Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2025, 17:38   #541
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Die is helaas al enige jaren overleden !!
Ik mis 'm ook nog altijd Was een raar verhaal.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2025, 17:42   #542
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Die is helaas al enige jaren overleden !!
Eerder 15 of meer jaar.
Oud 10 augustus 2025, 17:50   #543
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Eerder 15 of meer jaar.
https://forum.politics.be/showthread.php?t=158299

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2025, 18:42   #544
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Sorry, 14 jaar....
Oud 10 augustus 2025, 20:46   #545
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Sorry, 14 jaar....
nauwelijks te geloven dat het al zo lang geleden is, maar inderdaad.
Oud 10 augustus 2025, 21:18   #546
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

heel veel mensen uit de gouden jaren van het forummen, pakweg de jaren voor 2010 (of wanneer heeft Facebook de fora doen leegbloeden?): Pieke, Manta, DaBlacky, Alboreto, ....
Oud 10 augustus 2025, 21:26   #547
Den Ardennees

Standaard

Eddy Bal
Oud 10 augustus 2025, 21:43   #548
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

zou het lang duren voor er een slotje komt op de thread 'wie mis je totaal niet' ?
Oud 10 augustus 2025, 22:30   #549
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
'wie mis je totaal niet' ?
Zolang je niet begint over forumleden (met nicknaam) begint , ik denk ....

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2025, 11:11   #550
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Heeft de moderatie u dat verteld?

Of hoe weet je dat?
Als je een berisping krijgt staat daar altijd zeer goed uitgelegd waarom je die krijgt + een quote naar het bericht dat het probleem veroorzaakte.

In het corona subforum zijn thema's als vrijheid van mening belangrijk. De zogezegd "fascistische" maatregels om bepaalde regels te volgen zijn tegen hun vrije wil en hun recht op vrijheid.

Dan kwam iemand met allemaal fake news af en zei ik dat het leugens waren en kreeg gelijk een rode driehoek en banpunten van die persoon.

Dat bedoel ik met hypocriet: Ze "verdedigen" zogezegd de vrije mening en hun vrijheden, maar vanaf je hun tegenspreek gebruiken ze elk middel om je de mond te snoeren zodat ze hun leugens ongestoord kunnen verspreiden en elke vorm van kritiek wegcensureren... terwijl ze zelf censuur aanklagen... door officiële media dan. Ze geloven wat jefke op "www.fakenews.com" zegt zonder na te denken, basically gewoon iedereen die hun napapegaait is voor hun "bewijs" dat ze gelijk hebben... en dan noemen een journalist met bronnen van wetenschappers leugenaars. Kan het nog hypocrieter? Ik denk het niet.

Het is me ook opgevallen dat die mensen vaak (niet altijd) VB'ers zijn. Ik ga ze niet allemaal over dezelfde kam schermen, want er zijn veel VB'ers waar je ook fatsoenlijk mee kan discussiëren, maar extreemrechtsen die voor "vrijheid" roepen daar moet je ERG voor oppassen. Ze willen enkel vrijheid als het over zichzelf gaat. Ze zouden iemand met een andere huidskleur bvb zonder proces of zelfs nog maar 1 crimineel feit opsluiten obv de combinatie vermoeden + ras.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2025, 11:27   #551
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik mis 'm ook nog altijd Was een raar verhaal.
Ik weet dat hij jaren geleden overleed maar dat er een raar verhaal achter zat wist ik niet (tenzij dat verhaal er eentje is van iemand die veel te jong overleed).
Oud 11 augustus 2025, 11:42   #552
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Als je een berisping krijgt staat daar altijd zeer goed uitgelegd waarom je die krijgt + een quote naar het bericht dat het probleem veroorzaakte.

In het corona subforum zijn thema's als vrijheid van mening belangrijk. De zogezegd "fascistische" maatregels om bepaalde regels te volgen zijn tegen hun vrije wil en hun recht op vrijheid.

Dan kwam iemand met allemaal fake news af en zei ik dat het leugens waren en kreeg gelijk een rode driehoek en banpunten van die persoon.

Dat bedoel ik met hypocriet: Ze "verdedigen" zogezegd de vrije mening en hun vrijheden, maar vanaf je hun tegenspreek gebruiken ze elk middel om je de mond te snoeren zodat ze hun leugens ongestoord kunnen verspreiden en elke vorm van kritiek wegcensureren... terwijl ze zelf censuur aanklagen... door officiële media dan. Ze geloven wat jefke op "www.fakenews.com" zegt zonder na te denken, basically gewoon iedereen die hun napapegaait is voor hun "bewijs" dat ze gelijk hebben... en dan noemen een journalist met bronnen van wetenschappers leugenaars. Kan het nog hypocrieter? Ik denk het niet.

Het is me ook opgevallen dat die mensen vaak (niet altijd) VB'ers zijn. Ik ga ze niet allemaal over dezelfde kam schermen, want er zijn veel VB'ers waar je ook fatsoenlijk mee kan discussiëren, maar extreemrechtsen die voor "vrijheid" roepen daar moet je ERG voor oppassen. Ze willen enkel vrijheid als het over zichzelf gaat. Ze zouden iemand met een andere huidskleur bvb zonder proces of zelfs nog maar 1 crimineel feit opsluiten obv de combinatie vermoeden + ras.
Het zijn nochtans geen VB'ers die mensen opsluiten in de gevangenis zonder dat ze veroordeeld zijn, het is de Belgische staat. Volgens een persmagistraat wordt van die mensen bijna 40 % vrijgesproken. Die mensen hebben dan gratis en zonder enige reden maanden en soms jaren genoten van de mensonwaardige toestand in de Belgische gevangenissen.

Volgens u zouden VB'ers iedereen opsluiten, maar in de realiteit blijkt het de Belgische staat te zijn.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 11 augustus 2025 om 11:44.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2025, 12:09   #553
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het zijn nochtans geen VB'ers die mensen opsluiten in de gevangenis zonder dat ze veroordeeld zijn, het is de Belgische staat. Volgens een persmagistraat wordt van die mensen bijna 40 % vrijgesproken. Die mensen hebben dan gratis en zonder enige reden maanden en soms jaren genoten van de mensonwaardige toestand in de Belgische gevangenissen.

Volgens u zouden VB'ers iedereen opsluiten, maar in de realiteit blijkt het de Belgische staat te zijn.
"zouden" is een werkwoord waarmee men de voorwaardelijke wijs uitdrukt. Dat wil zeggen dat als die situatie zich voordoet er dan gebeurt wat erachter staat. Het betekent niet dat wat ik erachter zeg als een vaststaand feit beschouw. Mijn woorden op die manier verdraaien om me dan tegen te spreken om het op een tegenargument te doen lijken vind ik een beetje zwak eigenlijk.

De Belgische staat sluit niet zo veel mensen zomaar op. "40% wordt vrijgesproken volgens een persmagistraat" klinkt misschien wel wat geloofwaardiger dan "60% wordt opgegeten door een vliegend spaghettimonster volgens een tovenaar van de planeet Mars", maar daar stopt het verschil dan ook.

En ja de gevangenissen zijn blijkbaar geweldig, misschien moet je er eens een jaartje vrijblijvend gaan logeren en uw mening opnieuw neerpennen. En ohja het rechtsysteem is niet zo geweldig in België, beter 1 onschuldige meer in de gevangenis dan 2 schuldigen op straat? het VB heeft nog nooit in een regering gezeten, daarom zal het op niks trekken . Op dat gebied hebben ze nul ervaring, nul dingen bewezen, en nul prestaties, net zoals al hun partijleden.

Laatst gewijzigd door IJsboer : 11 augustus 2025 om 12:09.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2025, 13:05   #554
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"zouden" is een werkwoord waarmee men de voorwaardelijke wijs uitdrukt. Dat wil zeggen dat als die situatie zich voordoet er dan gebeurt wat erachter staat. Het betekent niet dat wat ik erachter zeg als een vaststaand feit beschouw. Mijn woorden op die manier verdraaien om me dan tegen te spreken om het op een tegenargument te doen lijken vind ik een beetje zwak eigenlijk.

De Belgische staat sluit niet zo veel mensen zomaar op. "40% wordt vrijgesproken volgens een persmagistraat" klinkt misschien wel wat geloofwaardiger dan "60% wordt opgegeten door een vliegend spaghettimonster volgens een tovenaar van de planeet Mars", maar daar stopt het verschil dan ook.

En ja de gevangenissen zijn blijkbaar geweldig, misschien moet je er eens een jaartje vrijblijvend gaan logeren en uw mening opnieuw neerpennen. En ohja het rechtsysteem is niet zo geweldig in België, beter 1 onschuldige meer in de gevangenis dan 2 schuldigen op straat? het VB heeft nog nooit in een regering gezeten, daarom zal het op niks trekken . Op dat gebied hebben ze nul ervaring, nul dingen bewezen, en nul prestaties, net zoals al hun partijleden.
Ik probeer dat te doen als ervaringsdeskundige; zo heb ik 2 maal in de begijnenstraat 4 maanden in voorarrest gezeten, 2 maand in de gevangenis van Wortel, 2 maand met een bandje thuis en 2 maand op halve vrijheid in, opnieuw, de Begijnenstraat. Alles bijeen geteld, 14 maanden.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik niet teveel moeite moet doen, zeker hier niet, want de jongens die nooit hebben binnen gezeten die weten het (zoals gewoonlijk) allemaal beter.
Oud 11 augustus 2025, 19:41   #555
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Koenaerd Depuydt is al sinds januari weg. Ik mis die puntige humor.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2025, 07:30   #556
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Koenaerd Depuydt is al sinds januari weg. Ik mis die puntige humor.
[puntig] --> etymologie: punt, scherp ... afgeleid van

nou ja, ik mis zijn totaal-naast-de-kwestie-maar-ik-wil-tonen-dat-ik-iets-van-taal-ken -attitude totaal niet.
Oud 12 augustus 2025, 08:45   #557
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wappies... totaal hopeloos. We gaan ze zo moeten verslijten.
Citaat:
Het is me ook opgevallen dat die mensen vaak (niet altijd) VB'ers zijn.

Juist. Er is een heel grote overlap tussen de groep extreem-rechtse malcontente klaagzeikers en de Wappies. Die hebben veel Weltschmertz door problemen die ze zichzelf aanpraten.

Citaat:
Ik ga ze niet allemaal over dezelfde kam schermen, want er zijn veel VB'ers waar je ook fatsoenlijk mee kan discussiëren,
...

Echt ? Daar valt op het forum dan toch niet veel van te merken... 2/3 van hun reacties bestaat uit klaagzeikerij tegen de makak en dat heel de maatschappij rot is.

Citaat:
...
maar extreemrechtsen die voor "vrijheid" roepen daar moet je ERG voor oppassen. Ze willen enkel vrijheid als het over zichzelf gaat. Ze zouden iemand met een andere huidskleur bvb zonder proces of zelfs nog maar 1 crimineel feit opsluiten obv de combinatie vermoeden + ras.
Geen speld tussen te krijgen !
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2025, 11:03   #558
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De schoofzak is ook al een tijdje verdwenen, om juist te zijn, 2 maanden.
Z'n laatste post was 9 juni 2025.

Iemand iets gehoord van onze gepensioneerde ambtenaar?
Jij moet dat toch weten als lid van de partijraad ? Schoof zijn functie in de partij (partijwoordvoerder op politics.be en schrijver van de debatfiches voor de partij) is toch nooit vacant geweest ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2025, 22:00   #559
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
[puntig] --> etymologie: punt, scherp ... afgeleid van

nou ja, ik mis zijn totaal-naast-de-kwestie-maar-ik-wil-tonen-dat-ik-iets-van-taal-ken -attitude totaal niet.
oh ge moet daar doorkijken, het was soms best wel hilarisch.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2025, 22:02   #560
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jij moet dat toch weten als lid van de partijraad ? Schoof zijn functie in de partij (partijwoordvoerder op politics.be en schrijver van de debatfiches voor de partij) is toch nooit vacant geweest ?
Hij zit misschien in ne camper ergens in Europa,... dat schijnt populair te zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be