![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan er met 4 op belotten en uw pint nog bij zetten.
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kunnen hierin Amerika voor zijn en de weg tonen. Israël en Amerika zouden daar geen inspraak meer mogen hebben terwijl men daar schuldig aan oorlogsmisdaden staat. Dus de Abraham Accords brengen geen vrede, integendeel. De **Abraham-akkoorden** (2020) zijn normalisatieverdragen tussen Israël en Arabische landen zoals de **VAE**, **Bahrein**, **Marokko** en later **Soedan**, met steun van de VS. Ze richten zich op diplomatieke, economische en veiligheidsrelaties — zonder eerst een oplossing voor het Israëlisch-Palestijns conflict af te dwingen. **Waarom Palestijnen tegen zijn:** * **Omzeilt hun zaak:** Er is geen vooruitgang geboekt richting een Palestijnse staat. * **Jeruzalem:** Hun claim op Oost-Jeruzalem als hoofdstad wordt genegeerd. * **Bestendigt bezetting:** Israël krijgt voordelen zonder concessies te doen. **Palestijnse christenen:** Zij delen grotendeels de bezwaren van Palestijnse moslims — ze voelen zich óók genegeerd, leven onder dezelfde bezetting en vrezen voor verdere marginalisering. Ze zijn **niet betrokken** bij de akkoorden. Waar mensen dagelijks sterven, is het welzijn van de Palestijnen nu prioritair op alles en dat begint met een staakt het vuren en de wederopbouw van Palestina. Dus eerst een oplossing voor het conflict, dan voorwaarden en eisen op tafel gooien. Logisch dat nu niemand nauwe banden wilt onderhouden en de Abraham Accords verlopen zijn. Make Europe shine again!
Job 13:5 Laatst gewijzigd door CUFI : 11 augustus 2025 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat deze uitspraak mij doet besluiten dat je inderdaad moslim bent.
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik geloof dat Christus de Mensenzoon is zoals Adam de eerste mensenzoon was. Alleen viel de laatste Mensenzoon niet in zonde. Hoewel ik groot respect voor de moslims en de islam kreeg, neen ik ben geen moslim. Wellicht nog moeilijker dan christen, want veel meer regels zoals 5x per dag bidden. Ik bid gewoon in het geheim, soms meer dan 5 keer soms minder dan 5 keer. Maar mijn levensovertuiging is er wel rond gevormd dat Jezus rondliep en er nooit een beter voorbeeld was. Zelfs Mozes was een moordenaar.
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gruwelijk... ik ga nachtmerries krijgen als ik daar durf aan denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige variaties zijn de vormen van schadelijkheid, maar die zijn afhankelijk van de hoeveelheid halve garen van dezelfde soort. Een paar religieuzen zijn meestal onschadelijk, maar van zodra het een grote groep wordt, beginnen ze gevaarlijk te worden. Moslims leken heel onschadelijk toen ze met weinig waren. We hebben ons daar serieus op miskeken. We hadden nochtans beter kunnen weten met onze eigen katholieke geschiedenis. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 augustus 2025 om 06:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat je hier beschrijft is pure islam. ——- —- In Islam, Adam (Arabic: ???) is regarded as the first human being and the first prophet (Nabi). Muslims believe he was created by God (Allah) and is revered as the father of humanity. Adam and his wife Eve (Hawwa in Arabic) are seen as the first Muslims, as all prophets preached the same faith of Islam Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 12 augustus 2025 om 08:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, ik word nog liever met een moslim dan democraat vergeleken lol. De moslims weten tenminste waar de klepel hangt als de politiek ze blaaskes komt wijsmaken. Hier moogde nog 10001 getuigenissen en bronnen en bewijzen tonen, mensen blijven herhalen wat ze denken beter te weten... Zoals uw hamas plaat na kindermoord door nazi Israel.
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Whatabout the topic?
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat Israel daar een leidende rol wilt innemen, maar daar faliekant in faalt. Daarom nemen de Arabische landen (de Arabische liga van de 2e post) het beter over. Zonder bemoeienissen van het westen. Het is onze strijd niet.
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn alvast geen negroïden, noch mongloïden. Dus het is geen "rassenkwestie".
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de reden waarom ze moeten gesmoord worden voor dat zover komt he.
|
![]() |
![]() |