![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maria.
een erotische herinnering aan Mieke Dat wil niet zeggen dat ik de beest heb uitgehangen: integendeel, want terwijl ik normaal toch nog wel eens lastig ben geweest bij de vrouwen, "want wij mannen moeten zo nodig", heb ik me bij de hoeren over het algemeen keurig gedragen en wel omdat het daar juist geen probleem is: het mag allemaal en juist daarom had ik omgekeerd veel meer behoefte aan wat liefde. Kortom: het was de omgekeerde wereld dan normaal. En om zo maar een wildvreemde vrouw even te pakken, dat bleek toch ook niet mee te vallen. Het was een hoogst frustrerende toestand, maar na een aantal mislukte pogingen vond ik toch een aardig vrouwtje met wie het lekker vrijen en praten was, want ik had ook behoefte om te praten. Ik werd zelfs verliefd op haar en beleefde in haar opnieuw een vroegere erotische liefde voor Mieke.
![]() |
#662 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze heette Maria, maar na twee weken elke dag een uur bij haar geweest te zijn begon het ergens vast te lopen tussen ons en mijn geld raakte ook op en in een droom zag ik hoe een grote spiegel bij haar in duizend stukjes brak. Maar het viel toch niet mee om me van haar los te maken. Ik ging eerst naar mijn vader in Hoorn, die me echter niet wilde ontvangen en toen naar mijn vriend Jan in dezelfde buurt. Ik wist even niet meer waar ik het zoeken moest. Mijn vrienden zijn nog bij me op bezoek geweest om me te helpen met de tuin, maar ik had ook moeite met mijn nieuwe huis van beton in een nette, maar koude buurt. Ik heb er nog om zitten huilen. En ik ben meteen begonnen mijn woning kleurig te schilderen en te versieren om het wat gezellig te maken.
![]() |
#663 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 - Het tuinfeestje.
In de winter van 1982/83 was ik verhuisd en daarna doorgezakt bij de hoeren. Bij dat verhuizen waren ook nog mijn vrienden: Jan en Wim en hun vrouwen Ing-Marie en Jolande langs geweest voor een soort van tuindagfeestje, waarbij Jan met een paar planken onder zijn voeten demonstreerde hoe de aarde plat gestampt moest worden om het gras in te kunnen zaaien. Ik meen dat mijn zuster en haar man er ook waren. Maar dat was een apart stel en paste er niet zo goed bij, vond Jolande. Ook moet ik erkennen dat ik me sterk tot Jolande voelde aangetrokken. Er was altijd iets tussen ons en ook Wim wist dat, maar omdat Jolande geen belangstelling toonde voor mijn atoomtheorie, daarom ging het niet. En ze hoorde bij Wim en niet bij mij. En de vrouw van Jan was zeer sexy en erotisch om te zien, om bij weg te smelten als het ware.* Jan wist wel wat lekker was, dat was mij wel duidelijk, maar ik had niks. Enfin: mijn zuster zeg er erg raar uit met een of ander vreemd stijf kapsel.** Samen met haar man hadden ze een winkel, en die zou later failliet gaan. Maar toen hadden ze het nog goed.
![]() |
#664 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2 - Bij mijn vader langs en Jan Meyer.
Na de hoeren ben ik bij mijn vader langs geweest in Hoorn, maar die had niet zo'n zin in me. Ook Jan woonde toen in Hoorn en daar ben ik daarna naar toe gegaan en heb daar een nachtje geslapen, maar ik had de indruk dat ik ook daar wat ongelegen kwam. Ja: ik had nu eenmaal de slechte gewoonte als het ware mezelf uit te nodigen of zomaar onaangemeld langs te komen en mij werd toen verteld dat ik zeker wat mijn vader betrof niet zo maar langs kon gaan. Waarschijnlijk heeft Jan dat verteld. In ieder geval moest hij met zijn vrouw de volgende dag met de auto naar Amsterdam om te werken en ze namen me mee terug. Ook ben ik nog bij mijn moeder langs geweest (lees ik in mijn herinneringen uit die tijd) en heb daar uit zitten huilen, maar ik kan me dat niet zo herinneren.
![]() |
#665 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 3 - Muziekinstrumenten en extra geld van de WAO.
Ook heb ik die zomer allerlei muziekinstrumenten gekocht, zoals een viool, een klarinet, een kleine trekharmonica en een keyboard met 4 octaven, waar ik nog lang plezier van heb gehad. Ook heb ik in die tijd extra geld gekregen van de WAO, en wel omdat ik daar nog recht op had, want eigenlijk was ik vanaf Haarlem ziek geweest en ik kreeg nog het verschil tussen de bijstand en de WAO en dat was 13.000 gulden, en ook voor de tijd dat ik geen bijstand had genoten, dus dat kwam mooi van pas vanwege die hoeren. Daarvoor kwamen er speciaal twee mannen bij me langs voor dat geld en ook vertelden ze dat ze alles van mij wisten. Maar wisten ze ook van mijn atoomtheorie en dat ik Jezus was?
![]() |
#666 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 4 - De hoeren als reactie op een droge tijd.
Dus het was allemaal nogal uitzinnig bij elkaar en dat kwam als reactie op het feit dat ik daarvoor nogal droog had geleefd in het denken van mijn atoomtheorie en het binnenste buiten gedraaid heelal en het godsbegrip. De ziel van het gevoelsleven was nu aan de beurt. Maar ook maakte ik mezelf natuurlijk herhaaldelijk wijs dat mijn atoomtheorie zou doorbreken en ik verlost zou worden uit mijn eenzaamheid. En ik had het al voelen aankomen in mijn angst om te vallen en dat was door het hoogtepunt van mijn godsbegrip als zelfbewustzijn van het oneindige.
![]() |
#667 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 5 - Algemene ideeën.
Wat mijn atoomtheorie betrof, creëerde ik algemene ideeën, zoals: God is de eenheid van alle mensen, waarbij mijn innerlijke stem zei: "Dat zeggen de katholieken ook". Dan: de eenheid van de Geest en de Ziel is de Hemel. Dat was in 1983. In 1984 werd dat: de eenheid van de hemel en de aarde is de cultuur. En dat werd later van cultuur op individu. En in de overgang van 1983/84 de idee om een nieuwe bijbel te schrijven als kunstwerk. Ook had ik eind 1983 een smartelijke droom dat een aap geofferd werd. Waarschijnlijk was daarmede de aap in mijzelf bedoeld en had dat alles met de hoeren te maken. Ook zijn mijn moeder en haar vriend Theo nog op bezoek geweest en dan was daarvoor, nog voor het verhuizen in 1982/83.
![]() |
#668 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 6 - Helen en Ben.
Na het verhuizen ben ik ook nog bij mijn vroegere vrouw Helen en haar nieuwe vriend of man Ben op bezoek geweest. Ik vertelde dat ik nog altijd geloofde dat Helen en ik weer bij elkaar zouden komen, wat natuurlijk nogal pijnlijk voor Ben moet zijn geweest. Volgens hen waren ze zeer gelukkig getrouwd. Enfin: niet lang daarna werd Ben verliefd op een jongere vrouw, en gingen ze uitelkaar, dus dat was dan nogal vreemd. Helen was weg van Baghwan. Tja: dat was iets anders dan mijn atoomtheorie. Het wilde niet klikken tussen ons en ik gaf het op. De tijd met haar was voorbij. Het was duidelijk dat ik niet wist waar ik het zoeken moest en van de een naar de ander rende.
![]() |
#669 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 7 - Weer naar de hoeren.
Einde 1983, 10 december om precies te zijn, ging ik weer opnieuw naar de hoeren. Dat volgens mijn agenda van 1984, waar het in staat, want vanaf die tijd 1984, heb ik mijn eerste agenda bewaard en alle agenda's daarvoor heb ik helaas weggegooid of deels niet gehad, dat weet ik niet meer. Tegen die hoeren had ik opgezien, maar eenmaal daar, viel het wel weer mee. Het was natuurlijk ook wel mooi: al die prachtige jonge vrouwen, half naakt in het rode licht. Het was de hele sfeer, waardoor je je in een sprookjesland waande en niet in de hel. Het was allemaal illusie, maar beter dan de koude eenzaamheid en het onbegrip van mijn medemensen. Het had ook te maken dat ik me oud was gaan voelen en terug verlangde naar de jeugd. Door het godsbegrip als hoogtepunt voelde ik me "over the hill". En het was me alsof mijn leven in omgekeerde volgorde terug liep. Er was geen toekomst meer, alleen maar verleden tijd. En de schatten der vrouwelijke schoonheid was een duistere werkelijkheid geworden, of beter een waanlicht in de duisternis. En die schoonheid ging samen met seksueel begeren, die nooit liefde zou worden en een illusie zou blijven, een waan.
![]() |
#670 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 8 - Het seksprobleem.
Dat met die hoeren was nogal moeilijk, want ik was toen wel behoorlijk heet, maar ik dorst het niet aan om er zomaar "boven op te duiken", dus voor ik daar naar toe ging, trok ik mezelf af. Nu denk ik achteraf: zonde, zonde. Maar toen had ik de schrik er zo maar heet en al naar toe te gaan, Dus ik temperde mezelf af, om het te kunnen mannen. Bovendien moest ik mezelf de illusie kweken ook nog eens verliefd te zijn. Het was eigenlijk een rare toestand bij mij van binnen, want terwijl ik eerder het geloof in de liefde had verloren omdat het volgens mij alleen maar seksueel begeren was, openbaarde zich hier het tegendeel, want nu mocht ik begeren, en nu dorst ik het niet aan, en moest ik speciaal verliefd zijn. Dus dat was van de gekke. Maar ik zal niet de enige malloot zijn die daar rond gelopen heeft. Achter heel veel hoerenlopers school een maatschappelijk probleem, een gebroken huwelijk of een slecht huwelijk, enzovoort. Feit is dat de man meestal meer wil dan de vrouw wil geven en dat de man seks wil en de vrouw liefde. Maar ook ik moet bekennen dat seks zonder liefde erg saai is en gauw verveelt. Het is de verliefdheid die het doet. Het komt toch tussen de oren vandaan, dus uit de ziel. Nochtans kun je je als man heel erg geil voelen en niet weten waar je heen moet.
![]() |
#671 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 9 - Een droom over mijn moeder.
Ik droomde dat ik in de hoerenbuurt was, maar dat mijn moeder daar ook was als hoer. Ik ging bij haar binnen en ze zei dat ik er zonder haar niet uit zou komen. Haar kamer was zo dat deze naar de buitenmuur toe spits toeliep, dus zo dat er bij de muur slechts een zeer nauwe spleet over bleef, waar ik niet doorheen kon. Enfin: nu ik zelf spleet schrijf, doet me dat natuurlijk ook aan de vrouwelijke spleet denken.
![]() |
#672 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 10 - Ook de gang naar de hoeren is erg problematisch.
Ik liep des winters door de Stoofsteeg, dat was de eerste steeg, waarbij ik binnen kwam. Ik had mijn handschoenen aan en een mannenstem zei mij in mijn hoofd dat ik die handschoenen uit moest trekken. Enfin: ik liep veel rond om al die fraaie dames te bekijken en raakte natuurlijk opgewonden. En dan trok ik de stoute schoenen aan om ook eens ergens binnen te gaan. Maar ik had ook zo'n soort van weerstand dat ik niet goed dorst en dan maakte ik maar een praatje of dan bleef het bij een beetje vrijen. Het lukt allemaal niet zo goed. Dan was er ook nog het probleem van het condoom, want dat vond ik ook maar niks. Eigenlijk wilde ik wat vrijen en een leuk voorspel, zoals bij de liefde gaat, maar dat kon daar natuurlijk niet of wel, dat weet ik ook niet. Dat was dan weer het probleem of het klikte. Maar om allemaal uit te leggen wat ik eigenlijk wilde, dat was ook weer zo problematisch. Kortom: net zo problematisch als het bij de gewone liefde is, zo is het daar ook bij de hoeren. Dat zag ik ook wel om me heen, want er wordt veel gekeken en weinig gaan ze naar binnen. Maar sommige hoeren, die doen het goed en is het gordijn constant gesloten en anderen hebben zelden een klant.