![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4941 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom raar?
https://en.wikipedia.org/wiki/Al_Khaleej_(newspaper) Citaat:
het Engels zodat de hele wereld het verhaal kan lezen. ![]()
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 augustus 2025 om 19:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4942 | |
|
![]() Citaat:
Zolang dat niet is bereikt duw ik de sneeuwbal beetje bij beetje de berg af en kijk of hij ooit groot genoeg wordt. Vervolgens komen we bij de vaststelling dat niemand buiten ikzelf kan weten hoeveel sneeuw er ligt en hoe steil de helling is. 'Sneeuw' is er genoeg en de helling is ook steil genoeg. Ik zie het onvermijdelijke gebeuren
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 augustus 2025 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4943 |
|
![]() dubbel
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 augustus 2025 om 19:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4944 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#4945 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bekijk het als; ik ga mijn leven vergooien en mogelijk, vanwege de meegebrachte stress, danig inkorten maar dat ga ik allemaal doen om iets abstract als excuses te krijgen. Vandaar dat ik denk dat dat niet uw belangrijkste drijfveer is. Maar dat is uw zaak. Als u uw ellende ten gelde wil proberen maken mag u dat natuurlijk. Ik denk alleen dat het zuurverdiende centen worden. Als ze er al komen. Citaat:
In uw geval zie ik u echter een sneeuwbal de berg opduwen. En dan wordt die ook groter. Maar dan wordt het met elke gewonnen meter ook moeilijker. En uiteindelijk kan u hem niet meer houden en rolt hij, u opslorpend, terug naar beneden. Ik blijf erbij; geef het op. Get a life. Maar dat is natuurlijk enkel maar raad. Geen bevel. Verder ga ik proberen me in deze draad afzijdig te houden. Ik kan toch niet meer doen dan u raad geven die u (wat natuurlijk uw goed recht is) toch niet opvolgt. Succes dus!!
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 21 augustus 2025 om 07:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4946 |
|
![]() In het begin niet. De eerste zetjes moet je steeds zelf doen.
Voorts zie ik het de goede richting uitgaan, nog wat zielige pogingen van wat ezels die achter de wortel voor hun neus aangaan en een toename van mensen die beseffen dat de fiscus hier wel zeer grof met de haren heeft getrokken. We zullen wel zien wat de maanden na de vakantie brengen. Ik hoop dat ik mijn beste kaarten niet hoef uit te spelen.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 21 augustus 2025 om 08:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4947 |
|
![]() Hierzie, JD in een notedop, stel hem een simpele vraag en ge krijgt geen antwoord, enkel verwijten.
![]() |
#4948 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je propt er dertien jaar lang een draad over vol, je laat er een boek over schrijven, je komt er mee in alle kranten, je zoekt hulp op internet voor de problemen met de fiscus, er wordt aan een filmscenario gewerkt... Kortom: geen moeite is voor jou te groot om je probleem onder de aandacht te brengen. En dat mag. Maar als diezelfde mensen (die je artikels lezen, je boek kopen, je draad mee vol zeveren, in de toekomst naar je film gaan kijken,...) dan vragen wat je drijft mogen ze net dat niet geweten hebben... Dat is op zijn minst heel raar eh Johan. Je gooit hier ei zo na je hele leven online, inclusief alle financiële beslommeringen, maar als we dan vragen wat je nog drijft is het plots "als ik dat weet is het voldoende". Dat vind ik eerlijk gezegd niet fair. Je vraagt aandacht, je krijgt aandacht, dan moet je er ook mee kunnen leven dat je een publiek figuur wordt en er vragen komen naar het waarom van je strijd.
![]() |
![]() |
#4949 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar naarmate de tijd verstrijkt krijg ik steevast de indruk dat hij zich gewoon masochistisch-wellustig wentelt in de miserie die hij zichzelf op de hals gehaald heeft.
![]() |
![]() |
#4950 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4951 | |
|
![]() Citaat:
Niet juist. Omdat hij belastingen moet betalen die hij niet verschuldigd is. Beetje gek zijn doet geen zeer. Zou jij belastingen betalen die je niet verschuldigd bent? Ze hebben mijn centen 13 jaar lang mogen 'lenen' aan een hoge intrestvoet - het werd een beetje tijd dat ze dat terugbetaalden nietwaar? Gezien de aandacht dat de zaak krijgt ... blijkbaar veel. ![]() Misdaad is misdaad en als die dan nog worden bedreven door een overheidsdienst is dat een extra reden om te volgen.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 21 augustus 2025 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4952 |
|
![]() En de ezel, hij hapte naar de wortel ..
![]() |
#4953 | |
|
![]() Citaat:
We gaan er daar binnen enkele maanden 5000 van maken. Moet toch kunnen?
![]() |
![]() |
#4954 | |
|
![]() Citaat:
Deze draad is een voorbeeld hoe mensen zich helemaal moeten heruitvinden om te overleven. Van 100% technisch profiel naar .. 100% 'grijze zone papieren wereld' profiel. 15 jaar rondwandelen in overheidsdiensten en vaststellen wat daar aan de gang is kan nooit ongedaan gemaakt worden. Wie ik 15 jaar geleden was heeft niks meer te maken met wie ik nu ben. En dat wat jij 'abstract' noemt, is dat zo abstract? Is geloofwaardigheid van politici, overheidsdiensten en justitie zo 'abstract'? Het zijn de peilers van een rechtsstaat en als ik ( dank zij mijn dossier(?) ) rond mij kijk is daar in België een hele hoop werk te verrichten. Het gaat dus om veel meer dan een excuus en rechtvaardige schadevergoeding. Er zit wat grondig fout bij overheidsdiensten en ik heb het niet alleen over gebrek aan kennis bij de mensen die dossiers behandelen maar ook over een overkoepelende en overal heersende mentaliteit. Waarom denk je dat 9 op10 posters in deze draad zo hevig te keer gaan zonder wezenlijk iets aan te tonen? Ik moet geen namen noemen, wie die zijn is duidelijk genoeg. Dank zij dit dossier en een doorgedreven doorlichting door onafhankelijk mensen kan dit worden aangetoond. En dat gaan we dan ook doen. En … ja, ik ben geworden wie ze van mij hebben gemaakt. Erg hé? ![]() En vroeger? Met veel aandacht voor de jeugd en hun dromen. Een cursus opgemaakt begin jaren 2000. https://drive.google.com/file/d/1bD1...ew?usp=sharing
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 22 augustus 2025 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4955 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even iets anders dan bezoekers in een draad: mag ik vragen hoeveel exemplaren er van je boek verkocht zijn? En zo ja: wil je er ook op antwoorden?
![]() |
![]() |
#4956 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me alleen af of jij met jou verhaal daar iets aan gaat kunnen veranderen. En ik vrees ervoor. Er spelen immers veel grotere krachten dan jou verhaal. Heeft de publicatie van je boek al iets (merkbare veranderingen) teweeggebracht? Dus volgens mij is het een strijd tegen windmolens. Maar ik gun u die strijd. En wens u veel succes. Volgens mij zijn er echter betere keuzes. Maar die kan ik natuurlijk niet voor u maken. Go get 'em, boy!!!
![]() |
![]() |
#4957 | ||
|
![]() Dat is dan nog zacht uitgedrukt.
Citaat:
Yep, en die grote krachten spelen vals spel. Zaak is om andere grote krachten te overtuigen om die valsspelers te ontmaskeren. Citaat:
Na het boek was de fiscus er als de kippen bij om na verschenen artikels in kranten te verklaren dat ze alle procedures tegen mij hadden gewonnen. Dat heeft wel toen wel geen goed gedaan aan de geloofwaardigheid van het boek. Vandaag keren die uitspraken van de woordvoerder zich echter wel tegen de fiscus gezien de bewijzen dat ze gewoon liegen nu openbaar zijn geworden.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 22 augustus 2025 om 21:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4958 | |
|
![]() Citaat:
Het zou een beetje onnozel zijn om daar nu geen 4 -hopelijk zeer hectische ![]() Alles is duidelijk en indien verantwoordelijken in die relatief korte periode niet reageren is dat een statement dat kan tellen. Soit, we zien wel wat voor mensen het zijn.
![]() |
![]() |
#4959 | |
|
![]() Citaat:
Volgens mij is er meer dan één boek verkocht maar verder heb ik er geen flauw idee van. Heb jij een exemplaar?
![]() |
![]() |
#4960 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |