![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat over mij. Ik vind het ambetant voor mijn gasten. Dat is heel iets anders! En naar de frituur gaan doen wij nooit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat je ook alle borden, voorgerecht, soep, hoofdgerecht…en potten op tafel staan als je al aan het dessert zit? En achteraf ook?
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 20 september 2025 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We laten ook geen strijkplank/ijzer of wasmanden in de living staan als er bezoek komt……anders ook niet trouwens.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 20 september 2025 om 13:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk is het tijdens een etentje of feestje nog “erger”
Als er borden of iets anders afgeruimd wordt gaat dat meteen 1 van de twee vaatwassers in en worden die meteen gestart als ze geladen zijn. Tegen dat iedereen naar huis gaat is het grootste deel van de vaat al gedaan.
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gisteren een BBQ gehad thuis. Alles voor het klaarmaken werd onmiddellijk afgewassen. Alles wat we nodig hadden tijdens het festijn, hebben we deze morgen afgewassen. Het meeste stond in de garage, de roosters hebben de hele nacht in de week gestaan. PS: De BBQ wad om 21u30 gedaan omdat de (klein)kinderen niet te laat in bed mogen kruipen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een degelijke afzuigkap is echt nodig. Ik weet een appartementsblok waar ze regelmatig op zo een piepklein balkonnetje koken/barbecue houden. Heel de buurt mag meegenieten van de rook en geur/stank. Dat plafond van het balkonnetje ziet roetzwart. Je zult maar zulke buren hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gas of elektrisch fornuis? Inductie of niet? Niet enkel qua kookprestaties maar ook kosten. Hier staat een gasfornuis al decennia. Geen extra kosten na aankoop. Maar hoe gecompliceerder hoe gevoeliger voor stukken toch?
Laatst gewijzigd door Bach : 21 september 2025 om 10:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens; als ik eten klaarmaak is meestal de afwas ongeveer samen met het eten klaar. Ik was tussendoor altijd al af. Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ons huis wordt geleefd. Degenen die daar aanstoot aan nemen blijven beter weg. De ene denkt er zo over, de andere denkt er anders over. Ik (en mijn vrouw gelukkig ook niet) ben niet zo'n type waarbij het huis er ten allen tijde perfect bij moet liggen voor het zicht van't kerkvolk. En dan nog: meestal is hier alles altijd netjes opgeruimd hoor. Maar we gaan dat niet speciaal doen omdat er iemand langskomt. Hier komt trouwens hooguit 2 of 3 keer per jaar vooraf aangekondigd volk over de vloer. De mensen die ons kennen weten dat ze hier ten allen tijde binnen mogen springen. De deur is toch nooit op slot. ![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er ligt geen gas in de straat. Inductie dus. Ik ben me daar ook nog op voor aan't bereiden want ik zal wel moeten. Al is't ni van harte.
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het excuus om er een boekje van te maken en kop over kloten te laten liggen.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog zoiets wat tegenwoordig blijkbaar heel anders in mekaar zit dan vroeger. Een 'gewone' dampkap heeft mijn voorkeur maar daar zijn tegenwoordig blijkbaar de nodige problemen mee. Ten eerste is dat fataal voor de EPC of weet ik welke score. Want je blaast warme lucht naar buiten. Ten tweede is dat fataal voor je ventilatiesysteem D. Want zo'n systeem brengt evenveel frisse lucht naar binnen als het gebruikte naar buiten blaast. Als daar de dampkap tussen gaat komen raakt dat systeem in de war. Al hoor ik links en rechts nu wel dat er oplossingen zijn. Dat systeem D moet je je blijkbaar niet te veel van aantrekken. Als er gewoon een deur openstaat is de balans immers ook zoek. De ventilatie gaat er niet door uitvallen. Ik ben immers niet te vinden voor van die 'recuperatie-dampkappen' die geurtjes en vet uit de lucht filteren en de lucht dan gewoon terug in de kamer blazen. Dampen worden immers niet opgevangen en worden dus gewoon terug in de kamer geblazen. Ik wil eigenlijk gewoon een uitgang naar buiten maar daar moet ik met de architect nog eens over samenzitten....
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De collega heeft een echtgenote die alles dirigeert. Dit vaasje moet daar staan en zo staan enz...het peper en zoutvaatje moet daar en nergens anders. De keuken dient kraaknet te zijn ,het hele huis ten andere. Ik zou zo niet kunnen leven, ik kook regelmatig en daarvoor gebruik ik de keuken, ze staat er niet voor de show. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 21 september 2025 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als alles een vaste plaats heeft, vind je alle gemakkelijk terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat mensen met een open keuken vaak een opgeruimdere keuken hebben dan mensen met een afsluitbare want als ik dat hier zo lees wordt de deur tussen de keuken en de woonkamer daar voornamelijk gebruikt om de rommel in de keuken te verbergen. Citaat:
Bij mij is een vaste plaats bijvoorbeeld "in de tweede schuif onder het vuur". Bij anderen is dat bijvoorbeeld "in de tweede schuif onder het vuur, achteraan rechts, tussen de roestvrijstalen pollepels en de pannenlappen." Beiden zijn vaste plaatsen maar bij de ene ervaar ik precies toch iets meer 'dwang'...
![]() |