![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar jij dat complot blijft halen is mij een raadsel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gevonden op het net:
Toetstechniek voor docenten (4a): nakijken. Er bestaat nog software die werken op juistheid/eerlijkheid kan controleren. Geen idee meer van welke dat zijn daar ik niet meer schoolgaand ben. ![]() p.s. Ik val in herhaling als ik schrijf dat er al verschillende landen zijn waar men AI & ChaGPT verboden heeft. Frankrijk en Duitsland overwegen ChatGPT te verbieden En dat zal niet alleen gaan om examenvragen maar ook voor bepaalde fotobewerkingssoftware en andere duistere software. Best leuk als de les die bezig is u geen bal aanstaat. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 29 augustus 2025 om 11:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De voorzitter van de examencommisie voor de toelatingsproeven tot arts,dierenarts en tandarts heeft eerder deze week zijn funkties neergelegd...
Hij was al TIEN JAAR in die functie.... https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/08...ncommissie-na/ Uiteraard,als er op de opstartende juridische onderzoeken effectief zaken zouden volgen zal hij mogen hopen hoogstens als getuige te zullen worden opgeroepen....maar het valt te vrezen.... Wij,de burgers die al die grapjes en die grapjasjes betalen mogen ons ondertussen vragen beginnen stellen over de MORALITEIT van een ons nog onbekend aantal van die kandidaten die met alle mogelijke middelen probeerden in de studies van de vernoemde beroepsgroepen toe te treden Ik hoop overigens dat de Minister als een van haar eerste maatregelen zal nemen de bepaling dat een voorzitter van die commissie,en de leden ervan,hoogstens 4 jaar na elkaar mogen zitting hebben en bovendien voor minstens 1 periode van 4 jaar uitgesloten zijn van zitting daarna....Meer nog,dat iedere 2 jaar de helft van het collega er uit vliegt om vervangen te worden...met uitdrukkelijke uitnodiging naar mensen buiten de overheid om en zelfs van buiten het vakgebied,om te komen zetelen (niks moet gratis hé) Deze commissie moet geen "beleid" zitten bedenken,gewoon op hun qui vive blijven dat alle examens neutraal,niet manipuleerbaar,en dus met geldige resultaten,verlopen..... De maatschappij verandert,gestelde lichamen riskeren teveel "necroos" te worden terwijl ondertussen de vliegen vrolijk zoemen...
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 29 augustus 2025 om 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is weer eens iets nieuws. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de speelplaats *blablablabla* ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straks tijdens een operatie:
Verpleegster, klem die aorta eens even af en geef me mijn pc, even chatgpt consulteren hoe het nu verder moet.
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
expliciet niet geblokkeerd worden van de examencommissie? In Brugge wou men Chat GPT blokkeren , die hadden die mogelijkheid in huis, doch dat werd verboden door de examencommissie zelf? Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 29 augustus 2025 om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pas op, dat past niet in Kaproen zijn narratief.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij hebben namelijk teveel rondverteld dat je Chat GPT kon gebruiken ,zodat er honderden kandidaten wisten ,dat je Chat GPT kon gebruiken. Daarom ook dat er honderden meer geslaag waren dan anders. Maar de grote meerderheid wist niet dat je Chat GPT kon gebruiken tijdens het examen en die waren gehandicapt tegenover diegen die het wel wisten. Dat is wat ik oneerlijk vind aan dit examen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarvoor dient dit toelatingsexamen?
Zodat studenten geschikt bevonden worden om de richting geneeskunde en de opleiding tot arts aan te kunnen. Degenen die slagen zouden dus allemaal aan de opleiding tot arts mogen beginnen? Nee, hoor, de politiek bepaalt door een rangschikking wie de opleiding mag starten, de politiek bepaalt hoeveel studenten arts mogen worden. ![]() De klagende studenten zijn degenen die geslaagd zijn voor het toelatingsexamen maar door de rangschikking uit de boot vallen en zij eisen een onderzoek omdat ze vermoeden dat er massaal chatgpt fraude is gepleegd waardoor er meer studenten geslaagd zijn dan in werkelijkheid waardoor zij in de rangschikking zakten en dus nu niet mogen starten aan de artsenopleiding. Sinds 2015 is arts een officieel knelpuntberoep en we hebben gezien waartoe die politieke rangschikking met beperking voor de artsenopleiding leidde: een tekort aan (huis)artsen, tekort aan ziekenzorg en zelfs patiëntenstop. Waarom beperkt de politiek dan nog steeds de opleiding voor het knelpuntberoep van arts door rangschikking?? Behalve natuurlijk het absurde om geslaagde studenten van het toelatingsexamen door een rangschikking te verbieden om de artsenopleiding te beginnen?! Dat nva-minister zuhal de mier daar eens antwoord op geeft! Het nva-afbraakbeleid van kwalitatieve gezondheidszorg door artsen tekort voor het knelpuntberoep is niet bevorderlijk voor de volksgezondheid. En worden ingeweken, anderstalige artsen uit de hele wereld ook onderworpen aan examens om het beroep van arts te mogen uitoefenen? Of hoeft dat niet? ![]()
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Examencommissie: onvoorstelbaar amateurisme !
Birgitte Schoenmakers , lid v.d. commissie: "Er hoeft niet eens een echte controle te zijn. Als er zoveel op het spel staat, is het "overwicht" om te spieken altijd dezelfde. Lees: heel laag ! Zuhal Demir heeft het overheidsagentschap Ahovoks aangesteld om ELK examen onder de loep te nemen Zo moet het zijn ! Bravo Zuhal !!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Examencommissie: onvoorstelbaar amateurisme !
Birgitte Schoenmakers , lid v.d. commissie: "Er hoeft niet eens een echte controle te zijn. Als er zoveel op het spel staat, is het "overwicht" om te spieken altijd dezelfde. Lees: heel laag ! Zuhal Demir heeft het overheidsagentschap Ahovoks aangesteld om ELK examen onder de loep te nemen Zo moet het zijn ! Bravo Zuhal !!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De vlaamse nva-roverheid zelf stelde dat het niet nodig was om de internettoegang af te sluiten tijdens het toelatingsexamen. Zij gaven de studenten dus zelf de mogelijkheid tot spieken met chatgpt! Foei, zuhal, als minister had zij univs en scholen waar dit toelatingsexamen werd afgenomen moeten verplichten dat er tijdens dit examen geen internettoegang mogelijk was, dan kon en was er ook niet met chatgpt gefraudeerd. ![]() Zo moest dat zijn!! Zuhal de mier-nva gaat nu onderzoeken wat haar eigen schuld is en dat is de kat zelf bij de melk zetten en dan de kat straffen omdat ze van de melk drinkt.... ![]() Wat vindt gij er trouwens van dat studenten WEL slagen voor het toelatingsexamen maar dan toch NIET aan de artsenopleiding mogen beginnen door de rangschikking van de politiekers met als gevolg een tekort voor het knelpuntberoep van arts waardoor de medische zorgverlening en volksgezondheid in het gedrang komt?
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. Laatst gewijzigd door dalibor : Gisteren om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als zo'n commissie niet in staat is om zelf zo'n zaken in te zien, dan zijn de leden niet waard om in zo'n commissie te zetelen. Net alsof een minister zich met zulke dingen moet bezig ouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of ga je zeggen: ik gebruik de middelen die mij TER BESCHIKKING GESTELD WERDEN omdat anderen dat ook doen ? Stel U voor dat iemand de antwoorden luidop voorleest. Wat doe je ? Je oren dichtstoppen om het vooral niet te horen ? Er is een verschil tussen fraude organiseren op voorhand, dingen doen die expliciet verboden werden, en de computer die ter jouwer beschikking staat gebruiken zonder blozen natuurlijk. Want je weet niet of men erop zal tikken of niet. En als je het NIET gebruikt, ben je gewoon geflest ten opzichte van alle kandidaten die het wel zullen gebruiken en waar niks over gezegd zal worden. Ideaal gezien zou er maar 1 juiste handeling zijn: uw hand opsteken, en zeggen dat er een probleem is omdat die computers internet toegang hebben en vragen of men dat nu moet gebruiken of niet.
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat je een examen aflegt met pen en papier, je opent het vragenblad, en daar zitten paginas tussen met de oplossing. Je weet dat iedereen die paginas met oplossingen heeft. Ga jij braaf dat blad met oplossingen links laten liggen als het een wedstrijd is en al uw kansen verknoeien ? Hier waren de mogelijkheden geboden door de EXAMEN MACHINE he, niet iets dat je zelf had meegebracht.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : Gisteren om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welnee, dat kan best met computers, maar men moet natuurlijk die machines afsluiten van het internet he.
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aangezien ze niet goed was, ben ik met haar meegegaan. Na 3 kwartier wachten in de wachtzaal, was het aan haar. Toen ze vertelde wat ze voelde, zegde de arts: kan je morgen terugkomen, want ik weet zo niet direct wat te doen en onze netwerkverbinding is vandaag stuk. Om het op te zoeken heb ik netwerk toegang toe, morgen is dat terug in orde.
![]() |