaal klaar mee. Ik ga mij niet committeren aan een partij die regeert met antisemieten.

https://www.telegraaf.nl/binnenland/.../71319438.html

Laatst gewijzigd door cato : 12 juni 2025 om 23:07.
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2025, 23:54   #248
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Een groot deel van de VVD is niet liberaal , maar rechts conservatief.
Eigenlijk is D66 de enige liberale partij in Nederland.
De VVD kun je beter vergelijken met N-VA in Vlaanderen.
De strijd Rutte -Verdonk speelt na jaren nog steeds een rol in die partij.
We zullen het theater wel weer zien op het congres.

citaat Telegraaf:

Vertwijfelde VVD’ers verdeeld over koers van Yesilgöz: ’Uitsluiting van PVV zal VVD en Nederland duur komen te staan’
Lokale VVD-politici en -bestuurders dreigen uit de partij te stappen als Dilan Yesilgöz de PVV blijft uitsluiten en samenwerking zoekt met GL. ,,Ik ga mij niet committeren aan een partij die regeert met antisemieten.”

Leon van Noort, bestuursvoorzitter van de VVD-afdeling Barendrecht en oud-wethouder, is woest. ,,Het is een krankzinnige keuze van Dilan Yesilgöz om de PVV te parkeren en de deur open te zetten voor GroenLinks, waarvan een deel ronduit antisemitisch is. Dit betekent de doodsteek voor de VVD. Het is bovendien een dikke middelvinger naar 25 procent van de Nederlandse kiezers. Hoe wil zij dan rechts-liberaal beleid gaan voeren?”

Van Noort staat niet alleen met zijn kritiek binnen de VVD. Bart Drenth, oud-voorzitter van het Thematisch Netwerk Cultuur en Media binnen de VVD en oud-voorzitter MKB Amsterdam: ,,Uitsluiting van de PVV zal de VVD en Nederland duur komen te staan.” Ferry van Wijnen, raadslid in de gemeente Zuidplas: ,,Mocht de VVD de PVV blijven uitsluiten en in zee gaan met GroenLinks dan weet ik niet of dit nog mijn partij is.”

Voor deze lokale VVD-politici hangt veel af van de uitkomsten van het partijcongres aanstaande zaterdag. Van Noort: ,,Een motie waarin we steun uitspreken aan Israël is voor mij cruciaal. Als de partij een beweging maakt richting GL, zoals de groep rond Klaas Dijkhoff nu voorstelt, dan zullen veel VVD’ers die ik ken massaal opstappen. Ik ben er dan zelf ook helemaal klaar mee. Ik ga mij niet committeren aan een partij die regeert met antisemieten.

https://www.telegraaf.nl/binnenland/.../71319438.html
Goede vergelijking met de NVA.

Ook binnen de NVA wordt GAZA steeds meer een splijtzwam.
En ook de NVA heeft islamofoben in de gelederen.

Laat die in beide partijen aub opsodemieteren naar Wilders of de VB.
Oud 13 juni 2025, 09:30   #249
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

de islam is dan ook een fascistoïde ideologie die niet thuishoort in het Vrije Westen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2025, 11:58   #250
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
de islam is dan ook een fascistoïde ideologie die niet thuishoort in het Vrije Westen.
Hoe vrij was jij tijdens corona?

Juist...
Oud 14 juni 2025, 07:10   #251
cato

Standaard

Het droomkabinet van de Telegraaf en Talpa , blijkt een natte droom te zijn.
de campagne van deze media heeft Nederland niet uit het slop , maar in het moeras gebracht.

citaat telegraaf:
Vertrouwen in politiek naar dieptepunt: Telegraaf-enquête geeft ’ronduit verontrustend beeld’
Een volgend kabinet moet ons land daadkrachtig en stabiel besturen. Het moet woningen bouwen, immigratie beteugelen en de gezondheidszorg op orde brengen. Dit is het standpunt van een meerderheid van de Nederlanders, zo blijkt uit een enquête in opdracht van De Telegraaf.

De representatieve peiling is afgelopen week gehouden, nadat de PVV uit het kabinet met VVD, NSC en BBB stapte. De uitslag leest als een slecht rapport voor onze volksvertegenwoordigers en bewindslieden.

„Net als je denkt dat het vertrouwen in de politiek niet lager kan, word je toch nog verrast”, zegt Bart Koenen van onderzoeksbureau Verian, uitvoerder van het onderzoek. Nog maar 6 procent van de Nederlanders heeft vertrouwen in de politiek. „Dat is extreem laag.” In de Tweede Kamer heeft nog maar 9 procent van de kiezers vertrouwen.

Velen voelen zich in steek gelaten
En waar voorheen gebrek aan vertrouwen vooral was te vinden in de groep ’afgehaakten’, is dat gevoel nu ook aanwezig bij Nederlanders die nog wel van plan zijn te gaan stemmen en zich te informeren over de politiek.

De oorzaak voor het wantrouwen ligt deels in de val van het kabinet. Bijna de helft van de Nederlanders heeft na het opstappen van de PVV-ministers minder vertrouwen in de politiek gekregen. Zo’n 60 procent voelt zich door de politiek in de steek gelaten, 64 procent vindt dat het kabinet-Schoof te veel met zichzelf bezig was en te weinig met het belang van de Nederlandse burger.

https://www.telegraaf.nl/binnenland/.../71059792.html

Laatst gewijzigd door cato : 14 juni 2025 om 07:13.
Oud 15 juni 2025, 16:56   #252
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nog veel te weinig. Iedereen hoort immers bang te zijn van de Islam als je ziet wat volgelingen van die ideologie uitvreten wanneer ze een meerderheid vormen. Ik moet wel zeggen dat de term islamofobie extreem misleidend is. Angst voor de Islam is immers niet irrationeel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 15 juni 2025 om 16:58.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2025, 16:57   #253
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Nog veel te weinig. Iedereen hoort immers bang te zijn van de Islam als je ziet wat volgelingen van die ideologie uitvreten wanneer ze een meerderheid vormen.
Wanneer denk jij dat het in Antwerpen zo ver zal zijn ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2025, 23:34   #254
cato

Standaard

Citaat:
Nog veel te weinig. Iedereen hoort immers bang te zijn van de Islam als je ziet wat volgelingen van die ideologie uitvreten wanneer ze een meerderheid vormen. Ik moet wel zeggen dat de term islamofobie extreem misleidend is. Angst voor de Islam is immers niet irrationeel.
Wilders en Orban staan pal achter Netanyahu.
Wat moeten we met de aanhangers van deze ideologie?
Oud Gisteren, 20:52   #255
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Wilders en Orban staan pal achter Netanyahu.
Wat moeten we met de aanhangers van deze ideologie?
Daar moeten we niet veel mee. Het Jodendom is geen veroverings en onderwerpingsideologie. Ik ben ooit in Tel Aviv geweest en het gaat er daar wel een beetje anders aan toe dan in een achterlijk islamitisch land.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud Gisteren, 20:54   #256
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar moeten we niet veel mee. Het Jodendom is geen veroverings en onderwerpingsideologie. Ik ben ooit in Tel Aviv geweest en het gaat er daar wel een beetje anders aan toe dan in een achterlijk islamitisch land.
Vertel meer.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud Gisteren, 23:08   #257
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Vertel meer.
Nee bedankt
Oud Vandaag, 07:08   #258
cato

Standaard

Citaat:
Wat Israel in Gaza doet en nu in Iran doet, is inderdaad anders dan een normale staat doet.
Alleen schurken staten moorden massa's mensen uit.

IN WO II gebeurde dat in Europa met de Joden en nu zien we de wraak van de Joodse staat om land in te pikken ,
mensen te vernietigen en uit te hongeren , gesteund door Amerika .

Laatst gewijzigd door cato : Vandaag om 07:09.
Oud Vandaag, 07:22   #259
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wanneer denk jij dat het in Antwerpen zo ver zal zijn ?
Het is al eigenlijk zover, maar de meesten zijn nog te jong.

In Brussel is het duidelijker.

Laatst gewijzigd door maddox : Vandaag om 07:22.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 08:19   #260
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee bedankt
Jouw aanvaringen met Joden en jouw reishistories naar het beloofde land zijn een apart onderwerp waard op dit forum. Ik kijk er naar uit om het te mogen lezen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be