Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 september 2018, 21:13   #101
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het zijn buitenlanders die jarenlang VLM hebben rechtgehouden, en zelf 9 jaar hebben winst gemaakt, waar Vlamingen zoals Van Gaever nooit toe in staat zijn geweest.
Aha. VG moet blijkbaar symbool staan voor alle Vlaamse ondernemers...

Dat probeert u toch te suggereren, nietwaar?!

Eerst lees ik dat het een prutsbedrijfje was. Nu dat het negen jaar winst heeft gemaakt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 21:22   #102
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar hebt u in de eerste alinea gelezen dat het om een verkeerde inschatting ging?
Van Gaever had iets van een ‘amateur’ of van een wat ‘klungelige avonturier’.

Dat van Gaever de dingen anders aanpakt dan wat gewoon is, wordt al snel duidelijk. Een businessplan heeft hij niet, en indien het Bestuur der Luchtvaart er om vraagt, dan geeft hij er wel één van City Bird, dat al een plan klaar had voor het jaar 2002 maar failliet ging in 2001. De vliegtuigen vernoemt hij naar zijn kleinkinderen. “Het eerste vliegtuig doop ik Emily, naar mijn kleindochter. Het tweede wordt Michael (…). Elke passagier krijgt bij een vlucht een foto, van Emily in business, van Michael in economy. Wie vijf fotootjes voorlegt, vliegt eenmaal gratis.” Van Gaever weet zo al snel veel media-aandacht naar zich toe te trekken.

Het heeft allemaal niet veel geholpen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 september 2018 om 21:24.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 21:25   #103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Van Gaever had iets van een ‘amateur’ of van een wat ‘klungelige avonturier’.

Dat van Gaever de dingen anders aanpakt dan wat gewoon is, wordt al snel duidelijk. Een businessplan heeft hij niet, en indien het Bestuur der Luchtvaart er om vraagt, dan geeft hij er wel één van City Bird, dat al een plan klaar had voor het jaar 2002 maar failliet ging in 2001. De vliegtuigen vernoemt hij naar zijn kleinkinderen. “Het eerste vliegtuig doop ik Emily, naar mijn kleindochter. Het tweede wordt Michael (…). Elke passagier krijgt bij een vlucht een foto, van Emily in business, van Michael in economy. Wie vijf fotootjes voorlegt, vliegt eenmaal gratis.” Van Gaever weet zo al snel veel media-aandacht naar zich toe te trekken.
Is men een slechte bedrijfsleider omdat hij vliegtuigen naar zijn kleinkinderen noemt?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 21:39   #104
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.463
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Deurne dicht. De Vlaamse Luchtvaart Maatschappij (VLM) ook al failliet. Vlaams Belanger Freddy Van Gaever moet niet content zijn met heel die gang van zaken.

Wat we zelf doen , doen we beter” blijkt dus een loze kreet.
zit die ook niet in de immobiliën?
misschien is de luchthaven al verkaveld zonder dat iemand het weet
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 21:41   #105
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is men een slechte bedrijfsleider omdat hij vliegtuigen naar zijn kleinkinderen noemt?
Neen, natuurlijk niet. Maar als men failliet gaat is men toch meestal ook geen goede bedrijfsleider. Freddy Van Gaever kwam in de omgang wel over als een beschaafd iemand.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 21:44   #106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Neen, natuurlijk niet. Maar als men failliet gaat is men toch meestal ook geen goede bedrijfsleider. Freddy Van Gaever kwam in de omgang wel over als een beschaafd iemand.
Hebt u eigenlijk met enige aandacht gelezen wat in Wiki stond, meer bepaald in de laatste alinea?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 21:49   #107
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De luchtvaartbusiness is er eentje van lage marges en veel risico.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 22:19   #108
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 23.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
zit die ook niet in de immobiliën?
misschien is de luchthaven al verkaveld zonder dat iemand het weet
Freddy Van Gaever is intussen overleden.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2025, 16:55   #109
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 24.429
Standaard

Ik was nooit tegen de luchthaven van Deurne omdat ik ervan uit ging dat het een zakenluchthaven is die de Antwerpse haven ten goede komt. Nu blijkt dat de merendeel van de private vluchten helemaal geen zakenvluchten zijn maar de jetset die naar Nice, Cannes en Ibiza trekt voor hun zwijnerijen. Ik heb meer last van de plezierluchtvaart van de vliegvelden van Brasschaat en Diest - door lawaaioverlast in de natuurgebieden - dan van de luchthaven van Deurne. Dus wat er met Deurne gebeurt kan me weinig schelen.
__________________
Tijd voor Ättestupa.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2025, 22:03   #110
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik was nooit tegen de luchthaven van Deurne omdat ik ervan uit ging dat het een zakenluchthaven is die de Antwerpse haven ten goede komt. Nu blijkt dat de merendeel van de private vluchten helemaal geen zakenvluchten zijn maar de jetset die naar Nice, Cannes en Ibiza trekt voor hun zwijnerijen.
Er blijven nog heel wat zakenmensen vliegen op Deurne, maar het is inderdaad een feit dat zowat overal de 'luxe privévluchten' sinds corona behoorlijk in de lift zitten. En voor Ibiza is er sinds een paar jaar in de zomer een pseudo lijnvlucht met grote privéjet (zo'n 30 plaatsen) vanuit Deurne voor de elite (onthaal via de privé-jet terminal, rode loper ligt letterlijk klaar, champagne staat koel, etc.) wat behoorlijk succes kent.
En hoe denkt Vlaanderen dat de Verhulstjes, of DJ's met wereldfaam, de topsporters met adres in Monaco, etc. er een weekendje op uittrekken? Met de TGV!!??

Cijfers van Greenpace uit 2023: "vorige jaar nam het aantal privévluchten in België toe met 52%", "stoten 41.000 ton CO2 uit". Da's dus op jaarbasis... de voorbije dagen, grijs en windstil, draaien de gascentrales op volle toeren!! Momenteel de CO2 uitstoot: 1.490 ton/h Belgische gascentrales + 950 ton/h import uit Nederland (een kwart van kolencentrales + driekwart gascentrales).
De groenen weten het wel welke klimaatramp ze hebben aangericht en het CO2 argument hoor je tegenwoordig veel minder in de luchthaven haatcampagne.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik heb meer last van de plezierluchtvaart van de vliegvelden van Brasschaat en Diest - door lawaaioverlast in de natuurgebieden - dan van de luchthaven van Deurne. Dus wat er met Deurne gebeurt kan me weinig schelen.
En dat is precies van de groene fundamentalisten uit het Antwerpse willen, NIMBY! Lesvluchten moeten maar naar Brasschaat, Oostmalle, etc. Deurne staat aan de top van professionele opleidingen in België (vb. één van de vliegscholen heeft 2 jaar geleden een overeenkomst met de Lufthansa groep binnengehaald). Dat soort opleiding naar de 'gras vliegveldjes' verwijzen, is vergelijkbaar met opleiding voor vrachtwagen chauffeurs, verwijzen naar het verkeersparcours in een naburig park.
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2025, 22:22   #111
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 77.379
Standaard

Neen, hij gaat niet dicht want dat mag niet van Bart van Antwerpen.
__________________
Caroline Leavitt: ‘aa moeder’
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2025, 22:34   #112
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 982
Standaard

De groene fundamentalisten zullen doorgaan tot ze Deurne kapot krijgen (en ze zijn goed bezig, moet ik toegeven), deze keer met een financieel argument dat de bevolking zeker aanspreekt in tijden van besparing.

Maar typisch de Vlaming die zich in eigen voet schiet, want wat doen ze aan Waalse kant: een grasvliegveldje, louter voor de hobbyisten, gaat in de Corona nasleep failliet. Ah, dan neemt de Waalse overheid het wel over, hé: https://www.cerfontaine-aerodrome.be/
En dat bovenop het sportvliegveldje van Spa dat ze al jarenlang openhouden en geld inpompen. Idem St-Hubert hebben ze sinds WO II opengehouden, en recent verkocht aan de gemeente St-Hubert, maar wel nog een miljoentje toegestopt. Dus miljoenen vloeien er in Wallonië rijkelijk voor hobby vliegveldjes.

Wat meer en meer duidelijk wordt, is het wanbeheer van de luchthaven Deurne. Volgens insiders hebben de fransen het beheer van Deurne er moeten bijpakken, terwijl ze enkel grote plannen hadden voor Oostende, maar waar ze ondertussen ook niet veel van terecht brengen. Volgens zelfde insiders zijn er zware fouten gemaakt bij de aanvraag van de milieuvergunning voor Deurne, blijkbaar eenheden verwisseld (L ipv m³) in het luik 'brandstoffen' en 'vluchten' ipv. 'bewegingen' (is factor 2) met als gevolg dat de geleidelijke uitfaseringsplannen voor loodhoudende benzine, resulteerde in het jaarquotum dat al volledig opgebruikt was in het voorjaar en de zoveelste vermindering van het jaarquotum trainingsvluchten in de praktijk net voor de zomer al was opgebruikt. En dat allemaal in de stijl van "ah mannen, vanaf volgende week is het gedaan met tanken (resp. trainen), hé. Komt volgend jaar maar terug"
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2025, 22:49   #113
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Neen, hij gaat niet dicht want dat mag niet van Bart van Antwerpen.
ja, hij is inderdaad een grote voorstander van de luchthaven en voor zo'n wereldhaven, is zo'n kleine luchthaven geen overdreven luxe. Voorbeeldje van de Fransen, voor Le Havre (veel kleinere haven dan Antwerpen) houden ze een vliegveld open met veel langere startbaan dan Deurne, en zo'n 10.000 passagiers per jaar. Deurne draaide voor Corona rond de 300.000.

Maar zelfs Bartje kan tegenwoordig ook niet meer de miljoenen zomaar uit zijn mouw schudden en failliet is wel failliet. De voorbije 2 decennia zijn de vluchten per jaar, met enkel tienduizenden ingeperkt (heb de juiste cijfers niet opgezocht). En een start of landing kost voor het kleinste Cessna-ke 26€ (29.1€ 's avonds). Dus zo'n 50€ per vlucht, met 10.000 vluchten erbij is al direct een half miljoen meer inkomsten en dat gaat in de richting van de jaarverliezen.
En dan nog niet te spreken over de taxen voor een privéjet die belachelijk laag zijn, zodat de sector al lang zelf aangeeft dat ze meer willen betalen. Zelfs een verdubbeling zou nog niet opvallen in de eindfactuur van zo'n privéjet. De koffie, drank en ijsblokjes laten aanvullen in Cannes, kost al meer dan de start&landingstaxen in Deurne.
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2025, 22:56   #114
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 77.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
ja, hij is inderdaad een grote voorstander van de luchthaven en voor zo'n wereldhaven, is zo'n kleine luchthaven geen overdreven luxe. Voorbeeldje van de Fransen, voor Le Havre (veel kleinere haven dan Antwerpen) houden ze een vliegveld open met veel langere startbaan dan Deurne, en zo'n 10.000 passagiers per jaar. Deurne draaide voor Corona rond de 300.000.

Maar zelfs Bartje kan tegenwoordig ook niet meer de miljoenen zomaar uit zijn mouw schudden en failliet is wel failliet. De voorbije 2 decennia zijn de vluchten per jaar, met enkel tienduizenden ingeperkt (heb de juiste cijfers niet opgezocht). En een start of landing kost voor het kleinste Cessna-ke 26€ (29.1€ 's avonds). Dus zo'n 50€ per vlucht, met 10.000 vluchten erbij is al direct een half miljoen meer inkomsten en dat gaat in de richting van de jaarverliezen.
En dan nog niet te spreken over de taxen voor een privéjet die belachelijk laag zijn, zodat de sector al lang zelf aangeeft dat ze meer willen betalen. Zelfs een verdubbeling zou nog niet opvallen in de eindfactuur van zo'n privéjet. De koffie, drank en ijsblokjes laten aanvullen in Cannes, kost al meer dan de start&landingstaxen in Deurne.
Het is een luchthaven geworden voor privé jets. Die rijke stinkers die privé jets kunnen betalen kunnen dan ook maar hun luchthaven betalen.

Dus: voor mij mag die luchthaven blijven zonder subsidies.

Het is alweer het Bart van Antwerpen mantra: ‘Iedereen moet besparen behalve Antwerpen’.
__________________
Caroline Leavitt: ‘aa moeder’
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2025, 23:44   #115
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 982
Standaard

Vlaanderen heeft de voorbije halve eeuw zijn luchthavens beheerd als keuter-boerkes.
Wallonië heeft honderden miljoenen gepompt in zowel Charleroi als in Luik, die beiden 30+ jaar geleden niks commerciële activiteit hadden. Deurne's eerste lijnvluchten zijn binnenkort 100jaar geleden begonnen.

Dat de rijken moeten bijbetalen voor hun luxe is niet meer dan logisch.

Maar honderden miljoenen voor het mekka van vliegreizen overconsumptie (Charleroi) of het mekka van de Chinezen pakketjes (Luik) daar hoor je niemand over klagen (inclusief Ecolo).
Maar aan Deurne de voorziene Coronasteun niet uitbetalen, de riolering niet tijdig conform maken en een miljoen boete laten oplopen, etc. etc. Vlaamse keuter-boerkes op zijn best...
'Micele' wist dat al te vertellen in 2011 https://forum.politics.be/showthread.php?t=152069

en ja, de keuter-boerkes in Vlaanderen die moeten ook kapot van de groenen.

Laatst gewijzigd door DIBO : 16 oktober 2025 om 23:45.
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2025, 04:58   #116
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.360
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is een luchthaven geworden voor privé jets. Die rijke stinkers die privé jets kunnen betalen kunnen dan ook maar hun luchthaven betalen.

Dus: voor mij mag die luchthaven blijven zonder subsidies.
Hier kan ik mee akkoord gaan.
Maar ik zou elke vorm van subsidie over het hele gamma gewoon opdoeken. Niet alleen voor een "Vlaamse Luchthaven".

Uiteindelijk is het een druppel op een gloeiende plaat, maar het zijn veel druppels.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2025, 07:08   #117
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 36.063
Standaard

Als de privé niet zelf over de brug komt ,dan inderdaad heeft dit geen zin....

Andere luchthavens,Oostende,Zaventem,zelfs Wevelgem tonen dat door een gepast afgewogen deelname van de overheid en de privé een ganse economische sector daar mee van gebruik maakt,en uiteindelijk zelfs op de keeper beschouwt een INVESTERING blijkt,met terugkerende effecten ook voor de overheid,in plaats van een zwart gat.

Bemerk dat Oostende amper 25 jaar geleden evenzeer op de "schietlijst" stond hé.....Maar dat is daar nogal veranderd ......Nu is het ONDENKBAAR dat deze luchthaven gesloten zou worden....

Als Deurne ,en dat ecosysteem van dat kleine vissersdorpje daar vlakbij( ) dat zelf niet kunnen brengen,tsja....



Misschien kan de Luchtcomponent er weer een militaire luchthaven van maken
__________________
Allemaal te vinden via links naar websites op het Internet

Laatst gewijzigd door kelt : 17 oktober 2025 om 07:09.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2025, 10:12   #118
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Neen, hij gaat niet dicht want dat mag niet van Bart van Antwerpen.
Dat is tegenwoordig het verschil tussen u en BDW, hij is baas.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2025, 10:14   #119
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is een luchthaven geworden voor privé jets. Die rijke stinkers die privé jets kunnen betalen kunnen dan ook maar hun luchthaven betalen.

Dus: voor mij mag die luchthaven blijven zonder subsidies.

Het is alweer het Bart van Antwerpen mantra: ‘Iedereen moet besparen behalve Antwerpen’.
Afgunst staat niet mooi, plus dat het geen vruchtbare grond is om aan politiek te doen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2025, 10:15   #120
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hier kan ik mee akkoord gaan.
Maar ik zou elke vorm van subsidie over het hele gamma gewoon opdoeken. Niet alleen voor een "Vlaamse Luchthaven".

Uiteindelijk is het een druppel op een gloeiende plaat, maar het zijn veel druppels.
Pas op, god vermoorde zowat de hele wereld met 40 dagen en nachten druppels.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be