Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud Gisteren, 14:42   #301
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Toch heeft het Israëlische gevangeniswezen een dubieuze reputatie inzake sexueel geweld.

Verkrachten uit geiligheid of vernedering. Die misstanden door cipiers zijn goed gedocumenteerd.
Is het dat soort leugens en smeerlapperijen die circuleren in antisemitische pro-jihadi kringen waar jij blijkbaar een soort opperhoofd van bent? Amaai, Eberhardje, dat had ik niet in je gezien?
Oud Gisteren, 15:17   #302
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Toch heeft het Israëlische gevangeniswezen een dubieuze reputatie inzake sexueel geweld.

Verkrachten uit geiligheid of vernedering. Die misstanden door cipiers zijn goed gedocumenteerd.
Waar het hart van vol is, loopt de mond van over.
Oud Gisteren, 15:17   #303
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Is het dat soort leugens en smeerlapperijen die circuleren in antisemitische pro-jihadi kringen waar jij blijkbaar een soort opperhoofd van bent? Amaai, Eberhardje, dat had ik niet in je gezien?
Maar nee, da's toch allemaal doodnormaal in muzelgevangenissen, dus moet dat toch ook normaal zijn in de anderen.
Oud Gisteren, 15:41   #304
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
eberhartje vergeet wel te vermelden dat hij ook turk is, die hier komt zeveren onder een West Europese naam .

Laatst gewijzigd door wagner.666 : Gisteren om 15:42.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 17:16   #305
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Gevonden op het net…

Oud Gisteren, 21:05   #306
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
eberhartje vergeet wel te vermelden dat hij ook turk is, die hier komt zeveren onder een West Europese naam .
Ik dacht Noord-Afrikaan???
Oud Gisteren, 21:59   #307
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
En dat gaat gij nu bewijzen eberhartje, of ga je een Dadeemelee,tje doen.
Blijkbaar zit liegen en overdrijven in die rooie en groene genen.
Liegen en overdrijven zit spijtig genoeg in heel veel genen.
Oud Gisteren, 22:00   #308
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik dacht Noord-Afrikaan???
Iets te slim daarvoor, half misschien?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 22:01   #309
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mhaw nee.
Greta is een compromisloze provocatrice. Maakte met heel blank Duitsland ruzie, inclusief, de Groenen toen ze al in oktober 2023 kritiek op Netanyahu spuide.
De Duitse Groenen, we moeten eerlijk zijn, daar hangt een vijs aan los.
Oud Gisteren, 22:20   #310
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Iets te slim daarvoor, half misschien?
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 22:33   #311
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De Duitse Groenen, we moeten eerlijk zijn, daar hangt een vijs aan los.
Kijk de uitspraken van Baerbock maar na. Klimaatgekkie + genocidegoedprater in 1.

Waarin ze de aanvallen van IDF op burgerdoelen "in orde" vindt

https://x.com/anonymousxoaa/status/1965814064204091448

https://x.com/DropSiteNews/status/1965617296728011145

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : Gisteren om 22:34.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 23:56   #312
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Nee, dat past bij oorlog. Alle oorlogvoerende partijen doen dat, Hamas niet in het minst. En Greta komt zeer uitdrukkelijk de vijand steunen hé, dus ze stelt zichzelf op als vijand.
Als je Palestijnen als vijand wil zien ja. Dat is de positie van het Nethanyahu regime.

Ze bracht voedsel voor een bevolking en werd gekidnapt in internationale wateren en vernederd in Israëlische gevangenschap. En degenen die haar steunden toen ze voor het klimaat opkwam, zoals de Von der Leyens en Obamas zwijgen. Dit is er van 'het westen' geworden is. Het morele failliet van de westerse structuur werd ontbloot voor heel de wereld wanneer men zelfs hun meest bekende sociale activist laat mishandelen.

Laatst gewijzigd door Bach : Gisteren om 23:59.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 00:34   #313
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

VRT: Mocht Israël humanitaire vloot onderscheppen? "Juridisch staat dit gelijk aan aanval op Europees grondgebied"

Citaat:
Mocht het Israëlische leger de boten van de humanitaire vloot die op weg was naar Gaza onderscheppen in internationale wateren? Experten internationaal zeerecht zijn stellig: "Dit is een flagrante aanval op de vrijheid van navigatie."

Trees Vanhoutte
Gepubliceerd:
do 02 okt. 17u46
Marineschepen van het Israëlische leger hebben afgelopen nacht zo goed als alle boten van de humanitaire vloot 'Global Sumud Flotilla' tegengehouden en de bemanning gearresteerd. Volgens Israël zijn intussen 21 schepen onderschept door de marine.

Van nog eens 19 andere schepen vermoedt de organisatie achter de vloot dat ze eveneens zijn onderschept. Slechts 1 schip zou nog niet onderschept zijn, maar ook dat zal volgens Israël Gaza "niet bereiken".

Wat is de Global Sumud Flotilla?

De Global Sumud Flotilla is een internationaal burgerinitiatief van ngo’s en activistische netwerken. De schepen varen onder Europese en internationale vlaggen en vervoeren voedsel en medische hulpgoederen bestemd voor Gaza. Aan boord zitten vrijwilligers, artsen en politici, maar ook bekende figuren zoals klimaatactiviste Greta Thunberg.

Voor de organisatoren is de vloot zowel een praktische poging om hulp te leveren als een symbolisch protest tegen de Israëlische blokkade. De organisatie deed al meerdere pogingen om met hulpvloten Gaza te bereiken. In juni werden Thunberg en 11 andere bemanningsleden al eens opgepakt door het Israëlische leger, toen hun boot de Madleen werd onderschept.

De arrestatie van de honderden bemanningsleden door Israël gebeurde in internationale wateren en dus rijst de vraag of dat wel legaal is volgens het internationaal zeerecht. "Schepen die varen buiten territoriale wateren hebben vrijheid van navigatie", zegt professor internationaal zeerecht Klaas Willaert (UGent). "Enkel het land waaronder een schip officieel geregistreerd staat – de zogenoemde 'vlaggenstaat' – heeft het recht om een schip te controleren of te doen stoppen."

Expert internationaal recht Dimitri Van Den Meerssche (Londense School of Law) sluit zich daarbij aan: "De regels zijn klaar en duidelijk: in internationale wateren mag geen enkele staat geweld gebruiken tegen schepen die onder een andere vlag varen. Enkel in zeer uitzonderlijke gevallen, zoals bij piraterij, zou een tussenkomst geoorloofd zijn."

Op het moment van de onderschepping bevonden de boten van de vloot zich op volle zee en voeren ze onder verschillende Europese vlaggen. "Wat Israël nu gedaan heeft, staat juridisch gezien gelijk aan een aanval op het grondgebied van de vlaggenstaten, dus op Europa", zegt Van Den Meerssche.
Europa werd de facto aangevallen door een vreemde mogendheid. Europese burgers worden de facto gekidnapt en mishandeld.

Laatst gewijzigd door Bach : Vandaag om 00:37.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 03:39   #314
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Als je Palestijnen als vijand wil zien ja. Dat is de positie van het Nethanyahu regime.
"De palestijnen", althans de hoofdmoot ervan, zijn vijanden voor mij en de mijnen.
Citaat:
Ze bracht voedsel voor een bevolking
Zoals ik eerder schreef. 150 ton maximaal, indien de bootjes met minimale bemanning zouden gevaren hebben. Wat ze niet deden, eerder overladen met activisten. Nu, dat zou ook niet slecht geweest zijn, maar ik denk niet dat ze zombiegewijs door de gazanen opgevreten zouden worden, indien het strand bereikt zou zijn.
Oud Vandaag, 04:23   #315
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zoals ik eerder schreef. 150 ton maximaal, indien de bootjes met minimale bemanning zouden gevaren hebben. Wat ze niet deden, eerder overladen met activisten. Nu, dat zou ook niet slecht geweest zijn, maar ik denk niet dat ze zombiegewijs door de gazanen opgevreten zouden worden, indien het strand bereikt zou zijn.
Israël bevestigde maandag dat het 171 buitenlandse activisten heeft uitgezet die werden vastgehouden aan boord van de Global Sumud-vloot, een konvooi dat probeerde "de blokkade te doorbreken" van de Gazastrook. Onder de gedeporteerden is de Zweedse milieuactiviste Greta Thunberg, die vorige week werd gearresteerd nadat het schip was onderschept door de Israëlische marine.

In een verklaring op X (voorheen Twitter) zei het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken dat de activisten waren gedeporteerd naar Griekenland en Slowakije. Het ministerie heeft ook foto's vrijgegeven waarop Thunberg en twee andere vrouwen op de luchthaven Ben Gurion te zien zijn, gekleed in grijze detentie-uniformen.

De gedeporteerde passagiers kwamen uit meer dan 15 landen, waaronder Frankrijk, Italië, Zweden, Duitsland, Ierland en de Verenigde Staten. De Israëlische autoriteiten zeiden dat de vloot "de maritieme veiligheidswetten had overtreden" en "een politieke provocatie" uitvoerde.
Oud Vandaag, 07:11   #316
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat is openlijk de positie sinds 80 en zeker sinds 60 jaar he.

Wie valt er immers al 60 jaar Israel aan ? Als dat geen "vijanden" zijn, dan moet je je afvragen wanneer men dat statuut dan wel bekomt.
Oud Vandaag, 07:12   #317
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mooi he

Het is waar dat zoiets aan de Palestijnse kant het geval niet is niewaar.

Laatst gewijzigd door patrickve : Vandaag om 07:12.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 07:34   #318
thePiano

Standaard Undercover bij Greta Thunberg's geheime Flotilla missie tegen Israël

Undercover Woman Joins Greta’s Flotilla and EXPOSES Them from the Inside
https://www.youtube.com/watch?v=yXaa...ist=LL&index=1

Een vrouw uit Zweden gaat undercover en sluit zich in het geheim aan bij Greta Thunberg's pro-Palestijnse flottielje - of moeten we het iemand anders Flottielje noemen? - om te ontdekken wat er echt achter de schermen gebeurt. Wat ze binnenin ontdekt, zal je choqueren - van verborgen agenda's tot extremistische banden en politieke manipulatie gemaskeerd als 'activisme'.

In deze aflevering leg ik het verhaal uit, de beelden en wat deze operatie onthult over de groeiende radicalisering achter de zogenaamde 'vredesmissies'. Kijk tot het einde – dit exposé laat zien hoe media, NGO's en politieke activisten hun campagnes tegen Israël coördineren terwijl ze hun ware motieven verbergen.

6 okt 2025
Oud Vandaag, 07:41   #319
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Tijdens, u weet wel, mijn wilde surftochten op het net ‘botste’ ik op het volgende.

Niet echt aangenaam om te lezen, laat het meer een info karakter hebben.

https://zlj13051967.wordpress.com/20...eidt-nu-syrie/

Gaat dat goed aflopen denk je dan?????????
Oud Vandaag, 08:26   #320
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Tijdens, u weet wel, mijn wilde surftochten op het net ‘botste’ ik op het volgende.

Niet echt aangenaam om te lezen, laat het meer een info karakter hebben.

https://zlj13051967.wordpress.com/20...eidt-nu-syrie/

Gaat dat goed aflopen denk je dan?????????
Nee dat gaat niet goed aflopen maar ik heb het geen item voor mezelf gemaakt omdat ik de islamistische takeover van België niet meer zal meemaken. Ik schat dat dit nog één generatie zal duren en ja, dan zou ik al 100 jaar oud zijn wat onwaarschijnlijk is. Nope, die ellende blijf mij bespaard.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be