![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5181 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "voortschrijdend inzicht" is een eufemisme voor "dat ik tegen U heb gelogen in het verleden mag geen reden zijn voor U om me deze keer niet te geloven"
Conservatives say that guns are for sport, hunting, and self defense because that’s what they use them for. Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for. Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 4 oktober 2025 om 12:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij stoort uw 'verontreiniging' niet zo, en al zeker niet méér dan de 'verontreiniging' door diegenen die mij angst voor 'de/het onbekende' of 'de/het vreemde' aan willen praten/op willen dringen. Ik weet goed genoeg dat ik in/op mijn eentje amper invloed op 'de grotere dingen' heb maar ik weet evengoed dat er tegenwoordig 8.000.000.000 (acht miljard!) 'ikken' op de aarde rond hangen/lopen onder wie velen helemaal niet proper zijn op zichzelf en/of op hun omgeving. Ik zou het van mezelf alleszins erg dwaas/onverstandig vinden te denken dat die 8.000.000.000 (acht miljard!) 'ikken' met z'n allen samen géén invloed op 'de grotere dingen' zouden kunnen hebben. Daarnaast heb ik een gloeiende hekel aan oogkleppen en voel ik niet de minste behoefte mijn kop in het zand te steken. Het staat u uiteraard altijd volkomen vrij daar anders over te denken. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 4 oktober 2025 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies!
![]() |
#5184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu gij! ![]()
![]() |
![]() |
#5185 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn geen veronderstellingen he. Natuurlijk is het strikt filosofisch waar dat alles altijd veronderstellingen zijn, maar dat is gewoon een sofisme om een totaal relativisme van uitspraken te verschonen.
1) De zwarte-lichaamsstraling is geen veronderstelling. Dat is een wetenschappelijk feit. Op ontelbare manieren bevestigd. Dat de geabsorbeerde zonnestraling op een naakte aarde een gemiddelde temperatuur zou geven van ongeveer -17 graden is een oefening eerste jaar natuurkunde. 2) Het broeikas effect is geen veronderstelling. Dat is gebaseerd op zowel waarnemingen als theoretisch begrip, net zoals elektriciteitsleer dat is. Je zou kunnen zeggen dat de wet van Ohm ook maar een veronderstelling is bijvoorbeeld. 3) De toename van CO2 in de atmosfeer van menselijke oorsprong is veen veronderstelling. Dat is de coherentie tussen enerzijds een meting, en anderzijds de boekhouding van wat de mensheid al verbrand heeft. Citaat:
Wat hebt GIJ om uw theorietje te ondersteunen ? Citaat:
Citaat:
Ge spartelt gewoon gelijk een vis op het droge om het evidente maar kunnen blijven te ontkennen of in "redelijke twijfel" te trekken. De aarde zou wel eens plat kunnen zijn, ge kunt nooit "bewijzen" dat het een bol is.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : Gisteren om 06:14. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We weten allemaal dat "is tabak roken nu gezond of niet" een totaal gekend antwoord had, maar het is de enorme tabakslobby die gewoon mist is gaan spuiten hierover om perfect begrijpelijke redenen, en mensen die gewoon waren van te roken geloofden liever die zogezegde scepsis omdat het gemakkelijker was in hun mentaal beeld, dan de evidente feiten onder ogen willen te zien. De argumenten waren identiek dezelfde, tot aan het fundamenteel in vraag gaan stellen van elementaire wetenschappelijke kennis. Nu was het "is roken slecht voor de gezondheid" eigenlijk een veel minder evident te beantwoorden vraag dan "gaat het klimaat significant veranderen als we de hoeveelheid broeikasgas met 50% of 100% verhogen", natuurlijk, omdat gezondheid een complexer fenomeen is dan energietransport door gassen. En toch kende men het antwoord al in de jaren 60 op die gezondheidsvraag. Op de broeikas vraag kennen we dat antwoord al meer dan een eeuw. Er is dus geen voortschrijdend inzicht, er is teruggeduwd negerend sofisme.
![]() |
![]() |
#5187 | |
|
![]() Citaat:
Ze maken duizenden modellen, en als er toevallig een tussenzit dat werkt beweren ze dat ze een model hebben dat "overeenkomt". Dat is gelijk een oplichter die duizenden voorspellingen stuurt naar verschillende beleggers, en dan de paar die zijn uitgekomen viseert voor zijn con. Neen, he hebt duizenden modellen gemaakt en een ervan moet het minst slechste zijn.
![]() |
![]() |
#5188 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat heeft allemaal echter niks te maken met de essentie, waar geen twijfel over is: het klimaat gaat SIGNIFICANT veranderen door ons toedoen. Veel meer dan we meegemaakt hebben sinds er beschavingen en landbouw zijn. De bedriegerstechnieken zitten hem eerder in het oneindig blijven bedenken van uitvluchten waarom het toch misschien allemaal niet waar zou zijn. Dat is exact zoals met waarom cigaretten roken toch misschien gezond zou kunnen zijn. Citaat:
De echte reden waarom dat narratiefje zo gemakkelijk erin gaat is dat je dan geen moeite moet doen om te stoppen met roken als ge om uw gezondheid geeft he. Meer is daar niet aan. Maar nog eens, het wetenschappelijk aanvaarden dat het klimaat significant zal wijzigen (meer dan wat we ooit meegemaakt hebben sinds we de landbouw uitvonden) hoeft helemaal niet te betekenen dat we wat dan ook moeten doen. Zoals weten dat ge van cigaretten roken waarschijnlijk kanker gaat krijgen, impliceert niet dat ge moet stoppen met roken. Ge moet gewoon niet doen alsof de gevolgen ervan niet bestaan. En zeker niet beweren dat de mensen die die gevolgen aangeven, leugenaars zouden zijn. Ik ben het er 200% mee eens dat alle trukken van de foor die men bij ons naar voren schuift om "tegen de klimaatsverandering iets te doen" larie zijn, om exact de redenen die de wetenschappelijke beschrijving van de klimaatsverandering aangeeft. Er is maar een serieuze manier om daar iets aan te doen: 90-99% van de mensheid uitroeien. Al de rest is futiel. Wijzelf kunnen niks doen, we stoten te WEINIG uit, en de anderen kunnen ook niks doen, ze zijn te talrijk en ze gaan teveel uitstoten. "uwe chauffage 2 graden minder zetten" is belachelijke lulkoek, daar zijn we het over eens, maar die lulkoek heeft dan ook niks te maken met de echte klimaatsverandering. Er is ook een verschil tussen de evidentie: het klimaat zal door ons toedoen significant veranderen (meer dan sinds we de landbouw uitvonden) enerzijds, en zeggen exact wat hoe waar wanneer gaat gebeuren. Het is stukken moeilijker om te zeggen of het hier gaat opwarmen of afkoelen, natter of droeger worden, meer of minder stormen gaat hebben. Of de sahara groen gaat worden of niet. Of de gulfstream gaat stoppen of niet. DAT is allemaal veel subtieler, omdat het complexe mechanismen zijn. Maar dat het globaal serieus gaat veranderen is een evidentie. Ik heb het al aangehaald: als ge het dinges dat de aarde van -17 graden naar 10 graden gebracht heeft, ongeveer gaat vedubbelen op een kleine eeuw (we zijn nu bijna half weg), dan kan dat niet anders dan een heel significant effect hebben. HOE zich dat precies vertaalt in regionale klimaten is een complexere affaire, maar DAT het gaat veranderen is een evidentie.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : Gisteren om 16:05. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5189 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb al vaak genoeg gezegd dat ik niet ontken dat de mens invloed heeft op zijn omgeving. Net zoals bomen en gras en mieren en olifanten invloed hebben op hun omgeving. En wat bedoelt gij met de "naakte aarde?" Is dat een aarde zonder mensen? Of een aarde zonder mensen, dieren en planten? Veel te veel van de doemscenario's die de Gore Allen, en de Grieten Tuinkabouters hebben voorspeld komen niet uit. Dus als legitiem klimaat-onderzoek daarmee ondergesneeuwd geraakt, dat is niet mijn schuld. Daarnaast, ik heb geen "theorietje." Ik zeg alleen maar dat zij die het klimaat-debat beheersen alleen maar bezig zijn met ons bang te maken, met als oorsprong geldgewin of machtsgeilheid. En dat DIE bangmakers 1000 onderzoekjes doen, en de thermometer in handen geven van een klimaatzeloot, en zo hun angstverhaaltjes "doen uitkomen" zoals Karel Martel B hierboven zegt, je bent moedwillig blind als je dat niet wil zien. Er is geen enkele wetenschappelijke BASIS meer "in het openbaar debat." Men lult er maar op los, en diegene die het beste de mensen angst kan aanjagen, krijgt een podium. Of om het anders te zeggen, het legitiem onderzoek zegt dat suiker eten slecht voor uw tanden is, en dat je daar cariës van kan krijgen. De klimaatzeloten zijn bezig met alle tanden uit ons bakkes te kloppen. We zeiden het al eens om te lachen; we leggen de sahara vol met witte lakens, om zoveel mogelijk zonlicht te weerkaatsen, en de temperatuur naar beneden te krijgen. En dat zou gewoon werken. Maar dat doen we niet hé Patrick. We belasten en herverdelen. Als ik dan toch een theorietje heb, dan het het DAT.
![]() |
![]() |
#5190 |
|
![]() Een naakte aarde is een aarde zonder broeikasgassen
Ge zout toch verwachten dat ge op zijn minst de fundamenten begrijpt vooraleer ge begint kritiek te spuien
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#5191 | |
|
![]() Citaat:
https://wijzeantwoorden.com/welke-ga...anuitbarsting/ https://www.knmi.nl/kennis-en-datace...gas-waterdamp/ Het fundament van mijn positie is dat klimaatwaanzinnigen het debat voor geldgewin of machtsgeilheid gekaapt hebben.
![]() |
![]() |
#5192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De grote opkuis in de "Food Stamps" is al een paar maanden bezig,miljoenen "bloedzuigers" worden gedwongen om verantwoordleijkheid te nemen voor zichzelf en hun kinderen in plaats van nog langer(de gevolgen van-) hun dommigheden te laten betalen door de Amerikaanse Federale Overheid...
En nu is de opkuis in "Section 8 tenants" ook begonnen,het internet vult zich al met "klachten"... Dit deel van de Amerikaanse sociale wetgeving ondersteunde families met lage inkomens door het grootste deel van de huur van huizen en appartementen voor hen te betalen met "Vouchers"... Een ganse "pseudo economie" had zich de laatste decennia daarrond ontwikkeld..Dat is ook aan het eindigen.Lokale overheden moeten zelf voor hun problemen zorgen in plaats van dat allemaal uit te besteden aan "Washington".... Halve steden hebben zich al gevuld met parasieten,gevangenissen vullen zich met de onopgevoede zoons van "baby-mama's"..De dochters van al die "baby-mama's" zijn "for the Streets"....onacceptabel....Deze administratie is bezig er vooral voor te zorgen dat de parasiet niet verder groeit op kosten van Washington.... Het Amerikaanse sociale systeem werd altijd als "bruter" beschouwd dan het West-Europese..Maar uiteindelijk,leren we, deed het juist hetzelfde,namelijk parasieten helpen kweken en de nuttigen (wat men vroeger de Middenklasse noemde-)wegbelasten... Sounds familiar...anyone?
Allemaal te vinden via links naar websites op het Internet Laatst gewijzigd door kelt : Vandaag om 05:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5193 | |
|
![]() Citaat:
Dit is niet wat Newton of Einstein deden, die maakten een enkel model dat zeer eenvoudig gefalsifieerd kon worden. Als ge aan de lopende band modellen maakt, of uw model vol parameters steekt is falsificatie onmogelijk.
![]() |
![]() |
#5194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar je begint nu te praten over politieke doeleinden. Waar het over gaat is het FEIT dat de mens een significant effect heeft op het klimaat, wat jij ontkende.
![]() |
![]() |
#5195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een zonder broeikasgassen, dus essentieel zonder CO2, CH4 en zo. Die mag O2 en N2 hebben hoor, het broeikas effect daarvan is minuskuul.
![]() |
#5196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge doet erom he. Ten eerste heeft die waarschijnlijk bestaan in een heel ver verleden, maar iets moet niet gerealiseerd worden om in een redenering gebruikt te worden he.
Men kan perfect berekenen welke de temperatuur van de aarde is mochten er geen broeikasgassen in de atmosfeer zijn. Het is een oefening in het eerste jaar natuurkunde en zo: een toepassing van de wet van Planck van zwarte lichamen. Dat is niet enkel theoretisch, dat klopt ook met vele hemellichamen zoals de maan en vele andere, en met enorm veel experimenten in het labo. Als alle CO2 (en CH4) uit de atmosfeer wordt verwijderd, dan is de evenwichtstemperatuur van de aarde -17 graden ongeveer. We kunnen berekenen, en we meten ook, dat met de standaard samenstelling van de atmosfeer, dat rond de +10 graden draait. Dat is puur enkel en alleen het uiteindelijke effect van CO2 (methaan is minder aanwezig). Qua spectaculair effect is het broeikas effect dus wel degelijk daar, dat kan niet ontkent worden, het doet 27 graden erbij. Puur de bewering zelve, dat bij die CO2 nog eens 50% of 100% erbij kappen QUASI ONMERKBARE EFFECTJES zou hebben is an sich a priori ridicuul nee ? Het zou enorme bewijslast vergen om dat hard te maken want het zou ingaan tegen alles wat we weten, meten en zelfs puur intuitief zouden verwachten. Beweren uit de losse pols dat dat evident niks gaat doen is toch te gek om rond te lopen ? Citaat:
1) de wetenschappelijke elementen sterk overdrijven 2) politieke doelstellingen hebben die de wetenschappelijke elementen onwenselijk vinden dat die elementen zelf fout zouden zijn he. Het is toch niet omdat een lepe handelaar heeft zitten smossen met percentjes interest, dat de notie van percentage en van interest niet zou bestaan ?
![]() |
![]() |
#5197 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben het met U eens dat we die modellen niet kunnen gebruiken om nu al precies, bijvoorbeeld, de regenbekkens voor binnen 80 jaar te dimensioneren: er is veel kans dat de uiteindelijke waarden van neerslag en zo nog serieus bijgestuurd zullen moeten worden. Maar het idee dat, omdat het een heel moeilijke kwestie is om precies over te zijn, er dus "niks gaat veranderen" is toch een beetje idioot als concept, nee ? Dat is een beetje als beweren dat het weer volgende week niet gaat veranderen omdat de weersvoorspellingen anders zijn met verschillende modellen. Het feit dat we niet precies kunnen berekenen WELK weer het gaat zijn volgende week impliceert toch op geen enkele manier dat het weer volgende week niet gaat veranderen he. Citaat:
Citaat:
Om iets equivalents te zeggen: Er is een verschil tussen zeggen: "het gaat regenen" en zeggen waar wanneer welke druppels gaan vallen he.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : Vandaag om 08:16. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De menselijke CO2 uitstoot gaat WEL voor een significante (zelfs spectaculaire) klimaatswijziging zorgen, in de zin van meer verandering op een eeuw of zo, dan we ooit al meegemaakt hebben sinds we aan landbouw doen. Dat kan men niet tegenspreken. HOE dat precies gaat veranderen (behalve in het algemeen naar warmer, maar niet overal), is stukken moeilijker te bepalen, het is wat die klimaatsmodellen proberen te doen, men maakt daar langzame vorderingen in, maar DAT is bijzonder complex en moeilijk. Of het uiteindelijke klimaat "beter" of "slechter" zou zijn is een discussie die open is voor verschillende gezichtspunten, en het is alles behalve evident dat het "slechter" zou zijn: Arrhenius dacht zelfs dat het een goeie zaak was, omdat warmer meestal comfortabeler is op vele plekken. DAAR zijn de klimaatshysterici inderdaad vaak ongefundeerd aan het lullen. Het gaat gewoon een HEEL ANDERE PLANEET zijn dan we gekend hebben sinds we in samenlevingen leven (sinds 9000 jaar of zo). Die totaal andere planeet kan best leuk zijn, maar gaat wel totaal anders zijn. Waar WEL een evident probleem is, is de SNELHEID VAN VERANDERING, wat dus maakt dat alles wat we overal gewoon waren, helemaal niet meer aangepast zal zijn. Waar we vruchtbare landen hadden, gaan we woestijnen hebben, woestijnen gaan vruchtbaar worden, ijsvlaktes gaan bossen worden en zo voort. Het gaat FERM EN SNEL VERANDEREN. Dat is ongeveer de enige zekerheid die we hebben. We hebben de laatste 30 jaar enorm veel zitten lullen over de oorzaak van die verandering proberen tegen te houden: de menselijke CO2 uitstoot stoppen. Dat was idioot met de manieren waarop we dat wilden. Er is maar strikt een manier die werkt: een grote genocide. AL DE REST gaat falen om die CO2 uitstoot te verminderen op tijd om geen spectaculaire verandering te bekomen. Niettemin is het geen slecht idee om toch te doen wat we kunnen als het niet teveel moeite kost, maar het gaat in de marge blijven. Waar we eventueel wel enorm veel zouden kunnen doen, is trachten de veranderingen te anticiperen. Maar daarvoor zijn de klimaatsmodellen nog niet goed genoeg.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : Vandaag om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5199 | |
|
![]() Citaat:
Wat gebeurt er als alle mensen van de aarde verdwijnen? Wat gebeurt er als alle olifanten van de aarde verdwijnen? Wat als alle insecten van de aarde verdwijnen?
![]() |
![]() |
#5200 | |
|
![]() Citaat:
Dat is gewoon te belachelijk om los te lopen. https://www.knmi.nl/kennis-en-datace...gas-waterdamp/ Het is een leuk wetenschappelijk experiment. Hoe veel kouder of warmer is een hemellichaam als we de gehele atmosferische samenstelling van dat hemellichaam wegnemen, en hoe kunnen we dan een verhaal verzinnen om klimaat-oikofoben gelijk te geven dat de aanwezigheid van de mens de schuld van alles is.
![]() |