![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meestal in de ogen van mensen met meer testosteron in de kop dan hersens en voor wie de auto vaak als verlengstuk van hun pietje fungeert. Mocht je eens objectief proberen blijven, dan zou je na tweede en aandachtige lezing beschaamd zijn mij ooit te hebben tegengesproken........ Citaat:
Met tragere auto's verkleint de mogelijkheid vrijwel geheel. Citaat:
Citaat:
Hoe sneller hoe korter de reactietijd en hoe groter de kans op ongevallen. Dat is pure logica. In feite geeft elke koper van wagens die sneller dan het maximum gaan te kennen dat hij de wet wil overtreden. De redenering is simpel: wens je je aan de wet te houden? Ja? Dan heb je geen bezwaar tegen een (trage) wagen die niet anders kan. Jouw redenering is net wat ik bedoel met de verfoeilijke misplaatste macho-mentaliteit i.v.m. auto's en snelheid: die moet omgeturnd worden en vervangen door gezond verstand, en het besef dat aan trager rijden geen enkel nadeel kleeft.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Het leuke aan deze belasting is dat je onze regering kan pesten door gewoon je aan de snelheid te houden. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Conclusie: het zijn niet de snelle auto's die verantwoordelijk zijn, maar de bestuurder. Kan je je niet inhouden, dan verdien je helemaal geen rijbewijs (en dan heb ik het niet over 140/150 rijden op de autosnelweg op momenten dat de drukte dat toelaat). Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ik nu 130/140 rijdt op het rechterrijvak en ik haal mijn voorligger in, dan vertraagt degene achter mij (die een pak sneller rijdt) al vanzelf. Ben ik mijn voorligger voorbij, ga ik terug naar rechts en kan degene achter mij zijn weg verderzetten. Het zijn vaak zotten die 110/120 rijden en plots voor een aanstormende auto hun voorligger inhalen die ongevallen veroorzaken. Bovendien zorgt een krachtigere auto ervoor dat je veilig kan inhalen. Stel je ook eens voor dat je met een auto die 120 rijdt een vrachtwagen die 90 rijdt moet inhalen en dan moet proberen om veilig in de rits 120 rijdende auto's op het linkerrijvak in te voegen, veel geluk zou ik zeggen. Citaat:
Typische redenering van een totalitair zieltje, jouw betoog. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Op basis van tegendradigheid zoals steeds trouwens bij Superbraaf!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Vroeger was er nood aan strengere regels, maar nu mag er toch een pause komen. De politici weten ze van geen ophouden. Ze denken altijd maar aan "scoren" voor de volgende verkiezingen. Altijd komt het argument boven, "voor onze lieve kinderen". Maar ik vraag mij af, wie laat zijn kinderen op de autostrade spelen, bvb ? Of moet iedereen nog tegen 10 km/u gaan rijden, gegarandeerd geen ongelukken meer.
Verkeersbeleid wordt niet meer gestuurd uit rationele overwegingen maar enkel nog om electorale (politici) en economische (belastingen en dure aanpassingen kruispunten) overwegingen. Je kan altijd lullen dat als iedereen enkele km/u trager gaat rijden, er weer een slachtoffer minder is, maar hoever kan je daar in gaan. Ik heb zelf mijn grootste twijfels over deze statistieken, ze lijken al even geïnterpreteerd (gemanipuleerd) te worden als de misdaadcijfers. Dus pure propaganda om bepaalde politieke strekkingen mee te ondersteunen. Laatst gewijzigd door Geertje : 26 april 2005 om 10:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk hier anything goes, ik vlam hier met een gerust geweten tegen 140 a 150 er gaat mij niemand flitsen, ook nie onderscheppen, ik rij gewoon mee met de flow van het verkeer, als het druk wordt of gevaarlijk omdat er teveel bochten in de autostrade zitten, (bergachtig af en toe... ) dan ga ik rustig cruisen tegen 120 a 130 en als 't regent gaat da zelf naar 90 of minder als't moet, en iedereen rijd zo hier en af en toe hebde hier ook wel ies een accident, maar als ge ziet hoeveel volk hier op die autostrade rondvlamt, is dat eigenlijk statistisch gezien nog nie zo overdreven, ... Flitsen = geld uit de zakken van de mensen kloppen Dat is het enige voordeel dat het heeft, geloof nie dat daar al een accident minder door gebeurd is en er al een dooie minder door gevallen is. Het enige dat auto's en rijden veiliger maakt zijn de constructeurs en aanleg van de weg. En rijvaardigheid van de chaufeurs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een trage wagen bouwen is gewoon per definitie gevaarlijk, stel dat uwen begrensden BMW die nie meer dan 120 kan, op een normale autostrade komt zoals Duitsland, of Italie waar je wel normaal mag rijden, dan is da voertuig gewoon levensgevaarlijk omdat het nie mee kan met het verkeer, en waarom kan het nie mee, ofdat het afgesteld is om op plat zeeniveau 120 te cruisen, daar gade nogal mee vooruit gaan zulle op den aanloop naar de Gothard of Brennerpas, ... Bovendien kunde met die voiture ook nog altijd tegen 120 door de dorpskom razen, ... Dikken bulshit dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Vreemdeling
|
![]() Ik denk dat iedereen met wat meer respect en zelfkennis op de weg zou moeten verschijnen. Als beroepschauffeur zie ik dagelijks zaken gebeuren die niet door de beugel kunnen, gewoon door het egoïsme van vele 'chauffeurs'
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() is maar logisch dat er zware boetes komen voor die hardrijders.
de staat heeft geld nodig, en dat geld wordt goed besteed, dus niks te klagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() flits flits flits
rits rits rits ze zullen mij toch nie kunnen pakke.. ik vind het principe op zich nog zo slecht niet eigenlijk. want hey ze stelen toch onze zakken leeg is het nit op die manier dan is het op een andere he. dus mensen allemaal : hou U aan de regels en trek een kloot af van Verhofstadt... enig probleem ... dan gaan ze wel een andere taks of belasting heffen op iets anders he...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
[font=Times New Roman][size=3]Kijk mijn vrachtwagen is gekeurd op 7,5 ton en daardoor mag ik 110 doen![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Voor mijn werk doe in ongeveer 60000 kilometers per jaar.[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Moest de politie mij een hele dag volgen ben ik zeker mijn rijbewijs kwijt want of je het wilt of niet men begaat dagelijks overtredingen! ![]() [font=Times New Roman][size=3]Klein voorbeeld als je op een nationale waar men 90 mag doen een paneel ziet met 70 ga je dan juist aan da paneel al 70 doen of laat je je uitbollen of ga je bij ieder paneel bebouwde kom als een gek op je rem gaan staan(van 90 naar 50)![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Als men eerlijk is moet men toegeven dat men zich laat uitbollen![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Ewel t’is juist daar dat ze gaan flitsen! ![]() [font=Times New Roman][size=3]Dat ze eens wat doen aan die middenvak rijders soms moet ik constant op het derde rijvak(aan 110 want is afgesteld) gaan omdat die klojo niet wil invoegen naar het eerste vak![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]En superstaaf jij verdedigt de harde lijn ewel een tijdje geleden vroegen zulke overtuigden als jij om meer controle in hun woonwijk omdat die vreemden hier doorracen als gekken![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Toen den polies begon te flitsen in hun wijk bleken de bewoners de racers te zijn![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Dus let wel een beetje op voor je het beseft sta je voor de polisrecher om het uit te leggen! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met tragere auto's verklein je de risicofactor 'onverantwoordelijheid van bestuurder'. Citaat:
Mogelijke tijdswinst zeer miniem. Verrechtvaardigt een kwartiertje het exponentieel toenemende risico? Citaat:
Citaat:
Je vermeldt trouwens 'voor andere auto's vlammen'.......... Je percipieert dus snelheid ook als gevaarsverhogende factor. Trek de gepaste conclusies. Citaat:
Trouwens: traag in colonne rijden is geen probleem. Of bedoel je dat files vermeden worden door die paar idiote snelheidsduivesl die zich niet aan het reglement houden? Citaat:
Citaat:
Jij gaat hier de weggebruiker die zich aan het reglement houdt, ciminaliseren en culpabiliseren, en de overtreder in bescherming nemen. Met auto's die slechts 110/120 kunnen, verdwijnt de mogelijkheid dat er zwakzinnige zwaarvoeten komen 'aanstormen' Citaat:
Niet inhalen behoort deel uit te maken van de mentaliteitswijziging. Blijf rijden waar je rijdt en haal pas in als de baan vrij is. Je debiele redenering is identiek bij elke snelheid, en de inhaalproblematiek is nu identiek. Groot verschil: met tragere limieten en dito wagens, is er langere beoordelingstijd om de gepaste actie te ondernemen of zonodig uit te stellen. Citaat:
Weg met wagens die onaangepast zijn aan de oude voorbijgestreefde snelheidsnormen........ Citaat:
Beperk u tot het aanvallen van mijn standpunten.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een tragere norm dringt zich op. Op basis van de gewijzigde omstandigheden. Op basis van het hoge aantal ongevallen. Op basis van pure logica: trager is veiliger.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Een ingreep dringt zich op. Op basis van de gewijzigde omstandigheden, tragere reactiesnelheden. Op basis van het hoge aantal ongevallen. Op basis van pure logica : opsluiten in homes zou de ongevallen drastisch doen verlagen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De gevaarlijkheid van de trage wagens, dient niet opgelost te worden door ze te versnellen, maar door overal de snelle wagens illegaal te maken. Uiteraard behoort mijn plan in heel de wereld norm te worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mens dient zich niet aan het verkeer aan te passen. De mens is de norm, niet een of andere voorbijgestreefde snelheidslimiet. Ten behoeve van de mens dient het verkeer en reglement aangepast te worden aan de nieuwe toestand, niet omgekeerd.
![]() |
![]() |