![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wil je echter lokaal een AI draaien vergelijkbaar is snelheid en inzicht met ChatGPT, Grok, Claude,... dan ga je echter serieus moeten investeren in hardware. Misschien kom je wel al ver met een tinybox, maar dat is toch nog 15.000-30.000 euro :/ Als je een vergelijkbaar product wil, maar privacy echt een prioiteit is, dan is Magistral van Mistral misschien een optie. Is EU based, en valt dus onder GDPR en andere EU privacy reguleringen. Citaat:
![]() |
![]() |
#442 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#443 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die Nvidea Jetson lijkt me wel een goed begin om als amateur te beginnen. Maar geootschalige acties vereisen wel een server elders. Die van google zou naart schijnt het beste zijn omdat die verbonden is met een gigantisch geheugennetwerk. Nog iets anders dan gpu waar ik ben vergeten hoe het heet.
![]() |
![]() |
#444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() https://www.crewai.com/ Ik zal het vanavond of morgen eens op mijn gemak bekijken. Maar die operator van openai ziet er wel de shit uit om workspaces uit te werken. Momenteel nog aan het vechten met een api om dag en nacht te laten traden. Zou graag een AI daarin kunnen opleiden. Maar dat kost servers.
![]() |
![]() |
#445 |
Minister
|
![]() https://www.crewai.com/open-source
Forum plakte er precies ")?" aan ![]() CrewAI is een framework om workflows te maken met een "crew" van verschillende AI-agents. Ik denk dat in de nabije toekomst de vraag naar de kennis en kunde om processen hiervoor te ontwerpen en dit soort teams van AI-agents aan te sturen enorm gaat toenemen. Waarschijnlijk wel beter om eerst ervaring op te doen met het bouwen van AI-agents zelf. Hiervoor vond ik de volgende introductie wel heel goed: https://www.youtube.com/watch?v=bZzy...l=DaveEbbelaar (AI agents in puur Python en de OpenAI API).
![]() |
#446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dat leren dat veel gpu vereist. Zonder gpu had ik maar tiental woorden per minuut, met gpu ging dat iets sneller. Wilt ge dus dat die operator of agent deftig renderen, moet je een server huren of een goede gpu hebben. Ik ben dan maar naar de eenvoud gegaan dat zelfs 4gb ram aankan met nog taken op de achtergrond ![]()
The narrative changes over time. Laatst gewijzigd door CUFI : 27 juni 2025 om 08:40. |
|
![]() |
![]() |