![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Willy Claes onthult zijn waarheid over ontslag als NAVO-topman: “Vaticaan vond dat ik te veel wist. Dus Barbertje moest hangen”
HasseltWilly Claes fluisterde al een tijd dat hij met “de waarheid” zou komen over hoe de Agusta-affaire hem de kop heeft gekost als secretaris-generaal van de NAVO. Dat verhaal staat nu in een boek. Het is in elk geval “zijn waarheid” geworden. Want dat het Vaticaan achter zijn veroordeling zat, is moeilijk te controleren. Als dit de waarheid is, waarom heeft die sos dan zo lang gezwegen? Moesten ze mij zo zwaar beschuldigen, terwijl ik, zoals Claes, onschuldig was, het kot zou te klein zijn. Wat vooral opvalt, is uw verhaal over de Agusta-periode. U heeft al vaker gezegd dat u daar eens uw waarheid over zou vertellen. Waarom nu pas? “Ik vond dat het moment daarvoor gekomen was. Ik was dat al eerder van plan, maar ik heb dat meerdere keren moeten uitstellen. Toen ik over dit boek vertelde aan de partijleiding, was dat net op het moment dat Frank Vandenbroucke zijn comeback moest maken. Dan krijgt hij weer de problemen, klonk het. (Vandenbroucke was partijvoorzitter op het moment dat de Agusta-affaire losbarstte. Hij ontdekte het smeergeld in de partijkas en stelde voor om het te verbranden, red.) Zo zijn er nog een paar momenten geweest om het braafjes uit te stellen. Maar als je mijn leeftijd hebt, dan wordt het wel eens tijd.” Zo verknocht aan de partij dat hij zichzelf 30 jaar laat bezoedelen en besmeuren! Zou hij daarvoor smeergeld (lees zwijggeld) gekregen hebben? Gisteren op Terzake, vandaag in HBVL https://www.hbvl.be/politiek/willy-c.../92550980.html Laatst gewijzigd door reservespeler : 25 september 2025 om 07:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Korsakov? Dementie? Gewoon waanzin?
Of een afleidingsmaneuver? Het is een politicus, als er geluid uit komt, zijn het leugens of gebroken beloftes.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 25 september 2025 om 07:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gaan we die agusta-fraudeur nog eens een platform geven om zijn gif te spuien?
Jongens toch… ![]()
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() zijn geheugen werkt weer
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wil Claes Arizona stokken in de wielen steken door Vandenbroucke weer in opspraak te brengen ? 'Ik heb niets gedaan, het was Frank ... en de internationale ... en wapenhandelaar paus popie jopie ... en Van Wauwelaert zit daar zichtbaar nerveuzer dan anders naast en mompelt terwijl het zweet hem uitbreekt dat Claes een tweede Spaak zou zijn ware het niet ... benieuwd naar de factcheck
![]()
7 OKTOBER WAS DE RODE LIJN! Gaza-stad 2025 = Berlijn 1945 Gennez, De Sutter en co tegen houten palen in Breendonk Laatst gewijzigd door Vlad : 26 september 2025 om 02:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hbvl.be/politiek/column..../93380854.html
COLUMN. “In plaats van chroniqueur van een generatie te worden, blijft Willy Claes gaan voor pluche onder zijn niveau” De eigenzinnige kijk van columnist Noël Slangen op de actualiteit. Minister van Onderwijs, minister van Buitenlandse Zaken, secretaris-generaal van de NAVO,… Politicus Willy Claes dirigeerde op alle podia, van de kleinste concertzaal tot de wereldarena. Hij was de orkestmeester die Limburg deed weerklinken in de partituur van Europa. Hij is de grootste politicus die Limburg ooit voortbracht, en zonder het Agusta-verdict had hij zelfs tot de allergrootsten van België, zo niet Europa, kunnen behoren. Wat ik nog kwijt wilde is de titel van het boek waarin hij terugkijkt op zijn rijke carrière en op het schandaal dat zijn ondergang werd. Die val werd volgens de politicus geregisseerd vanuit het Vaticaan, na een ongemakkelijk bezoek aan Johannes Paulus II. De boodschap dat de pauselijke curie hem van zijn troon kegelde, klinkt als een filmscenario en werd met ongeloof onthaald. Dat er krachten waren die Claes liever zagen verdwijnen, valt niet te ontkennen. Maar de paus in hoogsteigen persoon? Als er iemand verantwoordelijk was voor de val van Claes, dan was het die andere paus: zijn toenmalige partijvoorzitter Frank Vandenbroucke. Als zijn partij daar een breekpunt van had gemaakt, was de onschendbaarheid van Claes nooit opgeheven. Willy Claes was topman van de NAVO gebleven en de geschiedenis had er anders uitgezien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een ver gevorderd geval van dementie. Meer aandacht moeten we daar niet aan besteden.
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"een verstokte onverbeterlijke leugenaar"En dat staat in het vonnis. Tja, moeten we zo iemand nog uitnodigen op gelijk welk platform? Hij zit constant te liegen.
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waar mijns inziens ook niet meer dan leugens uitkomen.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 28 september 2025 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Corrupt tot en met !
Citaat:
Citaat:
Die zou van niets geweten hebben. ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 3 oktober 2025 om 11:37. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan twee oorzaken hebben. Ze is te lomp om ergens iets van te weten. Ze is de dochter van .. Ik gok op het laatste |
|
![]() |
![]() |