Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2025, 18:41   #461
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zoals gebruikelijk bij een grote brand. De rook van brandende kunststoffen is nooit giftig of gevaarlijk.
Als je dat niet gelooft maken ze u iets anders wijs.
Als ge in de brand gaat staan wel.
Oud 17 juli 2025, 19:00   #462
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Gelezen op de leugenmedia : Felix Baumgartner (56) verongelukt tijdens het paragliden.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2025, 21:03   #463
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Het zal wel nog steeds doorgaan dus het luide geboenk tot een kot in de nacht zijn we niet van verlost.
woon jij zo dichtbij?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2025, 22:27   #464
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
woon jij zo dichtbij?
Je kan dat horen tot in Kontich en Edegem en ik heb het enkele jaren terug zelfs in Antwerpen gehoord.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2025, 12:31   #465
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Maar volgens de leugenmedia was de rook niet schadelijk of giftig.
Straks de slachtoffers hier gedenken in dit draadje.......
Ah, onze brandexpert weet welke giftige moleculen vrijgekomen zijn. Om welke gaat het exact?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2025, 12:33   #466
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal wel nog steeds doorgaan dus het luide geboenk tot een kot in de nacht zijn we niet van verlost.
vrijdag - zaterdag: 1u
zondag: 0u

Een kot in de nacht zou ik dat nu ook weer niet noemen. Maar goed, veel Bomenaars profiteren de rest van het jaar door die 2 weekjes overlast. Het brengt de gemeentekast 1,5 miljoen per jaar op. Goede deal zou ik zeggen. En ook niet te vergeten dat TML ieder jaar 1 miljoen betaalt aan de provincie + 500K per jaar investeert in het domein de Schorre. Daarenboven is het ook een evenement dat goed is voor de Vlaamse economie.

Ik ben wel fan van dat soort ondernemers.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 18 juli 2025 om 12:36.
Oud 18 juli 2025, 13:44   #467
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

Een kot in de nacht zou ik dat nu ook weer niet noemen. Maar goed, veel Bomenaars profiteren de rest van het jaar door die 2 weekjes overlast. Het brengt de gemeentekast 1,5 miljoen per jaar op. Goede deal zou ik zeggen. En ook niet te vergeten dat TML ieder jaar 1 miljoen betaalt aan de provincie + 500K per jaar investeert in het domein de Schorre. Daarenboven is het ook een evenement dat goed is voor de Vlaamse economie.

Weekend maakt minder uit maar tot middernacht wanneer de volgende dag een werkdag is vind ik onaanvaardbaar. Mensen die in de buurt wonen zouden dan elke maandag (gedurende het festival) een betaalde feestdag moeten krijgen. Dat kan gefinancierd worden met al die geweldige opbrengsten die je aanhaalt en als het niet genoeg is een beetje van elke belastingbetaler. Mensen die niet in de buurt wonen krijgen die dag niet maar moeten er wel mee betalen via de belastingen.

Top idee van mij vind ik persoonlijk.

Laatst gewijzigd door IJsboer : 18 juli 2025 om 13:44.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2025, 13:53   #468
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weekend maakt minder uit maar tot middernacht wanneer de volgende dag een werkdag is vind ik onaanvaardbaar. Mensen die in de buurt wonen zouden dan elke maandag (gedurende het festival) een betaalde feestdag moeten krijgen. Dat kan gefinancierd worden met al die geweldige opbrengsten die je aanhaalt en als het niet genoeg is een beetje van elke belastingbetaler. Mensen die niet in de buurt wonen krijgen die dag niet maar moeten er wel mee betalen via de belastingen.

Top idee van mij vind ik persoonlijk.
Vrienden van mij wonen in Tildonk, die hebben jaarlijks ook Werchter in hun achtertuin. Eenmaal per jaar lijkt me best verdraagbaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2025, 14:50   #469
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Vrienden van mij wonen in Tildonk, die hebben jaarlijks ook Werchter in hun achtertuin. Eenmaal per jaar lijkt me best verdraagbaar.
Bij mij in de buurt is er ook elk jaar een festival. "Slechts" 10K bezoekers maar uiteindelijk hoor ik die muziek ook in mijn tuin en dat is op zondag ook tot 0:00u. Ik vind de Vlaamse festivalcultuur gewoon prachtig en als mensen dat al niet kunnen vertragen ligt het probleem eerder bij hen. Structureel lawaai is een probleem en niet goed voor uw gezondheid, maar 1 keer per jaar een beetje verdraagzaamheid tonen zou voor niemand teveel moeten zijn.
Oud 18 juli 2025, 15:41   #470
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mij in de buurt is er ook elk jaar een festival. "Slechts" 10K bezoekers maar uiteindelijk hoor ik die muziek ook in mijn tuin en dat is op zondag ook tot 0:00u. Ik vind de Vlaamse festivalcultuur gewoon prachtig en als mensen dat al niet kunnen vertragen ligt het probleem eerder bij hen. Structureel lawaai is een probleem en niet goed voor uw gezondheid, maar 1 keer per jaar een beetje verdraagzaamheid tonen zou voor niemand teveel moeten zijn.
Op welke dag om het jaar zou je het liefst hebben dat de wetten op overlast niet meer tellen?
Oud 18 juli 2025, 18:55   #471
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, dit begrijp ik niet. Voor de geringste scheet heb je tegenwoordig “een Omgevingsvergunning” nodig. Maar voor dat lawaai van Tomorrowland mag er rustig gebulderd en geschreeuwd worden, want dat is “muziek”. Zo zegt het festivalvolkje toch…
Oud 18 juli 2025, 18:59   #472
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met hetgeen tegenwoordig met de term “muziek” wordt omschreven heb ik liefst zo weinig mogelijk te maken.
Oud 18 juli 2025, 19:05   #473
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Met hetgeen tegenwoordig met de term “muziek” wordt omschreven heb ik liefst zo weinig mogelijk te maken.
Over smaak ga ik het niet hebben, maar dit staaltje Vlaams ondernemerschap is om fier op te zijn. Maar ik begrijp dat dit in Vlaanderen niet altijd geapprecieerd wordt. Er zijn enorm veel mensen in dit land die het ondernemerschap willen fnuiken en toch spelen ze dit klaar. Petje af.

In Wallonië slapen ze 2 jaar na de overstromingen quasi nog in tentenkampen. Hier spelen ze zoiets klaar in 36 uur. Het verschil tussen Waalse overheid en Vlaamse ondernemers, het kan niet mooier geïllustreerd worden.
Oud 18 juli 2025, 19:06   #474
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, dit begrijp ik niet. Voor de geringste scheet heb je tegenwoordig “een Omgevingsvergunning” nodig. Maar voor dat lawaai van Tomorrowland mag er rustig gebulderd en geschreeuwd worden, want dat is “muziek”. Zo zegt het festivalvolkje toch…
Dat de regilitis in Vlaanderen dramatische proporties aanneemt moet je mij echt niet vertellen hoor. Dat betekent echter nog niet dat we dat altijd en overal moeten gaan doortrekken. Anders kunnen we beter allemaal gewoon stoppen met ademen

Laatst gewijzigd door fox : 18 juli 2025 om 19:07.
Oud 18 juli 2025, 19:22   #475
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Op welke dag om het jaar zou je het liefst hebben dat de wetten op overlast niet meer tellen?
Afhankelijk van de dag dat ondernemers iets wensen te organiseren. Nog vragen?
Oud 18 juli 2025, 19:30   #476
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afhankelijk van de dag dat ondernemers iets wensen te organiseren. Nog vragen?
Ja.

"Ondernemers" is redelijk ruim van inhoud en niettemin enigszins vaag ook. Nu, als die iets wensen te organiseren, bedoel je dan allemaal samen en tegelijk, of elk apart?
Of in groepen? Misschien per gerechtelijk arrondissement?
Oud 18 juli 2025, 19:58   #477
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, er staat daar genene nuchter 65000 mensen kunt ge niet kontroleren op drugs. En die muziek t'ja als ge van die vuiligheid binnen hebt klinkt het heel misschien als muziek, in ieder geval ook niet mijn goesting.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2025, 20:11   #478
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja.

"Ondernemers" is redelijk ruim van inhoud en niettemin enigszins vaag ook. Nu, als die iets wensen te organiseren, bedoel je dan allemaal samen en tegelijk, of elk apart?
Of in groepen? Misschien per gerechtelijk arrondissement?
Iedereen die daar zin in heeft natuurlijk. Alleen of in groep. Mensen die een bijdrage leveren aan ons bbp. Maar hey, het is zowieso gemakkelijker om vanuit de zetel dingen af te breken.
Oud 18 juli 2025, 20:30   #479
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

de overlast bestaat er ook buiten de weekends zelf. Voor en na rijden er duizenden en duizenden camions waardoor sommige straten onleefbaar worden.

daarenboven is de Schorre maanden afgesloten, net in de zomer wanneer kinderen ruimte nodig hebben.

kunnen we niet ergens in een afgelegen gebied een wei inrichten waar al die festivals afwisselend doorgaan, het ene weekend Werchter, de week erop graspop, dan weer TML etc.
Hebben enkel de koeien er last van.
Oud 18 juli 2025, 22:16   #480
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, onze brandexpert weet welke giftige moleculen vrijgekomen zijn. Om welke gaat het exact?
ik zou mijn neus nu niet gaan houden boven een van de ingredienten van home brew napalm.

niet dat ge er direct van dood gaat gaan, de hitte van de rook en rook op zich zijn ook niet gezond te noemen. Maar god weet welke verf etc zitten er in.

i
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be