![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Totnogtoe,als de afvalzakken wat beginnen stinken,zoals in bepaalde jaargetijden als het wat warmer pleegt te worden,geef ik ze mee op de gestelde dag en het probleem is WEG.....opgelost....en dit sedert 2001 toen alhier die stomme vuibakken van toendertijd afgeschaft werden...
Het restafval zal sowiezo reeds in een plastieken zakje ,(zoals het vanonder het aanrecht komt),in de nieuwe afvalcontainertjes gestopt worden...(GEKOCHTE en speciaal daartoe vervaardigde plastieken zakjes ,enkel gebruik,wegens weer een andere stomme milieumaatregel van ook alweer een decennium geleden die effectief het dubbel gebruik van plastiekzakjes elimineerde. Het GFT afval moet natuurlijk "as is" in de GFT-container....dat wordt gegarandeerd kuisen geblazen....met ferme stofatie.... ![]() Tel uit het milieuvoordeel....Een paar gram polyetheen per kilogram afval nu ,maar straks dito,PLUS containers in ABS of zo die misschien 5 jaar gaan mee gaan,plus tientallen liters water en liters kuismiddel per container gedurende diens levensduur....... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 20 juni 2025 om 08:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
alles komt terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zei men, men moet dat glas spoelen met o.a. zeep, dus dat is slecht voor het milieu. We kregen alles in plastiek. Daarna klonk het, plastiek is slecht voor het milieu, glas is veel beter. Et cetera.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze zak is extra stevig, omdat die samen met de restafvalzak opgehaald wordt. Op een sorteerband worden deze nadien terug gescheiden. Hoe het gedaan wordt in de gemeentes waar er een afvalbak is, weet ik niet. Het voordeel hiervan is, dat we nu volle vrachtwagens hebben die niet te zwaar geladen zijn. De straat moet ook maar één keer / week gedaan worden. Laatst gewijzigd door reservespeler : 25 juli 2025 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat sorteren gebeurt op basis van de kleur van de zak. De hiervoor opgeleide robotten zijn perfect in staat om die klus te klaren. Menselijk ingrijpen is enkel nodig voor de gescheurde zakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen kunnen ze zoveel meer maken uit "PMD-afval". Ze maken volledige tuinstellen, zelfs bakken om te composteren maken ze er uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De GFT bak krijgt ook een chip en je wordt dus ook aangerekend per aanbieding én per kg. (al is dat een lager tarief dan restafval). Wat ik vooral heb gemerkt sinds het zo werkt is dat het veel duurder is. Ik betaal veel veel meer voor GFT. Voorheen was het een groene bak met een jaarlijkse sticker van 10 euro erop, nu zit je na 1 a 2 maanden al gemakkelijk aan 10 euro. Ook restafval is veel duurder via de bakken. Waar ik in het begin niet aan dacht en jij waarschijnlijk ook niet, is dat het grootste probleem niet is dat het duurder is, maar dat mensen meer afval gaan dumpen omdat ze niet willen of kunnen betalen. Bereid je dus maar voor op mensen die hun restafval in jouw container komen dumpen en een enorme toename aan zwerfvuil op straat. Vind ik nog een groter probleem dan simpelweg de prijs.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Piepschuim (isomo) is hier gratis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In gidsstad Gent allang ingevoerd. Het heeft wel het voordeel dat die lastige fruitvliegen nu buiten blijven.
![]() |
![]() |