![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie heeft dat al eens geprobeerd?
Trouw aan de eigen waarheid te blijven en zelfs niet liegen voor bestwil? Dit is geen discussies over wat waarheid of eerlijkheid is, maar hoe dat vanuit jouw positie onthaald wordt. Indien onbekend: probeer eens, zelfs in situaties waar zwijgen geen optie is. Wat rest is grey rock.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lies, lies, lies?
Ooit eens gezien, best leuke film. p.s. Pseudologia fantastica Mensen die hun eigen leugens geloven????? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : Gisteren om 09:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. Laatst gewijzigd door IJsboer : Gisteren om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Liar Liar is de titel blijkbaar.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had gehoopt ervaringen te lezen nadat 1 vroeg aan haar man of haar gat niet te dik in die broek is. Als simpel voorbeeld dan.
![]()
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Da's wat ik zou zeggen, maar ik ben al 6 jaar vrijgezel ondertussen.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het sportnieuwsanker van VTM??? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen komen ook veel met waarom vragen naar mij, waarna ze boos worden. Als ik een waarom vraag stel volgt stilte. Rare wereld.
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen idee, vanaf het woord "sport" valt zap ik weg. Hoort een apart programma te zijn los van het nieuws omdat het gewoon te groot is geworden. Dan vind ik het plezanter om bvb iets te zien over een 80 jarige die nog aan sjoelbakken doet dan een opgefokte miljardenindustrie aan mensenhandel , pardon: spelershandel.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want wat is het verschil tussen: "Ja, ik vind uw gat niet te dik in deze rok." en "Nee, ik vind uw gat niet te dik in deze rok." Als het niet zo absurd was geweest had Clement Peerens er ook nooit een lied over gemaakt.
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het moet zijn. Ja uw gat is te dik Neen uw gat is niet te dik. Met uw antwoord oogst je 2x hetzelfde resultaat. En het dient maar als simpel voorbeeld. Bv je gelooft in een flat earth. Niemand durft dat openbaar zeggen om de reacties te vermijden. (neen ik gelooof niet in een platte aarde, maar is een extremer voorbeeld)
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat waarheid de fundamentele bouwsteen van denken is. Het is in die zin dat waarheid belangrijk is. Zonder waarheid na te streven heeft denken geen zin. En zonder denken is er maar weinig dat zinvol kan zijn. Men moet dus proberen zo eerlijk mogelijk te zijn als men nadenkt. Zoniet stopt men eigenlijk met zinvol denken. Ik probeer altijd zo eerlijk mogelijk te zijn met mijzelf als ik nadenk over iets. Ik weet dus niet, vermits je hier geen discussie over wilde, of dat onder jouw "proberen bloed eerlijk te zijn" valt. Laatst gewijzigd door patrickve : Gisteren om 10:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hou je trouwens rekening met de beperkingen van uw psychologische type? Ik bedoel maar, als de introvert het object aanschouwt, dan ziet hij niet het object zoals het is maar eerder zijn verstandelijke interpretatie van het object. Daar valt dus in de basis de waarheid al in het water.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ene antwoord begint met "nee", het andere met "ja".
Is dat 2x hetzelfde? Citaat:
Want de dubbele negatie in het tweede antwoord zorgt ervoor dat dat eigenlijk hetzelfe wordt als het eerste. De "nee" en "niet" heffen mekaar op. Citaat:
Welk antwoord je ook geeft (beginnend met "ja" of "nee") maakt niet uit. En toch zijn het niet dezelfde antwoorden.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik er heilig van overtuigd ben dat twee plus twee vijf is ben ik eerlijk wanneer ik tegen u zeg dat twee plus twee vijf is. Maar dat betekent niet dat dat de waarheid is.
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En geen zorgen, ge doet het goed lol
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar mijn bedoeling is dat als mensen echt eerlijk met zichzelf zouden worden, dat geen gemakkelijk pad is. Dat het echt veel opstand opwekt. En alzo werd bijna iedereen oneerlijk met zichzelf om er in te kunnen passen. En alzo werd ik een autsider.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Citaat:
Nadenken over iets heeft weinig zin als je niet eerlijk bent met jezelf.
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want als ik eerlijk met mezelf en de mensen rond mij word, worden ze boos. Als kind hoor ik al dat ge met siroop meer vliegen vangt, maar dat bekakt gedoe heeft ook een tol. Soms zat ik 10minuten na te denken hoe ik een antwoord moest formuleren. Soms zat ik weken na te denken hoe iets simpel te verwoorden zonder boosheid op te wekken. Omdat mensen zo voorspelbaar zijn, loog ik veel voor bestwil. Nu niet meer en amai, een show op zich.
![]() |