Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2025, 13:51   #3001
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ge vraagt U af wat een kwast van een Macron bezielt om dat nog eens willen over te doen he. Nu ja, Macron heeft maar van een ding schrik he (zoals Asterix, dat de hemel op zijn kop valt), van de moslims in Frankrijk.
En ik neem aan dat die in Frankrijk relatief nog sterker aanwezig zijn dan hier in la Belgique, gezien het koloniaal verleden van Frankrijk in Noord-Afrika.
Oud 25 juli 2025, 15:15   #3002
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ge vraagt U af wat een kwast van een Macron bezielt om dat nog eens willen over te doen he. Nu ja, Macron heeft maar van een ding schrik he (zoals Asterix, dat de hemel op zijn kop valt), van de moslims in Frankrijk.
En van Brigitte.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2025, 15:32   #3003
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
En van Brigitte.
ziekelijke nest
Oud 25 juli 2025, 16:08   #3004
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar ge gooit die bevolking op 1 hoop en zo is iedereen Hamas en hebt ge dus vandaag met genocide te maken.
Men noemt tegenwoordig dus genocide wat men vroeger oorlog noemde. Die bevolking IS de oorsprong van Hamas, de steun van Hamas, en is voor een groot stuk Hamas.

Net zoals men de Duitsers destijds op een grote hoop gooide en ze allemaal 'de vijand' waren omdat de nazies, gesteund door een flink deel van die Duitsers, een oorlog hadden met ons.

Citaat:
Dat is niet democratisch Patrick
Juist wel. Hamas is de "democratische" vertegenwoordiging van de Gazoenen he. Ze zijn ooit eens verkozen geweest en nadien is die "democratische" vertegenwoordiging ervan uit gegaan dat ze in elk geval voor altijd de meerderheid zouden zijn he.

Citaat:
, dat is niet eens religieus.
Uiteraard, alles wat religieus is, is zever in pakskes.

Citaat:
Wat zou Jezus doen?
Zelf op een landmijn lopen zekers ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2025, 16:08   #3005
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
En van Brigitte.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2025, 16:45   #3006
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

We weten allemaal dat Palestina (niet enkel Gaza en de Westbank) uiteindelijk als zelfstandige staat erkend zal worden en Israel te ver is gegaan.

Belangrijk is nu dat we daarin als Europa eendrachtig zijn en vooral zeer goed controleren wie hier deze genocide steunde van dit nazistisch regime aldaar. Als we dat in huis halen hebben we weldra dezelfde'problemen als in Amerika met zionisten
Oud 25 juli 2025, 17:04   #3007
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb de koran al even een paar keer nageslagen hoor. Die staat hier naast een paar bijbels.

En ge vergeet 1 basisprincipe van de Islam. Alleen moslims zijn mensen. Dat is ook de hilariteit van de verklaring van Caïro, waarbij de VN mensenrechten gebruikt worden als bladvulling, maar met de 2 laatste "rechten" specifiek aanhalende dat de Sharia de basis is van alles.

Eneuh, die Talmoed, tja, Mohammed heeft zijn mosterd wel ergens gehaald nietwaar.
Naast een daybed cufi
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2025, 17:35   #3008
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We weten allemaal dat Palestina (niet enkel Gaza en de Westbank) uiteindelijk als zelfstandige staat erkend zal worden en Israel te ver is gegaan.

Belangrijk is nu dat we daarin als Europa eendrachtig zijn en vooral zeer goed controleren wie hier deze genocide steunde van dit nazistisch regime aldaar. Als we dat in huis halen hebben we weldra dezelfde problemen als in Amerika met zionisten
U bent vooringenomen en bekijkt de kwestie eenzijdig, zonder als protestant uw rol en verantwoordelijkheid te onderkennen. Sinds 1894, toen Frankrijk de Joodse legerofficier Dreyfus onterecht beschuldigd werd van spionage voor Duitsland is er voor Joden geen veilige basis meer in Europa.

U voorspelt een toekomst op grond van causaliteit. Dat deden uw vaderen ook na WO!!, toen ze het prima vonden dat Zionisten de Staat Israël stichtten. En nu weer Macron. Een twee staten oplossing zoals de meerderheid van de VN goeddunkt. Maar is dat realistisch?

Israël is goed georganiseerd en "dus Nazistisch". Palestina dacht ook goed georganiseerd te zijn, maar dat was voorbarig. Ze leren bij en hun doelen staan al vast. Het zou mooi zijn als de VN iets kan bijdragen aan vrede in dat gebied, maar de VN heeft de middelen niet.

Zionisten en Palestijnen beschouwen hun godsdienst als een rassenkenmerk. En ze vechten om hetzelfde stuk heilige grond. Daar is niet veel tegen te doen. Ook niet met camera's en reporters. Maar de rol van protestanten hierin geeft verplichtingen lijkt mij.

https://www.oneworld.nl/mensenrechte...antisemitisme/

Laatst gewijzigd door Piero : 25 juli 2025 om 17:43.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2025, 17:44   #3009
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
U bent vooringenomen en bekijkt de kwestie eenzijdig, zonder als protestant uw rol en verantwoordelijkheid te onderkennen. Sinds 1894, toen Frankrijk de Joodse legerofficier Dreyfus onterecht beschuldigd werd van spionage voor Duitsland is er voor Joden geen veilige basis meer in Europa.

U voorspelt een toekomst op grond van causaliteit. Dat deden uw vaderen ook na WO!!, toen ze het prima vonden dat Zionisten de Staat Israël stichtten. En nu weer Macron. Een twee staten oplossing zoals de meerderheid van de VN goeddunkt. Maar is dat realistisch?

Israël is goed georganiseerd en "dus Nazistisch". Palestina dacht ook goed georganiseerd te zijn, maar dat was voorbarig. Ze leren bij en hun doelen staan al vast. Het zou mooi zijn als de VN iets kan bijdragen aan vrede in dat gebied, maar de VN heeft de middelen niet. Zionisten en Palestijnen beschouwen hun godsdienst als een rassenkenmerk. En ze vachten om hetzelfde stuk heilige grond. Daar is niet veel tegen te doen. Ook niet met camera's en reporters. Maar de rol van protestanten hierin geeft verplichtingen lijkt mij.

https://www.oneworld.nl/mensenrechte...antisemitisme/
Ik heb er een onderwerp over geopend.
Ik kijk niet eenzijdig maar naar de parallel met concentratiekampen, onmenselijken, een uitverkoren ras, genocide,...

Ik heb nooit "goed georganiseerd" gebruikt. Leg dus geen woorden in mijn mond.
Oud 25 juli 2025, 18:24   #3010
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb er een onderwerp over geopend.
Ik kijk niet eenzijdig maar naar de parallel met concentratiekampen, ontmenselijken, een uitverkoren ras, genocide,...

Ik heb nooit "goed georganiseerd" gebruikt. Leg dus geen woorden in mijn mond.
U heeft misschien organisatie niet genoemd als kenmerk van de Staat Israël, maar ik noem het wel. Wat u hierboven precies wil zeggen begrijp ik niet.

Het eenzijdige is dat u de moordpartijen van de Palestijnen op Israëliërs niet typeert als onderdeel van een soort Nazisme. Als u de link volgt die ik u gaf ziet u dat de doelstellingen van de twee partijen en hun optreden gezien kunnen worden als twee kanten van een zelfde munt. Men kan proberen om maar één kant te zien. En dat doet u.
Oud 25 juli 2025, 18:25   #3011
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U heeft misschien organisatie niet genoemd als kenmerk van de Staat Israël, maar ik noem het wel. Wat u hierboven precies wil zeggen begrijp ik niet.

Het eenzijdige is dat u de moordpartijen van de Palestijnen op Israëliërs niet typeert als onderdeel van een soort Nazisme. Als u de link volgt die ik u gaf ziet u dat de doelstellingen van de twee partijen en hun optreden gezien kunnen worden als twee kanten van een zelfde munt. Men kan proberen om maar één kant te zien. En dat doet u.
U gooit de Palestijnen dus ook op 1 hoop?
Maar owee als dat met "de uitzondering" gebeurt
Oud 25 juli 2025, 18:31   #3012
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Piero, ik veroordeel wat de overheid van Israel doet he, niet "de Israeli" als nationaliteit, want daar zijn ze nog fanatieker tegen hun overheid aan het opkomen dan wij hier.
Dat Iran kon treffen heeft velen woedend op hun regering gemaakt.

Het zou dus zinvol zijn om de Palestijnen van degene die aanslagen plegen te scheiden, die ik ook veroordeel. Alleen moeten we realistisch inzien dat bezetting sowieso aanslagen oogst en we daarom beter op de lange termijn denken door Palestina te erkennen als staat en aan de wederopbouw ervan te beginnen. Dus een vonnis van genocide is nodig, en dat is het ook gewoon.
Oud 25 juli 2025, 18:40   #3013
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U gooit de Palestijnen dus ook op 1 hoop?
Maar owee als dat met "de uitzondering" gebeurt
Ik gooi de Palestijnen niet op één hoop. Maar een Palestijnse Staat moet worden beschouwd als eenheid. En dat wil Macron.
Dan zijn Palestijnen georganiseerd en kan Macron diplomatieke relaties met hen aanknopen. Misschien kan Macron dan invloed uitoefenen op hun moordplannen t.a.v. Israël. Die erkent u toch wel? Maar die diplomatieke relaties zijn voorlopig relaties met Hamas. En dat klopt niet met zijn relatie met Israël.

Uw tweede opmerking "owee ..." kan ik niet plaatsen.
Oud 25 juli 2025, 18:48   #3014
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En ik neem aan dat die in Frankrijk relatief nog sterker aanwezig zijn dan hier in la Belgique, gezien het koloniaal verleden van Frankrijk in Noord-Afrika.
Frankrijk heeft geleerd van WOII. Er zijn nog steeds landen in Europa , zoals in Nederland de watjes van de regering schoof die geen moraal kennen en collaboreren met oorlogsmisdadigers.

Laatst gewijzigd door cato : 25 juli 2025 om 18:50.
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2025, 18:52   #3015
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik gooi de Palestijnen niet op één hoop. Maar een Palestijnse Staat moet worden beschouwd als eenheid. En dat wil Macron.
Dan zijn Palestijnen georganiseerd en kan Macron diplomatieke relaties met hen aanknopen. Misschien kan Macron dan invloed uitoefenen op hun moordplannen t.a.v. Israël. Die erkent u toch wel? Maar die diplomatieke relaties zijn voorlopig relaties met Hamas. En dat klopt niet met zijn relatie met Israël.

Uw tweede opmerking "owee ..." kan ik niet plaatsen.
De Palestijnse ambassadeurs hebben al laten verstaan dat Palestina geen wraak maar gerechtigheid wilt.
Macron is 1 van velen, maar de eerste die zijn kop uitsteekt in Europa die er ook iets politiek aan kan doen.

Laten we eens proberen, de grenzen van 1967 en daarop Palestina opnieuw opbouwen.
Met een sterke migratiestop uit die regio zodat je zowel Hamas als Zionist kan weren.
Oud 25 juli 2025, 19:01   #3016
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Palestijnse ambassadeurs hebben al laten verstaan dat Palestina geen wraak maar gerechtigheid wilt.
Macron is 1 van velen, maar de eerste die zijn kop uitsteekt in Europa die er ook iets politiek aan kan doen.

Laten we eens proberen, de grenzen van 1967 en daarop Palestina opnieuw opbouwen.
Met een sterke migratiestop uit die regio zodat je zowel Hamas als Zionist kan weren.
Vreedzaam naast elkaar? U heeft de doelstellingen van Hamas nog niet helemaal begrepen geloof ik. Dan laat ik u verder met rust. Slaap zacht.
Oud 25 juli 2025, 19:02   #3017
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreedzaam naast elkaar? U heeft de doelstellingen van Hamas nog niet helemaal begrepen geloof ik. Dan laat ik u verder met rust. Slaap zacht.
https://youtube.com/shorts/RKoQccETZhU
Palestijnse politiek

Ze hebben u hier misleid.

Laatst gewijzigd door CUFI : 25 juli 2025 om 19:03.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2025, 19:28   #3018
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://youtube.com/shorts/RKoQccETZhU
Palestijnse politiek

Ze hebben u hier misleid.
Wat moet dat betekenen?
Oud 25 juli 2025, 19:29   #3019
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Wie kijkt er eenzijdig naar de zaak als alle Palestijnen Hamas zijn en het dan ok is om weg te kijken bij kindermoord?

De Palestijnen vragen gewoon recht op hun land?

https://youtube.com/shorts/pi0xWdJGHL8
Oud 25 juli 2025, 19:31   #3020
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat moet dat betekenen?
Dat Paestijnen voor meer rede vatbaar zijn dan zionisten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be