Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2025, 06:49   #1
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard Maatschappelijke inductie

Als ik zie hoe weinig mensen moeite doen om de berg papierafval beheersbaar te houden in de grote blok waar ik woon dan word ik suïcidaal wat betreft de toekomst.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2025, 09:00   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Als ik zie hoe weinig mensen moeite doen om de berg papierafval beheersbaar te houden in de grote blok waar ik woon dan word ik suïcidaal wat betreft de toekomst.
De papier kende een enorme groei met de opkomst van internetwinkelen.

Ik kreeg onlangs een pakje aan, je wilt niet weten hoeveel papier en karton hieraan verspild werd.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2025, 10:21   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Ik kreeg onlangs een pakje aan, je wilt niet weten hoeveel papier en karton hieraan verspild werd.

We zouden natuurlijk kunnen terugvallen op old-school middelen...(geen 10 jaar geleden)

een kartonnen doos gevuld met piepschuim en het artikel nog eens in ferme bubbeltjesfolie....en een lading reclameflyers en boekskes erbij voor de volledigheid

Ik BEWONDER hoe mijn bestelde pakjes geen noemenswaardige hoeveelheden kunststof verpakkingsmateriaal meer bevatten en ,zeer sec,niet (meer)bevatten wat ik niet besteld heb...(onzinfolders)

De doos en/of de envelop dienen dan als container voor het oud papier....

Laatst gewijzigd door kelt : 19 juli 2025 om 10:23.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2025, 10:45   #4
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Dat klopt. Maar het is niet de groeiende hoeveelheid papier en karton die het probleem is, het is de manier waarop het in de containers wordt gegooid.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Oud 19 juli 2025, 11:19   #5
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Dat klopt. Maar het is niet de groeiende hoeveelheid papier en karton die het probleem is, het is de manier waarop het in de containers wordt gegooid.
Papier wordt hier aan huis opgehaald.
We hebben daar een gele container voor.

Als wij dus onze kartonnen dozen niet dichtplooien zit die container zo vol.
Maar dan kloten we alleen onzelf.

Bij een gezamelijke container is dat natuurlijk anders.
Oud 19 juli 2025, 11:30   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Bij ons is het gemakkelijker, je zet het papier gewoon buiten, dicht geplooid of niet.
Trouwens, er is er daar bij ons de ingang van een school. Nu, normalerwijze is het om de week papier en karton, de volgende week is het dan blauwe zakken PMD. Die school echter die zet tijdens het schooljaar gewoon elke week alles buiten en de vuilkar weet dat het van die school is waar de regels voor de burger niet voor tellen, dus die nemen alles mee.

Een aantal mensen zetten dan ook hun vuil bij dat van de school, dan nemen de mannen van de kar het mee. Zet het verkeerde buiten voor uw eigen deur, dan blijft het staan.

Die hoop vuilbakken aan de school tijdens het schooljaar wordt dan ook almaar groter.
Oud 20 juli 2025, 07:55   #7
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Doordat almaar minder mensen werken verdwijnt het respect voor werk. Dat leidt ik af uit het feit dat glazen deuren onmiddellijk terug vol vette vinger- en handafdrukken staan. Ik merk dat ouders hun kinderen daartoe leidend gedrag niet meer afleren. Ze duwen soms zelf de deuren open op het glas. Met dank aan de met belastinggeld gesubsidieerde dienstencheques hebben almaar meer gezinnen kuispersoneel waardoor men niet meer beseft hoeveel inspanning de woonomgeving spik en span houden vergt. En dus hangt die omgeving onder het vet en vuil, ziet men overal zwerfafval en kan het poetspersoneel niet meer volgen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 20 juli 2025 om 07:56.
Oud 20 juli 2025, 08:05   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Ik doe het papier met enkele andere dingen naar het containerpark hier in de buurt ondanks wij ook in het bezit zijn van een gele papiercontainer die wel niet op slot gaat en het gevaar er in schuilt met veeeeel wind dat alles de straat opgaat of de één of andere onnozelaar die omver gooit.

Er is hier ook papierophaling en er zijn ergens ook sorteerstraatjes ingeplant.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 juli 2025 om 08:07.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2025, 16:28   #9
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Vroeger kwamen jeugd- of sportverenigingen papier ophalen om wat centjes te verdienen. Nu heeft de overheid papierophaling gemonopoliseerd, houdt een deel van de centjes voor zichzelf, deelt subsidies uit aan de jeugd- en sportverenigingen en organiseren haar activist/ambtenaren samenlevingsopbouwende evenementen waar geen kant naar toe gaat ...

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be