![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Na "Iedereen een diploma" is het "iedereen een computer"
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En speciaal gebouwd voor ‘kinderhanden’. ![]() https://www.dell.com/nl-be/shop/dell...-2-in-1-laptop Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 10 september 2025 om 08:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb dat chemieboek nooit gehad. Mocht je het gebruiken tijdens openboek examens ?
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het werd wel gebruikt in praktische labo oefeningen en examens, bijv. als je het smeltpunt van benzoëzuuranhydride nodig had. ![]()
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anderzijds denk ik dat meeste leerlingen perfect hun huiswerk kunnen maken op een android tablet met toestenbord voor ongeveer 300euro hebben ze een tool dat toelaat teksten, spreadsheets, emails te sturen en eentje die naadloos aansluit op hun gsm. Tenzij de richting expliciet software gebruikt zoals cadcam of bepaalde windows geschreven software kan ik mij inbeelden dat voor de gewone student die tablet oplossing als minipc perfect werkt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerlijk gezegd, het is een beetje onnozel om zo een dingen doen te gebruiken bij een examen. Dan geef je toch de waarden die nodig zijn, samen met enkele die niet nodig zijn, in de opgave he.
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een gewone basis laptop, dat sluit trouwens veel beter aan bij wat 95% van de mensen thuis gebruikt. Tablets dat is iets dat meestal een miskoop blijkt en al snel in de kast vliegt. En ja, het ligt heel anders als je kind een richting wil gaan volgen waar cad software nodig is, echte teken software, vormgeving enz enz. Dat het daar veel meer centen gaat kosten weet iedereen. Maar een draaitabel ontwerpen in excel kun je ook op een basis laptop hee... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar schrijfvaardigheid bv is dramatisch gezakt tgo enkele tientallen jaren geleden. Misschien wat kort door de bocht, maar ik heb de indruk dat jong afgestudeerden verbaal zeeer zeker niet moeten onderdoen voor de oudere generaties. In geschreven teksten zie ik echter een verschraling... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de tablet kun je gemakkelijk een dag offiline gebruiken en dat haalt een laptop nooit. EN als het gaat over teksten tikken, notas nemen , dingen op zoeken op internet , boeken lezen un alle fornaten, inloggen op smartschool, en zelfs alle sociale media gebeurt alles online al she tware, dus zie ik echt geen groot verschil tussen een tablet en een laptop. Mijn laptops gaan trouwens kapot in een of twee jaar, tablet houdt het toch langer uit idd De laptops breken bvb aan de scharnieren gaan de batterijen snel kapot, houden het dan geen drie uur vol in de les zonder voeding als je ze intensief gebruikt, terwijl de tablets op den duur barstjes in het scherm tonen. Mijn dochter heeft dikwijls gevloekt als haar pc uitging na 4 uur lessen volgen aan unief bvb Idem trouwens mijn kinderen di e gebruiken allemaal openoffic ipv windostoepassingen en in het begin dachten ze effe van oh het maakt verschil ik heb niet de juiste excel, maar na mum van tijd gaven ze toe dat er nauwelijks verschil zat tussen excel en calc Het vraagt idd een leercurve om alles virtueel te doen, maar eenmaal je het fits hebt gebruik je een laptop of tablet gewoon als internetbrowser en draait alles virtueel Iik zou dus kinderen aanmoedigen om bvb in linux te werken.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 10 september 2025 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar kan ik u geen ongelijk in geven. Wij hadden vroeger geen laptops op school, het was van "neem pen of potlood en een blaadje papier" Natuurlijk mag men de vooruitgang niet vergeten als men het in bepaalde gevallen toch vooruutgang mag noemen ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 11 september 2025 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Windows uiteraard niet, het heeft een eigen besturingssysteem, MS365 wel.
Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 11 september 2025 om 21:08. |
![]() |
![]() |