![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hbvl.be/regio/limburg/ha.../78546456.html
Ik denk niet dat dit een typisch Limburgs fenomeen is, ik vermoed dat gasten overal stelen, zowel in cafés, hotels als in restaurants. Is dit als souvenir? Is dit omdat de mensen het nodig hebben, is dit? Wie zal het zeggen. In de Limburgse cafés en restaurants stelen klanten zowat alles: “Van kandelaars tot toiletverfrissers. Zonder schroom” Gebeurt het voor de herinnering, voor de lol, of het zijn het zattemanstoestanden? De drijfveren zijn legio, maar vast staat dat er in de Limburgse horeca heel wat verdwijnt. Zowel op de tafels, als in de toiletten. “Alles wat los hangt, wordt gestolen. Zonder schroom.” In de winkeltassen die naast de tafeltjes staan, stoppen ze soms glazen, koffietassen of het peper-en-zoutstel dat eveneens gewild is. “Ik weet niet waarom, maar het lijkt soms alsof mensen altijd iets mee naar huis willen nemen. Zeker wanneer het bedrukt is met ons logo. Mogelijk zien ze dat als een souvenir.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen zwijgt, ik ook.
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke items die je aan horeca ontvreemd hebt verzwijg jij ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 juli 2025 om 17:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nice try Fed.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben in mijn jonge jaren wel eens dronken een café uitgewandeld met nog een halfvol bierglas in de hand of vestzak. Het internet bestond toen nog niet. Bierglazen kopen was niet zo eenvoudig als nu. Aan het decor zitten en asbakken, bloempotten, zoutvaatjes, handdoeken of wc-papier meenemen zoals blijkbaar nogal wat mensen doen heb ik nooit gedaan.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog nooit die behoefte gehad. Zelfs niet op de meer exotische plaatsen waar ik getafeld heb.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onbewust heb ik wel eens een bestek meegenomen uit de Lunchgarden.
Ik had de gewoonte om het bestek in mijn zakken te stekken, zodat het niet van de plateau zou vallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() het bestek en een karaf uit de Lunchgarden
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongelooflijk wat er gestolen wordt idd.
Ik weet dat omdat mijn schoonbroer een café uitbaat. Tijdens de feestdagen (kerstmis-Nieuwjaar) werden zelfs de kaarsjeshouders die op de tafeltjes stonden gestolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() EEN KARAF HAD IK nog ni
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Proletarisch winkelen bij de horeca is nog goeiekoper…
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hmmm, met Alec Steele die titanium damast kan maken, goed idee. Hij legt het uit, en toont het nog eens.
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ritste vroeger wel eens een bierglas mee dat nog ontbrak in mijn verzameling.
Maar daar zijn toch een aantal verzachtende omstandigheden voor te bepleiten. 1) In die tijd kregen de cafés de glazen nog gratis van de brouwer die het bijhorende bier mocht leveren. 2) Voor glazen van bieren die je niet te drinken vond (Guinness bv) moest je ook altijd wel een glas Guinness bestellen dat je, als je het niet uit wou drinken, toch minstens altijd ergens leeg moest gieten. 3) Toen ik na jaren dat verzamelen beu werd (lees: die glazen begonnen absurd veel plek in te nemen) heb ik ze gratis uitgedeeld. Ik ben dus niet rijk geworden op andermans kap. Maar toch: het blijft diefstal en daar ben ik me terdege van bewust. Maar ik kan niet zeggen dat ik er ooit wakker van heb gelegen. Je bent maar 1 keer jong eh?
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 ervan deed het "ethisch". En vroeg de cafebaas dat ie het mocht hebben. In 90% van de gevallen was het geen probleem. In 5% was het een extra consumatie. De andere 5% was het een eikel van een cafebaas, en kwamen we er niet meer.
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Kan ik mee inkomen. Echter beschikken de meeste proletarische winkelaars vaak niet over de kennis van zaken om zulke productie te initiëren. Of ze zijn er domweg te lui voor.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog liever stelen dan naar zo'n brolwinkel gaan ?