Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2025, 22:16   #4681
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Lol

Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2025, 00:11   #4682
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Supreme Court lifts restrictions on ‘roving’ ICE raids in Los Angeles
Oud 9 september 2025, 00:16   #4683
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Lol

Wat jij niet beseft, is dit: zolang de regering Trump blijft deliveren op gebieden die voor Joe Sixpack cruciaal zijn (grenzen, migratie, misdaad), mag je afkomen met wat je wil, Joe Sixpack zal de schouders ophalen en verder Trump blijven steunen.

En weet je waarom? Omdat hij (en wij trouwens ook) al decennia wacht op een regering die die problemen écht aanpakt.
Oud 9 september 2025, 07:06   #4684
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wat jij niet beseft, is dit: zolang de regering Trump blijft deliveren op gebieden die voor Joe Sixpack cruciaal zijn (grenzen, migratie, misdaad), mag je afkomen met wat je wil, Joe Sixpack zal de schouders ophalen en verder Trump blijven steunen.
Ik weet niet of hij delivered he, of daar gewoon maar een reality TV show van draait. Nu ja, je hebt waarschijnlijk gelijk, zolang hij Joe Sixpack DOET GELOVEN dat hij zijn problemen oplost met een TV show, zal hij er veel bij de neus nemen.

Een van de eerste stappen is natuurlijk om de daadwerkelijke waarnemingen weg te doen, en de illusies als werkelijkheid voor te stellen. Elke populistische dictator doet dat he (in tegenstelling tot een aristocratische dictator). Het begint echt serieus verkeerd te gaan wanneer de werkelijkheid te opdringerig verschillend is van de illusie, want men moet nijdiger en nijdiger optreden tegen mensen die zien wat is.
Oud 9 september 2025, 07:08   #4685
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Lol

Dat weet iedereen, maar een verjaardagskaartje naar uw vrienden sturen is geen misdaad he. Iedereen WEET dat Epstein en Trump goed overeenkwamen, zoals Epstein met gans de Jet Set goed overeenkwam. Hij was incontournable als je bij de hippe rijkemensenwereld wilde horen.
Oud 9 september 2025, 09:17   #4686
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Clinton vloog 27 keer met de 'Lolita Express' ... onder meer naar ... België ...

Wel ja, het zou mij absoluut niet verwonderen mocht Clinton in De Lijst van predatoren voorkomen.
Het zou mij evenmin verwonderen mochten Nixon, Biden en Trump hem daarbij vergezellen.

Maar mijn vermoedens zijn géén BEWIJS, nog lang niet.

Oud-presidenten van wie ik écht verbaasd zou zijn dat ze ook op De Lijst staan:

Ford, Carter, Reagan, Bush (Sr. & Jr.), Obama.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2025, 09:23   #4687
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En weet je waarom? Omdat hij (en wij trouwens ook) al decennia wacht op een regering die die problemen écht aanpakt.

Het ziet er toch naar uit dat "Joe Sixpack" ook nogal wat belang hecht aan housing, inflation en jobs.

Een niet onmiddellijk verwaarloosbaar deel van the "MAGA"-Movement blijkt bovendien niet weinig belang te hechten aan transparency.

Ik heb niet bepaald de indruk dat Trump op dat vlak aan het deliveren is.

Maar misschien raadpleeg ik wat dat betreft de 'verkeerde' bronnen.

Oud 9 september 2025, 09:24   #4688
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik weet niet of hij delivered he, of daar gewoon maar een reality TV show van draait. Nu ja, je hebt waarschijnlijk gelijk, zolang hij Joe Sixpack DOET GELOVEN dat hij zijn problemen oplost met een TV show, zal hij er veel bij de neus nemen.

Een van de eerste stappen is natuurlijk om de daadwerkelijke waarnemingen weg te doen, en de illusies als werkelijkheid voor te stellen. Elke populistische dictator doet dat he (in tegenstelling tot een aristocratische dictator). Het begint echt serieus verkeerd te gaan wanneer de werkelijkheid te opdringerig verschillend is van de illusie, want men moet nijdiger en nijdiger optreden tegen mensen die zien wat is.
2!

Oud 9 september 2025, 09:37   #4689
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kijk, als ge zo het zwijn uithangt met uw vrienden, dan moet ge niet verschieten dat ge enkel nog maar smeerlappen overhoudt he.

https://www.pbs.org/newshour/nation/...-hyundai-plant
Oud 9 september 2025, 09:43   #4690
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Hoewel het al op 22/08 gebeurde, wordt er in de internationale "main-stream-pers" nog steeds angstvallig over gezwegen.

Iryna Zarutska, een Oekraïense vluchtelinge, werd door Decarlos Brown Jr. langs achter aangevallen, en vermoord door messteken in de hals.

Deze laatste is zo'n gevaarlijk individu. Maar hij zal wel gewoon verward zijn geweest.

https://pjmedia.com/athena-thorne/20...eyond-n4943417

Even 'googelen' leverde alvast reeds het volgende op:

https://edition.cnn.com/2025/09/08/u...e-contd-digvid

https://www.bbc.com/news/articles/cgknxyl77x6o

https://www.independent.co.uk/news/w...-b2822782.html

https://www.nieuwsblad.be/buitenland.../89051802.html

https://www.hln.be/buitenland/vs-ges...tram~ad615e6e/

Oud 9 september 2025, 10:28   #4691
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Klopt niet. Joe Sixpack staat enkel nog achter Trump omdat Joe Sixpack blind gehouden wordt voor

- onbetaalbare medische zorg
- de hoge inflatie (een stokpaardje die trouwens mee voor zijn verkiezing heeft gezorgd)
- de gevolgen van zijn blinde deportatiepolitiek
- de gevolgen voor de handelsrelaties op lange termijn
- de teloorgang van de arbeidsmarkt
- de explosie van de staatsschuld

Dus ja, hij pakt de illegale immigratie aan en dat valt op zich wel toe te juichen, maar door zijn desinformatiecampagnes beseft Joe Sixpack niet wat voor ramp er op hem afkomt. Mij niet gelaten hoor, ik heb daar helemaal geen probleem mee. Maar kom niet af met Donald Trump die de problemen aanpakt voor Joe Sixpack want dat doet hij niet. Hij maakt ze erger.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2025, 10:32   #4692
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Hier, na bijna een maand;

https://www.hln.be/buitenland/vs-ges...tram~ad615e6e/
Oud 9 september 2025, 10:36   #4693
gunter5148

Standaard

Ja, inderdaad. Allemaal artikels van vandaag. Bijna een maand na de feiten.
Wereldwijd bekend, deze afschuwelijke misdaad. Alleen moet de MSM onverklaarbaar lang wachten om het ook in hun nieuws-cycle op te nemen.

Allez, niet onverklaarbaar. Het past gewoon niet in hun woke-narratief, dus hebben ze het dood proberen te zwijgen.

Maar de wereldwijde afschuw op de volks-media was niet langer weg te steken.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 9 september 2025 om 10:44.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2025, 10:42   #4694
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wereldwijd bekend, deze afschuwelijke misdaad. Alleen moet de MSM onverklaarbaar lang wachten om het ook in hun nieuws-cycle op te nemen.
Wie zich de moeite getroost dat ‘onverklaarbaar lang’ te onderzoeken en vervolgens het resultaat van zijn/haar onderzoek bekend te maken, kan & mag alleszins op mijn steun & sympathie rekenen.

Laatst gewijzigd door djimi : 9 september 2025 om 10:50.
Oud 9 september 2025, 10:44   #4695
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Klopt niet. Joe Sixpack staat enkel nog achter Trump omdat Joe Sixpack blind gehouden wordt voor

- onbetaalbare medische zorg
- de hoge inflatie (een stokpaardje die trouwens mee voor zijn verkiezing heeft gezorgd)
- de gevolgen van zijn blinde deportatiepolitiek
- de gevolgen voor de handelsrelaties op lange termijn
- de teloorgang van de arbeidsmarkt
- de explosie van de staatsschuld

Dus ja, hij pakt de illegale immigratie aan en dat valt op zich wel toe te juichen, maar door zijn desinformatiecampagnes beseft Joe Sixpack niet wat voor ramp er op hem afkomt. Mij niet gelaten hoor, ik heb daar helemaal geen probleem mee. Maar kom niet af met Donald Trump die de problemen aanpakt voor Joe Sixpack want dat doet hij niet. Hij maakt ze erger.
Inderdaad. Bovendien is de fascistoide manier van alles wat niet in de pas marcheert op alle mogelijke wijzen, voorlopig nog zonder teveel fysiek geweld, sociaal te vermoorden, een signaal dat op groot en gekend gevaar wijst. Kritiek en realiteit zijn dingen die niet in een Pravda achtige wereld passen.

Het toejuichen van het verwijderen van Tom Hanks bijvoorbeeld van een of andere West Point prijs. Dit zijn universeel gekende tekenen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 september 2025 om 10:45.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2025, 10:45   #4696
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wereldwijd bekend, deze afschuwelijke misdaad.
De meest normale zaak in de USA he. Het is enkel omdat het voor de verandering eens een Oekrainse is dat het "nieuws" zou zijn.
Oud 9 september 2025, 10:48   #4697
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) Epstein niet, Clinton misschien wél (hoewel we daar tot nu toe niks over wéten).

2) Je weet goed genoeg hoe zeer ik walg van seksuele predatoren en zéker als daar kinderen/té jonge mensen bij betrokken zijn, én bovendien waarom precies.

Maar ik kijk daarom nog niet direct uit naar 'mob justice'.
Dat is zoiets waarvan we misschien wel weten waar(mee) het begint, maar nooit waar(mee) het eindigt.
Naar mijn goesting zijn er al meer dan voldoende van dergelijke dingen.

Ik geef inzake "Epstein/Maxwell/.../.../..." nog steeds de voorkeur aan 'de wettelijke weg'.

3) Ik blijf ook erg voorzichtig maar blijf toch hopen dat De Lijst die de slachtoffers beloofden op te maken uiteindelijk zal leiden tot 'Justice' (ja, mét hoofdletter).

Mee eens.

Niet vergeten dat het voldoende was om een grotesk indianenverhaal te lanceren over een pizzeria in New York waar ze satanische rituelen en pedofilie bedreven om het MAGA volkje te laten schuimbekken.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2025, 10:48   #4698
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wie zich de moeite getroost dat ‘onverklaarbaar lang’ te onderzoeken en vervolgens het resultaat van zijn/haar bekend te maken, kan & mag alleszins op mijn steun & sympathie rekenen.

Voor een afschuwelijk feit als dit bijna een maand lang wachten om het wereldkundig te maken, terwijl het wereldwijd dus al bijna een maand bekend is, dat is onverklaarbaar lang.
Punt.
Het is een bewijs in zichzelf dat dat niet toevallig is. Waarom moet men daar anders zo lang mee wachten. Het is niet dat er nu iets naar boven komt dat bijna een maand geleden nog niet bekend was.

Het feit dat nu plotseling op alle legacy-media de feiten OOK worden gemeld, bewijst eens te meer dat die niet meer aan journalistiek doen, maar orders volgen.
Oud 9 september 2025, 10:54   #4699
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waarom ga jij ervan uit dat jij als Europeaan beter de Amerikaanse politieke werkelijkheid ziet en begrijpt dan de doorsnee Amerikaanse burger?
Oud 9 september 2025, 10:54   #4700
gunter5148

Standaard

Citaat:
De meest normale zaak in de USA he. Het is enkel omdat het voor de verandering eens een Oekrainse is dat het "nieuws" zou zijn.
Dat is waar. Maar gezien de expliciete documentering ervan, en de compleet onmogelijke manier om het slachtoffer de oorsprong van de moord in de schoenen te duwen (jamaar, ze daagde mij uit), is het een treffende illustratie van de complete wetteloosheid waarin de grootsteden van de US zich bevinden.

Het feit dat de dader meer dan 10 keer voor eerdere criminele feiten werd vrijgelaten, bewijst overigens mijn eerder punt, dat er in wokeistan een 2-klassen justitie werd ingevoerd. Zoals in de kolonies.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be