![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4561 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het was een vennootschap opgericht door vrienden en kennissen om een doorstart te voorzien voor mijn lopende projecten. Innovatie Vlaanderen sprong mee op de kar maar tijdens een bestuursvergadering bleek er niet voldoende steun te zijn ook positief te antwoorden op de inbreng van risico-kapitaal. Het aandeel dat de ‘businnes angels’ opeisten wat te hoog. Even toch meegeven dat ik het idee om rond die technische innovaties een vennootschap op te richten niet echt genegen was. Van bij oprichting tot sluiting was mijn technische kennis en realisaties eigendom van de vennootschap. Vandaag ben ik terug baas over mezelf. Alleen is er door het 15 jaar durende gevecht tegen de fiscus en het volledig afwijzen van de schadevergoeding niet echt financiële overschot om de projecten verder te zetten.
![]() |
![]() |
#4562 |
|
![]() Nieuwe politieke en administratieve verantwoordelijken aan het roer.
Het lijkt me aangewezen om het (na 15 jaar - nu compleet) dossier even voor te leggen en af te wachten welke standpunten naar voor worden geschoven.
![]() |
#4563 | |
|
![]() Stukje tekst uit een andere draad maar eigenlijk ook hier relevant..
Citaat:
(waar je trouwens overschot van gelijk in hebt, alleen … ) Belgische wetgeving is geen 'uitzondering'. Ambtenaren aan het werk , dat is ook geen uitzondering. Mensen met hun kwaliteiten en gebreken, dat zijn ook geen uitzonderingen. Elke (overheids) dienst, groepering, beroepsklassen, vrije beroepen, het zijn allemaal mensen en die groepen zijn een weerspiegeling van de maatschappij. 1 op 1000 van die maatschappij zit daarvan in de gevangenis, België telt 1.000.000 ambtenaren dus moeten we ervan uitgaan dat er zo'n 1000 tussen zitten die eveneens problemen hebben met hun gevoel voor rechtvaardigheid. Het is dus niet uitzonderlijk dat er fouten worden gemaakt en lijkt onvermijdbaar dat er vervolgens een hoop gefoefel aan de pas komt om dit te verdoezelen. Je kan tot hier dus nog niet spreken van een 'uitzondering'. Wat wel uitzonderlijk is is dat er hier een simpele burger die oorlog tegen machtsmisbruik van overheidsdienst financiën en justitie heeft gewonnen. Wat verborgen had moeten blijven is openbare kennis geworden. Eén misdaad behandeld in twee gewesten. In de twee gewesten verkoopt de overheidsdienst financiën twee tegengestelde verhalen. Zelfde misdaad, andere hoofdrolspeler, onder druk van wat ook (?!) knikken de rechters als knipmessen voor wat de overheidsdienst het voorschotelt. En BigF … dit is, zoals jij aanhaalt, uitzonderlijk. Niet de slachtoffers van de overheidsdienst maar het naar buiten brengen van. Zoals professor Michel Maus me vertelde … jij bent bij mijn weten de enige die boven het maisveld is komen uitkijken...
![]() |
![]() |
#4564 |
|
![]() Beweringen van fiscus aan realiteit koppelen wordt verder behandeld in deze draad en dit naar aanleiding van een boek dat daarover handelt.
https://forum.politics.be/showthread.php?t=273991
![]() |
#4565 |
|
![]() Even een vraag die ook hier mag gesteld worden.
Is het verzinnen van een getuigenis om gelijk te halen via een vonnis binnen de fiscus een aanvaardbare werkwijze? Zie onderstaande correspondentie van een directeur naar een dienst waarin hij de opdracht geeft om twee tekstblokken in het origineel PV te plaatsen. [ajout1] [ajout2] In het verleden is me dit verklaard als ' binnen de fiscus normale verbeteringen in fouten van een PV ' maar is dit zo? Het gaat over het verschuiven van verantwoordelijkheid binnen een vennootschap naar een persoon die helemaal niks te maken heeft met die vennootschap. Indien er moet vertaald worden, gelieve dit te vragen, in veronderstel dat dit voor de meeste Vlamingen niet nodig is. ![]() Bijgevoegde brief: ![]() Rechters zullen gedurende 13 jaar telkens vonnissen dat er binnen de fiscus geen fouten zijn gebeurd. Hoe moeten Belgische burgers zulke vonnissen beoordelen? Dat de fiscus zaken mag verzinnen?
![]() |
#4566 | |
|
![]() Citaat:
"Het gaat over het verschuiven van verantwoordelijkheid binnen een vennootschap naar een persoon die helemaal niks te maken heeft met die vennootschap." Is binnen de fiscus georganiseerd - december 2009 - Regio directie Brussel II - een zekere E.V.N tekent af voor de aanpassing ... Gevolgen: Gezin uit huis gezet, juridische strijd van 15 jaar en er moet worden vastgesteld dat fiscus en justitie bevolkt zijn met onbekwame en kwaadwillige mensen. Echt niemand?
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 22 juni 2025 om 07:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4567 | |
|
![]() Ook belangrijk in deze draad:
Citaat:
Het is een 53 pagina lange opsomming van fouten en bedrog dat binnen de fiscus is gehanteerd om hun stommiteiten te verbergen. Even meegeven, de rechter heeft zelfs niet de minste commentaar geleverd op die conclusies. Dat fenomeen ( bewijzen die de fiscus niet aanstaan richting vuilbak ) is al van 2010 aan de gang. Indien er nog mensen zijn die documenten uit ons eindeloos gevecht tegen corruptie willen zien, stuur maar een PM. Ik wil nog naar het nederlands vertalen indien nodig... Verder, iedereen een aangename vakantie gunnen. In september eens opnieuw wat lawaai gaan maken.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 6 juli 2025 om 08:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4568 |
|
![]() Is dat niet het hele punt van een vennootschap?
![]() |
#4569 |
|
![]() 2018
Jo’s blik is warm, wanneer hij zegt: ‘Bedankt voor de babbel, ik was eraan toe.’ Ik knik en neem een slok van mijn koffie. Achter het ouder wordende gelaat en de dunnende haardos vind ik makkelijk de jonge kerel die ruim dertig jaar geleden voor onze klas stond. Innemend, joviaal, bij momenten ontwapenend charmant. En grappig, niet gewoon doorsnee maar helemaal tot buikpijnniveau. Hoewel ik graag lach heb ik moeite met gebrek aan diepgang, en het was volgens mij juist zijn ernst, altijd net onder het oppervlak, die maakte dat het tussen ons klikte. Zijn aandacht verplaatst zich naar het keukenraam, waarachter de regen in grillige banen van zijn Alfa druipt. Alsof hij een beslissing heeft g enomen zegt hij plots: ‘Schrijf er een boek over.’ Hij lijkt niet op zijn gemak, onzeker over mijn antwoord. Heftig pleitend valt hij uit: ‘Dat boek moet er komen. Ik wil met ons verhaal het collectieve, misplaatste vertrouwen doorprikken.’ Zijn blik verhuist weer naar de Alfa. ‘Als jij het niet schrijft vind ik wel een andere schrijver. Maar eigenlijk moet jij het doen, ik weet niet of het met een vreemde kan.’ Het is mijn beurt om naar buiten te kijken. Onze koffies zijn op. In de woonkamer klinkt zacht de jingle van Radio 2, ‘de grootste familie’. Ik heb er al aan gedacht, natuurlijk heb ik er al aan gedacht. Nu het vonnis van Mechelen beschikbaar is kan de aanpak van de Belgische fiscus in het gewest Wallonië naast de aanpak van de Belgische fiscus in het gewest Vlaanderen gelegd worden. Merkwaardig genoeg, over dezelfde feiten handelend doch op alle vlakken elkaars tegengestelde. Totale klaarheid is nodig over hoe de zaak in Wallonië over de laatste 15 jaar is verlopen en wat de federale overheden met de doorgestuurde hebben aangevangen. De zoektocht naar de achterliggende drive welke in 2009 de ambtenaren in Wallonië hebben overhaalt hebben om een heksenjacht te organiseren niettegenstaande de echte daders al gekend waren. Een oordeel laat ik over aan zij die de moed hebben om de waarheid te zien. Een goed begin is het boek eens lezen... Waarheidsgetrouw neergeschreven - vandaag bevestigd in een nu beschikbaar vonnis. https://www.lannoo.be/nl/de-belastingaanslag
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 24 juli 2025 om 22:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4570 |
|
![]() Wat... Wat voor soort boek schrijft ge precies?
![]() |
#4571 | |
|
![]() Citaat:
Is al geschreven en gepubliceerd. https://www.lannoo.be/nl/de-belastingaanslag We hadden beter nog enkele jaren gewacht tot men kon nalezen dat alles wel degelijk werkelijk gebeurd was. Pikant detail... nadat een recentie van het boek in een krant was verschenen wist de woordvoerder van de fiscus te vertellen dat de ficus voorlopig alle procedures in deze zaak had gewonnen .... Met die leugen wist de fiscus het verhaal in het boek als onwaar te bestempelen. Tot vandaag ...
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 25 juli 2025 om 00:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4572 |
|
![]() Ik bedoel, waarom het homo-erotisch ondertintje?
![]() |
#4573 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De wens is de moeder van de gedachte.
![]() |
#4574 |
|
![]() Westerse wereld, politiek verkozenen, justitie …
Als ik de huidige administratie in de VS naast de Waalse administratie leg dan zie ik zeer verontrustende gelijkenissen. Mensen met macht die als een dolle stier de rode lap achterna jagen, bijgestaan door een bende rechters die er geen graten in zien om zoals papegaaien het gejank van de administratie te bevestigen. Is die vergelijking te ver gezocht? Mogelijk en in dat geval geen nood. Er worden de volgende maanden voldoende al dan niet terechte argumenten gepost en iedereen die deze in een al dan niet correct daglicht wil zetten wordt dan ook uitgenodigd om dit te doen. Voorlopig zie ik een Waalse fiscus die een ‘merkwaardige’ macht heeft over Waalse rechters met als gevolg dat we een fiscus krijgen die er niet voor terugdeinst om dossiers gewoon bij elkaar te fantaseren. Op de koop toe wordt diezelfde fiscus ontheven voor het vergoeden van aangerichte schade ondanks het feit hun hele opzet, het oplichten van burgers, is mislukt… Voorlopig zie ik ook een federaal niveau - politici en administratie – die dit al 15 jaar oogluikend toestaat. Ik zie in de VS dezelfde ‘helden’ onder stoelen en banken wegkruipen omdat ze bang zijn voor ‘hun plaatske’ …. 15 jaar en twee woningen verloren … en we zouden moeten tevreden zijn met het feit dat we ‘fiscaal’ ons gelijk hebben gehaald maar verder niet moeten rekenen op enige compensatie? Nog een laatste poging ondernemen? Wat zou jij doen?
![]() |
#4575 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog eens een meanwhile beginnen bv. Sleutelen aan een race-auto. Je atelier opknappen. Dingen doen met de kinderen. Onontdekte hoekjes van Frankrijk gaan verkennen. Een boek lezen. Een paar uurtjes naar een voorbij kabbelend beekje kijken. ... En als je dat niet gaat doen: wat denk of hoop je, na vijftien jaar of meer, nog te bereiken met je strijd?
![]() |
![]() |
#4576 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4577 | ||
|
![]() Citaat:
Zoektocht naar materiaal – liefst tweedehands – tekenwerk ( renovatie atelier en woning) en last but not least – de waarheid over de Belgische administratie wereldkundig maken. Citaat:
zich moeten zorgen te maken over de gevolgen. Nu, wij zijn door dit dossier door vrienden en familie zo'n 10 jaar doorgegaan als fraudeurs. Pas nadat we via het strafdossier konden aantonen dat de fiscus hier zwaar in de fout is gegaan is het tij gekeerd. Ik denk zo dat het eens tijd wordt dat de betrokken ambtenaren, politici en rechters eens in het uitstalraam worden gezet. In Vlaanderen is blijkbaar een gewenning en aanvaarding van dat soort praktijken opgetreden. Ik vraag me af hoe de Walen gaan reageren eens de zaak in de Franstalige media komt. Eerst de nieuwe verantwoordelijken aan de top een samenvatting en stand van zaken doorsturen. Gezien de ernst van het door de fiscus geleverd bedrog hou ik in ruil voor het laten uitdoven van de zaak een minnelijke schikking voor mogelijk. En als laatst, de Johan van vandaag is de Johan die de Belgische overheid heeft gecreëerd. 15 jaar lang gekloot worden wordt nooit weggevaagd. Nooit.
![]() |
![]() |
#4578 | |
|
![]() Citaat:
De info dia alles in de juiste context plaatst is pas vrijgegeven. (correctioneel vonnis Mechelen / overnemers van mijn vennootschap ) Hoog tijd om dat dan ook te doen.
![]() |
![]() |
#4579 | |
|
![]() Ja, maar dan zuiver informatief. (zonder te lachen met België (en zonder te overdrijven
![]() Het ergste mis ik een functionele motorfiets. Tweestrijd dus: mijn eerste motorfiets restaureren (Yamaha 550xJS 1983) of een supermotard bouwen op basis van een Yamaha 500SR (1978 tot 2018) Ben ik mee bezig. Van 64m² naar 104m² grondoppervlak. Mogelijk steek ik nog een extra vloer halverwege de dakgoothoogte. Citaat:
https://www.guedelon.fr/ Is op enkele tientallen kilometers van de deur - wie weet hebben ze daar geen vrijwilligers nodig. Vragen kan geen kwaad. Favoriete reeks: **** voor dummies.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 25 juli 2025 om 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4580 |
|
![]() Mijn gedachte was dat het een non-fictie boek ging zijn.
Blijkbaar dat anderen mensen dachten dat het zonder "opsmukken" te saai ging zijn. Vandaar waarschijnlijk die warme blikken over een kop koffie.