Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2025, 07:25   #3681
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Palestijnen in Israël klagen dat Palestijnse buurten vervallen in bendes en misdaad omdat de Israëlische politie niet hard genoeg is. Tis ook nooit goed. Probleem is natuurlijk dat de Israëlische politie niet meer durft optreden in Palestijnse steden vanwege aanslagen, die steden vallen dus meer en meer onder criminele organisaties die je enkel nog kan aanpakken met bommen en tanks.

http://www.europe-solidaire.org/spip.php?article70925

Amid a proliferation of weapons and worsening police negligence since Oct. 7, violence by criminal organizations in Arab towns has reached historic levels.

Contents
‘We hold the police unequivoca
A proliferation of weapons
“If I can stay with my family abroad, I’ll be able to raise my children normally. But if I have to return to Israel, I’ll turn my children into criminals.” A. is a Palestinian citizen of Israel, who has been pursued by a criminal organization and is now trying to leave the country with his family. “In our reality today, you have to be a criminal in order to survive, and it’s clear that the situation will get worse in the coming years.”

Some may say this is an exaggeration, and insist that Palestinian citizens of Israel lead normal lives, better than most Palestinians and Arabs. But in addition to widespread discrimination against and increasing political persecution of Palestinian citizens by the Israeli government, the number of Palestinian victims of organized crime continues to rise at a frightening rate.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2025, 08:03   #3682
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De ideale manier voor het gebruiken van schandknapen als 5de colonne. Hersenspoel en bewapen ze.

Hier in het Brusselse zien we het al met jonge Esteppertjes (voorheen Pizzabrommerbestuurderkes), als koeriers.
Wat is het verschil tussen een paar zakjes wit godspoeder, of een paar dozekes 7.62x39 of 9x19 munitie?
Oud 29 juni 2025, 09:19   #3683
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Slechte propaganda.
Maar, volgens anderen hier zouden die IDF soldaten dat bevel gewoon moeten negeren en hun bevelvoerders moeten aanklagen.

Mijn reactie daar zou zijn, "meer munitie".
Meer munitie om op hongerende mensen te schieten? Zolang het maar moslims zijn zeker.

Maar waarom noemt u het dan 'slechte propaganda' uit de losse mouw als u dat moorden toejuicht?

https://www.haaretz.com/israel-news/...f-ffbe33780000

Laatst gewijzigd door Bach : 29 juni 2025 om 09:22.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2025, 09:51   #3684
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Meer munitie om op hongerende mensen te schieten? Zolang het maar moslims zijn zeker.
Ik discrimineer niet.

Citaat:
Maar waarom noemt u het dan 'slechte propaganda' uit de losse mouw als u dat moorden toejuicht?
Waar juich ik het toe? Ik geef gewoon een praktisch commentaar.
Oud 29 juni 2025, 10:35   #3685
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila se. Zo moeilijk is dat toch niet, he, eens je het begrepen hebt ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2025, 10:36   #3686
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
ja , raar hé , dat zien we normaal nooit bij mensen na het uitdelen van een klap aan de tegenstander.
Vandaar dat wij ook feesten als er moslims in moes gedraaid worden he. Ge snapt het nu ook

Wederzijdse vormen van vreugde niewaar.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 juni 2025 om 10:36.
Oud 29 juni 2025, 10:39   #3687
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De gazanen zijn geen.oorlog begonnen , ze besloten slechts om hun onderdrukking niet langer te accepteren.
Dat is altijd het probleem als ge een ambrasvolk niet elimineert he. Nadien willen ze "hun onderdrukking niet meer accepteren" en komen er brokken van. We hebben dat ook voorgehad in onze kolonies he. De Amerikanen wisten het beter met een goed indiaan is een dood indiaan he. Maar wij hadden "principes" meneer. Wat een wanboel hebben we ervan gemaakt, terwijl het zo eenvoudig was.
Oud 29 juni 2025, 10:39   #3688
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze doen helemaal niet hun best burgers te ontzien . Het enigste dat hen tegenhoud meer burgers te vermoorden is internationale druk .
En daardoor blijft het daar woekeren he.
Oud 29 juni 2025, 10:44   #3689
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het bekende argument van de verstandelijk beperkte Israel aanhang.
Zij verwachten van hamas dat ze op een open vlakte gaan kamperen zodat ze daar zonder burgerslachtoffers vermoord kunnen worden.
Natuurlijk niet. Maar Palestijn en Hamas zijn verwisselbare concepten. Mochten er geen Palestijnen zijn, er zou ook geen Hamas zijn. Dus een manier om zich van Hamas te ontdoen is het wegdoen van Palestijn. Omgekeerd is veel onduidelijker, vermits het totaal ondoorzichtig is wat het onderscheid is tussen Hamas en Palestijn. Ge denkt dat ge alle Hamas hebt weggedaan en "burgerpalestijnen" hebt overgehouden, en blijkt dat er nog evenveel Hamas is als daarvoor. Kortom, Hamas verwijderen en Palestijn houden is ondoenbaar, maar Palestijn verwijderen maakt wel dat het Hamas probleem weg is.

Als er geen Palestijnse baby meer overblijft is het Hamas probleem, en alle toekomstige Palestijnenproblemen opgelost. Omgekeerd is het dweilen met de kraan open.
Oud 29 juni 2025, 10:48   #3690
Bach

Bach's schermafbeelding

Red face

Citaat:
Ik discrimineer niet.
Ook op niet moslims mag geschoten worden. Zeg het maar openlijk hoor.

Citaat:
Waar juich ik het toe? Ik geef gewoon een praktisch commentaar.
U stelt gewoon "objectief" vast dat het goed zou hongerende mensen wachtend op voedsel te vermoorden maar u 'juicht dat niet toe" zeker? Aha.

Waarom noemt u het propaganda als het feiten betreft?

Laatst gewijzigd door Bach : 29 juni 2025 om 10:55.
Oud 29 juni 2025, 10:53   #3691
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom noemt u het propaganda als het feiten betreft?
De waarheid is wat iemand geloofd.

Zoals ik eerder al schreef, en anderen ook, als de IDF bevelvoerders "onwettelijke bevelen" uitvaardigen, dan is het aan de IDF soldaten die orders in vraag te stellen en zelfs te negeren en hun bevelhebbers aan te klagen.
Oud 29 juni 2025, 10:57   #3692
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De waarheid is wat iemand geloofd.

Zoals ik eerder al schreef, en anderen ook, als de IDF bevelvoerders "onwettelijke bevelen" uitvaardigen, dan is het aan de IDF soldaten die orders in vraag te stellen en zelfs te negeren en hun bevelhebbers aan te klagen.
Maar u zou ze meer munitie geven en het wettelijk maken hongerende mensen te vermoorden. Maar u juicht dat niet toe hoor. Dat is compleet "emotieloos" en dus "rationeel"...denkt u.
Oud 29 juni 2025, 11:00   #3693
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar u zou ze meer munitie geven en het wettelijk maken hongerende mensen te vermoorden. Maar u juicht dat niet toe hoor. Dat is compleet "emotieloos" en dus "rationeel"...denkt u.
Wat u ervan maakt is uw ding. Ik ga uw stropopjes niet verder voeren.

Ik kan naar volledige waarheid zegen dat ik nog nooit iemand een kogel heb gegeven. Noch ongebruikt, noch gebruikt.
Oud 29 juni 2025, 11:22   #3694
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat u ervan maakt is uw ding. Ik ga uw stropopjes niet verder voeren.

Insinueren maar niet zich durven uitspreken, dat is wat u doet met commentaar als "meer munitie" als verwezen wordt naar het vermoorden van ongewapende mensen wachtend op voedsel. Veel stropop is daar niet aan. U wil het zeggen maar niet openlijk gezegd hebben. 'plausible deniability' zoeken voor het uiten van steun aan misdaden en het verkondigen van hate speech. Doorzichtig.

Citaat:
Ik kan naar volledige waarheid zegen dat ik nog nooit iemand een kogel heb gegeven. Noch ongebruikt, noch gebruikt.
Onduidelijk.
Oud 29 juni 2025, 11:26   #3695
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Insinueren maar niet zich durven uitspreken, dat is wat u doet met commentaar als "meer munitie" als verwezen wordt naar het vermoorden van ongewapende mensen wachtend op voedsel.
In dat gebied zijn ongewapend mensen eerder mobiele zandzakken om hun gewapende "beschermers" te helpen.
Citaat:
Veel stropop is daar niet aan.
Ik vind van wel, en nu?
Citaat:
U wil het zeggen maar niet openlijk gezegd hebben. 'plausible deniability' zoeken voor het uiten van steun aan misdaden en het verkondigen van hate speech. Doorzichtig.
Haatspraak mag niet op dit forum.
Citaat:
Onduidelijk.
Dat u het niet begrijpt is niet mijn probleem.
Oud 29 juni 2025, 11:40   #3696
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In dat gebied zijn ongewapend mensen eerder mobiele zandzakken om hun gewapende "beschermers" te helpen.
Dus meer munitie gewenst om op de "zandzakken" te schieten. Het was al duidelijk hoor.

Citaat:
Ik vind van wel, en nu?
Laat het aan degenen die meelezen.

Citaat:
Haatspraak mag niet op dit forum.
Vandaar het gegluip uiteraard

Citaat:
Dat u het niet begrijpt is niet mijn probleem.
Uw commentaar over te geven gebruikte en ongebruikte kogels is op verschillende wijzen te interpreteren.

Laatst gewijzigd door Bach : 29 juni 2025 om 11:40.
Oud 29 juni 2025, 14:33   #3697
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus meer munitie gewenst om op de "zandzakken" te schieten. Het was al duidelijk hoor.
Het is moeilijk zandzakken -mobiel of niet- niet te raken in een oorlogssituatie.
Citaat:
Laat het aan degenen die meelezen.
Alsof u daar veel keuze in heeft.
Citaat:
Vandaar het gegluip uiteraard
Zou ik dit nu als persoonlijke aanval moeten zien?

Citaat:
Uw commentaar over te geven gebruikte en ongebruikte kogels is op verschillende wijzen te interpreteren.
Interpreteer er op los.
Oud 29 juni 2025, 14:44   #3698
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is moeilijk zandzakken -mobiel of niet- niet te raken in een oorlogssituatie.
Het ging hier om orders op ongewapende mensen te schieten aan voedselbedelingen en niet op wat er eventueel zich achter die mensen zou bevinden. Het is daarop dat u reageerde met "meer munitie". Nu zegt u in feite dat het onvermijdelijk is op die wachtende uigehongerde mensen te schieten want ze zijn als een menselijk schild. Wat straks nog?
Oud 29 juni 2025, 14:53   #3699
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging hier om orders op ongewapende mensen te schieten aan voedselbedelingen en niet op wat er eventueel zich achter die mensen zou bevinden. Het is daarop dat u reageerde met "meer munitie". Nu zegt u in feite dat het onvermijdelijk is op die wachtende uigehongerde mensen te schieten want ze zijn als een menselijk schild. Wat straks nog?
Wat ik schrijf is dat als er ongewapende mensen rondlopen in die omgeving, dat het mobiele kogelvangers zijn voor de gewapende figuren in die omgeving.
Oud 29 juni 2025, 18:32   #3700
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik schrijf is dat als er ongewapende mensen rondlopen in die omgeving, dat het mobiele kogelvangers zijn voor de gewapende figuren in die omgeving.
Waarmee u niet ingaat op het immorele aspect van deze gebeurtenissen. Het is fucking barbaars . Roepen dat het oorlog is doet daar niets aan af.
En die human shield onzin al helemaal niet.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be