Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2025, 16:06   #5021
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Nope. Het was fout om mensen te verplichten vaccins te nemen op straffe van uitsluiting in het maatschappelijke leven. Het was fout om mensen niet buiten te laten omwille van dat virus. DAT was de fout, het totalitaire beleid. Maar met vaccins zelfs is er helemaal niets mis. Ze hebben al serieus wat ziektes quasi uit de wereld geholpen. Kijk maar naar Polio en de Mazelen. Kennedy is een kwakzalver en een autoritaire lul. Van Ranst is geen kwazalver, maar wel een autoritaire lul

Nope dat zijn ze niet. Er is geen enkele transgender die zegt hoe je sex moet hebben en wat je moet doen met je lijf. Er zijn echter religioten genoeg die uw condoomgebruik willen verbieden en die abortus buiten de wet willen stellen en die zich beginnen te moeien met sex buiten het huwelijk omdat hun imaginaire vriendje daar zogezegd tegen zou zijn.

'Wokisten' verplichten u dat ook niet hoor
Het is als zeggen dat met verkrachters niets mis is, omdat betrekking hebben natuurlijk is. Von Ranzig wist een weet goed genoeg waarmee hij bezig was. Hij heeft zijn politieke kar gewoon gericht naar waar de wind vandaan kwam. Hij was niet alleen een kwakzalver, maar meer nog een platte politieke opportunist, die zichtbaar genoot van de aandacht en zijn totalitaire macht. Kennedy kiest duidelijk voor een aanpak waarbij het de bedoeling is de Amerikanen terug gezond te krijgen (en ja, bepaalde vaccins hebben daar hun rol in te spelen) in plaats van de farma-reuzen nog wat rijker te maken.

Gelukkig is dat belachelijk transgenderisme en dat vervelend genderfluïde spul retrograde, en wordt het duidelijk dat de indoctrinatie die bijna gelukt was, niets meer was dan dat.
Iedereen die de doctrine niet onderschreef was een transfoob.

Woke-isten schieten u een kogel in de keel omdat je tegen woke bent. Als dat niet "verplichten naar de kerk te gaan" is."
Oud 30 september 2025, 16:08   #5022
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk eerder aan "rechtse" attitudes zoals het van gebouwen gooien van homo's of zo.
Wat een smerig stukske framing.

Collectivisten gooien homo's van gebouwen.
Oud 30 september 2025, 16:14   #5023
gunter5148

Standaard

Citaat:
Absoluut. En daarvoor moeten die burgers vrij kunnen uitwisselen hierover zonder daar de repercussies van moeten te ondergaan. Je hebt perfect gelijk dat dit problematisch aan het worden was onder de woke dictatuur, maar het gaat gewoon verder in dezelfde richting, behalve dat de toegestane riedeltjes nu anders zijn.
Men tracht te censureren. Het vrije woord en de vrije uitwisseling van ideeën ligt erg zwaar onder vuur.

Maar niet door Trump.

Door Thiery Breton bijvoorbeeld wél. En Keir Starmer en zijn gedankenpolizei.

Elon Musk gaf met de aankoop van Twitter enorme tegengas. En hij gaat een stap verder met de ontwikkeling van wat hij noemt "grokipedia."

https://www.livemint.com/technology/...239787876.html
Oud 30 september 2025, 17:01   #5024
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

... er is een vorm van collectief antiblank racisme bij negers

...
Er zijn ginder in Gods Own Country nochtans ook bij de negers niet weinig ‘race traitors’ die met een blanke een duurzame relatie aangaan en - The Horror! The Horror! - halfbloedjes maken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2025, 17:21   #5025
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat Oorlogsminister Hegseth exact allemaal gezegd heeft aan die verzameling van 800(!!) generale en vlag-officieren is niet bekend.Maar het zou wel de formele aankondiging zijn dat alle bullshitprogrammas en dito jobs uit de strijdkrachten gaan verwijderd worden....Ik heb nog steeds de indruk dat velen van hen binnen hier en een jaar geen functie meer gaan hebben......

Misschien moet dat bij ons ook maar eens gebeuren...

De strijdkrachten horen HELEMAAL NIET een of andere representatie van de maatschappelijke evoluties te zijn......En zeker niet in vredestijd

En als je kijkt naar "bang for the bucks" kan afgevraagd worden wie momenteel het Oekrainse leger kan benaderen daarin.

Het was overigens een verkiezingsbelofte dat er in de strijdkrachten ingegrepen zou worden....Alles wat niet als voorbereiding op OORLOG kan beschouwd worden hoort daar inderdaad niet thuis....het is al duur genoeg.....

Laatst gewijzigd door kelt : 30 september 2025 om 17:30.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2025, 17:54   #5026
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Amaai Gunther, uw loskoppeling van de realiteit wordt gewoon elke dag erger…

Benieuwd wanneer het allemaal te veel wordt en ge “tot actie overgaat”…
Oud 30 september 2025, 17:55   #5027
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Er zijn ginder in Gods Own Country nochtans ook bij de negers niet weinig ‘race traitors’ die met een blanke een duurzame relatie aangaan en - The Horror! The Horror! - halfbloedjes maken.
Ik ben daar een tijd met een zwarte geweest en we zijn gewoon voor elkaar gevallen. Ik heb me toen nooit een bezinning gemaakt, ik ben nu met een zwarte en zij waarschijnlijk niet dat ik blank was. We waren gewoon samen.
Als dat sommigen stoort is dat hun probleem.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2025, 18:12   #5028
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als drugscartels voor 1 ding bang zijn, dan is het legalisatie.
Ik kan u alleen maar de raad geven die ik u eerder al gaf: contacteer de Amerikaanse ambassade in Parijs en vertel hen je geniale methode om de drugscartels uit te roeien.
Oud 30 september 2025, 19:01   #5029
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik kan u alleen maar de raad geven die ik u eerder al gaf: contacteer de Amerikaanse ambassade in Parijs en vertel hen je geniale methode om de drugscartels uit te roeien.
Ze weten dat. Zij willen juist wel veel drugscartels. Zodat er veel criminaliteit is en zij daar politiek kunnen op teren. Nixon heeft dat uitgevonden he.

Kijk, drugsbestrijders en drugskartels hebben elkaar nodig. Drugsbestrijders hebben drugskartels nodig om hun strijd populair kunnen te maken en daar veel politieke winst mee te boeken ; en drugskartels hebben drugsbestrijders nodig om de prijzen lucratief te houden en het aantal concurrenten klein genoeg en veel geweld te verschonen. Als uw politiek succes draait op "de criminaliteit bestrijden" dan moet er veel criminaliteit zijn ; als uw succes draait op "drugs aanpakken" moeten er veel drugs zijn.

Alle politici die draaien op een ideologische strijd als motor van hun politieke bestaan, hebben hun verklaarde vijanden nodig. Groenen hebben milieuproblemen nodig, sossen hebben sukkelaars nodig, conservatieven hebben losbandigen nodig, religieuzen hebben ketters nodig. Zij gaan altijd veel roepen en tieren en het volk meekrijgen in hun heilige strijd en dan methodes aan de dag leggen die twee dingen doen: hen meer macht geven, en het probleem vooral niet aanpakken.

Kijk naar BDW en zijn 'confederalisme'. Kijk naar al die VB haters die maar al te blij zijn dat het VB daar is om iets kunnen te haten.

Dat is een beetje zoals ontwikkelingshelpers en arme negerkes.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 september 2025 om 19:09.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2025, 19:02   #5030
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Men tracht te censureren. Het vrije woord en de vrije uitwisseling van ideeën ligt erg zwaar onder vuur.

Maar niet door Trump.
Toch wel, vooral ook door Trump, dat is gans het punt.
Oud 30 september 2025, 19:03   #5031
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Tuurlijk, dat is een "overwinning" he
Oud 30 september 2025, 19:05   #5032
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een smerig stukske framing.

Collectivisten gooien homo's van gebouwen.
Niet noodzakelijk collectivisten. Wel conservatieve (rechtse?) seksmoeials die gaan bepalen hoe ge wel en niet moet leven. Moslims, in den tijd christenen (ok, die hadden andere methoden)... Die doen dat zowel als individualist als collectivist. De ene als de engel gods, de andere als de groepsmenner.
Oud 30 september 2025, 19:12   #5033
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als uw politiek succes draait op "de criminaliteit bestrijden" dan moet er veel criminaliteit zijn ; als uw succes draait op "drugs aanpakken" moeten er veel drugs zijn.
De tandarts die snoepen promoot?

Interessant. Dus als uw politiek succes draait op racisme, dan moet er veel racisme zijn.
Als uw politiek succes draait op dictatuur, dan moet er veel dictatuur zijn.

Etc. etc.

Had ik het niet gedacht!
Oud 30 september 2025, 20:54   #5034
gunter5148

Standaard

Citaat:
Niet noodzakelijk collectivisten. Wel conservatieve (rechtse?) seksmoeials die gaan bepalen hoe ge wel en niet moet leven. Moslims, in den tijd christenen (ok, die hadden andere methoden)... Die doen dat zowel als individualist als collectivist. De ene als de engel gods, de andere als de groepsmenner.
Seksmoeials. Die transwaanzinnigen die het recht willen om in de kleuterklas verhaaltjes te vertellen hoe jongetjes hun piemeltje kunnen afsnijden om een meisje te worden. Die het recht willen dat ik ook waanzinnig ben, en een man met een afgesneden piemel met zij en haar aanspreek.

Als ge bedoelt dat religieuze of seculiere waanzinnigen zich binnen hun collectief kunnen verstoppen, en daardoor waanzinnige daden kunnen uitvoeren, en daarvoor gefêteerd worden binnen dat collectief dan begrijp ik je.

En dat heeft geen flikker te maken met rechts of links.
Oud 30 september 2025, 20:56   #5035
gunter5148

Standaard

Citaat:
Toch wel, vooral ook door Trump, dat is gans het punt.
Waar dan? Waar vindt die gefingeerde trump-censuur plaats?

Tegen ne platte-aarder zeggen dat de aarde een bol is, is geen censuur hé.
Oud 30 september 2025, 21:43   #5036
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Tegen ne platte-aarder zeggen dat de aarde een bol is, is geen censuur hé.
gefingeerde censuur
(vraagstelling met framing)
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2025, 23:27   #5037
cato

Standaard

Citaat:

Maar niet door Trump.

Door Thiery Breton bijvoorbeeld wél. En Keir Starmer en zijn gedankenpolizei.

Elon Musk gaf met de aankoop van Twitter enorme tegengas. En hij gaat een stap verder met de ontwikkeling van wat hij noemt "grokipedia."

https://www.livemint.com/technology/...239787876.html
Waarom niet door Trump?

citaat NRC:

Trump dreigt ‘gevaarlijke’ steden in eigen land ‘als oefenterrein’ voor Amerikaans leger te gebruiken
Het leger van de Verenigde Staten zou „een aantal gevaarlijke” steden in eigen land moeten „gebruiken als oefenterreinen”. Daarmee heeft de Amerikaanse president Donald Trump dinsdag gedreigd tijdens een toespraak op een marinebasis in Quantico, in de staat Virginia. Een uur lang jeremieerde Trump over wat hij zonder onderbouwing „corrupte media” noemt, zijn „incompetente” voorganger Joe Biden en zijn winstkansen wat de Nobelprijs voor de Vrede betreft — het zou een „belediging” zijn mocht hij deze niet winnen.

Meest in het oog springt zijn dreigende taal waar het om Amerikaanse staten gaat die door Democraten worden geleid. De voorbije maanden stuurde Trump de Nationale Garde, een militaire reserve-eenheid die kan worden opgeroepen bij binnenlandse noodsituaties, naar verschillende door Democraten bestuurde steden. De stad Washington, waar het aantal geweldsmisdrijven vorig jaar met 35 procent daalde tot het laagste niveau in dertig jaar, noemde Trump dinsdag zonder opgaaf van redenen „de meest onveilige en gevaarlijkste stad van de Verenigde Staten”.

https://www.nrc.nl/nieuws/2025/09/19...ember-a4906609

Laatst gewijzigd door cato : 30 september 2025 om 23:28.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 04:57   #5038
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt een rekbare definitie van censuur. Als het bij niet-MAGA ("links") is, dan is elke sociale druk "censuur". Als gelijkaardige praktijken door MAGA uitgeoefend worden, dan is het "de gevolgen dragen van wat ge zegt".
Oud Gisteren, 05:47   #5039
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard hegseth in form.....

Een stukje van wat hij medegedeeld heeft aan dat sterrenfirmament.....
Zoals we al gedacht hadden (en sommigen gevreesd)

https://www.youtube.com/watch?v=Rbi2BVibm-o

Ik ben er nog altijd van overtuigd dat de "parade" van de 4de juli het finale moment was voor de Minister.....Dat was genant tot in de hoogste graad(speciaal op dat moment voor de US Army)....op PARADE nog wel......

Maar speciaal de US NAVY zal het zwaar gaan hebben overigens met die PT vereisten....

Laatst gewijzigd door kelt : Gisteren om 05:52.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 05:58   #5040
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Je denkt dan dat het wel iets heel belangrijk moet zijn waarvoor massas officieren bij Hegseth en Trump himself moeten zijn. Blijkt het gewoon om te zeggen dat ge als militair fysiek in orde miet zijn en uw haar kort moet zijn, en dat ge geen baard moogt hebben.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be