![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Met de besnijdenis en genocide hebben wij niks te maken. U bent in de war. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Bijbel is aangepast naar de geest der tijden en de willekeur der mensen, maar het helpt niks, want het blijft onzin wat er staat.
Alleen mijn nieuwe Bijbel spreekt de waarheid.
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het OT is voorbij, we staan onder een nieuw verbond. Kerstmis heeft er niets mee te maken, ik vier het niet alleszins. De joden besnijden nog wel en oefenen nog wel genocide uit omdat ze naar de letter leven.
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er deugt geen jota meer van. Het nieuwe verbond ben ik.
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook. Laatst gewijzigd door harriechristus : 17 september 2025 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Johannes 20:12: "En zij ziet twee engelen in witte kleding zitten, de een aan het hoofd en de ander aan de voeten, waar het lichaam van Jezus gelegen had." Zie je de parallel met de ark des verbonds? Dat de joden gestolen hebben uit de grote piramide van Egypte. Waardoor de Farao dus achter hen ging, want hij heeft die nooit tegengehouden. Waarschijnlijk waren die Egyptenaren ze net zoals de rest liever kwijt dan rijk. ![]()
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Nee. Die parallel zie ik niet. En het Nieuwe Verbond is een verzinsel voor Joden die in het Oude Verbond geloven. Met de Ark van het Verbond hebben wij niets te maken. Johannes vsrtelt verhaaltjes over de opstanding van Jezus alsof hij er getuige van was. Waarom? Zie ... vers 31: ... maar deze zijn beschreven, opdat u gelooft dat Jezus de Christus is, de Zoon van God, en opdat u, door te geloven, het leven zult hebben in Zijn Naam. Ik kan ook van alles opschrijven opdat u iets gelooft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je weet hoe de ark des verbonds eruit ziet, zou de parallel met die tekst als het nieuwe verbond je niet ontgaan. ![]() Ge schrijft veel, maar ge verloor er enkel geloofwaardigheid mee en stelde tentoon dat uw kennis in deze zaken te beperkt is. Het blijft mij verbazen dat mensen die er amper mee bezig zijn, er zoveel van denken te weten.
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal het even door AI laten verwoorden, want die kan dat dikwijls beter dan mij:
Johannes 20:12 kan dus worden gezien als een krachtige symbolische weergave van de ark des verbonds, waarbij de engelen de verbinding tussen God en de mensheid vertegenwoordigen in het kader van het nieuwe verbond. Dit benadrukt de continuïteit en de vervulling van Gods plan door Jezus Christus, die de ultieme verzoening en aanwezigheid van God onder de mensen brengt. -(--)) De ark des verbonds is overigens geen verzinsel en wordt bewaakt in Ethiopië. Waar de wachters er van geloot worden omdat dood door radiatieziekte altijd vast staat. Of althans door iets dat op radiatieziekte lijkt. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chur...y_Mary_of_Zion
I'll never run Laatst gewijzigd door CUFI : 17 september 2025 om 12:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
At present, only the guardian monk may view the Ark,[15] in accordance with the Biblical accounts of the dangers of doing so for non-Kohanim. This lack of accessibility, and questions about the account as a whole, has led Ethiopians and foreign scholars alike to express doubt about the veracity of the claim.[16] Verveelt u zich? Doe het dan niet hier a.u.b.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw reacties dragen niets bij en getuigen enkel uw ongeletterdheid in dit onderwerp.
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Ik had van u kritiek verwacht op de Septuaginta. U heeft toch tenminste koine Grieks gestudeerd? Laat maar horen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen ik laat 90% aan mij voorbij gaan omdat ik 1 geen interesse heb of 2 geen water naar de Schelde draag.
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zonder Joden was er helemaal geen Jezus geweest. En wat die ark betreft, dat is slechts een symbool dat wij in de toekomst de aarde tot een ruimteschip gaan bouwen. Zie je de parallel?
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hoe is de Bijbel dan aangepast?
Ik heb het nog steeds niet mogen horen. Maar dan zal ik je dat vertellen: De Godinnen zijn door de Joden weggeschreven. Zij zijn Sofia, de moeder van God en Asjera zijn vrouw.
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mozes zag het beloofde land nooit wegens ongehoorzaamheid. Dus verzon de legerleiding dat ze recht in eigen handen mochten nemen om genocide te plegen. En dat herhaalt zich vandaag opnieuw. De Schepper van Hemel en aarde zou nooit bevelen kinderen te vermoorden. Dat is den Moloch aldus zijn ze de synagoge van de satan.
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zouden hier niet eens joden erkend mogen worden.
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hoe zit het dan met de bedriegelijke christenen?
Hebben deze soms de Godin in ere hersteld? Citaat:
Zoals ook de christenen er velen hebben vermoord in de naam van hun God. Dat begon al met Constantijn. Citaat:
Zelfs wie zijn broeder voor dwaas uitkomt gaat al naar de hel. De grootste super sadist was wel Jezus, zoveel beter dan zijn Vader die slechts kinderen het leven liet benemen in een slechts kort lijden. En de katholieken die alle ongedoopte kinderen het recht op de hemel ontnemen. Of zijn dat soms geen christenen?
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als ze het slechts hebben voorgedaan, hebben de christenen het dus afgekeken. En wat de 2e komst betreft, wat was dan de eerste? De tweede komst ben ik. Citaat:
Niet de Joden, maar de christenen zouden niet eens erkend mogen worden.
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jezus deed voor wat de Wet werkelijk is, terwijl joden enkel zichzelf ermee poogde te rechtvaardigen en anderen doodden. Jezus geeft zelfs toe dat Mozes de wet aanpastte op de wil van de joden*. Ze hebben er simpelweg vanalles bij verzonnen. Ze zijn van hun vader den duivel. *Matteüs 19:8: Mozes heeft jullie toegestaan om je vrouwen te verstoten, omdat jullie hardhartig waren; maar van het begin af is het niet zo geweest. Een volk dat hun verkrachtte dochters voor 50 shekels moet verkopen/uithuwelijken, zijn van den duivel he. Deuteronomium 22:28-29 Wanneer een man een meisje vindt dat niet verloofd is, en hij haar overmeestert en met haar ligt, en men ontdekt het, dan moet de man die met haar ligt, de vader van het meisje vijftig sikkels zilver geven, en zij moet hem tot vrouw zijn, omdat hij haar vernedert heeft; hij kan haar niet als vrouw verstoten al zijn dagen. Wie oh wie denkt dat dit een wet van de Schepper van de Hemel en aarde is? Geen enkel mens anders dan een jood. Cashen op een misdaad jegens eigen kind eerder dan rechtvaardigheid toe te passen. Zegt dat niet alles?
I'll never run Laatst gewijzigd door CUFI : 18 september 2025 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen judea christendom.
Judea voor christendom plaatsen is antithetical. https://youtu.be/QWsht3Xkgls