Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2025, 12:14   #4601
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Vanochtend in de West Bank

Mike Johnson:

The West Bank was promised to the Jewish people.

The world may not perceive it this way, but we do, and God directs us to honor the Jews.
Religieuze prietpraat he.

Mijn voorstel was om van al die bezette gebieden gewoon testgebied voor kernwapens te maken. Zo kan men niet beweren dat Israel het wil inpikken, en is er tevens de garantie dat er geen aanvallersvolk meer woont.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2025, 12:16   #4602
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Eentje vergeleek de huidige Gaza-strip met Nagasaki. Ruwweg 100.000 doden. Maar die mochten erna wel terugkeren en een akkoord ondertekenen van De Overgave.

Vermits moslims niet zo houden van akkoorden zal het anders moeten geregeld worden.

Men kan al dat Gaza volk naar Marokko sturen, kunnen ze daar alles en kort slaan. Van hetzelfde laken een broek. De halve gare uithangen kan elke randdebiel en dat is wat ze hier vooral doen. Niet zo Spaans! De misbruikende alcoholist.

Zo is dat ook weer opgelost kunnen we weer verder met de orde v d dag.
Wat een slappe aanpak. Patrickve gelooft niet in uw orde van de dag.
Hij was duidelijk genoeg over de doelen die Israël en Trump moeten nastreven voor Palestina en Europa. Deportatie van moslims van overal naar nergens. 2 miljard, of hoeveel?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2025, 12:30   #4603
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Hij was duidelijk genoeg over de doelen die Israël en Trump moeten nastreven voor Palestina en Europa. Deportatie van moslims van overal naar nergens. 2 miljard, of hoeveel?
Wel erbij zeggen dat het gewoon een ideaal is, he, dat voorlopig helemaal niet in de stijgers staat. Het zou vele problemen oplossen, en het is zelfs volgens mij de enige manier om sommige problemen deftig aan te pakken.

Maar tussen zo een ideale wereld, en de werkelijkheid, is er nog een enorm verschil.

Het strikt enige verschil is dat ik geen schuchter streven naar die ideale wereld zal veroordelen of willen dwarsliggen, terwijl vele mensen daar wel heel heel hard willen van wegblijven.

Heel lang geleden, toen ik jong en naief was, dacht ik ook dat een ideale wereld er een was van mensen die samenwerkten zonder geweld. Ik heb ooit geloofd in de humanistische visie. Maar dan ben ik mij voor ecologische vraagstukken gaan interesseren (een van de redenen om op dit forum te komen, met mijn boek over kernenergie), en heb beseft dat zulke konijnenkwekerij niet vol te houden is. Dat doet die zeepbel van humanisme ontploffen natuurlijk. De ecologische realiteit schreeuwt om genocide. Laten we dus van de nood een deugd maken he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 augustus 2025 om 12:33.
Oud 5 augustus 2025, 12:35   #4604
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel erbij zeggen dat het gewoon een ideaal is, he, dat voorlopig helemaal niet in de stijgers staat. Het zou vele problemen oplossen, en het is zelfs volgens mij de enige manier om sommige problemen deftig aan te pakken.

Maar tussen zo een ideale wereld, en de werkelijkheid, is er nog een enorm verschil.

Het strikt enige verschil is dat ik geen schuchter streven naar die ideale wereld zal veroordelen of willen dwarsliggen, terwijl vele mensen daar wel heel heel hard willen van wegblijven.

Heel lang geleden, toen ik jong en naief was, dacht ik ook dat een ideale wereld er een was van mensen die samenwerkten zonder geweld. Ik heb ooit geloofd in de humanistische visie. Maar dan ben ik mij voor ecologische vraagstukken gaan interesseren (een van de redenen om op dit forum te komen, met mijn boek over kernenergie), en heb beseft dat zulke konijnenkwekerij niet vol te houden is. Dat doet die zeepbel van humanisme ontploffen natuurlijk. De ecologische realiteit schreeuwt om genocide. Laten we dus van de nood een deugd maken he.
Verbeter de wereld begin dan met uzelf zou ik zeggen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2025, 12:41   #4605
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De wereld is er enkel maar voor mezelf. Zonder mij heeft een goeie wereld geen nut he.

Het is juist in het kader van de wereld veel nuttiger maken voor mij (wat tenslotte de basis is van het ecologische denken he, de beperkte capaciteiten van deze wereld mogen niet aan anderen verspild worden) dat al die dingen een ideaal zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 augustus 2025 om 12:42.
Oud 5 augustus 2025, 12:42   #4606
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Iemand moet de machinerie toch in gang houden, of wenst u niet te leven in het comfort van de 21ste eeuw?
Oud 5 augustus 2025, 12:45   #4607
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
^^

Genocides vraag het aan de Turken en het Assyrische rijk. Den Dolf nam toen wat notities.

Migratie en volksstromen zijn van alle tijden. Maar vermits het zo'n geglobaliseerde wereld is kan je het ook veel simpeler maken. Dit kaartje. De Verenigde Staten? Van wat hebben die echt last euh? Een beetje drugs van Latijns-Amerika en wat gangs.

Oud 5 augustus 2025, 12:45   #4608
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De wereld is er enkel maar voor mezelf. Zonder mij heeft een goeie wereld geen nut he.
De wereld is onze voortuin.
Maar wel een gemeenschappelijke.

Wat men doet is beleid voeren rond de voortuinen in een andere straat om de welvaart en veiligheid van eigen straat naar daar daar door te sluizen.

Als iemand u in een diepe put kan meetrekken, is neutrale grond dikwijls beter terrein om partnerschappen mee op te bouwen.
Oud 5 augustus 2025, 13:04   #4609
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

lekker smullen in de tunnels
Oud 5 augustus 2025, 15:54   #4610
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Canada, Australië en Europa (op Polen na) hebben ook geen christelijke meerderheden meer.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2025, 16:41   #4611
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Zijn die gazanen nu nog niet kapot, het begint eentonig te worden. Gelijk wat ge open zet van radio of tv en de gazetten ge zijt ervan gehersenspoelt, slikken gaat ge. gelukkig staat er een zeer goeie knop aan "uit" gedaan met hun gezever voor degenen die het slikken.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2025, 16:47   #4612
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Geen TV sinds 2003. En in de wagen, waar radio enigzins overweegbaar zou zijn, gebruik ik zelf gekozen audio om het geraas wat te camoufleren.
Oud 5 augustus 2025, 17:04   #4613
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wilders terug uit Hongarije en je ziet gelijk weer onzin van hem.
Netanyahu is grond vrij aan het maken voor Wilders in Gaza. Kan hij emigreren en dat land besturen.
Oud 5 augustus 2025, 18:21   #4614
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Zijn die gazanen nu nog niet kapot, het begint eentonig te worden. Gelijk wat ge open zet van radio of tv en de gazetten ge zijt ervan gehersenspoelt, slikken gaat ge. gelukkig staat er een zeer goeie knop aan "uit" gedaan met hun gezever voor degenen die het slikken.
Of die 'knop' goed gaat werken dat lijkt mijn tijfelachtig want is het een oorlog tegen de Palestijnn of tegen de Moslims, zij die de wereld willen veroveren.

p.s.

Parijs 2025

In een ver verleden heb ik nog mogen genieten van het leuke Parijs, verschilllende keren geweest omdat mijn tante en nonkel zaliger daar woonden.

Men moet mij ook eens proberen uit te leggen waarom er zovelen zijn die tegendraaien tegen Israël?

Ergens heb ik een lijn gemist denk ik.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 augustus 2025 om 18:25.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2025, 19:57   #4615
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Canada, Australië en Europa (op Polen na) hebben ook geen christelijke meerderheden meer.
Na moslims zijn christenen het ergste en moeten ook gesmoord worden he. Het enige nuttige is dat christenen nog wat plaats innemen zolang de moslims niet gesmoord zijn he. Maar nadien moeten we daar dringend ook werk van maken. Enfin, ik twijfel tussen hindoes en christenen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 augustus 2025 om 19:57.
Oud 5 augustus 2025, 20:00   #4616
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na moslims zijn christenen het ergste en moeten ook gesmoord worden he. Het enige nuttige is dat christenen nog wat plaats innemen zolang de moslims niet gesmoord zijn he. Maar nadien moeten we daar dringend ook werk van maken. Enfin, ik twijfel tussen hindoes en christenen.
Stel u nu eens voor als ge zo over joden zou spreken...
Ge zijt gebrainwasht, doe eens consequent en zet de joden in uw lijsje.
Of ben je een relijood misschien?
Oud 5 augustus 2025, 22:33   #4617
cato

Standaard

Citaat:
^^

Genocides vraag het aan de Turken en het Assyrische rijk. Den Dolf nam toen wat notities.

Migratie en volksstromen zijn van alle tijden. Maar vermits het zo'n geglobaliseerde wereld is kan je het ook veel simpeler maken. Dit kaartje. De Verenigde Staten? Van wat hebben die echt last euh? Een beetje drugs van Latijns-Amerika en wat gangs.

De VS is een land van migranten , net als Australië en Israel.
Heel Zuid Amerika bestaat uit migranten uit Europa.
Echter de koloniale tijd is voorbij.

In deze tijd dienen migranten zich aan te passen aan de rechtstaat van het land van aankomst.
In Europa gebeurt dat de laatste decennia te weinig.

Laatst gewijzigd door cato : 5 augustus 2025 om 22:33.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2025, 22:42   #4618
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Geen TV sinds 2003. En in de wagen, waar radio enigzins overweegbaar zou zijn, gebruik ik zelf gekozen audio om het geraas wat te camoufleren.
Hier ongeveer dezelfde situatie maddox, iPod in de auto, wel tv met een cromecast met Netflix en de YouTube erop.
De Vrouw zet wel graag de radio op, gelukkig zijn er hier twee livings en moet ik die bagger niet horen, zij blijkbaar ook niet daarmee dat ik over die knop schreef om uit te zetten.
Oud 5 augustus 2025, 22:45   #4619
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De VS is een land van migranten , net als Australië en Israel.
Heel Zuid Amerika bestaat uit migranten uit Europa.
Echter de koloniale tijd is voorbij.

In deze tijd dienen migranten zich aan te passen aan de rechtstaat van het land van aankomst.
Zever wat ge schrijft als laatste , wij zouden ons moeten aanpassen aan de sekte genaamd islam moesten wij uw soort geloven.
triestige mentaliteit tenzij jij er ook eentje zijt van de zandbak.
Oud 5 augustus 2025, 23:02   #4620
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht

Oneens.

Waar er absolute omvolking was in de Amerika's in de vorige eeuwen, slaagden Europese landen erin in de recente geschiedenis om hun taal en rechtstaat te behouden terwijl ze tegelijkertijd een transformatie van hun bevolking zien.

In Parijs (60% migranten) wordt gewoon nog Frans gesproken. Enz

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 5 augustus 2025 om 23:11.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be