![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel U voor zeg dat er vrede zou komen, hoe gaat men dan Israel nog kunnen smoren ?
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ziet iemand een paradox hier ?
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 3 oktober 2025 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is geen paradox he. Hamas heeft een ongelofelijk goed gelukte propaganda in gang die bijzonder goed werkt, en zal uiteraard niet ophouden tot de laatste Gazoen is opgesmoord door Israel. Want het enige wat Hamas wil, is dat Israel verdwijnt, en hiervoor mogen de Gazoenen ook verdwijnen, natuurlijk. Dat is al 60 jaar kanon fodder die enthousiast meedoet. Op dat moment is het genocide geroep het luidste en met een beetje chance wordt Israel dan net zoals de nazies opgedoekt. Dat men daarvoor alle Palestijnen die toch voor niks dienden hiervoor heeft opgesmoord is prima meegenomen. Want het draait niet om Palestijn, het draait om Jihad en Israel moet van die makakkengrond weg. Daarvoor mogen miljoenen martelaren gesmoord worden. Dat is zelfs nog beter.
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk gaan we daar terug naartoe als Tony Blair Gaza gaat besturen.
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een Brit kiezen om het ginder weer eens op te lossen ![]() Er zitten zoveel leuke dingen in dat plan dat ik een beetje moeite heb te denken dat Trump het zelf bedacht heeft. Die weet niet eens dat Liberia een ex-Amerikaanse kolonie is, wat zou die nu weten over het Palestijns gedoe...
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 oktober 2025 om 06:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijkt er nu toch aan te komen. Hamas zou nu toch grotendeels akkoord gaan met het Trump plan. Enkele zaken moeten nog uitgeklaard worden tegen zondag, de deadline die Trump opgelegd heeft.
Voor Israël is dit een uitstekend plan. Ze kunnen Gaza nu niet meer grotendeels innemen maar die bevolking zal altijd problemen geven, dat is geen cadeau. Iemand anders moet het daar nu oplossen. Israël kan zich nu concentreren op mooie stukken land in Syrië met een bevolking die ze zal verwelkomen als helden en bevrijders, een echte aanwinst voor Israël. Het land zal een heel stuk groter en mooier worden. Dit zou ook troepen vrijmaken om Hezbollah en Iran verder aan te pakken, samen met de VS. Het is alvast nog geen zekerheid want dit stopt de oorlog volledig, ook deze van Gaza tegen Israël. Het lijkt me moeilijk tot onmogelijk om Hamas en andere groepen zo makkelijk kunnen ontwapend worden. Bespreking van de 20 punten op TBN https://youtu.be/dbPY-qVQc-Q |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens de hele rechtse scène in de VS lacht zich al maanden te pletter. Links = verzuring, rechts = levensvreugde. Citaat:
![]()
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 4 oktober 2025 om 07:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar het is humor zoals "ze heeft dikke tetten" of zo. Dit is veel en veel te geraffineerd, en steunt op teveel dossierkennis, om Trumps te zijn. Daarentegen, wie het hem ingefluisterd heeft, heeft goed werk geleverd, door voldoende zijn ego te strelen en zo.
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat Biden toen hij nog geen seniliteit had opgedaan, veel en veel meer kennis van de wereld had dan Trump, ja. Niet dat zoiets moeilijk is, maar ik denk dat Biden een gecultiveerde mens is/was.
Het is altijd triestig als iemand seniel wordt, want het tast de persoon aan in zijn diepste. Maar wanneer men dat ondergaat, wil dat niet zeggen dat men niet geweest is wat men was he. Ik en jij kunnen dat ook ondergaan. Dat zegt niks over hoe intelligent we waren toen we nog niet aan die aandoening leden. Ik ben zelf trouwens genetisch min of meer voorbestemd om Alheimer op te doen, dat weet ik. Dat neemt niet weg dat ik ondertussen niet de domste in de kamer ben. Ooit zal ik misschien zelfs niet meer weten hoe ik naar de WC moet gaan, maar ondertussen is dat het geval niet.
![]() |
#170 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal mij niet meer herinneren wat ik beslist had he
![]()
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, ze onderhandelen nog steeds slim. Nu hebben ze toegezegd de gijzelaars vrij te laten zonder de rest expliciet goed te keuren. Trump heeft meteen de Israeli uitgekafferd en gezegd dat ze moeten stoppen met bombardementen.
Trump: ‘En wat met de koeien?’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 4 oktober 2025 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is tekenen of niet tekenen he. Niet "selectief tekenen en doen alsof de andere alles getekend heeft". - Als gij mij 400 000 Euro geeft, dan is mijn huis van U. - hier zie een voorschot van 10 000 Euro en nu is uw huis dus van mij. En Trump gaat, net zoals met de Vladimir, de hond in het kegelspel zijn die niks begrijpt, en door de leepste maffioos om de tuin zal geleid worden he. Vladimir, en de Gazoenen he. Want Bibi is niet van de snuggerste wat communicatie en sfeerschepping betreft. Er zijn 2 essentiele punten: - alle gijzelaars vrij - totaal ontwapenen tot het laatste pennemesje of baksteen van de Gazoenen wat sommigen Hamas noemen. Er is een minder essentieel punt, maar toch belangrijk: - ophouden met Mein Kampf te onderrichten aan de Gazoense jeugd die nog niet gegenocideerd werd. In tegenprestatie laat Israel het over aan een internationale macht om ginder de Gazoenen verder ontwapend te houden en voor de rest doen ze wat ze willen.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 oktober 2025 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof er niets van dat Israël zich aan die deal gaat houden!
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is eerder, gaat Israël sneller kunnen zijn dan Hamas om die deal te verkloten.
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#180 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hamas says it accepts release of hostages, but silent on demilitarization