Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2025, 07:46   #41
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Akkoord !!

Het zal mij ook worst wezen wie homo is , en de overheid of zelfs geloof
moeten niet hun neus in zaken steken waar ze geen zak mee te maken hebben !!

Hier in mijn straat wonen 2 lesbiennes , ze dringen hun geaardheid aan niemand op !!
Ik heb enkele vrienden die homo zijn en een vriendin die lesbisch is.
Ze gedragen zich heel gewoon in het openbaar.
Wat ze tussen de lakens doen, zal me een worst wezen!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2025, 08:00   #42
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Moet ik dan slachtoffer spelen als het gebeurt? Of was dat ergens wel te verwachten dat mijn seksualiteit op straat nemen anders onthaald zou worden dan louter hand in hand lopen?

Let wel, het is niet mijn fetish he. Het is louter illustratief.
Maar stel u voor: Ik ga op restaurant en vraag een aubergine en een peche.
En ik begin die te feeden op een manier dat alle verbeelding tart, dan is het toch logisch dat mensen verwachten dat ik daar enige étiquette handhaaf?
En als er op neergekeken wordt, dat een logische causaliteit is?
Wat jij als homo thuis (al of niet tussen de lakens) uitvreet interesseert niemand. Het is dan ook niet nodig exhibitionistisch op een kar te kruipen en anderen er ongevraagd mee te confronteren. Zoals ze het in het Frans zeggen: “Va te pendre ailleurs!”
Oud 30 juni 2025, 08:12   #43
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat jij als homo thuis (al of niet tussen de lakens) uitvreet interesseert niemand. Het is dan ook niet nodig exhibitionistisch op een kar te kruipen en anderen er ongevraagd mee te confronteren. Zoals ze het in het Frans zeggen: “Va te pendre ailleurs!”
Het is niet alleen nodig, het moet een ganse maand duren.
En ons eeuwig herinneren aan een verpest WK.
Het moet naast die maand eeuwig en altijd in een oneindige lus herhaald worden. Zodat gij en ik zouden ageren en de narcistische politiek zichzelf mee in de kijker als de goeie kan plaatsen.
En dus zoals het narcisten betaamt, lastercampagnes beginnen tegen alles en iedereen die de transhuman-evolution van eugenetische zotten niet door de strot laten rammen.
Ze gingen van rassenleer naar genderleer om hun rijk op te bouwen.
Oud 30 juni 2025, 08:32   #44
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Goh, waar ik en veel anderen geen behoefte aan hebben is die nutteloze gazetten vulling wie er ui de kast kom en hoe.
Citaat:
Eerst Wimbledon en nadien huwelijk met vriendin, Greet Minnen leeft op een wolk: “Stress? Dat heb ik pas de dag zelf”
Da gaat ons gene zak aan.
https://www.hln.be/tennis/eerst-wimb...zelf~a0292746/

Citaat:
“Een collega beweerde dat Bart en ik op verschillende etages uit de lift stapten om in dezelfde hotelkamer te belanden”: Luc Appermont blikt terug op coming-out 15 jaar geleden
Meer dan 25 jaar hadden ze erover gezwegen. Niet te verwonderen dat Bart Kaëll (64) en Luc Appermont (75) wekenlang het nieuws beheersten toen ze precies vijftien jaar geleden hun relatie naar buiten brachten. “De reacties van de mensen waren zo warm en liefdevol”, blikt Luc terug in ‘Dag Allemaal’. Al heeft hij ook de indruk dat hun liefde vroeger méér aanvaard werd.
https://www.hln.be/showbizz/een-coll...eden~aec9c550/

Of zouden de media betaalt worden door het woke europa, en zo staan er iedere dag wel nutteloze verhaaltjes in.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2025, 14:11   #45
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat ze tussen de lakens doen, zal me een worst wezen!
Is dat het streefdoel?

Dat iedereen zich "heel gewoon" gedraagt in het openbaar?

Waarom zou dat moeten?
Ik heb er geen problemen mee dat iemand zich "ongewoon" gedraagt in het openbaar. Zolang die niemand lastig valt... wat maakt het uit? Het houdt het straatbeeld spannend.

Of willen we terug naar de tijd waarin punkers, mensen met tattoo's of mensen van hetzelfde geslacht die hand in hand liepen nagestaard werden?

Trouwens: wat is 'normaal' of 'gewoon'? Wie beslist dat?
Oud 30 juni 2025, 14:18   #46
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Is dat het streefdoel?

Waarom zou dat moeten?
Ik heb er geen problemen mee dat iemand zich "ongewoon" gedraagt in het openbaar. Zolang die niemand lastig valt... wat maakt het uit? Het houdt het straatbeeld spannend.

f willen we terug naar de tijd waarin punkers, mensen met tattoo's of mensen van hetzelfde geslacht die hand in hand liepen nagestaard werden?

Dat is volgens mij nog steeds gewoobn gedrag.
Oud 30 juni 2025, 14:18   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat het streefdoel?

Waarom zou dat moeten?

Of willen we terug naar de tijd waarin punkers, mensen met tattoo's of mensen van hetzelfde geslacht die hand in hand liepen nagestaard werden?

Dat is volgens mij nog steeds gewoobn gedrag.
Oud 30 juni 2025, 16:41   #48
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Er is een verschil tussen een carnavalsstoet buiten seizoen, en een BDSM spelleke in't openbaar.
Oud 30 juni 2025, 16:54   #49
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat het streefdoel?

Waarom zou dat moeten?

"Normaal" is het gedrag van de meerderheid binnen de/een maatschappij.
Oud 30 juni 2025, 17:25   #50
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Mja, wat is normaal? Ik herinner me nog hoe de jongen die in het middelbaar naast me zat zei: "Cindy Lauper heeft haar haar nu blauw geverfd " , waarop ik " ".

Als ik hier nu in Gent eens rondkijk: ik zou ze geen eten willen geven, al de meiskes met blauwgeverfd haar.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2025, 07:23   #51
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of zoals iets het vaakst voorkomt.
"hey die cirkel is rond?"
- ja das normaal.

Het is als kinderen uitleggen dat vrouwen een spleetje en mannen een slurfke hebben.

https://youtu.be/wu0fxuaa4-A simpel
Oud 1 juli 2025, 09:16   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Mja, wat is normaal? Ik herinner me nog hoe de jongen die in het middelbaar naast me zat zei: "Cindy Lauper heeft haar haar nu blauw geverfd " , waarop ik " ".

Als ik hier nu in Gent eens rondkijk: ik zou ze geen eten willen geven, al de meiskes met blauwgeverfd haar.
Nog eens, als de meerderheid van de maatschappij blauw haar heeft, dan is blauw haar de norm.

Dus, het gedrag van de meerderheid in een samenleving is het normale gedrag.
Oud 1 juli 2025, 09:28   #53
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog eens, als de meerderheid van de maatschappij blauw haar heeft, dan is blauw haar de norm.

Dus, het gedrag van de meerderheid in een samenleving is het normale gedrag.
Dat is natuurlijk zo maar waar ik me een beetje aan stoorde was de uitlating van reservespeler:

Citaat:
Wat volgens mij impliceert dat hij zich niet wil moeien met hun sexuele voorkeur als ze op straat maar normaal doen.

En dan vraag ik me af: wat is voor een homo-koppel 'zich gewoon gedragen' maar vooral: waarom moeten er voorwaarden gekoppeld worden aan hun sexuele voorkeur?

Ik denk niet dat reservespeler ooit zou zeggen: "Voor mijn part mag een man een relatie met een vrouw hebben zolang ze zich maar gewoon gedragen op straat."

Ik vind dat raar. Je koppelt voorwaarden aan iemands sexuele voorkeur.
Voor mijn part lopen die mensen met een roze tutu over straat. Wat ook niet als 'normaal' beschouwd kan worden.
Maar wat stoort mij dat?
Oud 1 juli 2025, 09:41   #54
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat het streefdoel?

Waarom zou dat moeten?

Ah, nu snap ik het...
Het gaat er niet om dat wie zich "ongewoon" gedraagt iemand lastig valt, het gaat erom dat degene die zich ongewoon gedraagt klaagt dat ie lastig gevallen wordt.

Wat is er mis om mensen van hetzelfde geslacht die hand in hand lopen na te staren omdat dat ongewoon en vreemd is? Dat mag.
Waarom is dat ongewoon? Omdat het normaal is/was dat een koppeltje dat hand in hand loopt een man en een vrouw zijn.

Dat is door de homohaat van moslims nu wel veranderd, nu worden homo's/lesbiennes in het openbaar aangevallen en in elkaar geslagen omdat ze als 2 mannen/2 vrouwen hand in hand over straat lopen....normaal worden homo's in moslimlanden vermoordt en van gebouwen afgegooid..

Dat gaat dan ook niet over onze hele maatschappij maar enkel over de groep onverdraagzame, homofobe moslims die homo's discrimineren en in het openbaar aanvallen om terreur te zaaien en homo's zodanig af te schrikken dat zij in het openbaar niet mogen laten zien dat ze homo zijn omdat dat door hun islam bijgeloof verboden is.

Blijkbaar is dat het protest van de pride en waarover die hele heisa gaat maar dat weer niet benoemd wordt: homo's hebben dat recht, om ook zoals een hetero koppel, hand in hand hier veilig over straat te kunnen lopen maar ze worden aangevallen door homofobe moslims.
En dat gaat dan over moslims en homorechten en niet over rechten voor LGBTTTQQIAA en transgenders.
Want bij mijn weten worden LGBTTTQQIAA of transgenders niet in het openbaar aangevallen door moslims en zijn ze ook niet allemaal homo.
Oud 1 juli 2025, 10:50   #55
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Ah, nu snap ik het...
Het gaat er niet om dat wie zich "ongewoon" gedraagt iemand lastig valt, het gaat erom dat degene die zich ongewoon gedraagt klaagt dat ie lastig gevallen wordt.
Zo kan je het ook bekijken.
Bij mij gaat het er echter om dat iedereen mag rondlopen zoals hij wil zolang ze niemand lastig vallen.

Citaat:
Wat is er mis om mensen van hetzelfde geslacht die hand in hand lopen na te staren omdat dat ongewoon en vreemd is? Dat mag.
Waarom is dat ongewoon? Omdat het normaal is/was dat een koppeltje dat hand in hand loopt een man en een vrouw zijn.
Dat is inderdaad zo.
Ik heb me hierboven gewoon verkeerd uitgedrukt.
Iemand nastaren is natuurlijk niet verboden en vrij normaal gedrag als er iets of iemand passeert die er wat 'anders' uitziet.

Citaat:
Dat is door de homohaat van moslims nu wel veranderd, nu worden homo's/lesbiennes in het openbaar aangevallen en in elkaar geslagen omdat ze als 2 mannen/2 vrouwen hand in hand over straat lopen....normaal worden homo's in moslimlanden vermoordt en van gebouwen afgegooid..

Dat gaat dan ook niet over onze hele maatschappij maar enkel over de groep onverdraagzame, homofobe moslims die homo's discrimineren en in het openbaar aanvallen om terreur te zaaien en homo's zodanig af te schrikken dat zij in het openbaar niet mogen laten zien dat ze homo zijn omdat dat door hun islam bijgeloof verboden is.
Homohaat komt niet enkel van moslims hoor.
Er zijn genoeg extreem rechtse bewegingen of personen die zich er ook schuldig aan maken.

Citaat:
Blijkbaar is dat het protest van de pride en waarover die hele heisa gaat maar dat weer niet benoemd wordt: homo's hebben dat recht, om ook zoals een hetero koppel, hand in hand hier veilig over straat te kunnen lopen maar ze worden aangevallen door homofobe moslims.
En dat gaat dan over moslims en homorechten en niet over rechten voor LGBTTTQQIAA en transgenders.
Want bij mijn weten worden LGBTTTQQIAA of transgenders niet in het openbaar aangevallen door moslims en zijn ze ook niet allemaal homo.
Heeft niet gewoon IEDEREEN het recht om ongestoord over straat te lopen?
Ja toch eh?
Allez, dat is mijn standpunt toch. De openbare ruimte is evengoed voor mezelf als voor anderen.

Maar waar ik u niet in volg is in het standpunt dat homohaat volgens u blijkbaar een exclusief moslim-probleem is.
Niet dat moslims dikke vriendjes zijn met homo's maar het gaat veel verder dan dat.
Oud 1 juli 2025, 14:07   #56
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo kan je het ook bekijken.
Bij mij gaat het er echter om dat iedereen mag rondlopen zoals hij wil zolang ze niemand lastig vallen.
De topic gaat niet over jou of over hoe iedereen mag rondlopen maar voor welke rechten de LGBTQ pride betoogt.
Dat blijken nu homorechten te zijn...transgenders die betogen voor homo's...
Citaat:
Dat is inderdaad zo.
Ik heb me hierboven gewoon verkeerd uitgedrukt.
Iemand nastaren is natuurlijk niet verboden en vrij normaal gedrag als er iets of iemand passeert die er wat 'anders' uitziet.

Homohaat komt niet enkel van moslims hoor.
Er zijn genoeg extreem rechtse bewegingen of personen die zich er ook schuldig aan maken.
Niemand beweert dat, en niet elke extreem rechtse sympathisant is een homofoob.
Er is een verschil tussen afkeuren van een geaardheid en gewelddadige aanvallen plegen van homohaters op homo's voor hun geaardheid.
Homofobie is ingebakken bij moslims, het staat in hunne koran dat homo's gedood moeten worden.
En enkel groepjes opgefokte moslim hangjongeren vallen brutaal en met geweld in onze straten homo koppels en ook Joden aan....trouwens in heel europa.
Citaat:
Heeft niet gewoon IEDEREEN het recht om ongestoord over straat te lopen?
Ja toch eh?
Allez, dat is mijn standpunt toch. De openbare ruimte is evengoed voor mezelf als voor anderen.
Natuurlijk en ook de homo koppels hebben dat recht en moslims (en alle homofoben!) hebben dat recht ook te respecteren en met hun poten van andere mensen af te blijven, ongeacht hun geaardheid.
Citaat:
Maar waar ik u niet in volg is in het standpunt dat homohaat volgens u blijkbaar een exclusief moslim-probleem is.
Niet dat moslims dikke vriendjes zijn met homo's maar het gaat veel verder dan dat.
Het geweld door homohaat (én jodenhaat/antisemitisme!) is wel het moslim-homofoob-probleem.
Waarom?
Omdat in ONZE maatschappij, waar IEDEREEN het recht heeft om ongestoord over straat te lopen, homo koppels (en Joden) toch nog brutaal worden AANGEVALLEN door gewelddadige, respectloze moslims omdat hunne koran dat zegt.
Oud 1 juli 2025, 14:29   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dikwijls enten regime change projecten zich op vreedzame betogingen met rechtmatige eisen.
Dan zijn die regime change projecten eigenlijk terecht, nee ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2025, 14:36   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zorg dat NGO's kinderen in de scholen niet brainwashen met de idee dat iedereen zomaar van geslacht kan veranderen en zo van die toestanden maar geef mensen met een andere geaardheid of genderdysforie wel de mogelijkheid zich te uiten.
De vraag is wat het wil zeggen: "mensen met een andere geaardheid zich kunnen uiten". Als het beleven van hun anders-geaardheid beteugeld wordt, ttz, als homosexualiteit bijvoorbeeld strafbaar is, dan begrijp ik de wens tot het kunnen uiten van uw geaardheid en het terecht protesteren tegen die overheidsbemoeienissen met uw intimiteit.

Maar als het zich uiten kan, ttz, dat ge uw andersgeaardheid kunt beleven zonder dat het strafbaar is, wat "valt er dan nog te uiten" ?

Ik denk dat het "uiten" van de regenbogologen zich eerder toespitst op het eisen van brainwashen van kinderen op school, he. Want voor de rest kunnen ze al doen wat ze willen (met volwassenen die hetzelfde wensen).

Er is zoiets als intimiteit, en dat werkt in 2 richtingen: de buitenwereld heeft daar geen affaires mee. En andersom, de buitenwereld heeft daar geen affaires mee.

Als gij een andere mens in zijn kont wilt neuken, en die andere mens is daarmee akkoord, dan vind ik dat er daar niks over te zeggen valt, want dat behoort tot het uiten van uw andersgeaarde intimiteit. Maar in de mate dat ik mij daar niet mee te moeien heb, hebt gij mij dat ook niet op te dringen.

Stel dat er een stoet zou zijn van de mannen die de meeste vrouwelijke sekspartners hebben, en daar "pride" over zijn. De stoet van de stoere stieren die hun zaad over vele koeien spreiden, zeg maar. Of van de mannen die klaar komen binnen de 30 seconden. Zou het zinvol zijn een stoet van rappe schieters te houden ? Of een stoet van zij die zich anaal masturberen met lievevrouwenbeeldjes.

Dat zou onbetamelijk zijn he. Wel, ik vind hetzelfde van die "prides". Waarom moeten die mensen te koop lopen met hun sexuele uitspattingen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juli 2025 om 14:39.
Oud 1 juli 2025, 14:40   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
2
Oud 1 juli 2025, 14:44   #60
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als een kind tijdens de mis vraagt wat dat allemaal is met een vent in bloot bovenlijf aan een houten kruis nagelen, een doornenkroon opzetten en met een spies in de zij prikken, wat moet je dan zeggen over zo een horrorscene?
Kinderen worden enkel door hun ouders gedwongen naar de cultus van het lijden te gaan he. Normale kinderen komen daar niet binnen.

Dat gezegd, het is gewoon geschiedenis he. Kruisigingen waren klassieke Romeinse manieren om de orde te handhaven. Dat een hippie kwakzalver dat ook moest ondergaan en dat daar een ganse hijgcultus rond gebouwd werd, is gewoon maar een illustratie van de Romeinse ordehandhaving (die op dat vlak totaal faalde trouwens, het volgende hoofdstuk zou de holocaust moeten zijn, ook gefaald niewaar).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be