Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2025, 09:15   #3961
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het feit dat die zotten trouwens een martelinstrument als symbool hebben en dat het essentiele dogma is dat hun "god" zichzelf liet folteren en afmaken "voor de bevrijding van onze ziel" geeft toch aan wat voor een morbiede mafkezen het zijn he.
Soms denk ik dat gij een van die nazi-wezen zijt die zij een pedofiel als pleegouder gegeven hebben. Het zou alleszins veel verklaren.
Oud 21 juli 2025, 09:19   #3962
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Gij ziet geen Christen, dus niet echt goed geplaatst om te claimen wat de essentie van Christendom is.
Hola, ik ben opgevoed in katholiek milieu, ging alle zondagen naar de mis en was diep gelovig tot mijn 12 jaar he. Toen ik door had dat het een "geloof" was en dat er daar niks tastbaars Harry Potter aan was, was ik diep geschokt en heb dat achterwege gelaten. Nadien was ik nog verplicht om tot mijn 18de naar de mis te gaan, en mijn ganse sociale omgeving was katholiek. Ik zou denken dat ik weet waarover ik praat he.
En met katholieken kan men niettemin goed feest vieren, ze zijn veel minder stug dan protestanten. Wat ik leuk vind aan katholieken is dat je ergens het gevoel hebt dat ze het door hebben dat het voor de folklore is. Het goeie aan het christendom is dat ge U niet aan regeltjes moet houden, want ge vraagt gewoon vergiffenis he Ge verkracht vrouwen, zuipt U zat, gaat stelen en zo, en nadien vraagt ge vergiffenis en 't is OK
Het enige wat niet moet voorvallen is dat ge dood gaat voor ge vergiffenis kon vragen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juli 2025 om 09:20.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2025, 09:21   #3963
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Soms denk ik dat gij een van die nazi-wezen zijt die zij een pedofiel als pleegouder gegeven hebben. Het zou alleszins veel verklaren.

Miljaar, mijn geheim is doorprikt
Oud 21 juli 2025, 09:27   #3964
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge verkracht vrouwen, zuipt U zat, gaat stelen en zo, en nadien vraagt ge vergiffenis en 't is OK
(Geen idee waarom ge denkt dat U zat zuipen een zonde is, ge verwart misschien met Islam of LDS.)

Zo werkt het niet hee, ten eerste moet ge restitutie doen, en ten tweede moet ge U oprecht voornemen van niet meer te zondigen.

En dat is enkel als het niet in het openbaar is.

Als ge zondigt in het openbaar, en daarmee niet stopt, dan kan men U de communie weigeren.
Oud 21 juli 2025, 09:30   #3965
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hola, ik ben opgevoed in katholiek milieu, ging alle zondagen naar de mis en was diep gelovig tot mijn 12 jaar he. Toen ik door had dat het een "geloof" was en dat er daar niks tastbaars Harry Potter aan was, was ik diep geschokt en heb dat achterwege gelaten. Nadien was ik nog verplicht om tot mijn 18de naar de mis te gaan, en mijn ganse sociale omgeving was katholiek. Ik zou denken dat ik weet waarover ik praat he.
En met katholieken kan men niettemin goed feest vieren, ze zijn veel minder stug dan protestanten. Wat ik leuk vind aan katholieken is dat je ergens het gevoel hebt dat ze het door hebben dat het voor de folklore is. Het goeie aan het christendom is dat ge U niet aan regeltjes moet houden, want ge vraagt gewoon vergiffenis he Ge verkracht vrouwen, zuipt U zat, gaat stelen en zo, en nadien vraagt ge vergiffenis en 't is OK
Het enige wat niet moet voorvallen is dat ge dood gaat voor ge vergiffenis kon vragen.
Daarom is het jammer dat Vlaanderen een deftige reformatie miste.
Kind met badwater werd weg gegooid in plaats van ZELF te lezen wat HIJ daarover zei en die kerk te ruilen waar HIJ centraal staat zonder beeldekes van anderen en zelfs zonder beeldeke van HEM. Den HEERE uw God.

Laatst gewijzigd door CUFI : 21 juli 2025 om 09:31.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2025, 12:18   #3966
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
(Geen idee waarom ge denkt dat U zat zuipen een zonde is, ge verwart misschien met Islam of LDS.)

Zo werkt het niet hee, ten eerste moet ge restitutie doen, en ten tweede moet ge U oprecht voornemen van niet meer te zondigen.

En dat is enkel als het niet in het openbaar is.

Als ge zondigt in het openbaar, en daarmee niet stopt, dan kan men U de communie weigeren.
Maar ik neem mij altijd voor van niet meer te zondigen, maar drie minuten later is dat al over he
Oud 21 juli 2025, 16:15   #3967
Piero

Piero's schermafbeelding

Arrow Genocide in Gaza en de Nationale Feestdag België.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
NIEUWS

Koning Philip van België spreekt zich vandaag uit tegen de oorlog van Israël in Gaza.

HET IS EEN SCHANDE - VOOR DE MENSHEID zegt hij.

Tja, uw koning zit daar niet om vliegen te vangen. ...

Hoe moet de christelijke moraal hoog houden en de joden opnieuw veroordelen.
1) Hoe regelt de koning dat om op TV het volk toe te spreken? Dat is gebruikelijk net vóór de nationale feestdag 21 juli. Staat het in zijn functieomschrijving? Hij wordt er voor betaald. Het is een signaal van de premier voor het parlement en het internationale gerechtshof, dat zijn uitspraak over genocide nog even had opgeschort.

Gedurende eeuwen maakte België deel uit van verschillende staten. Het werd pas onafhankelijk in 1830. De nationale feestdag is vastgesteld op 21 juli door een wet van 27 mei 1890. Het was op 21 juli 1831 dat Leopold I, de eerste Koning der Belgen, de grondwettelijke eed aflegde.

2) Reactie van Joodse koepelorganisatie België. AI deel van overzicht ...
De Joodse gemeenschap in België is diep teleurgesteld over de toespraak van koning Filip, waarin hij de situatie in Gaza "een schande voor de mensheid" noemde. Het Forum der Joodse Organisaties, de Vlaamse koepelorganisatie, heeft zijn ongenoegen geuit over de uitspraak.
De uitspraak van de koning, die hij deed tijdens zijn toespraak op 21 juli, heeft tot verontwaardiging geleid binnen de Joodse gemeenschap. Het Forum der Joodse Organisaties heeft laten weten dat ze de opmerking als een belediging en een gebrek aan respect ervaren, vooral gezien de context van het conflict in Gaza. De organisatie gaf aan dat de koning hiermee de Joodse gemeenschap, die zich verbonden voelt met Israël, in een kwaad daglicht heeft gezet.

3) We weten nu: De koning heeft door deze schande zijn vertrouwen in de mensheid niet verloren en we gaan weer over tot de orde van de feestdag.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2025, 16:23   #3968
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Hoe regelt de koning dat om op TV het volk toe te spreken? Dat is gebruikelijk net vóór de nationale feestdag 21 juli. Staat het in zijn functieomschrijving? Hij wordt er voor betaald. Het is een signaal van de premier voor het parlement en het internationale gerechtshof, dat zijn uitspraak over genocide nog even had opgeschort.

Gedurende eeuwen maakte België deel uit van verschillende staten. Het werd pas onafhankelijk in 1830. De nationale feestdag is vastgesteld op 21 juli door een wet van 27 mei 1890. Het was op 21 juli 1831 dat Leopold I, de eerste Koning der Belgen, de grondwettelijke eed aflegde.

2) Reactie van Joodse koepelorganisatie België. AI deel van overzicht ...
De Joodse gemeenschap in België is diep teleurgesteld over de toespraak van koning Filip, waarin hij de situatie in Gaza "een schande voor de mensheid" noemde. Het Forum der Joodse Organisaties, de Vlaamse koepelorganisatie, heeft zijn ongenoegen geuit over de uitspraak.
De uitspraak van de koning, die hij deed tijdens zijn toespraak op 21 juli, heeft tot verontwaardiging geleid binnen de Joodse gemeenschap. Het Forum der Joodse Organisaties heeft laten weten dat ze de opmerking als een belediging en een gebrek aan respect ervaren, vooral gezien de context van het conflict in Gaza. De organisatie gaf aan dat de koning hiermee de Joodse gemeenschap, die zich verbonden voelt met Israël, in een kwaad daglicht heeft gezet.

3) We weten nu: De koning heeft door deze schande zijn vertrouwen in de mensheid niet verloren en we gaan weer over tot de orde van de feestdag.
7 oktober was een terroristische aanslag na decennia bezetting.
Wat hier gebeurt is genocide vanuit een overheid met steun van westerse landen.

Dat zet hen meer in kwaad daglicht dan onze vorst.
Zeker wanneer westerlingen binnen hun eigen landen te kampen krijgen met buitenlandse lobbyisten die zelfs westerse politici kopen en chanteren.
Oud 21 juli 2025, 17:15   #3969
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard De koning huichelt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht

Zeker wanneer westerlingen binnen hun eigen landen te kampen krijgen met buitenlandse lobbyisten die zelfs westerse politici kopen en chanteren.
U maakt de schande groter dan de koning door "westerse landen" te verwijten dat zij een genocide door Israël steunen. Dus de koning huichelt en Joodse organisaties in België zijn in een kwaad daglicht gezet. Nou, die kunnen wel tegen een stootje, denk ik. Orde van de dag.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2025, 17:20   #3970
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U maakt de schande groter dan de koning door "westerse landen" te verwijten dat zij een genocide door Israël steunen. Dus de koning huichelt en Joodse organisaties in België zijn in een kwaad daglicht gezet. Nou, die kunnen wel tegen een stootje, denk ik. Orde van de dag.
Ik heb niet alle westerse landen gezegd he

Er zijn helaas mensen die niet tegen een stootje kunnen en zich gerechtvaardigd voelen anderen te stoten.

Het is nu tijd voor internationale druk waarna Palestijnen een zeer groot deel van hun land krijgen waarvan Israel de wederopbouw moet betalen.
Europa denkt nu beter na hoe we de kostprijs doorrekenen om een oplossing te vinden na de regime changes die volgden na valse informatie.

Het is dus ook cruciaal dat wij ons niet beperken tot een staakt het vuren tegen Palestijnen maar ook zorgen dat wij niet in een wereldoorlog worden getrokken in hun oorlogswens tegen Iran.
Als Iran haar programma moet opgeven, dan Israel ook en eindelijk internationale inspecteurs toelaten om dat te controleren. Gedenk de Samson Option met een mégalomane zot aan de knoppen die alles zou doen om op post te blijven.
Oud 21 juli 2025, 18:07   #3971
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat iedereen dat verhaal verkeerd interpreteert.

Een mens heeft maar twee wangen, niet meer.

Iemand de linkerwang toekeren is dus eigenlijk een badass move, eerder dan submissie.

Het is niet "alstublieft, sla me opnieuw" maar "zijt ge zeker? Wilt ge dat nog eens proberen, mateke?"

Christendom als een soort ‘Kung-Fu voor gevorderden’?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2025, 05:51   #3972
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht

15.000 man die je land binnenvallen en roven en moorden is geen terroristische aanslag, dat is oorlog.

En oorlog is hetgeen ze gekregen hebben. Wat denk je, dat oorlog een pretje is ofzo?

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 22 juli 2025 om 05:52.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2025, 06:27   #3973
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
15.000 man die je land binnenvallen en roven en moorden is geen terroristische aanslag, dat is oorlog.

En oorlog is hetgeen ze gekregen hebben. Wat denk je, dat oorlog een pretje is ofzo?

.
Dit is geen oorlog als leger vs leger.
Dit is een genocide van leger vs volk.
Oud 22 juli 2025, 09:21   #3974
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Bewuste uithongering van de civile populatie in volle gang in Gaza.

Naam: Screenshot_2025-07-22-10-13-12-812_org.telegram.messenger-edit.jpg
Bekeken: 40
Grootte: 530,4 KB

De psychopaten grijpen zeker al naar de zoals zo vaak op dit forum bij menselijk leed.

Laatst gewijzigd door Bach : 22 juli 2025 om 09:21.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2025, 09:22   #3975
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De psychopaten grijpen zeker al naar de zoals zo vaak op dit forum bij menselijk leed.
Hijg !

Maar het is juist groot menselijk leed omdat het duurt he. Het zou beter veel rapper gaan. Dat spaart menselijk leed.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 juli 2025 om 09:23.
Oud 22 juli 2025, 09:25   #3976
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) Hoe regelt de koning dat om op TV het volk toe te spreken?
De Koning, in de hoedanigheid van de Kroon (en niet de "persoon van de koning") is gewoon de regering he. Als de Koning officieel iets zegt, is het de regering die dat zegt. De koning kan niks officieels doen zonder de dekking door een minister.

Ge moet dus eigenlijk BDW horen als ge die toespraak hoort.
Oud 22 juli 2025, 09:25   #3977
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Bewuste uithongering van de civile populatie in volle gang in Gaza.

Bijlage 121165

Nu nog even opzoeken dat het geen fake news is.

Eneuh, ik vind popcorn niet zo denderend.
Oud 22 juli 2025, 09:27   #3978
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat iedereen dat verhaal verkeerd interpreteert.

Een mens heeft maar twee wangen, niet meer.

Iemand de linkerwang toekeren is dus eigenlijk een badass move, eerder dan submissie.

Het is niet "alstublieft, sla me opnieuw" maar "zijt ge zeker? Wilt ge dat nog een proberen, mateke?"
Daar komt toch het normale "zekers dadde, hierzie" antwoord op ?

Nu, ik speel een beetje vals want ik begrijp de wijsheid wel.

Het komt erop aan om escalatie te stoppen. Oog om oog, tand om tand leidt tot escalatie. Nu en dan eens zeggen, och doe maar, ik ga niet reageren, kan escalatie stoppen.... of vijanden hitsiger maken, maar in het hippie paradigme van Jezus is hitsiger maken niet beschouwd.

We hebben dat gedaan met de Vladimir trouwens. Toen hij de Krim binnenviel zegden we: allez, doe maar, en als ge nog een stukske Dombass wilt, doe maar. En ge ziet wat er van komt.

Maar natuurlijk, in sommige buren ruzies zou het een goed idee zijn van eens te zeggen, allez, ik ga er genen ambras over maken.

Het probleem is dat wie een aggressie pleegt, een reactie verwacht, en als die niet komt, dat als een overwinning ziet die zijn zelfzekerheid vergroot. Indien dat "nen eerlijke mens" is dan was de aggressie juist een daad van wanhoop en is die toegenomen zelfzekerheid eerder vrede-brengend ; maar als die aggressie een dominantie poging was, dan is die toegenomen zelfzekerheid een uitnodiging tot meer aggressie he. Zoals met de Vladimir.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 juli 2025 om 09:34.
Oud 22 juli 2025, 09:29   #3979
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Christendom als een soort ‘Kung-Fu voor gevorderden’?

Oud 22 juli 2025, 09:30   #3980
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nu nog even opzoeken dat het geen fake news is.
Laat het resultaat maar weten.
Citaat:
Eneuh, ik vind popcorn niet zo denderend.
Het gaat niet om de soort versnapering naar om het weerzinwekkende 'gehijg' van psychopaten.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be