Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2025, 17:40   #681
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard Serieuze waarschuwing voor President Zelensky

We vernemen de 25ste dat de EU zijn volgende tranche directe begrotingssteun aanzienlijk zal bekorten (1,7 miljard minder) omdat Oekraine niet alle omvormingsprpojecten die afgesproken waren uitgevoerd heeft.Daaronder was er ook iets over corruptiebestrijding..

We zien dus de IMMENSE blunder van de regering vorige week.Correctie daarvoor is onderweg maar het kan nog wel een tijdje duren voor betreffende corrigerende wet gestemd raakt in het Oekrainse parlement...

Kijk,een link https://kyivindependent.com/eu-cuts-...layed-reforms/

Dit is allemaal extreem spijtig,maar ik druk hier mijn begrip ervoor uit dat de EU op zijn stellingen blijft.....Er zijn afspraken en er moeten gevolgen zijn...

Dit heeft overigens (vooralsnog)niks te maken met de militaire hulp aan Oekraine...

Ondanks de sympathie voor de UKR zaak is sympathie niet voldoende voor toegang tot de EU....Nog een paar zulke maneuvertjes en Oekraine zal niet verder geraken dat "buurland"...Het kan ook natuurlijk,maar ZEG DAT DAN dat je eigenlijk dat wil.....ongetwijfeld is er ook wel iets af te spreken,zie Turkije,het VK,Noorwegen,...

Laatst gewijzigd door kelt : 27 juli 2025 om 17:42.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2025, 10:55   #682
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard deadline verschoven?

De "deadline" voor Intendant Putin liep tot ergens in september...

Amerikaans President Trump heeft blijkbaar beslist dat dit te lang was en heeft het gisteren gesteld op "een tiental dagen"...want hij is "very disappointed" in President Putin....

Belangrijker nog,mogen we hopen,is dat de Amerikaanse Administratie er nu volledig van bewustis dat ze "gespeeld" werden door de Russen,de laatste twee "vredesmeetings" tss de UKRs en de RUS in Istanbul,waarvan Washington toch wel een beetje meer verwacht werd ,tonen het duidleijk genoeg aan.
Naar ik begrijp aanvaarden de RUS zelfs geen komplete wapenstilstand voordat echte onderhandelingen tussen REGERINGSLEIDERS zouden beginnen en zouden er hoogstens even wat tijdelijke en lokale wapenstilstandje van af kunnen....

Dat moet zelfs Kiev niet weten....

Goed....Mr W.Putin heeft lang genoeg de opties gehad...maar hij speelde maximaal de ontstellende militaire en morele zwakte van de West-Europeanen en de onhandigheid en de naaiviteit van de Amerikanen uit.....Het probleem is dat de Oekrainers niet breken en dat vooralsnog niet van plan lijken te gaan doen (IEMAND op dit forum die denkt dat wij,Europeanen ons zelfs maar kunnen PERMITTEREN dat Oekraine,en deze geweldige militaire machine ,onder Russische controle zouden mogen komen???? iemand?)

Bon....laat ons zeggen dat de tweede week van Augustus Moskou iets betekenisvol gaat moeten tonen....

Voor W.Putin is er ondertussen hoogstens nog de zelfveroorzaakte keuze....Hij verlaat het Kremlin in een kist of als vluchteling.Zijn opties zijn weg.

Laatst gewijzigd door kelt : 29 juli 2025 om 11:01.
Oud 31 juli 2025, 10:54   #683
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vandaag,donderdag de 31ste zou de corrigerende wet moeten voor het parlement ter stemming komen waarbij de twee anti-corruptie-agentschappen terug kompleet onafhankelijk mogen werken.....

En nu zien we de kwetsbaarheid van President Zelensky na zijn blunder eerder....

Niet alleen heeft de Eu glashelder gemaakt dat er geen financiele steun aan de regering (buiten voor militaire en humanitaire doelen ) meer komt als dit niet asap gebeurt.....(Waardoor de UKR regering effectief werkingsmiddelen zou tekortkomen.....)

Maar ook,lezen we in de UP,zijn er zelfs in de Presidents eigen "Dienaar van het Volk" partij enkele Parlementsleden die aan het proberen zijn om te verhinderen dat lopende onderzoeken jegens onwettelijke handelspraktijken jegens hen zouden verdergaan als straks de instituten weer onafhankelijk worden......

We krijgen inderdaad een smerig reukje in de neus........corruptie heeft sedert 1991 zich een kwart eeuw kunnen opbouwen in Oekraine,op dat punt behoort de natie geheel tot de Russische Mir.....

En ja,we mogen er geen moment aan twijfelen dat mensen tot dicht bij de President vuile vingers hebben....

Maar wat moet,moet.....De Eu heeft geen behoefte aan een nieuw Belgie in het heel groot......waar dan nog 30 jaar aan moet gewerkt worden het vuil uit de politiek,gerecht en administratie te peuteren...

Laatst gewijzigd door kelt : 31 juli 2025 om 10:55.
Oud 31 juli 2025, 13:32   #684
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard OEF....blunder rechtgezet

Het Oekrainse Parlement heeft zonet de restauratie in al hun onafhankelijkheid van de twee anti-corruptie-organen hersteld...

We zien dat het nog een spannende stemming was (inderdaad,niet alle parlementsleden waren akkoord.....we kunnen vermoeden waarom)

https://www.kyivpost.com/post/57301

Maar in ieder geval kan dit nu van tafel.....Dit soort vliegen in de soep was NIET wat de Republiek momenteel nodig heeft....

Laatst gewijzigd door kelt : 31 juli 2025 om 13:33.
Oud 31 juli 2025, 16:45   #685
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De vraag is niet meer of Rusland een Navo land (landen aanvalt) maar wanneer.
En wat zou die Rus hier dan komen doen ? Molenbeek opkuisen ? De Job van Sterke Jan afpakken ? Niemand spreekt of begrijpt NL in Brussel laat staan een FR talige Russisch Vous parlez Francais ? Die Rus gaat dat vlug beu zijn denk je niet ?

Ik deed mijn legerdienst in 1976 en toen moesten wij al klaar staan voor het geval de Rus ons zou aanvallen. We liepen toen al wacht in Kassel en Arolsen vlakbij de DDR waar die stoute Russen ons in de gaten hielden.

Ondertussen zijn we paar miljarden bewapening en materiaal armer maar den Rus is op de sukkel aan de grens met UKR....iedere dag winnen ze een halve meter.

Dus ik denk we nog wat tijd hebben. Uiteraard kan je nu al investeren in een schuilkelder want ze zijn momenteel in promotie....Ook een zaklamp en een transistor radio schaf je best al aan net als 4 blikken tonijn en perzikken in eigen nat. Dat kan je leven redden volgens de geniale Burgemeester van Tienen

PS Zouden die kernkoppen hier nog ergens staan ? Die zouden toch moeten volstaan want die hebben (destijds) miljarden gekost.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 juli 2025 om 16:51.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2025, 17:42   #686
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En wat zou die Rus hier dan komen doen ? Molenbeek opkuisen ? De Job van Sterke Jan afpakken ? Niemand spreekt of begrijpt NL in Brussel laat staan een FR talige Russisch Vous parlez Francais ? Die Rus gaat dat vlug beu zijn denk je niet ?

Ik deed mijn legerdienst in 1976 en toen moesten wij al klaar staan voor het geval de Rus ons zou aanvallen. We liepen toen al wacht in Kassel en Arolsen vlakbij de DDR waar die stoute Russen ons in de gaten hielden.

Ondertussen zijn we paar miljarden bewapening en materiaal armer maar den Rus is op de sukkel aan de grens met UKR....iedere dag winnen ze een halve meter.

Dus ik denk we nog wat tijd hebben. Uiteraard kan je nu al investeren in een schuilkelder want ze zijn momenteel in promotie....Ook een zaklamp en een transistor radio schaf je best al aan net als 4 blikken tonijn en perzikken in eigen nat. Dat kan je leven redden volgens de geniale Burgemeester van Tienen

PS Zouden die kernkoppen hier nog ergens staan ? Die zouden toch moeten volstaan want die hebben (destijds) miljarden gekost.
als hij iets doet is het wat in zijn ogen de laaghangede vruchten Litouwen, Estland , Letland terug inpikken. zijn kleine hapklare brokjes land waarvan Rusland denkt dat die ten onrechte afgesplitst zijn van het oude USSR rijk..

Moest UKR lukken dan legt hij zich toe op het buurland Roemenie, die volgens hem ook een enclave Russische burgers heeft die zo heimwee hebben naar Rusland;..

Ja hij zal idd een next step fantaseren en verantwoorden RU stopt dus niet bij UKR voorlopig wel want die kluif krijgt hij niet binnengeslokt
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2025, 05:42   #687
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard samenvatting

Donald en Wladimir hebben een date gehad in Alaska (of all places )

It was Great.....10 out of 10...

O....voor we het vergeten.
Wat dat gedoe in Oekraine betreft...

"Zelensky en Europa" gaan moeten stoppen met obstakels te leggen in de weg naar de vrede....

ziezo......geregeld....
Oud 16 augustus 2025, 05:46   #688
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Donald en Wladimir hebben een date gehad in Alaska (of all places )

It was Great.....10 out of 10...

O....voor we het vergeten.
Wat dat gedoe in Oekraine betreft...

"Zelensky en Europa" gaan moeten stoppen met obstakels te leggen in de weg naar de vrede....

ziezo......geregeld....
Ja de beide narcisten zijn met elkaar klaargekomen in een natte droom.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2025, 07:48   #689
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bon.....
het gespeculeer kan stoppen...

Ja,Amerikaans President Trump en Intendant Putin zijn het "grotendeels eens" over de voorwaarde dat de Oekrainers territorium gaan moeten opgeven voor vrede....

Men gebruikt de kompleet verkeerde betiteling "land swap",maar ik kan niks vinden of horen over Russisch territorium dat dan Oekrains gaat worden.....de betiteling "swap" is dus al verkeerd....(Donald toch tsstsstsss)

Maar ook dat "Zelensky" gaat moeten akkoord gaan....

"Zelensky" is het waarschijnlijk al moe van zeggen dat het ,ten eerste,niet aan HEM is met het afgeven van territorium akkoord te gaan,ten tweede het tegen de Oekrainse grondwet is ...

En ten derde dat dan voor de Verkovna Rada gaat moeten komen,zo met een referendum,een wijzigingetje van de grondwet en vervolgens goedkeuring van....en nu speculeer ik,afstand van Luhansk,Donetsk,de Krim en vemoedelijk nog wat kust-real-estate van Zaporischa en Kherson....

temidden een aktieve oorlog met een aanzienlijk deel van de bevolking weggevlucht.

Ik voel een groot succes aankomen......

Tevens zouden de Verenigde Staten dan "security garantees" geven aan rest-Ukraine...
Kijk,wij,West-Europeanen hebben steeds meer redenen te twijfelen aan "security garantees" (en het was TIJD dat we die les leerden,thanks Donald en Wladimir) en de Ukrs herinneren zich ongetwijfeld nog de Amerikaanse "garanties" toen ze in de jaren negentig hun nucleaire wapens afgaven....

De Russische Intendant SLAAGDE er bovendien ook nog eens in de Oekrainers te betitelen als "broedervolk" en de ganse zaak als een spijtige omstandigheid te beschouwen (zo alsof hij er eigenlijk geen schuld aan had weet je wel)

Geleidelijk aan wordt alle schuld op de West-Europeanen gelegd,zie maar...

cynisme......dat krijg je als je "supermachten" betrouwt....

Laatst gewijzigd door kelt : 16 augustus 2025 om 07:53.
Oud 16 augustus 2025, 08:20   #690
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Bon.....
het gespeculeer kan stoppen...

Ja,Amerikaans President Trump en Intendant Putin zijn het "grotendeels eens" over de voorwaarde dat de Oekrainers territorium gaan moeten opgeven voor vrede....

Men gebruikt de kompleet verkeerde betiteling "land swap",maar ik kan niks vinden of horen over Russisch territorium dat dan Oekrains gaat worden.....de betiteling "swap" is dus al verkeerd....(Donald toch tsstsstsss)

Maar ook dat "Zelensky" gaat moeten akkoord gaan....

"Zelensky" is het waarschijnlijk al moe van zeggen dat het ,ten eerste,niet aan HEM is met het afgeven van territorium akkoord te gaan,ten tweede het tegen de Oekrainse grondwet is ...

En ten derde dat dan voor de Verkovna Rada gaat moeten komen,zo met een referendum,een wijzigingetje van de grondwet en vervolgens goedkeuring van....en nu speculeer ik,afstand van Luhansk,Donetsk,de Krim en vemoedelijk nog wat kust-real-estate van Zaporischa en Kherson....

temidden een aktieve oorlog met een aanzienlijk deel van de bevolking weggevlucht.

Ik voel een groot succes aankomen......

Tevens zouden de Verenigde Staten dan "security garantees" geven aan rest-Ukraine...
Kijk,wij,West-Europeanen hebben steeds meer redenen te twijfelen aan "security garantees" (en het was TIJD dat we die les leerden,thanks Donald en Wladimir) en de Ukrs herinneren zich ongetwijfeld nog de Amerikaanse "garanties" toen ze in de jaren negentig hun nucleaire wapens afgaven....

De Russische Intendant SLAAGDE er bovendien ook nog eens in de Oekrainers te betitelen als "broedervolk" en de ganse zaak als een spijtige omstandigheid te beschouwen (zo alsof hij er eigenlijk geen schuld aan had weet je wel)

Geleidelijk aan wordt alle schuld op de West-Europeanen gelegd,zie maar...

cynisme......dat krijg je als je "supermachten" betrouwt....
In Anchorage was het een kaartspel tussen 2 valsspelers met als inzet een land waar ze allebei NIETS verloren hebben.
Schijnheiligaards !!!

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2025, 05:54   #691
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard en dan nu....verder met Trumpieboy...

Terwijl wij ons hier op het forum,en anderen in persorganen, kunnen onledig houden met het bespotten van de Amerikaanse President ,moeten de Oekrainers en hun bondgenoten verder met de situatie zoals ze is met wie het is...
en dat is....President Trump...

Zo zien we in de officiele reacties verder dat de stroop gesmeerd wordt en de Amerikaanse President "bedankt wordt voor zijn pogingen tot vrede in Oekraine"...Tevens zit er,behalve een bezoekje van Presidnet Zelensky aan Washington ook ergens een "trilaterale meeting" aan te komen....

Laatst gewijzigd door kelt : 17 augustus 2025 om 05:59.
Oud 19 augustus 2025, 17:24   #692
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zal gevochten worden tot de dag dat er niet meer gevochten zal worden.....

Ondertussen kunnen we veronderstellen dat het "team" USA-Oekraine-UK-EU niet helemaal gecoordineerd is maar besloten heeft DAAROVER alvast onderling geen ruzie te maken....

Het belang daarvan is in deze tijden moeilijk te overschatten....

Ook vanuit Moskou komen geluiden die we zelfs als "verzoenend" zouden kunnen omschrijven....

De Volksrepubliek laat (nogmaals) weten iedere oplossing die tot vrede in Oekraine zou leiden te willen steunen....

Ik bedoel,planeten lijken te gaan aligneren....

voorlopig....

Laatst gewijzigd door kelt : 19 augustus 2025 om 17:26.
Oud 20 augustus 2025, 04:57   #693
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard spoorwegen!

.....het logistieke brood en boter van zowel de Russische- als de Oekrainse militaire logistieke operaties...

Oekraine heeft een zeer indukwekkend spoorwegnet,en in de "bevrijde" gebieden wachtten de Russen,die al sinds tsaristische tijden een komplete legerafdeling hebben specifiek voor het opzetten,repareren en uitbaten van spoorvervoer,geen moment om daarvan gebruik te maken....

We leerden (sommige lessen moeten steeds opnieuw geleerd worden) dat spoorweginfrastruktuur,net als wegeninfrastruktuur,eenvoudig te beschadigen is,maar in tegenstelling tot weginfrastruktuur ongelofelijk snel (typisch binnen de werkweek) weer in originele werkzame staat te herstellen!(behalve op bruggen natuurlijk...)

Maar er is natuurlijk ook een nadeel,de operaties verlopen langsheen een bekend trace,te vinden op iedere "Michelin kaart",en af en toe convergeren de plaats,het doel en de drones...

Beelden komen door van een immens lange trein met brandstofwagons die bij Tokmak(diep in bezet gebied) gedetecteerd,aangevallen en zich nu in deerniswekkende staat is gaan bevinden...
(zie D.Davidovs YT-praatje van de 20ste )

Laatst gewijzigd door kelt : 20 augustus 2025 om 05:01.
Oud 22 augustus 2025, 04:54   #694
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard Weg met voordelen en monopolies

Het voordeel van strategische diepte en het monopolie op lange-afstands slagkracht

Dat is wat de Russische Federatie aan het kwijtspelen is.....iedere maand een beetje meer.
Dagelijks fikken delen van Russische installaties van industrieel en militair belang af,sommigen al voor de derde keer in evenveel jaar..
Evident kan de luchtafweer in een dergelijk immens land,met bovendien de eisen van het front en de paleizen van de nomenclatura ook nog te bevredigen,de belangrijkste assets van de Federatie niet afdoende verdedigen....
De lange afstandsdrones en de mini kruisraketten van de Oekrainers hebben natuurlijk hun beperkingen,en voor de echte lange afstand dienden feitelijk lange afstandsoperaties van de "Speciale Diensten" ingezet te worden Spectaculaire stunts mochten we al vernemen waarbij de Russische lange afstandsbommenwerpersvloot zich nu in dezelfde situatie als de Vloot bevindt,gecastreerd en zich angstig verstoppend ver weg.

De Oekrainse President heeft ondertussen bevestigd wat al bekend was geraakt,de UKR's hebben nu een zware kruisraket capabel om zware ladingen (honderden kilogrammen) tot zowat overal ten Westen van de Oeral te laten neerkomen.....In de praktijk betekent dat dat gelijk welke asset van de Russen die in concrete inzet is tegen de Oekrainse Republiek direct aangevallen zal kunnen worden met overtuigende vernietigingskracht (geen ploffertjes meer )...

Als de Russische federatie iedereen en zijn schoonmoeder gaat moeten wegstoppen in Siberie dan is er geen oorlog in Europa meer mogelijk...

Serieproduktie van die "Flamingo" wordt voorzien na nieuwjaar,echter zullen dit jaar al pre-produktiemiddelen het Russische luchtruim sieren....

Laatst gewijzigd door kelt : 22 augustus 2025 om 05:06.
Oud 22 augustus 2025, 06:49   #695
cato

Standaard

De voorwaarden van Poetin voor een vredes akkoord zijn nu duidelijk.
Het is niet duidelijk wanneer Poetin gaat onderhandelen met Zelensky en Trump.

citaat Trouw:
[i]Bronnen: Poetin wil Donbas, geen Navo-toetreding en geen westerse vredesmacht

De Russische president Vladimir Poetin eist dat Oekraïne de oostelijke Donbas-regio opgeeft, afstand doet van de ambitie om lid te worden van de NAVO en westerse troepen buiten het land houdt. Dat meldt persbureau Reuters op basis van drie Russische bronnen nabij het Kremlin.

Poetin en president Donald Trump bespraken vrijdag een compromis over Oekraïne. Volgens de bronnen zou Poetin hebben gezegd dat Kyiv de regio's Donetsk en Loehansk in Oost-Oekraïne, tezamen de Donbas, moet afstaan. En hij houdt vast aan zijn eis dat Oekraïne zich terugtrekt uit de delen van de Donbas die het nog controleert, aldus de bronnen.

In ruil daarvoor zou Moskou de frontlijn willen bevriezen in Zaporizja en Cherson, regio's die het in juni 2024 nog claimde, en zich terugtrekken uit de Oekraïense regio's Charkiv, Soemy en Dnjepropetrovsk.

Ook blijft Moskou eisen dat Kyiv zijn Navo-ambities opgeeft en dat er geen westerse troepen in Oekraïne worden gestationeerd als onderdeel van een vredesmacht.
[/I

https://www.trouw.nl/buitenland/live...laar~ba2815bb/

Laatst gewijzigd door cato : 22 augustus 2025 om 06:50.
Oud 22 augustus 2025, 07:00   #696
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk weet je perfect wat NATO moet doen
1. Onmiddellijk UKR binnenhalen bij de nato
2. Coalitie of the willing stationeren in UKR
3. Lucht dichtdoen voor rusland
4. Met nato chargeren om de russen terug te duwen

En dan pas kan putin huilend aan zijn publiek uitleggen dat hij verloren heeft door de schuld van de nato
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2025, 07:59   #697
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Eigenlijk weet je perfect wat NATO moet doen
1. Onmiddellijk UKR binnenhalen bij de nato
2. Coalitie of the willing stationeren in UKR
3. Lucht dichtdoen voor rusland
4. Met nato chargeren om de russen terug te duwen

En dan pas kan putin huilend aan zijn publiek uitleggen dat hij verloren heeft door de schuld van de nato
Inderdaad , Rusland kan zeker niet winnen van de NAVO.
Oud 24 augustus 2025, 13:35   #698
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard wel....voor wanneer is't?

De meeting tussen Wladimir en Wolodomir?

Het is nu wel duidelijk dat Moskou,ALWEER,de boot afhoudt.
Dat overtuigde de Oekrainse President Zelensky er dit weekend al van te verklaren (Nato Secretaris Generaal Rutte stond naast hem.) dat "een meeting niet het probleem is,het probleem is dat Rusland nu gewoon geen vrede wil..."

Overtuig Wolodomir maar eens van het tegendeel ondertussen?

We hebben vanuit Moskou de kortdurende zalvende bewoordingen zo van rond de periode dat Wladimir zijn date met Donald voorbereidde weer binnen de 48 uur zien verharden tot de gekende eisen...

En ja,achteraf gezien konden we het geweten hebben,maar kijk,we "weten" het ondertussen al meer dan 96 Russische dagen hé...

Laatst gewijzigd door kelt : 24 augustus 2025 om 13:38.
Oud 28 augustus 2025, 18:22   #699
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Rusland valt steeds bruter burgerdoelwitten aan,en zelfs al eens de UKR gasinfratsruktuur,en de UKR's gaan driest tekeer in de Russische energie-industrie.......

De frontlijnen op de kaart die we zien bestaan eigenlijk niet,in het grootste deel ervan zitten amper soldaten,het KAN ook niet gezien,in tegenstelling tot bvb WO1 met een Westelijke frontlijn van gelijkaardige lengte,er geen miljoenen soldaten beschikbaar zijn.....eerder misschien SAMEN een miljoen ....met grote concentratie aan de bekende punten.....
Elders is het een kwestie van drone-bewaking en groepjes die stiekem een doorbraak bewerkstelligen,zoals de Russen die de laatste paar dagen in enkele gehuchtjes in de Dnepropetrovsk Oblast opgedoken zijn...

We weten nu wat er de komende dagen gaat gebeuren.....Super Mario is al onderweg.....

Ook ter zee zijn de laatste paar dagen een paar dingen gebeurd die maar zelden meer voorvallen...
In de Zee van Azov is blijkbaar een Russische Korvet gespot (een van de weinige kleinere oorlogsbodems die nog KAN opereren vauit de Krim havens,samen met enkele patrouilleurs).....De Ukrs hebben blijkbaar een drone in de radar gevlogen dus moet dat schip weer voor een tijdje off-line voor reparaties...Het is des te opvallender omdat de Zee van Azov eigenlijk tot nogtoe een redelijk veilige plaats is voor de Russen om in rond te varen,aan alle kanten omgeven door veel "bevriend" territorium namlijk...

de Ukies hebben meer pech....
Hun Waarnemingsschip "Simferopol" (in essentie een grote vissersboot volgestouwd met allerlei leuke electronica) is luidens heel recente berichten getroffen en er is al minstens een dode,maar de schade zou wel aanzienlijk kunnen zijn.....

Laatst gewijzigd door kelt : 28 augustus 2025 om 18:44.
Oud 28 augustus 2025, 20:55   #700
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Inderdaad , Rusland kan zeker niet winnen van de NAVO.
Dat is zeker, maar de gamechanger blijft: kernwapens. Een leider als Poetin, die er niet voor terugdeinst om honderdduizenden van zijn jongens in de dood te sturen, is ook een leider die de knop zou durven indrukken, dat wil geen enkele West-Europese leider riskeren.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be