![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En bij diegenen die op het Vlaams Belang stemmen ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen N-VA affiche = met boetes afgedwongen renovatieplicht en boetes als je kachelattest niet 2-jaarlijks ( aardgas) of jaarlijks ( mazout) is gereinigd.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 23 september 2024 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De C was zelfs gemakkelijk. Dubbel glas, goed geïsoleerd dak en achtergevel, een een condensatie aardgasketel. Het meeste verlies nu is de voorgevel, waar we niks aan mogen veranderen "dankzij" een andere wettelijke regeling. Anders had er nu 15 cm dikke crepi tegen gezeten.
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rijwoningen zijn geen vrijstaande woningen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dank u voor deze waardevolle informatie
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welkom vleermuis...
https://www.raadvanstate.nl/uitsprak...02103977-1-r2/ Bij besluit van 11 november 2019 heeft het college van gedeputeerde staten van Utrecht een last onder dwangsom opgelegd aan IsoSun B.V. om herhaling van de overtreding van de zorgplicht van artikel 1.11, eerste lid, van de Wet natuurbescherming te voorkomen. Het na-isoleren van spouwmuren is een van de manieren waarop de CO2-uitstoot kan worden verminderd en klimaatdoelen kunnen worden behaald. Tegelijkertijd kan het na-isoleren leiden tot nadelige gevolgen voor verschillende beschermde soorten vleermuizen, waaronder de kleine dwergvleermuis. Deze soort houdt zich vaak in spouwmuren op en komt vrijwel overal in Nederland, en ook in Utrecht, voor. Deze zaak gaat over de vraag of IsoSun, dat zich toelegt op het na-isoleren van spouwmuren van woningen van particulieren, met haar werkwijze voorafgaand aan de na-isolatie de zorgplicht in artikel 1.11 van de Wnb heeft overtreden door niet de noodzakelijke maatregelen te treffen om nadelige gevolgen voor vleermuizen te voorkomen. ...vaarwel vleermuis. In Nederland beslist een rechter dat men spouwmuren niet mag isoleren als vleermuizen nest dragen. https://www.plusisolatie.nl/vleermuis-in-spouwmuur.html
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als men leest hoe moeilijk zelfs hoogopgeleide tweeverdieners het hebben met het financieren en de administratie van (ecologische) renovaties dan begrijpt men wel waarom zoveel bouw- en renovatiebedrijven over kop gaan. De halve bevolking is gewoon verlamd door de manier waarop de politici de problemen aanpakken. We worden bestuurd door een bende parvenu's die totaal geen voeling meer hebben met de meerderheid van de bevolking of simpelweg voor de bouwprojectoren rijden. Versta me niet verkeerd, ik ben voor verdichting, maar het gebeurt op de verkeerde manier. Ik zie amper leefbare bouwprojecten. 95% staat langs de drukste (spoor)wegen, op brownfields die er zelden groener op worden, ... . Als men dat vergelijkt met hoe men in de jaren 1980 massaal sociale (koop)woningwijken bouwde die tegenwoordig als villawijken worden aanzien ... . (Niet dat ik nog meer ruimte wil aanslaan, er moet afgebroken worden.) Er is wel wat veranderd. Iets heeft ons uit elkaar gespeeld ... .
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kreeg voor veel investeringen zelfs subsidies. Mijn huis is van 1990
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem met hoogopgeleiden is dat ze te veel sympathie hebben voor leeftijdgenoten die ook hoog opgeleid zijn. Ze gaan er voor. Ze vinden het normaal dat een EPC attesteur moet betaald worden. Ze vinden het OK dat asbestcertifators voor hun muggenziftenrapport een serieuze rekening mag presenteren. Ze hebben geen probleem met dat het economisch plaatje niet klopt want ze blijven in de groepswaan dat er ecologisch voordeel is aan elektrificatie. Ze zijn bereid negatieve injectietarieven van hun zonnepanelen te betalen. Ze geloven dat je met thuisbatterij en zonnepanelen je huis kan verwarmen.
De architecten, EPC en asbestcerticateurs, ingenieurs, studiebureau's, projectontwikkellaars, elektriciens, adviesbureau's, klimaatambtenaren en stedenbouwkundigen zijn hun soortgenoten met hoge diploma's waar ze veel respect en sympathie voor hebben. Ze verbrassen zelfs het geld van hun ouders en grootouders aan deze parasieten omdat ze zelf parasiteren. Hun Tesla ruilen ze in voor elektrische Hyundai. Wie en hoe hun Tesla recycleert zal hun worst wezen, als het maar niet in achtertuin gebeurt. Dit zijn de groen jobs waar Wouter Van Besien het over had. O tempora, o mores! Senatus hæc intellegit, Consul videt; hic tamen vivit. vivit? immo vero etiam in Senatum venit, fit publici consili particeps, notat et designat oculis ad cædem unum quemque nostrum!
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanaf maart heb ik batterijen geplaatst. Momenteel injecteer ik, ondanks mijne plug-in hybride, nog op het net. Hoe het gaat zijn met het verwarmen op zonne-energie moet ik nog effe afwachten, momenteel doen wij alles op zonne-energie, de was, de strijk, het koken, de airco, de ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij gelooft dat niet? Dan ga eens eentje bezoeken. Bij nieuwbouwwoningen is al een tijdje een bijna-energieneutrale (BEN) woning verplicht, of niet? Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : Gisteren om 15:59. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oops, blijkbaar niet. Ze zijn niet energieneutraal maar bijna. Ze zijn ook vergeten dat het verhaal van de terugdraaiende teller afloopt. Nu komt het verhaal van kwartierprijzen. In de zomer betalen voor injectie tenzij je airco hebt naar het vermogen van je piekvermogen van je PV's. In de winter kan je als je veel geluk hebt 24 uur doorkomen met PV en thuisbatterij. Als er echter 10 dagen na elkaar geen zon is dan is het dokken op je energiefactuur. De thuisbatterij mag niet te lang onder kritiek niveau blijven want dan gaat ze te snel kapot.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : Gisteren om 16:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |