Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2025, 15:38   #61
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bij hen rijst dezelfde vraag als bij de Maga USA: kunnen we ze nog als moreel aanvaardbare rechtsstaten beschouwen? Ik had geen probleem met het Israel van Rabin in de jaren ‘90. Maar we weten allemaal hoe het met hem afgelopen is.

Het Israel van Nethanyahu/Ben Gvir daarentegen…
Daar ben ik het dan wel deels met u eens.

Israël lijkt inderdaad af te glijden. Het is inderdaad niet meer het land van 20-30 jaar geleden.

En hoewel ik het volledig terecht vond dat Israël na 7/10 hard terugsloeg, lijkt de proportionaliteit volledig zoek te gaan.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2025, 15:41   #62
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Een cynische hoera voor Nethanyahu gevolgd door een overduidelijke observatie van een gebrandmerkt Israël. Hun sadistisch optreden in Gaza waarbij de Israëli's wanhopige uitgehongerde Palestijnen kruimels toewerpen en er tegelijkertijd gericht op schieten, is een stigma dat rond de Israëli's zal blijven hangen zoals de gaskamers van Auschwitz de Duitsers achtervolgen.
Misschien kunnen we beter een voorbeeld kiezen waar het land in kwestie het plegen van de genocide nog niet erkent heeft, laat staan dat het zich er schuldig over voelt.

Turkije lijkt me een goed voorbeeld.
Oud 25 juni 2025, 16:02   #63
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Daar ben ik het dan wel deels met u eens.

Israël lijkt inderdaad af te glijden. Het is inderdaad niet meer het land van 20-30 jaar geleden.

En hoewel ik het volledig terecht vond dat Israël na 7/10 hard terugsloeg, lijkt de proportionaliteit volledig zoek te gaan.
Ik heb een andere indruk, Israël probeert net het zo lang mogelijk te rekken tot de Gazanen de Hamas eikelkaasrandjes zelf afknabbelen.
Oud 25 juni 2025, 17:43   #64
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De wever? Wat zou het. Als ze hier geen recht hebben om te blijven krijgen ze een papieren vodje mee het bevel het grondgebied te verlaten. Verder blijven het loze woorden in de wind.
Wat zou jij dan doen wetende dat het merendeel van de thuislanden hen niet terug willen?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2025, 17:50   #65
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bij hen rijst dezelfde vraag als bij de Maga USA: kunnen we ze nog als moreel aanvaardbare rechtsstaten beschouwen? Ik had geen probleem met het Israel van Rabin in de jaren ‘90. Maar we weten allemaal hoe het met hem afgelopen is.

Het Israel van Netanyahu/Ben Gvir daarentegen…
Iedereen weet dat Netanyahu met de extreem rechtse kolonisten partijen in zee is gegaan om zijn eigen hachje te redden en daardoor naar hun pijpen moet dansen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2025, 17:54   #66
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien kunnen we beter een voorbeeld kiezen waar het land in kwestie het plegen van de genocide nog niet erkent heeft, laat staan dat het zich er schuldig over voelt.

Turkije lijkt me een goed voorbeeld.
Bwah, ik vind mijn voorbeeld perfect passen. U kan in uw eigen berichten uiteraard zelfs de voorbeelden kiezen.

Trouwens, de term 'genocide' is pas na WOII(1948) als internationaal misdrijf erkend. Er is een zeer lange lijst wereldwijd van gebeurtenissen van voor de Tweede Wereldoorlog die misschien onder dezelfde noemer vallen. Het lijkt mij een straatje zonder einde om retroactief processen te gaan voeren. Het is best om onze energie te gebruiken om de smeerlappen van vandaag bij de lurven te pakken.
Oud 25 juni 2025, 17:58   #67
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Israël is een zeer belangrijke bondgenoot van het westen, en de vraag is of ze cultureel niet tot het westen kunnen worden gerekend. En daar is het zeer duidelijk dat Iran al heel veel heeft georganiseerd, voornamelijk via Hezbollah.

Los van Israël: Iran zorgt ervoor dat de Houthi's in Jemen lange tijd Westerse schepen konden aanvallen.
Cultureel zijn ze al lang Westers, velen, of hun voorouders, komen trouwens van het Westen. Men moet ze niet afrekenen op die orthodoxe joden die een minderheid zijn. Net zoals hier een grote meerderheid moderne joden zijn.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2025, 21:54   #68
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Wat zou jij dan doen wetende dat het merendeel van de thuislanden hen niet terug willen?
Is dat een reden om ze hier te houden?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2025, 22:10   #69
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Cultureel zijn ze al lang Westers, velen, of hun voorouders, komen trouwens van het Westen. Men moet ze niet afrekenen op die orthodoxe joden die een minderheid zijn. Net zoals hier een grote meerderheid moderne joden zijn.
Ik ben tweemaal in Israël geweest, en de enige orthodoxe joden die ik gezien heb, stonden te schudde-beven aan de klaagmuur.
Eilat was mijn hoofdbestemming, en is als badplaats trouwens best vergelijkbaar met Saint Tropez.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 25 juni 2025 om 22:12.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2025, 04:47   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
d
Volledig akkoord hiermee. Extreem-rechts is de pest van de maatschappij en het gangreen van de westerse democratie.
Absoluut. En de enige extreem rechtse stroming van betekenis in onze contreien is de islam.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2025, 04:49   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Israel van Nethanyahu/Ben Gvir daarentegen…
Welke bom aanslagen en zo heeft Israel tegen het westen gepleegd ?

Ik zal ze aan dezelfde lakmoes test onderwerpen als gij met Iran doet he. Hoeveel leerkrachten werden in het westen vermoord onder invloed van het Nethanyahu regime ?
Oud 27 juni 2025, 07:41   #72
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is exact 0 (nul) gevaar voor onze democratie vanuit moslim landen.
Iran is nog de enige overblijvende zogenaamde ‘bad’ state en die heeft nog nooit iets georganiseerd gedaan tegen het Westen.

Het echte gevaar voor onze democratie komt van extreemrechts en ik reken Trump daar ook bij.
Moslims zijn de grootste extreem rechtse groep in het Westen, of aanzie je die als linkse democraten?

Uiteindelijk ga je toch eens een definitie van extreem rechts moeten uitvinden waar moslims geen onderdeel van zijn. Zoiets als ‘een groepje blanke mannen met rode petjes op’.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2025, 07:58   #73
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Moslims zijn de grootste extreem rechtse groep in het Westen, of aanzie je die als linkse democraten?

Uiteindelijk ga je toch eens een definitie van extreem rechts moeten uitvinden waar moslims geen onderdeel van zijn. Zoiets als ‘een groepje blanke mannen met rode petjes op’.
2

de islam is het nazisme van deze tijd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2025, 08:03   #74
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
2

Die 2 ideologieën lagen al in hetzelfde bed ten tijde van Grootoom Hoesseini en Snorremans.
Oud 27 juni 2025, 08:25   #75
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bwah, ik vind mijn voorbeeld perfect passen. U kan in uw eigen berichten uiteraard zelfs de voorbeelden kiezen.

Trouwens, de term 'genocide' is pas na WOII(1948) als internationaal misdrijf erkend. Er is een zeer lange lijst wereldwijd van gebeurtenissen van voor de Tweede Wereldoorlog die misschien onder dezelfde noemer vallen. Het lijkt mij een straatje zonder einde om retroactief processen te gaan voeren. Het is best om onze energie te gebruiken om de smeerlappen van vandaag bij de lurven te pakken.
Inderdaad pas in 1948 erkend.

Maar dan vallen de misdaden van het nazi-regime er ook niet onder natuurlijk.
Oud 27 juni 2025, 08:41   #76
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Die 2 ideologieën lagen al in hetzelfde bed ten tijde van Grootoom Hoesseini en Snorremans.
Ge zijt Cyriel Verschaeve vergeten.
Oud 27 juni 2025, 08:46   #77
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad pas in 1948 erkend.

Maar dan vallen de misdaden van het nazi-regime er ook niet onder natuurlijk.
De Nazi's zijn wel voor hun oorlogsmisdaden veroordeeld tijdens het Neurenbergtribunaal. Ik weet niet of de term 'genocide' daar gevallen is. De term 'genocide' werd voor het eerst gebruikt in 1944 door de Poolse jurist Raphael Lemkin. Ik vermoed naar aanleiding van de smeerlapperijen van de Nazi's.
Oud 27 juni 2025, 09:00   #78
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Nazi's zijn wel voor hun oorlogsmisdaden veroordeeld tijdens het Neurenbergtribunaal.
Weet ik.

Citaat:
Ik weet niet of de term 'genocide' daar gevallen is. De term 'genocide' werd voor het eerst gebruikt in 1944 door de Poolse jurist Raphael Lemkin. Ik vermoed naar aanleiding van de smeerlapperijen van de Nazi's.
Eerlijk: ik weet zeer weinig details over het Neurenbergtribunaal.

Maar indien ik me niet vergis, was het wel redelijk controversieel omdat een heel deel van die smeerlappen veroordeeld zijn op retroactieve wijze. Dus veroordeeld voor feiten die op het moment van het begaan ervan, nog niet strafrechtelijk vervolgbaar waren / nog geen wet waren.
Oud 27 juni 2025, 09:14   #79
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Weet ik.

Eerlijk: ik weet zeer weinig details over het Neurenbergtribunaal.

Maar indien ik me niet vergis, was het wel redelijk controversieel omdat een heel deel van die smeerlappen veroordeeld zijn op retroactieve wijze. Dus veroordeeld voor feiten die op het moment van het begaan ervan, nog niet strafrechtelijk vervolgbaar waren / nog geen wet waren.
Ik weet het fijne er ook niet van. Misschien verdiep er mij ooit weleens in. Het ontstaan van de term 'genocide' en de erkenning ervan als misdrijf zijn wel onlosmakelijk verbonden met elkaar en de Nazi's.
Oud 27 juni 2025, 09:27   #80
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
2

De dag dat al onze weldenkende antifascisten uit die cognitieve dissonantie geraken, is het opgelost. Maar die gaan dan allemaal zelfmoord plegen als ze beseffen wat ze gedaan hebben he.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be